2 3 4 5 6 7 8 9 10

Tuesday, September 1, 2015

အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါေစ

မိမိကိုယ္သာ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါေစ
ကဗ်ာ ဆရာၾကီး ေဒါက္ကလပ္စ္မာေလာ့ ရဲ့ ကဗ်ာေလးပါ။

သင္သည္ ေတာင္ထိပ္ေပၚက ထင္း႐ႈးပင္ေလး မျဖစ္ႏိုင္ခဲ့ရင္ ေတာင္ၾကားထဲက ခ်ံဳပင္ေလး ျဖစ္ပါေစ၊ သို႔ေသာ္လည္း ေတာင္ၾကားနေဘး ေနရာမွာ အေကာင္းဆံုး ခ်ံဳပုတ္ေလး ျဖစ္ေစရပါမယ္။

 

သစ္ပင္ၾကီး မျဖစ္ႏိုင္လွ်င္လည္း ခ်ံဳပုတ္ေလးေတာ့ ျဖစ္ပါေစ။

ခ်ံဳပုတ္ေလး မျဖစ္ႏိုင္ရင္ ျမက္ပင္ေလးျဖစ္ပါေစ၊ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ျမက္ပင္ေလးဟာ လမ္းမၾကီးကို လွပေအာင္ တန္ဆာဆင္ေပးေနတဲ့ ျမက္ပင္ေလးေတြ ျဖစ္ပါေစ။

အကယ္၍ သင္ဟာ ငါးသေလာက္ မျဖစ္လွ်င္ ငါးစင္႐ိုင္းေလး ျဖစ္ပါေစ၊ အဲသည္ ငါးစင္႐ိုင္းေလးဟာ အလွဆံုး ငါးေလးတေကာင္ ျဖစ္ေနပါေစ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလံုးဟာ ေခါင္းေဆာင္ခ်ည္း မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ေနာက္လိုက္တပည့္ မ်ားလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

ဦးေဆာင္ရသည္ ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္လိုက္ရသည္ ျဖစ္ေစ မိမိေရာက္ရာကေန မိမိတာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ဖို႔သာ အဓိက ျဖစ္ပါတယ္။

အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ ၾကီးၾကယ္တဲ့ အလုပ္ကိုပဲ ျဖစ္ေစ၊ အေသးအဖြဲ ေသးငယ္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္ေစ အစြမ္းကုန္ လုပ္ဖို႔ပါပဲ၊ မည္သည့္ အလုပ္မဆို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ၾကိဳးစားပါ။

သင္ဟာ လမ္းမၾကီး မျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ လူသြားလမ္းေလးေတာ့ ျဖစ္ပါေစ။

သင္ဟာ ေနမင္းၾကီး မျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ၾကယ္ပြင့္ေလးေတာ့ ျဖစ္ပါေစ။

အၾကီးအေသး အ႐ြယ္အစားကို ေတြးျပီး ေနမင္းၾကီး ျဖစ္မွသာ ေအာင္ျမင္တယ္ မယူဆလိုက္ပါနဲ႔၊ သူ႔အ႐ြယ္အစားနဲ႔သူ အရည္အခ်င္းလဲ မတူပါဘူး၊ ဘာကိုပဲ လုပ္လုပ္ အ႐ြယ္အစားကို လိုက္ျပီး အႏိုင္အ႐ႈံး ဘယ္လိုမွ ဆံုးျဖတ္လို႔ မရဘူးဆိုတာ သိပါ၊ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ် အေျခအေနမွာ အေကာင္ဆံုးျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖို႔သာ အဓိက ပါပဲ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆံုးသာ ျဖစ္ပါေစ။

  

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းဆံုးသာ ျဖစ္ပါေစ။
ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘ၀မွာ ပူပင္ေသာက ကင္းေ၀းျပီး
ျငိမ္းခ်မ္းစြား အသက္႐ွင္ ေနထိုင္လိုလွ်င္ အထက္ပါအခ်က္ေတြကို
အျမဲသတိရျပီး က်င့္ၾကံပါေလ။
သူတပါးကို မတုပႏွင့္ ကိုယ့္အစြမ္းအစကို ေတြ႔ေအာင္႐ွာ
အ႐ွိကို အ႐ွိအတိုင္းၾကိဳးစားပါ။


Sunday, August 30, 2015

ေမတၱာဆိုတာ အက်ိဳးကိုလိုလားျခင္း ( ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက )



The will to extend one's self for the purpose of nurturing one's own of another's spiritual growth.

              မိမိကိုယ္ကို ပိုျပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ၾကီးမားလာေအာင္ တိုးတတ္ေအာင္ လုပ္တာနဲ႔၊ သူတစ္ပါး ကို လည္းပဲ ပိုျပီးေတာ့ အသိဥာဏ္ ၾကီးမားလာေအာင္ တိုးတတ္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတာ ေမတၱာပါ။

  ေမတၱာဆိုတာ အက်ိဳးကိုလိုလားျခင္း ဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားမွေနာ္။ အက်ိဳးကိုလိုလားျခင္း ဆိုတာ ဘာလဲ။ ဘယ္လိုလဲဆိုတာ သိမွျဖစ္မယ္။ အဲဒီေတာ့ အက်ိဳးကိုလိုလားျခင္းဆိုတာဟာ အသိဥာဏ္ရိွမွ ျဖစ္ႏိုင္ တာေနာ္။ ဘယ္ဟာေကာင္းတယ္၊ ဘယ္ဟာ မေကာင္းဘူး ဆိုတာ မသိဘဲနဲ႔ အကိ်ဳးကို လိုလားတယ္ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။

ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ ေတာင္ငူမင္းသား



            ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာမ်က္ႏွာေတြ လွန္လိုက္ရင္ ေရွ႕ပိုင္းစာမ်က္ႏွာေတြ ဖတ္ရတာ အားပါ သေလာက္ ေနာက္ပိုင္း စာမ်က္ႏွာေတြ က်ေတာ့ သိပ္ၿပီး အားမပါေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ “ဇာတ္သိမ္းပိုင္း” ကို သိထားၿပီး ျဖစ္တာကိုး၊ ဆရာညိဳျမကေတာ့ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္ စာအုပ္ထဲမွာ ကုန္းေဘာင္တစ္ေခတ္ကို ေနထြက္ခ်ိန္၊ မြန္းတည့္ခ်ိန္၊ ေန၀င္ခ်ိန္ဆိုၿပီး ေလာကေန႔ တစ္ေန႔နဲ႔ ဥပမာေပးထားပါတယ္။ အတက္ကာလ၊ အဆင္းကာလအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေလာင္းမင္းတရား ကေန ဘိုးေတာ္ဘုရား နတ္ရြာစံတဲ့အထိကို အတက္ကာလ၊ ဘႀကီးေတာ္ မင္းတရားကေန သီေပါမင္း အထိကို အဆင္းကာလလို႔ ဆိုထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ (ေရွ႔ပိုင္း) ျမန္မာျပည္ ေျမပံုအရ အာသံ၊ မဏိပူရ၊ ဇင္းမယ္၊ အယုဒၶယတို႔ဟာ ျမန္မာ့ အင္ပါယာ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ က်ရွဳံးျခင္းဟာ ေလာကဓမၼတာဆိုေပမယ့္ သမိုင္း က်ရွဳံးျခင္းေတြက်ေတာ့ ေနာင္မ်ဳိးဆက္မ်ားစြာအထိ ဒီက်ရွဳံးမွဳ ဒဏ္ရာေတြကို ခံစား ရပါတယ္။ ေရးေနက် ေရႊစကားအေၾကာင္း မေရးခင္ ဒီအေတြးေတြ အရင္၀င္လာတာ ကေတာ့ ေရႊစကားအတြက္ ေရးဖို႔လွန္ထားတဲ့ စာမ်က္ႏွာေတြက ကုန္းေဘာင္ေခတ္ စာမ်က္ႏွာေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။ ကဲ…ကုန္းေဘာင္ေခတ္စာမ်က္ႏွာ ေတြထဲက ေရႊစကားတို႔ရဲ႔
 ျမစ္ဖ်ားခံရာ လိုက္ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။
            တစ္ေန႔မွာ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္က ဦးေတဇဆိုတဲ့ ဦးပဥၥင္းငယ္တစ္ပါးကို စာျပန္ခိုင္း ပါတယ္။ စာျပန္ရတာက သမားရိုးက်ပံုစံနဲ႔ စာျပန္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုင္းမဆင့္ ဗံုမဆင့္ေခၚၿပီး ျပန္ခိုင္းတာပါ။ ျပန္ခိုင္းတဲ့ စာေတြကေတာ့ ဘိကၡဳပါတိေမာက္ ပါဠိနိႆယ အကုန္၊ ဘိကၡဳနီပါတိေမာက္ ပါဠိနိႆယ အကုန္၊ ခုဒၵကသိကၡာ ပါဠိ နိႆယ အကုန္၊ မူလသိကၡာ ပါဠိနိႆယ အကုန္ပါ၊ ဒီစာေတြက ၀ိနည္းပိုင္းဆိုင္ရာ စာေတြပါ။ စာျပန္ရမယ္္လို႔ ႀကိဳတင္သိမထားတာ ရယ္၊ ျပန္ခိုင္းတဲ့ စာေတြက မ်ားလြန္းေနတာရယ္ေၾကာင့္ ဦးေတဇက အကုန္မရပါဘူး။ တစ္ခ်ဳိ႕တစ္၀က္ကိုပဲ ရပါတယ္ ။ ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္ကလည္း မရမခ်င္း အထပ္ထပ္ ျပန္ခိုင္းပါတယ္။ အစကတည္းက ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္ခြင့္ မရလာတာေၾကာင့္ ဘယ္လို ျပန္ခိုင္း ျပန္ခိုင္း မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စာမရ၊ ရ ေကာင္းလားဆိုၿပီး သဲဒဏ္၊ ေရဒဏ္ေပးပါတယ္။

 စာျပန္ခိုင္း ခံရသူ ဦးေတဇဆိုတာက တျခားမဟုတ္ပါဘူး၊ ေတာင္ငူမင္းသားရဲ႔ ရဟန္းပါ။  ေတာင္ငူမင္းသား က သူ႔ရဟန္း ေမာင္းေထာင္သာသနာပိုင္ေက်ာင္းမွာ ဒဏ္ထမ္းေနရတဲ့ သတင္းကို ၾကားသြားပါတယ္။ သတင္းၾကားတာနဲ႔ ေက်ာင္းကို တစ္ခါတည္း ထလိုက္သြားပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ သူ႔ရဟန္း ပင္ပင္ ပန္းပန္း ဆင္းဆင္းရဲရဲနဲ႔ ဒဏ္ထမ္းေနတာကို ျမင္ရပါတယ္။ သူ႔ရဟန္းအတြက္ အေတာ္လည္း စိတ္မေကာင္းျဖစ္ ဟန္တူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ဆီ သြားၿပီး “တပည့္ေတာ္ရဲ႔ရဟန္း စာမရေပမယ့္ ၀ိနည္းသိကၡာနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အက်င့္ပ်က္မွဳမ်ား ရွိပါသလား” လို႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္က “အက်င့္ သိကၡာပုဒ္ မပ်က္ လိုက္နာေၾကာင္း ငါသိတယ္၊ ဒင္း…စာမရလို႔ ငါဒဏ္ေပးတာ” လို႔ ျပန္အမိန္႔ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေတာင္ငူမင္းသားက “စာမရေသာ္လည္း အက်င့္သိကၡာပုဒ္ မပ်က္ရင္ သည္းခံေတာ္မူသင့္ပါတယ္၊ ေမ့ေနတဲ့ စာကို ေနာင္ျပန္က်က္ရင္ ရႏိုင္တာပဲ မဟုတ္လားဘုရား” လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ သာသနာပိုင္ဆရာေတာ္ကလည္း “မဟုတ္ဘူး မင္းသားရဲ႔၊ ဒင္း ၀ိနည္း သိကၡာက်မ္းကို အာဂံုအၿမဲ ေဆာင္ထားရမွာကို အရ ေဆာင္မထားလို႔ ေနာင္ မွတ္သြားေအာင္ ငါက ဒဏ္ေပးတာ” လို႔ ထပ္မိန္႔ပါတယ္။ ေတာင္ငူမင္းသားက ကိုယ့္ရဟန္းဆိုတဲ့ သံေယာဇဥ္ရယ္၊ မင္းသားဆိုတဲ့ ဂုဏ္ရယ္ေၾကာင့္ “မာန္” ေလး၀င္လာပံုရပါတယ္။ အဲဒီ၀င္လာတဲ့ “မာန္”ေလးနဲ႔အတူ ေတာင္ငူမင္းသားက “အရွင္ဘုရားဟာ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ အရွင္ဘုရားက အခုခ်က္ခ်င္း အကုန္ ရရမယ္လို႔ အမိန္႔ခ်ၿပီး ခ်က္ခ်င္း ျပန္ခိုင္းေတာ့ ဘယ္လာရႏိုင္မွာလဲ၊ စာက်က္ရက္ ေပးၿပီး ျပန္ခိုင္းတာ မရလို႔ ဒဏ္ေပးတယ္ဆို ေတာ္ေသး၊ အခု အျပစ္ေပးတာလည္း အေတာ္ ပင္ပန္းေနၿပီ၊ သည္းခံေတာ္မူပါဘုရား”  လို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>