2 3 4 5 6 7 8 9 10

Friday, June 19, 2015

ၿမန္မာၿပည္ကေရးတဲ့စာ ( ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ )




Bagan Hotel ( River View ) ပုဂံဟိုတယ္..( ၿမစ္ရႈခင္းသာ ) ဆိုတဲ့အတိုင္း သစ္ပင္
ပန္းပင္ေတြနဲ ့စိမ္း လန္းစိုေၿပေနတဲ့ ဟိုတယ္၀င္းရဲ ႔ အေနာက္ဘက္ အနားစြန္းတစ္ေလွ်ာက္
စီးဆင္းေနတဲ့ ဧရာ၀တီရဲ ႔ခမ္းနားလွတဲ့ ရႈၿမင္ကြင္းကို ၿမင္ရ ပါတယ္။ မုတ္သံုရာသီထဲ
ထဲထဲ၀င္၀င္ေရာက္ေနေပမယ့္ ကြ်န္မတို႔ ပုဂံ မွာ ေနခဲ့တဲ့ ေလးရက္အတြင္း မုိးေလး
တစ္ၿပိဳက္ ရြာတာသာရိွလို႔ ညေနတိုင္းမွာ ဒီေရွးၿမိဳ ႔ေတာ္ ေဟာင္းရဲ ႔ ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ 
ေန၀င္ခ်ိန္ရႈခင္းေတြနဲ႔ ၾကည္ႏူးခဲ့ရပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ေနတဲ့ ဘန္ဂလိုေလးရဲ ႔၀ရန္တာက
ေနၿပီး အနီေရာင္စက္၀ိုင္းၾကီး တေရြ ႔ေရြ ႔နဲ႔ နိမ့္ဆင္းလာတာ၊ သူ႔ရဲ ႔အလင္းနဲ႔ မၿဖစ္ႏိုင္လြန္းတဲ့
ဟသၤာ ၿပဒါးေတြ၊ လိေမၼာ္ေတြ၊ အ၀ါေတြနဲ႔ ေကာင္းကင္တစ္ခုလံုးကို လိမ္းက်ံထားလိုက္ၿပီး
ဆန္းၿပားလွတဲ့ တိမ္စိုင္ ပံုရိပ္ေတြ ကို အလင္းေပးတာေတြဟာ ၿမစ္တစ္ဖက္ကမ္းက
မရန္းေစ့ေရာင္နဲ႔ မဲနယ္ၿပာေရာင္စြန္းေန တဲ့ ေတာင္တန္းေနာက္ကို ပုန္းလွ်ိဳးမသြားမခ်င္း 
ေတြ႔ေနရပါတယ္ ခရီးသြားလမ္းညႊန္လက္ကမ္းေၾကာ္ၿငာ ထဲက ဓာတ္ပံုတစ္ပံု
အသက္၀င္ လာသလို ပါပဲ။


            ပညာရွင္ေတြ၊ ကြ်မ္းက်င္သူေတြနဲ႔ အလည္ေရာက္လာၾကသူေတြက ပုဂံရဲ ႔
ဆြတ္ပ်ံ ့ဖြယ္၊ အံ့မူးဖြယ္ေတြကို အမ်ားၾကီး ေရးခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ ဒီမိုးေခါင္ေရရွား လြင္ၿပင္မွာ
ဘာသာေရးအေဆာက္အအံုေတြ အရြယ္မ်ိဳးစံု ေထာင္နဲ႔ခ်ီၿပီး ရိွပါတယ္။
 ( ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနရဲ ႔ စာရင္းအရ ေသးငယ္တဲ့ အုတ္ပံု အပါအ၀င္
 စုစုေပါင္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ ) ။ ေသးေသးၾကီးၾကီး တစ္ခုခ်င္းစီဟာ ထိပ္မွာ အဖ်ားခြ်န္
သဏၭာန္နဲ႔ မုိးေကာင္းကင္အၿမင့္ဆီ ဦးတည္ေနတာခ်ည္းပဲမို႔ ရုပ္ပိုင္ဆိုင္မႈထက္ ပိုမိုတဲ့
 ၿမင့္ၿမတ္တာ တစ္ခုခုကို ေမွ်ာ္မွန္းေန ၾကတဲ့ သေဘာကို ဗိသုကာအၿမင္အရ ေဖာ္ၿပေနပါတယ္။
အၾကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေရးဆြဲထားၾကၿပီးၿဖစ္တဲ့ ပံုကို တစ္ထပ္တည္း တူေအာင္ ဆြဲဖို႔
မလိုေတာ့တာေၾကာင့္ ကြ်န္မအေပၚ စြဲထင္မႈေလးေတြနဲ႔ပဲ ၿခယ္သလိုက္ပါရေစ။



ေမွာင္ရိပ္ပ်ိဳးလာေတာ့ ဘာသာေရးနဲ႔ထံုမႊန္းထားတဲ့
 ၿမိဳ႔ေဟာင္းဟာ အတိတ္ကလည္း မဟုတ္၊ ပစၥပၸန္ထဲမွာလည္း မရိွတဲ့၊ အခ်ိန္ကာလေတြက
ကင္းလြတ္ေနတဲ့ ေလာက တစ္ခုကို ေရာက္သြား ပါေတာ့တယ္။ ပုထိုးေစတီငယ္ေလး အမ်ားစု
ကေတာ့ ၿပိဳလဲပ်က္စီးပံု အဆင့္မ်ိဳးစံုနဲ႔ ယိုယြင္းတဲ့သေဘာ၊ အနိစၥသေဘာတရားနဲ႔ မာယာ
အိပ္မက္ေတြ ၿပိဳကြဲ ေက်ပ်က္ရတဲ့ သေဘာ တို႔ကို လွစ္ၿပေနပါတယ္။ ဒါဟာ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားရာ ေၿမမွာသာမက တန္ခိုးအာဏာရွင္ေတြက သူတို႔ၾသဇာအရွိန္အ၀ါ ေတြကို ထာ၀ရမွတ္ေက်ာက္တင္ဖို႔  ၾကိဳးစားခဲ့တဲ့ ကမ ၻာ့ဘယ္ေနရာမွာပဲမဆို သင့္ေတာ္တဲ့ သင္ခန္းစာ ၿဖစ္ပါ တယ္။ ပုဂံဟာ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၿပီၿဖစ္တဲ့ ခမ္းနားၾကီးက်ယ္ၿခင္းနဲ႔ ဆံုးရံႈးသြားၿပီၿဖစ္တဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေခတ္ ၾကီးေတြကို သတိရဆင္ၿခင္ ေစပါတယ္။
          ရွယ္လီရဲ ႔ ကဗ်ာက သရုပ္ေဖာ္သလို အဆံုးမရိွတဲ့ သဲကႏ ၱာရထဲမွာ အပိုင္းအစတံုးၾကီးေတြ
အၿဖစ္သာ က်န္ေန ေတာ့ တဲ့ ေက်ာက္သားမဲ့ ၿပံဳးပိုင္ရွင္ အိုဇီမန္ဒီယပ္ရဲ ႔ သနားစရာ မာနမာန္ကုိ
အမွတ္ရေစပါတယ္။
         “အသင္အင္အားၾကီးမားသူမ်ား၊ ငါ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြၾကည့္ၿပီး စိတ္ပ်က္၊ စိတ္ေလွ်ာ့ၾကေလာ့..” ။
          မိမိရဲ ႔ ဘာသာေရးကိုင္းရိႈင္းမႈကို ဒီလို အုတ္ေတြ၊ သရြတ္ေတြနဲ႔ သက္ေသထူခဲ့ၾကတဲ့ ရွင္ဘုရင္ေတြ ၊ မိဖုရားေတြ၊ မင္းညီမင္းသား မွဴးၾကီးမတ္ရာေတြေတြထဲက ဘယ္ႏွေယာက္က တကယ့္ သံသရာက
လြတ္ေၿမာက္ခ်င္ခဲ့ၾကသလဲ။ ဘယ္ႏွေယာက္က မိမိတို႔ရဲ ႔ ေလာကီတန္ဖိုးကို
အေဆာက္အအံုေတြ ထူၿခင္းနဲ႔ သက္ေသၿပဳဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ၾကသလဲ။ ဘယ္ႏွေယာက္က နိဗၺာန္ရဲ ႔သေဘာ တရားကို မၿခံဳငံုႏိုင္တာေၾကာင့္ သံသရာမွာလည္ေနသ၍ ေလာကီစည္းစိမ္းရရိွဖုိ႔ အာမခံ အေနနဲ႔
ဒီေဆာက္လုပ္မႈေတြကို ေဆာင္ရြက္ခဲ့ၾကသလဲ။

    ပုဂံၿပည္ကို စိုးစံခဲ့ၾကတဲ့ မင္းဧကရာဇ္စာရင္းက ရွည္လ်ားလွတယ္ ဆိုေပမယ့္ ကြ်န္မစိတ္ကူးစိတ္သန္း ကို ဖမ္းစားႏိုင္တာ တစ္ဦးပဲ ရိွခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ က်န္စစ္သားမင္းပါပဲ။ ကြ်န္မတို႔ငယ္ငယ္က သင္ရတဲ့ သမိုင္း စာအုပ္ေတြအရ သူဟာ ပထမၿမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ၾကီးကို တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ အေနာ္ရထာ
ဘုရင္ရဲ ႔သားပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းပညာရွင္ေတြရဲ ႔ေတြ ့ရိွခ်က္ေတြအရေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ဟာ
 ေသြးမေတာ္စပ္ၾကပါဘူး။ က်န္စစ္သားက သာမန္မ်ိဳးရိုးထဲကပဲ ၿဖစ္ႏိုင္ေပမယ့္ သူဟာ သာမန္ မဟုတ္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ ပိုင္ပါတယ္။ သူရသတိၱနဲ႔ၿပည့္စံုၿပီး ရဲရင့္တယ္။. ဘုရင့္တပ္မေတာ္ရဲ ႔အၾကီး အကဲ
စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္အထိ တက္လွမ္းခဲ့ၿပီး ေက်ာ္ၾကားတဲ့ သူရဲေကာင္းတစ္ေယာက္ ၿဖစ္လာတယ္။
အေနာ္ရထာလြန္ေတာ့ ေပ်ာ့ညံ့ၿပီး အရည္အခ်င္းနည္းတဲ့ သားတစ္ဦး နန္းတက္ခဲ့ေပမယ့္ ခဏတာပါပဲ။
ဒီေနာက္ က်န္စစ္သားဟာ အန္တုမႈမရိွ နန္းတက္ႏိုင္ ခဲ့ၿခင္းကို ၾကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္ အေနာ္ရထာရဲ ႔
အဆက္အႏြယ္ထဲက ဆက္ခံမယ့္သူေတြ မက်န္ေတာ့ဘူးလုိ႔ပဲ ယူဆရပါတယ္။



         က်န္စစ္သားဟာ အေၿမာ္အၿမင္၊ စြမ္းရည္သတိၱနဲ႔ ႏွလံုးရည္ၿပည့္၀တယ္ဆိုတာ ၿပႏိုင္ခဲ့ၿပီး သူေဆာက္လွဴခဲ့တဲ့ အာနႏၵာ ဘုရားဟာ သူရဲ ႔ဆြဲေဆာင္မႈရိွလွတဲ့ ပင္ကိုဥပဓိေတြ ထင္ဟပ္ေန ပါတယ္ ။ ေၿပၿပစ္တင့္တယ္တဲ့ အခ်ိဳးအစားရိွၿပီး အလင္းနဲ႔ အရိပ္ကို လိုသလိုရေအာင္ ေဆာက္ထားတာၿဖစ္လို႔ ခံယူခ်က္ေရာ၊ တည္ေဆာက္ပံုေရာက အင္မတန္လွပပါတယ္။ အာနႏၵာကို ဖူးတယ္ဆိုတာ ဂူေက်ာင္းထဲက ထူးၿခားလွတဲ့ ရုပ္ပြားေတာ္ၾကီးေတြထံ စိတ္၀ိဥာဥ္ ခိုလံႈရာ အေနနဲ႔ ဦးခိုက္ရသလို၊ ရွားပါးလွ တဲ့ အုပ္စိုးသူ မင္းတစ္ပါးကို ေလးစားသမႈ ၿပဳရသလိုလည္း ၿဖစ္ပါတယ္။
     
      ဟိုတယ္၀င္းထဲမွာ ကြ်န္မတို႔အတြက္ တကယ့္ကို အံ့အားသင့္ရ ေစတာက ဂူေစတီေလး ႏွစ္ဆူပါပဲ။ ဘြဲ႔အမည္ မရိွေပမယ့္ ႏွစ္ဆူစလံုးဟာ က်န္စစ္သားနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္လုိ႔ သိခဲ့ရပါတယ္။ တစ္ဆူက သူ႔နန္းသက္ အေစာပိုင္းမွာ ရန္သူ ေတြကို ေအာင္ႏိုင္ခဲ့ၿခင္းအတြက္ ေက်းဇူး ေအာက္ေမ့ တဲ့ အေန နဲ႔ တည္ထားတာၿဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ဆူကေတာ့ သူ႔ဘ၀ ေနာက္ဆံုးပိုင္းအေရာက္ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုး စစ္သူရဲ ေကာင္း ဘ၀နဲ႔ သူၿပဳမူခဲ့တဲ့ ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္မႈ ေတြ အတြက္ သံေ၀ဂ ရၿပီး ေၿပရာေၿပေၾကာင္း ရည္စူးတည္ခဲ့တာ လုိ႔ ေၿပာၿပၾကပါတယ္။ အရြယ္အစား သင့္ယံု ဒီဂူေက်ာင္း ႏွစ္ဆူ ဟာ ညေန တိုင္း ေစာင္းတီး ခတ္ ေဖ်ာ္ေၿဖတတ္တဲ့ ညစာခန္းမ ကၿပင္ကနားက ပန္းၿခံေထာင့္ တစ္ေနရာမွာ ရိွေနတယ္။ သီးသန္႔ ဘုရားေက်ာင္းေလးလိုၿဖစ္ေနတဲ့ ေနရာ မွာ ဖေယာင္းတိုင္မီး ပူေဇာ္ရတာဟာ ခမ္းနားေက်ာ္ၾကား လွ တဲ့ ဘုရားေတြကို ဖူးရတာနဲ႔မတူတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳခံစားမႈပါပဲ။

            ကြ်န္မသားနဲ ့ကြ်န္မက ပုဂံအႏွ႔ံအၿပားမွာရိွေနတဲ့ ဘုရားေစတီအားလံုးကို ဖူးမေနေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုးၿဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ အာနႏၵာနဲ႔ ဟိုတယ္၀င္းထဲက က်န္စစ္သားရဲ ႔ ေကာင္းမႈေစတီေလးေတြကလြဲရင္ေတာ့ သဗၺညဳနဲ႔မႏူဟာေစတီတို႔ကိုပဲ သြားဖူး ခဲ့ပါတယ္။ မႏူဟာေစတီကို အဖမ္းဆီးခံမြန္ဘုရင္ မႏူဟာ တည္ခဲ့တယ္ လို႔ ယူဆခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ထူးၿခားတဲ့ အဓိပၸါယ္ ေဆာင္ ပါတယ္။ ကာလၾကာရွည္လက္ခံခဲ့ၾကတဲ့ သမိုင္းပံုၿပင္ကို ပညာရွင္ေတြၾကား ခုေနာက္ပိုင္းေမးခြန္းထုတ္ လာ ၾကေပ မယ့္ ဒီဂူဘုရား ဟာ လြတ္လပ္မႈကို မြတ္သိပ္တဲ့၊ ထိုင္းမႈိင္းေလးလံတဲ့ အာ၀ါသအၿဖစ္ ေပၚလြင္ေအာင္ တမင္ ဒီဇိုင္းထုတ္ထား တယ္ ဆိုရင္ ၿငင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အထဲက ဗုဒၶရုပ္ပြာေတာ္ၾကီးေတြဟာ ရိွေနတဲ့ေနရာအက်ယ္အ၀န္းနဲ႔ မကိုက္ ေလာက္ ေအာင္ ၾကီးမားေနၿပီး ဖူးေၿမာ္သူကို ပိတ္ေလွာင္ မြန္းၾကပ္ၿခင္း နဲ႔ လြတ္ေၿမာက္ လိုမႈ ၿပင္းၿပေနတဲ့ ၀ိဥာဥ္ရဲ ႔ရုန္းကန္ အသက္ရွဴေနၿခင္း တို႔နဲ႔ ထိေတြ ႔ခံစားရေစပါတယ္။

            အဲဒီဘုရားေတြ သြားဖူးတာ ကြ်န္မတို႔ႏိုင္ငံမွာ သိပ္ကိုလုိအပ္ေနတဲ့ အရာႏွစ္ခုကို သတိၿပဳေစပါတယ္။ လူမ်ိဳးစု တိုင္းရင္းသားေတြၾကားထဲ ညီညြတ္မွ်တမႈ ရက္ယွက္ဖို႔နဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းက်ခံရသူတိုင္း လြတ္ေၿမာက္ဖို႔တို႔ ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီအသိေတြကေနေတာ့ အပန္းေၿဖအနားယူႏိုင္တယ္ရယ္လို႔
 မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး..။  


ေအာင္ဆန္းစုၾကည္

ၿပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္မွ မွ်ေ၀ေဖာ္ၿပပါသည္။


Thursday, June 18, 2015

အိမ္အလွ


ငါ့ညီေၿပာင္၀င္း၊ ေမာင္သစ္ဆင္း
မင္း၏သားငယ္၊ သက္ႏွစ္ဆယ္သည္
ဘယ္အိမ္မ်ိဳးကို ၾကိဳက္သနည္း..။

အိမ္ေရွ႕ပန္းခင္း၊ ဇာၿပတင္းႏွင့္
အိမ္တြင္းေကာ္ေဇာ၊ ဆုိဖာေခ်ာႏွင့္
အံ့ၾသ ရင္မ၊ ဗန္းၿပ လွလည္း
စိတ္က ေမာဟ၊ လက္က ေလာဘ
ႏႈတ္က မာန၊ ထားတတ္ၾကမူ
အတၱ ကိုယ္က်ိဳး ထုိအိမ္မ်ိဳး..။

အိမ္ေနာက္ စိုက္ခင္း၊ စားမ်ိဳးဟင္းႏွင့္
အိမ္တြင္းသန္႔စင္၊ ေလ ေန ၀င္ႏွင့္
အားအင္မွ်တ၊ ဗန္းမလွလည္း
စိတ္က ေမတၱာ၊ လက္မွာ စာဂ
ႏႈတ္က ေၿဖာင့္ရိုး၊ အေနရိုးမူ
သူ႕က်ိဳး ကိုယ့္က်ိဳး ထုိအိမ္မ်ိဳး…။

ေဇာ္ဂ်ီ
၁၉၆၅


Wednesday, June 17, 2015

ေခ်ာင္းလွဖုိ႔ကို ( ေဇာ္ဂ်ီ )



ဒီေခ်ာင္းမွာသာ၊ ၾကာပါေပ့ါလား။
မေဗဒါ ၿပာႏြဲ႔ေႏွာင္းငဲ့
ေခ်ာင္းတန္တန္ ေရငန္ရပ္မွာ၊ စြဲတတ္ႏို္င္အား။
သူ႔စိတ္နဲ႔ သူ႔ကိုယ္။
ေခ်ာင္းတစ္ခြင္ ၿမင္သမွ်၊ ေခ်ာင္းလွဖုိ႔ကို။
ဘုတ္မက ခ်ိဳခ်င္ခ်ိဳ၊ ဗ်ိဳင္းညိဳက ေအာက္ခ်င္ေအာက္။
အုန္းညီေနာင္ ေစာင္းခ်င္ေစာင္း
ေခ်ာင္း ေကာက္ခ်င္ေကာက္။
သူ႔လမ္းနဲ႔ သူ႔အၿမင္။
ေခ်ာင္းဒီေရ ေနသမွ်၊ ေခ်ာင္းလွဖုိ႔ပင္။
ေခ်ာင္းဖ်ားက ထက္တစ္ခြင္၊
ပင္လယ္က ေအာက္တစ္လႊား။
စုန္ခ်ည္ ဆန္ခ်ည္နဲ႔
တစ္လွည့္စီ ဒီသေဘာ၊ ေမ်ာၾက မနား။
ဒီေခ်ာင္းမွာသာ၊ ၾကာခ်င္လွေလး။
က်ဴရိုးေမာင္ ေရႊေသွ်ာင္ေစာင္းငဲ့
ေခ်ာင္းတန္တန္ ေရငန္ထဲ၊ စြဲခ်င္လွေလး။     ။

ေဇာ္ဂ်ီ
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း( ၁၉၅၉ - ၁၉၆၀ )

Tuesday, June 16, 2015

သေၿပညိဳ



သူ႕ေခါင္းမွာတဲ့ သေျပညိဳ
ငါ့ေခါင္းမွာတဲ့ သေျပညိဳ
တို႕ၿပည္မွာ တို႕ေမကမ္းပါတဲ့
သေျပညိဳ ေရႊဘိုပန္းဟာက
လန္းလ်က္ပါကို..။
ဘာမေလွ်ာ့ေလနဲ႕
လာေတာ့မကြယ့္ ေရႊပဟိုရ္
ေလခ်ိဳက အေသြး..။
လင္းၾကက္အေဆာ္
ကြင္းထက္မွာ တူေပ်ာ္ေပ်ာ္နဲ႕
စည္ေတာ္ကို ရည္ေမွ်ာ္မွန္းကာပ
ေရာင္နီမွာ ေအာင္စည္ရြမ္းရေအာင္
သေျပညိဳ ေရႊဘိုပန္းရယ္နဲ ့
လွမ္းၾကစို႕ေလး..။

မင္းသုဝဏ္

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>