2 3 4 5 6 7 8 9 10

Tuesday, December 6, 2016

ပုလဲဆိပ္ကမ္း

  ၁၉၄၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၇ ရက္။
တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ခင္း။
အေမရိကန္ၾကည္းတပ္မေတာ္ႏွင့္ ေရတပ္မေတာ္သားမ်ားအတြက္ လခထုတ္ၿပီးသည့္ေနာက္ ပထမဆံုးေသာ တနဂၤေႏြေန႔ ၿဖစ္သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ တစ္ညလံုး ပုလဲဆိပ္ကမ္း၌ ကပြဲခန္းမမ်ားႏွင့္ ဘားခန္းမ်ားတြင္ လူေတြႏွင့္ မဆံ့ေအာင္ ၿဖစ္ခဲ့သည္။
ေရတပ္မွ သေဘၤာအုပ္စုၾကီးသည္ တၿမန္ေန႔ကမွ ဆိပ္ကမ္းသုိ႔ ေရာက္ရိွလာခဲ့သည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္ေန႔ ဆုိလွ်င္ ဟာ၀ိုင္အီကြ်န္းတြင္ သေဘၤာမ်ားႏွင့္ ၿပည့္ႏွက္ေနခဲ့သည္။ ကြ်န္းေပၚတြင္လည္း ေပ်ာ္ပြဲစား ထြက္လာ ၾကသည့္ႏွယ္ စစ္သားမ်ားႏွင့္အၿပည့္ ၿဖစ္ေနသည္။
နံနက္ ၀၃း၄၅ နာရီတြင္ ပိုကာ၀ုိင္းကစားေနသူအခ်ိဳ႔ႏွင့္ မိမိတုိ႔ရိပ္သာအသီးသီးဆီသုိ႔ ၿပန္သြားေနၾက သူမ်ားေလာက္သာ ရိွေနသည္။
ၿမဴႏွင္းမ်ားဆုိင္းေနသည့္ ပင္လယ္ၿပင္ကုိ မ်က္ႏွာမူကာ ေတာင္ေစာင္းတြင္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ တဲငယ္ တစ္လံုးတြင္းမွ နာရီႏိႈးစက္သံက အဆက္မၿပတ္ ၿမည္ေနသည္။ စက္/လက္ တပ္ၾကပ္ ( တတိယအဆင့္ ) ဂ်ိဳးေလာ့ကဒ္ႏွင့္ တပ္သားအဲလိြဳက္တုိ႔ ေကြးေနၾကရာမွ ၿငီးတြာကာ ထလာၾကသည္။ ကိုယ္လက္ သန္႔စင္ ၾကၿပီးေနာက္ တာ၀န္က်ရာေနရာသုိ႔ ေအးၿမေသာ နံနက္ခင္းေလကို ရွဴ႐ိႈက္ရင္း ေလွ်ာက္လာၾကသည္။


        သူတုိ႔တဲအနီးတြင္ သတၱဳေခ်ာင္းမ်ားၿဖင့္ ၿပဳလုပ္ထားသည့္ ၿပတင္းမ်ား တပ္ဆင္ထားေသာ ေလးေၿမွာင့္ ပံုသဏၭာန္ ၾကီးမားေသာ ယဥ္ေနာက္တြဲတစ္ခု ရိွသည္။ ထုိေနာက္တြဲတြင္ ေရဒါစက္ကိရိယာကို တပ္ဆင္ ထားသည္။ ေခါင္မုိးေပၚတြင္ တာေပၚလင္စၿဖင့္ ဖံုးအုပ္ထားေသာ သဏၭာန္အားၿဖင့္ အုပ္ေဆာင္းပံု ခပ္ဆင္ဆင္ ရိွသည့္ အေတာ္အတန္ၾကီးမားေသာ ေရဒီယိုလိႈင္းမ်ား လႊင့္ - ဖမ္းသည့္ ေကာင္းကင္ၾကိဳးခြက္ တစ္ခုရိွသည္။ Radar Aerial ေရဒါေကာင္းကင္ၾကိဳး ဟုလည္း ေခၚသည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ဖုံးအုပ္ ထားေသာ တာေပၚလင္စကို ဖယ္လုိက္သည္။ မၾကာေသးမီက အဂၤလန္မွ ေရာက္လာသည့္  စမ္းသပ္အဆင့္ ေရဒါကိရိယာ သံုးခုအနက္မွ တစ္ခုၿဖစ္သည္။ ေရဒါကိရိယာ တီထြင္ေပၚေပါက္ ခဲ့သည္မွာ မၾကာေသးသည့္အေလွ်ာက္ လူသိနည္းေသးသည့္ အၿပင္ စိတ္၀င္စားမႈလည္း သိပ္မရိွခဲ့ၾကေခ်။ အရပ္သားဘ၀ တြင္ အေပ်ာ္တမ္းေရဒီယို တည္ေဆာက္သူၿဖစ္သည့္ ဂ်ိဳးေလာ့ကဒ္အတြက္မူ ထုိ ေရဒါကိရိယာတြင္ ေလ့လာစရာေတြ အမ်ားၾကီး ရိွေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔လုိ စိတ္၀င္စားမည့္သူမ်ိဳးကေတာ့ ရွားသည္။


ထုိေရဒါစက္မ်ားမွာ ဇူလုိင္လအတြင္းက ေရာက္ရိွခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ႏို၀င္ဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔မွ ဒီဇင္ဘာလ ၃ ရက္ ေန႔ အထိ ရန္သူ၏ လႈပ္ရွားမႈသတင္း ရရိွတုိင္း အဆက္မၿပတ္ ဖြင့္လွစ္အသံုးၿပဳခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ စက္ကိုင္တြယ္သူမ်ား၏ ကြ်မ္းက်င္မႈ မရိွၿခင္းေၾကာင့္ ကက္သုတ္ေရာင္ခ်ည္ ထုတ္လုပ္သည့္ ဖန္ၿပြန္မ်ား ေလာင္ကြ်မ္းကုန္ခဲ့သည္။ ယခု လက္က်န္ ဖန္ၿပြန္ သံုးခုသာ က်န္ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရဒါအား နံနက္ ၀၄း၀၀ နာရီမွ ၀၇း၀၀ နာရီအထိသာ ဖြင့္၍ အသံုးၿပဳ သြားရန္ ဌာနခ်ဳပ္မွ ကန္႔သတ္ထားသည္။ ထုိအခ်ိန္မွာ နံနက္မုိးမလင္းမီ တစ္နာရီအလုိႏွင့္ နံနက္မုိးလင္းၿပီးေနာက္ တစ္နာရီ ကာလအတြင္း ၿဖစ္သည္။
သူတုိ႔ တာ၀န္က်ရာ စခန္းမွာ ေခ်ာင္အက်ဆံုးေနရာတြင္ ရိွသည္။ ယခုလို အစြန္အဖ်ားက်သည့္ ေနရာမ်ိဳးတြင္ လာေရာက္တာ၀န္ယူရၿခင္းမွာ အေတာ္ပင္ ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းလွသည္။ အထူးသၿဖင့္ အမ်ားတကာက ဟိုတယ္မ်ား၊ ကပြဲ ခန္းမမ်ားႏွင့္ မိမိတုိ႔ရိပ္သာမ်ားတြင္ အစြမ္းကုန္ အေပ်ာ္ၾကဴးေနၾကခ်ိန္တြင္ သူတုိ႔ဒီလုိေနရာ မ်ိဳးတြင္ တာ၀န္က်ေနရၿခင္း အတြက္ စိတ္ထဲမွ ပို၍ မသက္မသာ ၿဖစ္ေနရသည္။
သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ဓာတ္အားေပးစက္ကို ႏိႈးၿပီးေနာက္ ေရဒါစက္ခလုတ္ကို ဖြင့္လုိက္သည္။ ေလာ့ကဒ္ သည္ ေရဒါဖန္သားၿပင္ ( Radar Scope ) ေပၚသုိ႔ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ စက္ဖြင့္ခါစၿဖစ္ရာ အပူရွိန္မရေသးသၿဖင့္ ဖန္သားၿပင္တြင္ လွ်ပ္စစ္လိႈင္းတုိ႔မွာ တုန္ခါေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ေလာ့ကဒ္သည္ ဖန္သားၿပင္တြင္ ေပၚလာသည့္ တည္ၿမဲအမွတ္အသားမ်ား ( ေၿမၿပင္ရိွ ေတာင္ကုန္းေတာင္တန္းတုိ႔ ၿဖစ္သည္ ) ကို လုိက္လံမွတ္သားေနသည္။ လာမည့္အပတ္တြင္ ၿပဳလုပ္မည့္ စက္ၾကံ့ခုိင္ေရးေန႔တြင္ တင္ၿပရန္ ၿဖစ္သည္။ မၾကာခဏဆုိသလုိ အဲလိြဳက္ က ေရဒါဖန္သားၿပင္တြင္ ၾကီးမားေသာ အစက္အေၿပာက္မ်ား ေတြ႔မေတြ႔ကို ေမးသည္။ ေလာ့ကဒ္က သူ႔ကုိ ၿပန္မေၿဖအား။
“အစက္အေၿပာက္..ဘာအစက္အေၿပာက္ေတြကို ေၿပာေနတာလဲ.”
[ ေရဒါစက္မွ ဖမ္းယူရရိွခ်က္အရ ဖန္သားၿပင္တြင္ ေပၚလာသည့္ အစက္အေၿပာက္မ်ား ( Blips ) ၿဖစ္သည္။ စစ္သံုး ေ၀ါဟာရ အရ ပစ္မွတ္ ( Target ) ၿဖစ္သည္။ ]
အဲလိြဳက္၏ အေမးကို သူ စဥ္းစား၍မရ။ ယခုလုိ တနဂၤေႏြေန႔မ်ိဳးမွာ ဘယ္က ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ပ်ံတက္ဖုိ႔ ရိွမွာတဲ့လဲ။ ဘာအစက္အေၿပာက္မွ ေတြ႔ႏုိင္စရာအေၾကာင္း ရိွမည္မဟုတ္။ သူ႔စိတ္ထဲတြင္ သည္အတုိင္း ထင္မိခဲ့သည္။
ေနမင္း၏ ေရာင္ၿခည္ဦးသည္ က်ေရာက္ေနေသာ ႏွင္းထုကို ေဖာက္ထြင္းကာ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ နံနက္ခင္း၀ယ္ ပန္းရနံ႔တုိ႔ၿဖင့္ သင္းပ်ံ႔ေနသည့္ ဟာ၀ိုင္ယီကြ်န္းစုေပၚသုိ႔ ထြန္းေတာက္စ ၿပဳေနၿပီ ၿဖစ္သည္။
၀၆း၄၅ နာရီအခ်ိန္။ ေလာ့ကဒ္သည္ ဖန္သားၿပင္၏ ညာဘက္ေထာင့္စြန္ တစ္ေနရာတြင္ အလြန္ေမွးမွိန္ေသာ အစက္တစ္ခုကုိ ရုတ္တရက္ေတြ႔လုိက္ရသည္။ တုိင္းထြာၾကည့္ရာ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္းမွာ ၃၃၀ ဒီဂရီၿဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။
၀၆း၅၀ နာရီအခ်ိန္။ အဆုိပါစက္သည္ ေကြ႔ေကာက္ကာ သြားေနပံုရသည္။ ေပၚလာလုိက္ ေပ်ာက္သြားလုိက္ ၿဖစ္ေနသည္။ ေၿမာက္ဘက္သို႔ ဦးတည္ထြက္သြားသည္။ တစ္ခ်ိန္တြင္ ထင္ရွားစြာ အၾကာၾကီးေပၚေနၿပန္သည္။
အဲလိြဳက္သည္ စက္ခန္းအၿပင္ရိွ ဓာတ္အားေပးစက္တြင္ အလုပ္ရႈပ္ေနသည္။ ေလာ့ကဒ္သည္ အဲလိြဳက္ကို အသိမေပးေတာ့ဘဲ ၾကီးၾကပ္ေရးဌာနကို သာမန္ဆက္သြယ္ေရး တယ္လီဖုန္းလုိင္းမွ ေခၚသည္။ ငါးမိနစ္ခန္႔ ေစာင့္ေနၿပီး ေနာက္ တာ၀န္က်အရာရိွႏွင့္ ေတြ႔သည္။ တာ၀န္က်အရာရိွမွာ ေလာ့ကဒ္၏ သတင္းပို႔ခ်က္ကို အေရးတယူမၿပဳဘဲ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္သာ ကိုယ္ဆက္လုပ္ရန္ ၿပတ္ၿပတ္ေၿပာၿပီးဖုန္းကိုခ်လိုက္သည္။
ေလာ့ကဒ္မွာ တာ၀န္၀တၱရားကို ေလးစားသူတစ္ေယာက္ ၿဖစ္သည္။ အဆုိပါပစ္မွတ္အား ေတြ႔ရိွခ်ိန္ႏွင့္ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္းတုိ႔ကို မွတ္တမ္းတက္ထားလုိက္သည္။
၀၆း၅၈ နာရီအခ်ိန္။ အဆိုပါအစက္သည္ ေမွးမွိန္စြာေပၚေနရာမွ လံုး၀ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့သည္။
၀၇း၀၀ နာရီအခ်ိန္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ အခ်ိန္ ကုန္ဆံုးၿပီ ၿဖစ္သၿဖင့္ ေလာ့ကဒ္သည္ ေရဒါစက္ကို ပိတ္လုိက္ၿပီး ေနာက္တြဲတံခါးကိုပါ ေသာ့ပိတ္လုိက္သည္။ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္ နံနက္စာအမီ ရိပ္သာသုိ႔ ၿပန္ပုိ႔ေပးမည့္ ကားအလာကုိ ရပ္ကာ ေစာင့္ေနၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အတြင္းက ဖုန္းသံၿမည္လာသည္။ သူတုိ႔ကို လာၾကိဳမည့္ကားမွာ ၇း၃၀ အခ်ိန္မွ ေရာက္ႏိုင္မည္ ၿဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားၿခင္း ၿဖစ္သည္။
ေလာ့ကဒ္ စိတ္တုိလာသည္။ ဘာမွလုပ္စရာမရိွသၿဖင့္ ေရဒါစက္ခန္းကို ၿပန္သြားကာ ခလုတ္ကို ဖြင့္လုိက္သည္။ အဲလိြဳက္က လုိက္မလာေတာ့။ ေထာင့္တစ္ခုတြင္ကပ္ကာ ဖိနပ္မ်ားကို အေၿပာင္တုိက္ေနေတာ့သည္။
၀၇း၀၂ နာရီအခ်ိန္။
“ေဟ့ .. ေဂ်ာ့၊ ဒီကုိ အၿမန္လာၾကည့္စမ္း”
အဲလိြဳက္ အေၿပးေရာက္သြားသည္။ အလြန္ထူးၿခားသည့္ ၿဖစ္ရပ္ပင္။ ေရဒါစက္တြင္ သူတုိ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့သည့္ သံုးလတာအတြင္း ယခုကဲ့သို႔ ထင္ရွားေသာ အစက္အေၿပာက္မ်ိဳး တစ္ၾကိမ္တစ္ခါမွ် မဖမ္းမိခဲ့ၾကေသးေခ်။ ဖန္သား ၿပင္တြင္ ထင္ရွားလြန္းသၿဖင့္ အစိမ္းေရာင္ပင္ ေတာက္ေနသည္။ ေတာင္ဘက္သုိ႔ ဦးတည္ကာ လ်င္ၿမန္စြာ ေရြ႔လ်ားေနသည့္ ပစ္မွတ္မ်ား ၿဖစ္သည္။ ဟာ၀ိုင္ယီကြ်မ္းသုိ႔ ဦးတည္လာေနၿပီ။
“တြက္ၾကည့္စမ္း”
အဲလိြဳက္က ေထာင့္မွန္ဇယားကြက္မ်ား ခ်ထားသည့္ ေရာင္ၿပန္စကၠဴကို ေၿမပံုေပၚတြင္ ကပ္လုိက္သည္။ သူတုိ႔ ေရဒါစခန္း တည္ရိွရာ အလယ္ဗဟိုတည့္တည့္တြင္ ပင္အပ္ကို စိုက္လုိက္သည္။ ေတြ႔ရိွခ်က္မ်ားကို လုိက္လံမွတ္သားရန္ အသင့္ ရိွေနေပၿပီ။
“အခ်ိန္ ၀၇း၀၂ နာရီ။ ဦးတည္လမ္းေၾကာင္း ၁၃၀ ဒီဂရီ၊ အဲဒါ ငါ သူတုိ႔ကို စေတြ႔တုန္းက ရိွေနတဲ့ ဦးတည္ လမ္းေၾကာင္းပဲ”
ပင္လယ္ၿပင္တြင္ စစ္ေရးေလ့က်င့္ေနသည့္ ေလယာဥ္တင္သေဘၤာတစ္စင္းမွ ေလယာဥ္မ်ား ၿဖစ္မည္ဟု အဲလိြဳက္ က ထင္မိသည္။ တနဂၤေႏြအားရက္တြင္ မိသားစုမ်ားႏွင့္ေတြ႔ဆံုရန္အတြက္ ကမ္းေၿခသုိ႔ ပ်ံသန္း လာၾကသည့္ ေရတပ္မွ အရာရိွမ်ား ၿဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားအားၿဖင့္ သူတုိ႔လာတတ္သည့္ လမ္းေၾကာင္းမွာ ကြ်န္း၏ ေတာင္ဘက္မွ ၿဖစ္သည္။
“မွတ္လုိက္ဦး၊ ၀၇း၀၄ နာရီ၊ ၁၃၂ ဒီဂရီ”
အဲလိြဳက္သည္ အထူးၿပဳလုပ္ထားသည့္ စလုိက္ရူးလ္ေခၚ မ်ဥ္းတန္းေပၚတြင္ အၿမန္ထြက္ၾကည့္လုိက္သည္ ။ ေလယာဥ္မ်ားသည္ တစ္နာရီမုိင္ ၂၅၀ ႏႈန္းၿဖင့္ သြားေနေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ေလာ့ကဒ္က ဖန္သားၿပင္ေပၚ တြင္ ေရြ႔လ်ားေနေသာ ထင္ရွားသည့္ အစက္မ်ားကို စိုက္ၾကည့္ရင္း စိတ္ထဲတြင္ ေ၀ခြဲမရ ၿဖစ္ေနသည္။ ဒီတစ္ခါ ထပ္သတင္း ပို႔ရင္ သူ႔ကို ၿပန္လည္ ေကာလႊတ္ဦးမွာလား ဟူ၍ ၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူသည္ အေရးေပၚ ကိစၥ ရပ္မ်ားတြင္ အသံုးၿပဳရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ ရွက္ဖိတာ စခန္းႏွင့္ တုိက္ရိုက္ဆက္သြယ္ထားသည့္ အထူး ဆက္သြယ္ေရး တယ္လီဖုန္းကို ေကာက္ကိုင္လုိက္သည္။ လက္လွည့္ခလုတ္ကို မိနစ္အနည္းငယ္ခန္႔ လွည့္လုိက္ ၿပီးေနာက္ တစ္ဖက္မွ ဖုန္းကို ကိုင္လုိက္သည္။ ေလာ့ကဒ္က ထုိအသံကို မွတ္မိေနသည္။
“ ဟဲလုိ.. မက္ေဒါနယ္ မဟုတ္လား”
“ေအ..ဟုတ္တယ္”
“အုိပိုနာစခန္းကေလ..ဗဟိုၾကီးၾကပ္ေရးဌာနက တစ္ေယာက္ေလာက္ကို ေခၚေပးစမ္းပါ.. ငါ အေရးတၾကီး သတင္းပို႔စရာ ရိွတယ္”
“ဒီမွာ ဘယ္သူမွ မရိွေတာ့ဘူး၊ ၇ နာရီမွာ ပိတ္တယ္ေလ၊ မင္းမသိဘူးလား”
“ေအးပါ.. ငါသိပါတယ္၊ ဒီမွာ မက္ေဒါနယ္.. နားေထာင္စမ္းပါ၊ အရာရိွတစ္ေယာက္ေယာက္ကို ရွာေပးစမ္းပါ၊ ဘယ္သူ ၿဖစ္ၿဖစ္ရပါတယ္”
သံုးမိနစ္ၾကာသြားသည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ အစက္မ်ားမွာ ၾကီးမားသည္ထက္ ၾကီးမားလာၿပီး စခန္းႏွင့္ နီးကပ္လာ သည္ ႏွင့္အမွ် တစ္ခုစီ ခြဲထြက္သြားၾကသည္ကို ေတြ႔ေနရသည္။ ေနာက္ တယ္လီဖုန္းထဲမွ အသံၿပတ္ၿဖင့္ စကားေၿပာသံ ထြက္လာသည္။
“ဗိုလ္တုိင္လာပါ၊ တာ၀န္က်အရာရိွပါ”
“ကြ်န္ေတာ္ ေလာ့ကဒ္ပါ ဗိုလ္ၾကီးခင္ဗ်ာ၊ အုိပိုနာေရဒါစခန္းကပါ.. ဟာ၀ိုင္ယီကြ်န္းစုဆီကို ဦးတည္ ပ်ံသန္းလာ ေနတဲ့ ေလယာဥ္အုပ္စုဖြဲ႔တစ္ခုကို ေရဒါက ေထာက္လွမ္းေတြ႔ရိွထားပါတယ္။ အခ်ိန္ ၀၇း၀၀ နာရီ၊ အကြာအေ၀း ၁၃၆ မုိင္၊ မိမိစခန္းမွ ဦးတည္ရပ္ ၀ မွ ၁၀ ဒီဂရီအတြင္းမွာ ရိွေနပါတယ္”
“ဟမ္”
တာ၀န္က်အရာရိွ စိတ္ရႈပ္ေထြးသြားဟန္ရိွသည္။
“အိုေက၊ ခင္ဗ်ား သတင္းပို႔ခ်က္ကို ရတယ္..စိတ္မပူပါနဲ႔ အုိေကသြားမွာပါ”
အရာရိွက ဖုန္းကို ခ်ပစ္လုိက္သည္။
၀၇း၂၈ နာရီအခ်ိန္။ စခန္းႏွင့္ နီးကပ္လာသည္ႏွင့္အမွ် ထင္ရွားစြာ ေပၚေနေသာ အစက္မ်ားသည္ ဖန္သားၿပင္တြင္ တည္ၿမဲေပၚေနသည့္ အမွတ္အသားမ်ားၾကားတြင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။ ေလယာဥ္အုပ္ဖြဲ႔သည္ စခန္းမွ အကြာ အေ၀း ၂၂ မုိင္တြင္ ေရာက္ရိွေနၿပီ ၿဖစ္သည္။
၀၇း၃၀ နာရီအခ်ိန္။ ေလာ့ကဒ္ႏွင့္ အဲလိြဳက္တုိ႔သည္ ၎တုိ႔ကို လာေခၚသည့္ကား ေရာက္လာသၿဖင့္ လုိက္ပါ သြားသည္။ သို႔ေသာ္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္သည္ ယေန႔အဖုိ႔ နံနက္စာႏွင့္ ေ၀းရေတာ့မည့္ ကံၾကမၼာကိုေတာ့ မသိၾကေသးေခ်။
၀၇း၅၇ နာရီအခ်ိန္။ ေရတပ္အေၿခစိုက္စခန္းကို လွမ္းၿမင္ေနရသည္။ ဟစ္ခမ္ေလယာဥ္ကြင္းရိွ ေလေၾကာင္းထိန္း ေမွ်ာ္စင္၏ ၀ရန္တာတြင္ ဗိုလ္မွဴးၾကီး ဘတ္ေဟာ့ဖ္သည္ မွန္ေၿပာင္း တစ္လက္ကို ကိုင္ကာ ရပ္ေနသည္။ သူသည္ ဆန္ဖရန္ စစၥကိုၿမိဳ႔မွ ယေန႔နံနက္တြင္ ေရာက္လာၾကမည့္ ေလေၾကာင္း ခံတပ္မ်ားဟု အမည္တြင္သည့္ ဘီ ၁၇ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ အုပ္ ကို လာေရာက္ေစာင့္ၾကိဳေနၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ေလယာဥ္စုစုေပါင္းမွာ ၁၆ စင္းၿဖစ္သည္။ ထုိစဥ္ ဗိုလ္မွဴးၾကီးမွာ ရပ္ေနရာမွ ထခုန္လိုက္သည္။ သူ၏ မွန္ေၿပာင္းတြင္ ကြ်န္းဆီသုိ႔ ဦးတည္ပ်ံသန္းလာေနသည့္ ရွည္လ်ားေသာ ေလယာဥ္တန္းၾကီးကို ၿမင္ရေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္သည္။ အားလံုး စုစုေပါင္းအေရအတြက္ ၅၀ ခန္႔ ရိွၿပီး စက္တစ္လံုးတပ္ ေလယာဥ္မ်ား ၿဖစ္သည္။
ဗိုလ္မွဴးၾကီးသည္ ေလေၾကာင္းထိန္းတာ၀န္ခံဘက္သို႔ လွည့္လုိက္ၿပီး ေရတပ္ကေလယာဥ္ေတြ ၿဖစ္ႏုိင္မလားဟု ေမးလုိက္သည္။ ေလေၾကာင္းထိန္း တာ၀န္ခံသူသည္ ထုိင္ေနရာမွ လွည့္၍ပင္မၾကည့္ဘဲ ယခုလုိ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္ခင္းလုိ အခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ လံုး၀မၿဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၿပန္ေၿဖလုိက္သည္။
အခ်ိန္အနည္းငယ္ခန္႔ အၾကာတြင္ အဆုိပါအုပ္ဖြဲ႔ ပ်ံသန္းလာေသာ ေလယာဥ္အုပ္စုၾကီးမွ ေလယာဥ္မ်ားသည္ တစ္စင္းၿပီး တစ္စင္း ခြဲထြက္လုိက္ၾကၿပီး ပုလဲဆိပ္ကမ္းဆီသုိ႔ ဦးတည္ကာ ထုိးဆင္းလိုက္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ တစ္စင္းႏွင့္ တစ္စင္း နီးကပ္စြာ ဆုိက္ကပ္ထားသၿဖင့္ အတင္းၿပြတ္ညပ္ေနေသာ သေဘၤာမ်ား အၾကားမွ ေရပန္းမ်ား ဖြားခနဲ လက္ခနဲ ထြက္ေပၚလာသည္ကို ေတြ႔လိုက္ရေတာ့သည္။ ထုိေလယာဥ္မ်ားမွာ ဂ်ပန္တုိ႔၏ ေလယာဥ္မ်ားပင္ ၿဖစ္သည္။
***
၀၆း၀၀ နာရီအခ်ိန္။ ပုလဲဆိပ္ကမ္းကို တုိက္ခိုက္ရန္ တာ၀န္ေပးအပ္ၿခင္း ခံရေသာ ပထမေလေၾကာင္းအုပ္စုၾကီး၏ တပ္မွဴးၿဖစ္သူ ေရေၾကာင္း ဒုတိယဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး စီနာဂူမုိသည္ ေလယာဥ္တင္သေဘၤာ အကာဂီေပၚရိွ အလံတုိင္တြင္ “ဇက္” အလံကို ကိုယ္တုိင္စုိက္ထူလုိက္သည္။ ထုိအလံမွာ ၁၉၀၅ ခုႏွစ္က ( ရုရွ - ဂ်ပန္စစ္ပြဲတြင္ ) ေရေၾကာင္းဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး တုိဂို ကိုယ္တုိင္ ဇူရီွးမား ( ေရလက္ၾကား ) တုိက္ပြဲတြင္ စိုက္ထူခဲ့သည့္ ေအာင္ပြဲရအလံ ၿဖစ္သည္။ ေရႊခ်ထားေသာ ေက်ာက္ကာ ေသတၱာေပၚတြင္ စိုက္ထူလာခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္သည္။
“ဇက္ တုိက္ခုိက္ေရး”
ေပးအပ္လုိက္ေသာတာ၀န္ကို ေက်ပြန္စြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ နာဂူမုိ၏ ကြပ္ကဲမႈေအာက္တြင္ ဖ်က္သေဘၤာ ကိုးစင္း၊ အၾကီးစား ခရူဇာ သေဘၤာၾကီးႏွစ္စင္းႏွင့္ တုိက္သေဘၤာႏွစ္စင္းတုိ႔ ၿခံရံထားသည့္ ေလယာဥ္တင္ သေဘၤာ ေၿခာက္စင္း ပါရိွသည္။ ေလေၾကာင္းအုပ္စု၏ အၾကီးတန္းေလေၾကာင္းလမ္းၿပ အရာရိွသည္ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ တြင္ ရာသီဥတုဆုိးရြားသၿဖင့္ မိမိေရာက္ရိွရာအရပ္ကို ခန္႔မွန္းရန္ အလြန္ခက္ခဲသည့္ ၾကားမွ ၾကယ္မ်ား၏ တည္ေနရာကို တုိင္းထြား၍ တြက္ယူေသာနည္းၿဖင့္ မိမိတုိ႔သတ္မွတ္ထားသည့္ ဆံုရပ္သုိ႔ အခ်ိန္ကိုက္ေရာက္ေအာင္ လမ္းၿပႏိုင္ခဲ့သည္။
ပထမအသုတ္တြင္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ ၉၀ ႏွင့္ ထုိးစုိက္ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ ၅၀ ပါ၀င္ၿပီး ဇီးရိုးတုိက္ေလယာဥ္ ၅၀ က လိုက္ပါေစာင့္ေရွာက္သည္။ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ ၉၀ အနက္မွ ေလယာဥ္ ၄၀ တြင္ ေအာက္စီဂ်င္ဓာတ္ေငြ႔ၿဖင့္ ေမာင္းႏွင္ေသာ အထူးေတာ္ပီတုိမ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။ က်န္ေလယာဥ္ ၅၀ တြင္ ေပါင္ ၁၀၀၀ ဗံုးမ်ား တပ္ဆင္ထားသည္။ ထုိအုပ္စု၏ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္မွာ အေမရိကန္ ေရတပ္အုပ္စုၾကီးကို တုိက္ခုိက္ႏွစ္ၿမွဳပ္ပစ္ရန္ ၿဖစ္သည္။

ဒုတိယအသုတ္တြင္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ ၅၀၊ ထုိးစိုက္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ ၈၀ ႏွင့္ ဇီးရိုးတုိက္ေလယာဥ္ ၅၀ ပါ၀င္သည္။ အဓိကရည္မွန္းခ်က္မွာ ကြ်န္းေပၚရိွ ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို ဖ်က္ဆီးရန္ ၿဖစ္သည္။
၀၇း၅၆ နာရီတြင္ အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုႏွင့္ ဂ်ပန္တုိ႔၏ စစ္ပြဲမွာ စတင္ခဲ့ေလၿပီ။


 Video
***
၀ွီးလားေလတပ္စခန္းရိွ အရာရိွမ်ား ရိပ္သာတြင္ ၿဖစ္သည္။ ပိုကာဖဲကစားေနေသာ ဖဲ၀ိုင္းမ်ာ ၿပီးခါစရိွေသးသည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၆ ရက္၊ စေနေန႔ညေနက ရိပ္သာတြင္ ကပြဲႏွင့္ ညစာစားပြဲ ၿပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ဧည့္သည္မ်ား ၿပန္သြားၾကၿပီးေနာက္ နံနက္ ၀၁း၀၀ နာရီတြင္ ပိုကာ၀ုိင္းကို စတင္ ကစားခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ေရတပ္မွ အရာရိွ သံုးေယာက္ႏွင့္ ေလတပ္မွ အရာရိွ ႏွစ္ေယာက္တုိ႔ ၿဖစ္သည္။ နံနက္ ၀၆း၀၀ နာရီထိ ကစားေနၾကဆဲပင္။ သုိ႔ေသာ္ နာရီ၀က္ခန္႔အၾကာတြင္မူ ေလတပ္မွ အရာရိွ ႏွစ္ဦးမွာ ပါသမွ် ေငြစမ်ား တက္တက္ေၿပာင္ခဲ့ရာ ဖဲ၀ိုင္းမွ ထြက္ခဲ့ၾကၿပီး ေလေကာင္းေလသန္႔ ရွဴရိႈက္ရန္အတြက္ ရိပ္သာ အၿပင္သုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကသည္။
ယခုကဲ့သုိ႔ အားလပ္ရက္ၿဖစ္သည့္ တနဂၤေႏြေန႔ နံနက္လင္းစအခ်ိန္တြင္ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ၿဖစ္ေနသည္။ ထုိ႔အၿပင္ အဆိုပါ အရာရိွႏွစ္ဦးၿဖစ္သည့္ ဗိုလ္၀ဲလ္ခ်္ႏွင့္ ဗိုလ္တုိင္လာတုိ႔မွာ ညကေသာက္ထားသည့္ အရက္ႏွင့္ ေဆးလိပ္မ်ား၏ အရိွန္ေၾကာင့္ ေခါင္းထဲတြင္ မၾကည္မလင္ ခံစားေနခဲ့ၾကရသည္။ သို႔ၿဖစ္ရာ စိတ္ေရာကိုယ္ပါ လန္းဆန္း သြားေစရန္အတြက္ ေလယာဥ္ကြင္းနံေဘးရိွ ပင္လယ္ကမ္းေၿခသုိ႔ ၿပန္ကာ ေရကူးၿပီး အနားယူၾကရန္ ဆံုးၿဖတ္လိုက္ ၾကသည္။
ကားရပ္သည့္ေနရာတြင္ ၎တုိ႔၏ ကားတစ္စီးသာ က်န္ရိွေနသည္။ သူတုိ႔၏ အေရွ႔တြင္ ၀ွီးလား ေလတပ္စခန္း၏ ေလယာဥ္ကြင္း ရိွသည္။ ေလယာဥ္ေၿပးလမ္းမ်ားေပၚတြင္ ထိပ္ခ်င္းတုိက္၊ ေတာင္ပံခ်င္းထိကာ တန္းစီၿပီး ရပ္ထားသည့္ အသစ္က်ပ္ခြ်တ္ P 40 အမ်ိဳးအစား တုိက္ေလယာဥ္မ်ား ရိွေနသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ ေလယာဥ္မ်ားအား စုေ၀းကာ တန္းစီရပ္ထား ၿခင္းမ်ာ ဂ်ပန္သူလွ်ိဳမ်ား၏ ထုိးေဖာက္တုိက္ခုိက္မည့္ ရန္မွ ကာကြယ္ရန္ ၿဖစ္သည္။ ေလယာဥ္မ်ား၏ အေရွ႔တြင္ အေစာင့္ တာ၀န္က် စစ္သားႏွစ္ေယာက္မွာ ေခါက္တံု႔ေခါက္ၿပန္ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကသည္။
တိုင္လာသည္ သူ၏ လိေမၼာ္ရင့္ေရာင္သုတ္ထားေသာ တစ္ပတ္ရစ္ ဖုိဒ့္ကား၏ တံခါးကို ပိတ္လုိက္ခ်ိန္တြင္ ေလယာဥ္အုပ္ဖြဲ႔တစ္ဖြဲ႔သည္ ေလယာဥ္ရံုးမ်ားရိွရာသုိ႔ တဟုတ္ထုိးဆင္းခ်လုိက္ၿပီး ပါလာေသာ ဗံုးမ်ားကို ၾကဲခ်လုိက္သည္။

 ဗံုးေပါက္ကြဲသံမ်ားမွာ နားကြဲမတက္ပင္ ၿဖစ္သည္။ ရုတ္တရက္ ၿဖစ္သည့္အတြက္ သူတုိ႔ႏွစ္ေယာက္မွာ ကားထဲတြင္ ၾကက္ေသေသကာ မလႈပ္မယွက္ ထုိင္ေနမိသည္။ သို႔ေသာ္ သူတုိ႔အနီး တကၠရာလမ္းမေပၚသုိ႔ က်ည္ဆန္မ်ား တစ္ေပါက္ေပါက္ က်လာေသာအခါတြင္ ၿပန္သတိ၀င္ကာ ခ်က္ခ်င္းလႈပ္ရွားၾကေတာ့သည္။ အေပၚကို ေမာ့ၾကည့္လုိက္ရာ ေလယာဥ္တစ္စီး၏ ဘဲဥပံုေတာင္ပံုေအာက္တြင္ ဂ်ပန္တုိ႔၏ ေနတံဆိပ္အမွတ္အသားကို ေတြ႔လုိက္ရသည္။ ေလယာဥ္မွာ ဘီးမ်ား အေသခ်ထားသည့္ ေတာင္ပံုတစ္ထပ္တည္း ရိွသည့္ အမ်ိဳးအစားၿဖစ္သည္။
“အလို ဘုရားေရ.. ဂ်ပန္ေတြပါလား.. ဒါ ထုိးစိုက္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္ေတြပဲ”
၀ဲလ္ခ်္ သည္ ကားကို အရာရိွရိပ္သာ၏ ဆင္၀င္ေအာက္သုိ႔ ေနာက္ဆုတ္ကာ ရပ္လိုက္သည္။ ကားေပၚမွ ခုန္ထြက္ကာ ခန္းမေဆာင္ထဲရိွ တယ္လီဖုန္းရိွရာသုိ႔ ေၿပးသြားသည္။ က်ည္ဆန္မ်ားသည္ ရိပ္သာ၏ ေခါင္မုိးေပၚသုိ႔ တဖြဲဖြဲ က်ေနသည္။ အုတ္ၾကြပ္အမုိးမ်ားမွာ က်ည္ဆန္မ်ား ဒဏ္ေၾကာင့္ ဖြာၾကဲလန္ကုန္သည္။ ၀ဲ့လ္ခ်္ သည္ သူ၏ တပ္ဖြဲ႔ဆီသုိ႔ ဖုန္းေခၚလိုက္သည္။
“ P 40 ေလယာဥ္ႏွစ္စင္း အသင့္လုပ္ထားေပးပါ၊ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔တုိင္လာရဲ ႔ ေလယာဥ္ေတြပါ.. ေနာက္ လက္နက္ ေတြပါ က်ည္ၿဖည့္ထားေပးပါ.. ဒါ ေနာက္ေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္... ဒီမွာ ဂ်ပန္ေတြ ေရာက္ကုန္ၿပီ.. အခုခ်က္ခ်င္း ဆက္လုပ္ေတာ့”

သူ ဖုန္းကို ခ်လုိက္သည္။ ရိပ္သာရိွ ၀န္ထမ္းမ်ားမွာ ေၾကာက္လန္႔တၾကားၿဖင့္ ထုိင္ခံုမ်ားေအာက္တြင္ တုိးေ၀ွ႔ ပုန္းေအာင္ေနၾကသည္။ သူတုိ႔ၾကားမွ ၿဖတ္ေက်ာ္ကာ ကားဆီသုိ႔ သူၿပန္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၾကမ္းၿပင္၀ယ္ ၿပားၿပား ကပ္လ်က္ အလ်ားေမွာက္ေနေသာ အမႈထမ္းတစ္ဦးကို ခလုတ္တုိက္မိၿပီး ကားထဲသုိ႔ ခုန္ၿပန္ကာ ၀င္လုိက္သည္။
ကားကို လီဗာၿမွင့္ကာ ေဆာင့္ထြက္လုိက္သည္။ သူ၏ ကားကို ယခုကဲ့သို႔ ထင္ရွားသည့္ အေရာင္မ်ိဳး သုတ္ထား မိခဲ့သည့္အတြက္ စိတ္ထဲမ် မိမိကုိယ္ကို က်ိန္ဆဲေနမိသည္။ လမ္းမၾကီးတစ္ေလွ်ာက္မွာ လူသူကင္းမဲ့ေနသည္။ ၎တုိ႔ကား မွာ တစ္နာရီ မုိင္ ၈၀ ထက္မေလ်ာ့။ လမ္းတြင္ရပ္ထားေသာ ကားအခ်ိဳ႔ကို ေတြ႔ရသည္။ လူေတြကေတာ့ လမ္းေဘးရိွ ေရေၿမာင္းထဲတြင္ ၿပားၿပား၀ပ္ကုန္ၾကၿပီး တပ္ရဲမ်ား စီးနင္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္သံုးစီးမွာ လမ္းေဘးရိွ တယ္လီဖုန္း တုိင္တြင္ စုၿပံဳေထာင္ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။
၉ မုိင္ကြာေ၀းသည့္ ခရီးကို ၁၀ မိနစ္ခန္႔သာ ေမာင္းလုိက္ရသည္။ လမ္းခရီးတြင္ ၎တုိ႔ကားကို ဂ်ပန္ေလယာဥ္ မ်ားက သံုးၾကိမ္တုိင္ လိုက္လံပစ္ခတ္သည္။ သို႔ေသာ္ မထိမွန္ခဲ့ေခ်။ ေလယာဥ္ကြင္းသုိ႔ ေရာက္ၿပီးေနာက္ ကားကုိ ကြင္းစပ္ ရိွ ၿမက္ခင္းတြင္ ရပ္ထားသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ၎တုိ႔ေလယာဥ္မ်ား ရိွရာသို႔ အေၿပးသြားၾကသည္။ စက္-လက္ ရဲေဘာ္မ်ားက ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းမွ ဆင္းေပးလိုက္သည္။ ရဲေဘာ္တစ္ေယာက္က ၎တုိ႔ႏွစ္ဦးအတြက္ ေလထီးမ်ား ေလယာဥ္ေမာင္း ဦးထုပ္မ်ားႏွင့္ လက္အိတ္စသည္တုိ႔ကို မႏုိင့္တႏိုင္ၿဖင့္ သယ္လာေပးသည္။ ေလယာဥ္မ်ားမွာ စက္ႏိႈးၿပီးသား ၿဖစ္ေနၿပီ။
မိနစ္ ၂၀ ခန္႔အၾကတြင္ P 40 ေလယာဥ္ႏွစ္စင္းသည္ ေတာင္ပံထိပ္ခ်င္းကပ္လ်က္ ေလထဲသုိ႔ ၿပိဳင္တူ တက္သြား သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ပင္လယ္ၿပင္မွ ေရြ႔လ်ားလာေနေသာ မိုးတိမ္မ်ားအတြင္းသုိ႔ ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။
ဟာေလ၀ါေလယာဥ္ကြင္းမွာ ကြ်န္း၏ ေၿမာက္ဘက္စြန္တြင္ရိွသည္။ နံေဘးတြင္ ေတာင္ကုန္းမ်ား ကာရံလ်က္ ရိွၿပီး ပင္လယ္ၿပင္မွ တက္လာေသာ မုိးတိမ္မ်ားက ဖံုးအုပ္လ်က္ ရိွေနသၿဖင့္ ဂ်ပန္တုိ႔၏ တုိက္ခုိက္ၿခင္းမွ ကင္းေ၀း ေနခဲ့သည္။ ဂ်ပန္ေလယာဥ္မ်ားသည္ ေတာင္ဘက္ရိွ ပုလဲဆိပ္ကမ္းႏွင့္ ဟစ္ခမ္ေလဆိပ္တုိ႔ကိုသာ သဲၾကီးမဲၾကီး တုိက္ခိုက္ ေနၾကသည္။ ဟာေလ၀ါ ေလယာဥ္ကြင္းသည္ စက္ေသနတ္ပစ္ ေလ့က်င့္သည့္ ေလယာဥ္ကြင္းငယ္ တစ္ခုသာ ၿဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္တုိ႔ သတင္းရရိွထားသည္။ အမွတ္ ၄၇ အုပ္သည္ ပီ ၃၆ ေလယာဥ္ ေလးစင္း၊ ပီ ၄၀ ေလယာဥ္ ၁၄ စင္းတုိ႔ႏွင့္အတူ မၾကာေသးမီကမွ အဆုိပါစခန္းသုိ႔ လာေရာက္ ရပ္စြဲထားရိွခဲ့သည္ကို ဂ်ပန္တုိ႔ သိရိွခဲ့ဟန္ မတူေခ်။
ထုိေန႔က စုစုေပါင္း ေလယာဥ္ခုနစ္စင္း ေလထဲသုိ႔ ပ်ံတက္ကာ ဂ်ပန္ေလယာဥ္မ်ားအား ခုခံကာကြယ္ခဲ့သည္။ မည္သူမွ် အမိန္႔ေပး၍ မဟုတ္။ ၀ဲလ္ခ်္ႏွင့္ တုိင္လာတုိ႔ကဲ့သို႔ မိမိတုိ႔၏ တာ၀န္ဟူေသာ အသိတရားၿဖင့္ ပ်ံတက္ကာ တုိက္ခိုက္ခဲ့ၾကၿခင္း ၿဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္ ဂ်ပန္ေလယာဥ္ ၁၂ စင္းကို ပစ္ခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။ ၀ဲလ္ခ်္ကိုယ္တုိင္ ဂ်ပန္ေလယာဥ္ ေလးစင္းကို ပစ္ခ်ခဲ့သည္။ သူတုိ႔သည္ ဂ်ပန္တုိ႔၏ ထုိးစက္ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔သည့္အခါမ်ားတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ကာ အႏိုင္ၾကဲႏိုင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ဇီးရိုး တုိက္ေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႔ၾကရာတြင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ မလြယ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရိွရသည္။ ဇီးရိုးေလယာဥ္မွာ P 40 ေလယာဥ္ထက္ စြမ္းပကားတြင္ သာလြန္သည္။ သုိ႔ၿဖင့္ ေလတပ္မွ ဗိုလ္အဆင့္ရိွသူမ်ား ၿဖစ္ၾက သည့္ ခရစ္တီယန္ဆင္ ၀ိႈက္မင္း၊ ဘစ္ေရွာ့ပ္၊ ေဂၚဒြန္စတာလင္၊ ဒိန္းစ္ႏွင့္ ေနာက္ဆံုး ၀ဲ့လ္ခ်္၏ သူငယ္ခ်င္း တုိင္လာတုိ႔မွာ ဇီးရိုးတုိက္ေလယာဥ္မ်ား၏ ပစ္ခ်ၿခင္း ခံရကာ အသက္ဆံုးရံႈးခဲ့ၾကရသည္။

၀ဲ့လ္ခ်္သည္ ဇီးရိုးတုိက္ေလယာဥ္မ်ား၏ ေဘးရန္မွ လြတ္ေၿမာက္ခဲ့သည့္ ေနာက္၀ယ္ အမိန္႔တစ္စံုတစ္ရာ မရရိွဘဲ ယခုကဲ့သုိ႔ ေလယာဥ္အား ေမာင္းႏွင္ကာ တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့မႈအတြက္ စစ္ခံုရံုးသုိ႔တင္၍ တရားစြဲဆုိေတာ့မည့္ ေဘးရန္မွ သီသီေလး လြတ္ေၿမာက္ခဲ့ရသည္။ ပုလဲဆိပ္ကမ္းရွိ ေလေၾကာင္းဆုိင္ရာ တပ္ဖြဲ႔မွဴးက သူ၏ အမိန္႔မရရိွဘဲ ေလထဲသုိ႔ ပ်ံတက္ကာ တုိက္ပြဲ၀င္ခဲ့မႈအတြက္ စစ္ခံုရံုးသုိ႔တင္၍ စစ္ေဆးရန္ စီစဥ္ခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ၀ဲ့လ္ခ်္သည္ ေနာက္ ရက္သတၱႏွစ္ပတ္ခန္႔ အၾကာတြင္ DSC ေခၚ အမႈထမ္းေကာင္း ဘြဲ႔တံဆိပ္ကုိ ခ်ီးၿမွင့္ၿခင္း ခံခဲ့ရသည္။ သူသည္ ေလထဲသုိ႔ သံုးၾကိမ္ထက္ မနည္းပ်ံတက္ခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ေလယာဥ္မ်ားအား တုိက္ခိုက္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးအၾကိမ္တြင္ ေလယာဥ္ရိွ စက္ေသနတ္ ေလးလက္အနက္ ႏွစ္လက္သာ ပစ္၍ရေတာ့သည္။ သူ၏ ေလယာဥ္မွာ ရန္သူ႔က်ည္မ်ား ထိမွန္ခဲ့ရာ ဆက္၍ မေနႏိုင္ေတာ့သၿဖင့္ အခ်ိန္မီ ေလယာဥ္မွ ခုန္ထြက္ႏိုင္ခဲ့သၿဖင့္ အသက္မေသခဲ့ၿခင္း ၿဖစ္သည္။
ဒီဇင္ဘာလ ၇ ရက္ေန႔ ၁၀း၁၅ နာရီအခ်ိန္တြင္ တိုက္ပြဲမွာ အဆံုးသတ္ခဲ့သည္။ ပုလဲဆိပ္ကမ္းရိွ စစ္သေဘၤာၾကီး ရွစ္စင္းမွာ ငါးစင္း နစ္ၿမွဳပ္ခဲ့ၿပီး သံုးစင္းမွာ သံုးမရေအာင္ ပ်က္စီးသြားသည္။ ကနီတုိး ေရတပ္ဆုိင္ရာ ေလတပ္စခန္းတြင္ ကက္တလီနာ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီး ၃၆ စင္းအနက္ ၂၇ စင္း ပ်က္စီးဆံုးရံႈးခဲ့သည္။ အီ၀ါေရတပ္ဆုိင္ရာ ေလတပ္စခန္းတြင္ တုိက္ေလယာဥ္ ၉  စင္း၊ ကင္းေထာက္ေလယာဥ္ ၁၈ စင္းႏွင့္ DC 3 သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး ေလယာဥ္ ၆ စင္း တုိ႔ ဖ်က္ဆီးၿခင္း ခံလိုက္ရသည္။ ဇီးရိုးတုိက္ေလယာဥ္ ၁၅ စင္းက စက္ေသနတ္ၿဖင့္ လာေရာက္ပစ္ခတ္သြားၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ပစ္ခတ္ခ်ိန္မွာ ေလးမိနစ္သာ ၾကာသည္။
ၾကည္းတပ္ဆုိင္ာ ေလတပ္ဖြဲ႔ ( ထုိစဥ္က ေလတပ္ဟူ၍ သီးၿခားတပ္ဖြဲ႔ မရိွေသးပါ ) တြင္ ၀၇း၀၀ နာရီအခ်ိန္၌ ေလယာဥ္ စုစုေပါင္း ၂၂၁ စင္းရိွသည္။ ထုိမွ သံုးနာရီအၾကာတြင္ ဗံုးၾကဲေလယာဥ္မ်ားၿဖစ္သည့္ ဘီ ၁၇ ေလယာဥ္ ၈ စင္း၊ ဘီ ၁၈ ေလယာဥ္ ၂၂ စင္းႏွင့္ ေအ ၂၀ ေလယာဥ္ ခုနစ္စင္းတုိ႔ ဆံုးရံႈးခဲ့ၿပီး တုိက္ေလယာဥ္မွန္သမွ် အားလံုးနီးပါး ပ်က္စီး ဆံုးရံႈးခဲ့ၿခင္းပင္ ၿဖစ္သည္။
ဂ်ပန္တုိ႔သည္ ပထမအသုတ္တြင္ ေလယာဥ္ကိုးစင္း ဆံုးရံႈးခဲ့ၿပီး ဒုတိယအသုတ္တြင္ ၂၁ စင္း ဆံုးရံႈးခဲ့သည္။ စုစုေပါင္း ေလယာဥ္ အစင္း ၃၀ ဆံုးရံႈးခဲ့သည္။ အေမရိကန္တုိ႔ကမူ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာရိွ ေရတပ္ႏွင့္ၾကည္းတပ္ဆုိင္ရာ ေလတပ္ဖြဲရိွ စုစုေပါင္းအင္အား ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္း ဆံုးရံႈးခဲ့ရသည္။
ပုလဲဆိပ္ကမ္းမွ သင္ခန္းစာဟု ဆုိရပါမည္။
ကံၿမင့္ ( ေရဒါ )



[ စာၾကြင္းအားၿဖင့္ -  အေမရိကန္တပ္တြင္ ထားရိွအသံုးၿပဳေသာ ေရဒါကိရိယာသည္ စတင္ေပၚကာစၿဖစ္၍ ေရဒါ အခ်က္ အလက္ကို စိတ္၀င္တစား အေလးအနက္ထားမႈ မရိွၿခင္း၊ တပ္သားတစ္ဦးမွ သတိႏွင့္ၿပည့္စံုစြာ သတင္းေပးပို႔ေသာ္လည္း တာ၀န္က်အရာရိွ၏ ေပါ့ေလ်ာ့မႈေၾကာင့္ အသက္ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ စစ္လက္နက္ ေလယာဥ္ သေဘၤာမ်ားစြာ ေပးဆပ္ စေတးလုိက္ရ ေသာ ပုလဲဆိပ္ကမ္း အလစ္အငိုက္ဖမ္းကာ တုိက္ခိုက္ခံခဲ့ရသည္ သမုိင္း၀င္ တုိက္ပြဲၾကီး တစ္ပြဲ ေပၚေပါက္ခဲ့ကာ ထုိသုိ႔ ဂ်ပန္တုိ႔၏ က်ဳးေက်ာ္တုိက္ပြဲ ေၾကာင့္ပင္ အေမရိကန္သည္ ဒုတိယကမ ၻာ စစ္အတြင္းသုိ႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ရေလသည္။ ]



Video

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>