Labels
- ၀တၳဳတို
- Eco
- Video
- ကဗ်ာ
- ကမ ၻာသစ္စာစုမ်ား
- ကမ ၻာ့အေရး
- ကာတြန္း
- ကိုယ္တိုင္ေရးစာစုမ်ား
- က်န္းမာေရး
- ခရီးသြားစာစု၊ ေဆာင္းပါး
- ဆံုးမစာ
- တရားေတာ္မ်ား
- ဓမၼစာစု
- ဓမၼသံစဥ္
- ဓမၼအေတြး
- ဓမၼအေတြးကဗ်ာ
- ဓာတ္ပံု
- ဖတ္စရာ
- ၿဖစ္ရပ္မွန္
- ၿမန္မာမႈ
- ၿမန္မာ့ရနံ႔ကဗ်ာမ်ား
- ဘာသာၿပန္
- ဘာသာေရး
- မဃေဒ၀
- မွတ္စု
- ယဥ္ေက်းမႈ
- ရသစာစု
- ရုပ္ၿပ
- လကၤာ
- သတင္း
- သဘာ၀ဓမၼ
- သမိုင္း
- သီခ်င္း
- သုတ
- ဟာသ
- အခ်စ္ကဗ်ာ
- အထၳဳပတၱိ
- အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး
- အားကစား
- အေတြးစာစု
- အေတြးအေရး
- အေမးအေၿဖ
- ေစတီေတာ္မ်ား
- ေဆာင္းပါး
- ေဗဒင္
- ႏိုင္ငံေရး
Friday, May 24, 2013
မဇၥ်ိမ .. ♫
[ ♫ ထူးအိမ္သင္ ]
ဘုရားၿပစ္မွားသူ မာရ္နတ္ ေၿမမ်ိဳ မမ်ိဳ ( ဘာသာေရး အေမး၊ အေၿဖမ်ား )
ေမး။ ။ ၿမတ္စြာဘုရား၏ အသက္ကို လုပ္ၾကံသူ ေဒ၀ဒတ္ ေၿမမ်ိဳ၍ အ၀ီစိက်ရ၏။ လူပံုအလယ္၌ ၿမတ္စြာဘုရားကို အရွက္ခြဲသည့္ စိဥၥမာနလည္း ေၿမမ်ိဳ၍ အ၀ီ၀ိသို႔ က်ရ၏။ သုိ႔ရာတြင္ လက္ရံုး တစ္ေထာင္ ၿဖင့္ ၿမတ္စြာဘုရားအား စစ္ခင္းကာ အစဥ္ေႏွာင့္ယွက္ေနသူ မာရ္နတ္မွာ အဘယ္ေၾကာင့္ ေၿမမ်ိဳ၍ ငရဲမက် ပါသလဲ အရွင္ဘုရား ေၿဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။
ကိုဟန္၀င္း
၅၇၄၊ လိႈင္သဇင္လမ္း
၁၂ ရပ္ကြက္၊ လိႈင္ၿမိဳ႔နယ္၊ ရန္ကုန္။
ေၿဖ။ ။ မာရ္နတ္သည္ နတ္ၿပည္ေၿခာက္ထပ္ အထက္ဆံုး ၀သ၀တီၱနတ္ဘံုမွ ၿဖစ္၍
တန္ခုိးလည္း ၾကီးမား သည္။ ထိုတန္ခုိးၾကီးနတ္ဘံုသားတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ နတ္ဘံုမွအပ
အၿခားလူ႔ၿပည္စသည္တုိ႔၌ စုေတေသလြန္ ရေသာ ထံုးစံမရိွ။ မိမိတုိ႔ နတ္ဘံုမွာသာ စုေတရၿမဲ ၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မာရ္နတ္သည္ ၿမတ္စြာဘုရားအား ၿပစ္မွားေသာ္လည္း ေၿမမ်ိဳၿခင္း စေသာ
လူ႔ဘံု၌ၿဖစ္သည့္ ေဘးဒုကၡႏွင့္ စုေတကြယ္လြန္ရၿခင္းမ်ိဳး မၿဖစ္ဟု မွတ္ရာ၏။
သုိ႔ေသာ္ ယင္းအကုသိုလ္ကံမ်ားေၾကာင့္ ၀သ၀တၱီနတ္ၿပည္သို႔ၿပန္၍ သက္တမ္းမကုန္မီ ၿဖစ္ေစ၊
အသက္တမ္းကုန္၍ ၿဖစ္ေစ ကြယ္လြန္၍ အ၀ီစိငရဲသို႔ ၿဖစ္ေစ၊ အ၀ီစိႏွင့္အလားတူေသာ
ငရဲသို႔ ၿဖစ္ေစ က်ေရာက္ရေပလိမ့္မည္။
တန္ခုိးလည္း ၾကီးမား သည္။ ထိုတန္ခုိးၾကီးနတ္ဘံုသားတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔ နတ္ဘံုမွအပ
အၿခားလူ႔ၿပည္စသည္တုိ႔၌ စုေတေသလြန္ ရေသာ ထံုးစံမရိွ။ မိမိတုိ႔ နတ္ဘံုမွာသာ စုေတရၿမဲ ၿဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မာရ္နတ္သည္ ၿမတ္စြာဘုရားအား ၿပစ္မွားေသာ္လည္း ေၿမမ်ိဳၿခင္း စေသာ
လူ႔ဘံု၌ၿဖစ္သည့္ ေဘးဒုကၡႏွင့္ စုေတကြယ္လြန္ရၿခင္းမ်ိဳး မၿဖစ္ဟု မွတ္ရာ၏။
သုိ႔ေသာ္ ယင္းအကုသိုလ္ကံမ်ားေၾကာင့္ ၀သ၀တၱီနတ္ၿပည္သို႔ၿပန္၍ သက္တမ္းမကုန္မီ ၿဖစ္ေစ၊
အသက္တမ္းကုန္၍ ၿဖစ္ေစ ကြယ္လြန္၍ အ၀ီစိငရဲသို႔ ၿဖစ္ေစ၊ အ၀ီစိႏွင့္အလားတူေသာ
ငရဲသို႔ ၿဖစ္ေစ က်ေရာက္ရေပလိမ့္မည္။
သာဓကမွာ ဒူသီ မည္ေသာ မာရ္နတ္သည္ ဤကမ ၻာ၌ အစဦးဆံုးပြင့္ေတာ္မူေသာ
ကကုသန္ ၿမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာေတာ္ရံ အရွင္၀ိဓုရအား ဦးေခါင္းကြဲေအာင္ ႏွိပ္စက္၍
ကကုသန္ၿမတ္စြာဘုရားက "ဤ ဒူသီမာရ္နတ္သည္ မိမိ၏ အတုိင္းအရွည္ကို မသိစြတကား" ဟု
မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ မာရ္နတ္သည္ မိမိအား ၿမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူၿပီဟု ၀သ၀တၱီ
နတ္ၿပည္သို႔ ၿပန္သြား၏။ နတ္ၿပည္သုိ႔ေရာက္၍ မၾကာမီပင္ နတ္သက္တမ္းေၾကြကာ ဆဖႆာတနိယ
ငရဲၾကီးဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သကၤုသမာဟတ ဟူ၍လည္းေကာင္း ပစၥတၱေ၀ဒနီယ ဟူ၍
လည္းေကာင္း သံုးမည္ရေသာ ( အ၀ီစိတမွ် ဒုကၡခံစားရမႈ ၿပင္းထန္ဆိုး၀ါးလွသည့္ )
ငရဲ ၌ ၿဖစ္ရေလသည္။
ကကုသန္ ၿမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာေတာ္ရံ အရွင္၀ိဓုရအား ဦးေခါင္းကြဲေအာင္ ႏွိပ္စက္၍
ကကုသန္ၿမတ္စြာဘုရားက "ဤ ဒူသီမာရ္နတ္သည္ မိမိ၏ အတုိင္းအရွည္ကို မသိစြတကား" ဟု
မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ထုိအခါ မာရ္နတ္သည္ မိမိအား ၿမတ္စြာဘုရား သိေတာ္မူၿပီဟု ၀သ၀တၱီ
နတ္ၿပည္သို႔ ၿပန္သြား၏။ နတ္ၿပည္သုိ႔ေရာက္၍ မၾကာမီပင္ နတ္သက္တမ္းေၾကြကာ ဆဖႆာတနိယ
ငရဲၾကီးဟူ၍လည္းေကာင္း၊ သကၤုသမာဟတ ဟူ၍လည္းေကာင္း ပစၥတၱေ၀ဒနီယ ဟူ၍
လည္းေကာင္း သံုးမည္ရေသာ ( အ၀ီစိတမွ် ဒုကၡခံစားရမႈ ၿပင္းထန္ဆိုး၀ါးလွသည့္ )
ငရဲ ၌ ၿဖစ္ရေလသည္။
( အက်ယ္ မူလသဏၰာသ၊ မာရတဇၨနီယသုတ္၊ မဟာ ဗုဒၶ၀င္ တတိယ ၆၆၆ )
ဘာသာေရး ၿပႆနာ အေမးအေၿဖမ်ား
ရေ၀ထြန္း ( ၿမတ္မဂၤလာ )
ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ သံဃာရတနာႏွင့္ ဓမၼမွတ္စုမ်ား ( ကဆုန္လၿပည့္ေန႔ ဓမၼဒါန )
သမဏာနစၥ ဒႆနံ *မွတ္သားမိေသာ က်က္ပြားးမိေသာ*
ယံုၾကည္ က်န္းမာ၊ ေျဖာင့္စင္းစြာျဖင့္၊ ျပင္းစြာအားထုတ္၊ နာမ္ႏွင့္ရုပ္ကို၊ ျဖစ္ခ်ဳပ္ဉာဏ္ျမင္၊ ဤငါးအင္ အမွန္ပင္ မဂ္ရေၾကာင္း။
ဆႏၵကို သိကၡာႏွင့္ ထိန္းပါ။ (ေျဖာင့္စင္းဖို႔ ေျပာတာပါပဲ)
စကားလံုးနဲ႔ တရားသား ကြဲေအာင္သိၿပီလားလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္ စစ္ေဆးရမယ္။ ကြဲျပားေအာင္ ကိုယ့္သႏၱာန္မွာ သိမွ က်င့္လို႔ရမွာ။
တရားမနာ၊ စာေပမသင္၊ ႏႈတ္တြင္မေဆာင္၊ သိေအာင္မမွတ္၊ ပဋိပတ္ကြာ၊ ဤငါးျဖာ သာသနာ ကြယ္ေၾကာင္းတည္း။
တရားနာတဲ့အခါမွာ အဓိကက မာန မခံရဘူး။ ငါသိၿပီးသားလို႔ မလုပ္ရဘူး။
အိုျခင္းတစ္ျဖာ၊ နာျခင္းတစ္ေထြ၊ ေသျခင္းတစ္ျခား၊ ကြဲျပားတစ္တန္၊ ကံလွ်င္ဥစၥာ၊ ဤငါးျဖာကို၊ မကြာရက္ဆက္၊ ဆင္ျခင္အပ္၏။
သာသနာမွာ လာဘ္လာဘ အပူေဇာ္ ဆိုတာက အခက္အရြက္၊ သီလမွာ ေသာင္တင္တယ္ ဆိုတာက အေပြး၊ ကမၼ႒ာန္းေတြမွာ ျမဲတာက အေခါက္၊ အဘိဉာဥ္တန္ခိုးပါ ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ အကာပဲ ရွိေသးတယ္တဲ့ နားလည္မလား၊ ဒါျဖင့္ အဓိက အႏွစ္က ဘာကိုေခၚလဲ ဆိုေတာ့ အခ်ိန္မေရြးေနာ္ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ႀကိဳးစားတဲ့.. လြတ္ေျမာက္ဖို႔ကို ဘုရားက လိုခ်င္တာ.. နားလည္ၿပီလား.. အခ်ိန္မေရြး ကာလမေရြးမွာ ဉာဏ္တည့္ လြတ္ေျမာက္ဖို႔ သေဘာတရား ရဖို႔သာ အႏွစ္သာရ..
ကိုယ္လိုခ်င္တာကို တကယ္ေပးေန၊ ေကၽြးေနတာက ကုသုိလ္ဓါတ္၊ ငါလုပ္လုိ႔ ငါစီမံလို႔ ရတာမဟုတ္။
*မိုးကုတ္ ဆရာေတာ္ဘုရား*
တရားေတြ နားလည္လာတဲ့အခါ၊ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္လာတဲ့အခါ အားလံုးကို အရွံဳးေပးရေတာ့တယ္။ *စြန္းလြန္း ဆရာေတာ္ဘုရား* (ဒီ အဆံုးအမေလးကေတာ့ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ရဲ႕ အဘိဓမၼာသင္တန္း တရားေတာ္မ်ားကေန မွတ္သားမိတာပါ။)
မိမိဥစၥာ၊ သူ႔ဟာျဖစ္လို၊ ေမတၱာပို၊ ၾကည္ညိဳေလးစား၊ ေပးစြန္႔ျငား ထူးျခားျမတ္ဒါန။ *ေယာဆရာေတာ္ ဘုရား*
အခ်ိန္တိုင္း ေတြးေနရင္း ဘ၀ေျပာင္းေနသည္။ *ပိုင္းေလာ့ ဆရာေတာ္ဘုရား*
နိဗၺာန္လိုခ်င္ရင္ သူမ်ားအတင္း မေျပာနဲ႔၊ ခ်မ္းသာလိုခ်င္ရင္ သူမ်ားအတင္း မေျပာနဲ႔။
*ထြဋ္ေခါင္ဆရာေတာ္ဘုရား*
အရင္ကေကာင္းလို႔ ခုေကာင္းတယ္၊ ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ အရင္ကဆိုးလို႔ ခုဆိုးတယ္၊ ခုဆိုးရင္ ေနာင္ဆိုးပါလိမ့္မယ္။ အရင္ကဆိုးလို႔ ခုဆိုးတယ္၊ ခုေကာင္းရင္ ေနာင္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။
သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာလဲလို႔ သဘာ၀သိေအာင္ ရွာလိုက္စမ္းပါ၊ ျဖစ္ျပန္ ပ်က္ျပန္ ေလာကဓံအရွိကို သေဘာဥာဏ္ မမိတဲ့ ေႏွာင္အိမ္ႀကီးပါ။ (ဒီအဆံုးအမေလးကိုေတာ့ ဓမၼေစတီ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ တရားတစ္ပုဒ္ကေန မွတ္သားျဖစ္ခဲ့ တာပါ။)
အဆင္မေျပဘူးဆိုတာ ေစတနာအထား မွားေနလို႔ပါ၊ ျပင္လိုက္ပါ။
၀ီရိယအား ေလ်ာ့လာတဲ့အခါ သဒၶါတရားနဲ႔ လႊမ္းမိုးပါ။
သီလမွာ ဣၿႏၵိယသံ၀ရ သီလက အျမတ္ဆံုး။ မိမိရဲ႕ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ကို ေစာင့္ေရွာက္တာ..။
အိုနာေသသို႔ ေမာင္းႏွင္ပို႔ လူတို႔မျမဲပါတကား၊
ခိုကိုးရာမဲ့ တြယ္ရာမဲ့ အားႏြဲ႔လွေခ်ပါတကား၊
ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာမရွိပါ ထားကာသြားရ မွာပါတကား၊
လိုမျပည့္၀ အားမရ တဏွာ့ကၽြန္ခ်ည္းပါတကား။
တို႔အားလံုးဟာ ေသေဖာ္ေသဖက္ေတြပဲ၊ မေသခင္ခဏ ေတြ႔ၾကရတာ၊ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေနႏိုင္ၾကပါေစ၊ ရင္ထဲေအးၾကပါေစ။
ေတြးခ်င္တာေတြးခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေတြးၿပီးၾကံၿပီးတိုင္း အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ၿပီးဆံုးသြားတယ္ ဆိုေသာ္လည္းပဲ အေသြးအသား၊ ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီအထိ ကိန္းသြားၿပီး တစ္ခ်ိန္မွာ အက်ိဳးေပးေတာ့မယ္ ဆိုတာေတာ့ သိထားသင့္ပါတယ္။
Monday, May 20, 2013
မဃေဒ၀လကၤာ ဆံုးမစာမ်ား ( ၉ )
တရားမၾကိဳက္၊ လွ်ာဒုစရိုက္ႏွင့္၊ လူမုိက္တေသာင္း၊ ၿခီးမြမ္းေရွာင္းလည္း၊ သူေကာင္းတေယာက္၊ ၿပစ္တင္ေၾကာက္ေလာ့ ၊ ေရွ႔ေနာက္မဆ၊ လူ႔ဗာလတုိ႔၊ ဂုဏေဒါသ၊ ႏွစ္၀က်ိဳးၿပစ္၊ စိစစ္ေၿမာ္ၿမင္ ၊ မဆင္ၿခင္ဘူး၊ ဆုိခ်င္မက္ေမာ၊ ဆုိလွ်င္ေဆာၿဖင့္၊ သေဘာအလုိက္၊ တုတ္ႏွင့္ရုိက္သုိ႔၊ သူမုိက္ၿခီးမြမ္း၊ ဂုဏ္နာႏြမ္း၏၊ ၀မ္းမေၿမာက္သာ၊ ဤလူ႔ရြာ၀ယ္၊ ကြ်မ္း၀င္ရာညြတ္၊ ၾကိဳက္ရာနတ္ႏွင့္၊ မမွတ္ဂုဏ္၀ါ၊ ထူး မရွာဘူး၊ ၾကည္ညိဳ ရာၿမတ္ ၊ ခ်စ္ရာတတ္၏၊ ဆတ္ဆတ္ဧကန္၊ မွန္သည္မယိွ၊ လူ႔ထံုး သိေလာ့၊ ေလာကီလူတမ္း၊ လူ႔ႏႈတ္ခမ္းကား၊ ၿခီးမြမ္းကဲ့ရဲ ႔၊ ၿဖစ္တတ္ခဲ့ရွင့္၊ ၿပစ္ဘြဲ႔ၾကည္ညိဳ ၊ ေၿပာၾက ဆုိလည္း၊ ေၿပာဆုိသူႏွင့္ ၊ ႏိႈင္းကာ ခ်င့္တည့္၊ ယခင့္ထုိသူ၊ ယုတ္ၿမတ္ဟူလည္း၊ အယူတူမွ်၊ ၾကည္ညိဳၾက၏၊ လူမွ်သည္သာ၊ မဟုတ္စြာေသး၊ သူရာ သုရ၊ သဂၤါမႏိႈက္၊ သကၠဣႏၵာ၊ ေ၀စိတၱာတုိ႔၊ သုဘာသိတ၊ ဆုိကုန္ၾကေသာ္၊ ဗာလတုိ႔အား၊ ဒဏ္ထားၾကီးစြာ၊ ၿပဳအပ္ရာဟု၊ အသုရာ မင္း ၊ ေရွးဦးက်င္း၍၊ ဆုိလွ်င္းေသာ့ခါ၊ အသုရာတုိ႔၊ လြန္စြာရႊင္ပ်ိဳ႕ ၊ ႏွစ္လုိ႔ကုန္ၾက ၊ ေဒ၀အမ်ား၊ ၀တိန္သားမူ၊ နားႏိႈက္ မသာ၊ ခါးၾကစြာ၏၊ ထုိဗာလအား၊ ဒဏ္မထားဘဲ၊ သိၾကားသူဇံ၊ နတ္ဘုန္းလွ်ံက၊ သည္းခံအပ္စြာ၊ ဆုိေသာ့ခါႏိႈက္၊ ၀တိန္သာသား၊ နတ္အမ်ားတုိ႔၊ ရႊင္အားညီညာ၊ ေကာင္းၿခီးၿငာ၏၊ အသုရာသား၊ ေအာက္နတ္ မ်ားကား၊ တရားမဲ့ဘိ၊ လုိမယိွ၍၊ တုဏွိဘာ၀ ၊ ေနကုန္ၾကရွင့္၊ ဓမၼ အဓမၼ၊ သဘာ၀ႏိႈက္၊ ဟိန ဥကၠဌ္၊ ယုတ္ၿမတ္ ပုဂိၢဳလ္၊ အလုိႏွစ္တုိ႔၊ မတူတုိ႔ဘူး၊ ဤသို႔ၿခင္းရာ၊ ၀တိ ံမွာလည္း၊ ၀တိ ံသာသား၊ တပါးေအာက္ရြာ၊ အသုရာမွာ၊ အသုရာမ်ား ၊ ႏွစ္ပံုၿခား၍၊ ဓာတ္အားေလ်ာ္ရာ၊ ၾကိဳက္ၾကစြာ၏၊ ပညာမဲ့ထ၊ ဗလလူကုိ၊ ၿခီးမြမ္းဆုိေသာ္၊ ထုိသူဗာလ ၊ ကဲ့ရဲ ႔ကလည္း ၊ မုခ် ပ႑ိ၊ အမွန္သိရွင့္၊ မွတ္ဘိအဟုတ္၊ လူ အစုတ္ႏိႈက္၊ သူယုတ္သေဘာ၊ ဓာတ္မေႏွာ၍၊ ၿမတ္ေသာသူကို၊ မၾကည္ညိဳဘူး၊ အလိုစကၠ၀ါ၊ ေ၀းၾကကြာ၏၊ သမၼာမိစ ၦာ၊ ဤႏွစ္ၿဖာကား၊ ဘယ္ခါေသာ္မွ၊ မတူၾက တည့္၊ မမွ်က်ိဳးၿပစ္ ၊ ေက်ာက္စရစ္ႏွင့္၊ ေဖါ့ႏွစ္ ေသြးသီ၊ ေရႏွင့္ဆီသုိ႔၊ မညီစင္စစ္၊ ေပၚနစ္ ဆန္ေမ်ာ၊ မႏွီးေႏွာသည္ ၊ သေဘာေအာက္ထက္ ေၾကညာတည္း။
❁ မန္လည္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ❁
မဟာသုတကာရီ မဃေဒ၀လကၤာ ပုေတၱာ၀ါဒခဏ္း
ၿမတ္စြာဘုရားတုိ႔ သက္တမ္းႏွင့္ အသေခၤ်အေၾကာင္း ( ဘာသာေရး အေမး၊ အေၿဖမ်ား )
ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား
ၿမတ္စြာဘုရားတုိ႔၏ သက္တမ္းသည္ အၿမဲတမ္း တစ္သိန္းတန္းတြင္ ပြင့္ၾကပါသည္။ ေနာင္ပြင့္မည့္ အရိေမတၱယ် ၿမတ္စြာဘုရား လည္း တစ္သိန္းတန္းတြင္ ပြင့္မည္ဟု သိရပါသည္။ ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရား တစ္ဆူတည္းသာ အသက္တစ္ရာ တန္းမွာ ပြင့္တာ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဆုိတာ သိလုိပါသည္ဘုရား။ ထုိ႔ၿပင္ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမ ၻာတစ္သိန္း စေသာ အေရအတြက္ မ်ားကို ယခုေခတ္ ကြန္ပ်ဴတာစနစ္ႏွင့္ အတိအက် တြက္ခ်က္၍ ရႏိုင္၊ မရႏိုင္သိလုိပါသည္။
ေၿဖ။ ။ ပထမ ကကုသန္ၿမတ္စြာဘုရားသည္ ေလးေသာင္းတန္းတြင္ ပြင့္ေတာ္မူသည္။ ေကာဏဂံု ၿမတ္စြာဘုရား သည္ သံုးေသာင္းတန္းတြင္ ပြင့္ေတာ္မူသည္။ ကႆပ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ႏွစ္ေသာင္းတန္းတြင္ ပြင့္ေတာ္ မူသည္။ ေဂါတမ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ အစဥ္အတုိင္းဆုိက တစ္ေသာင္းတန္းတြင္ ပြင့္ရမည္ ၿဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လူတုိ႔ အႏွစ္ တစ္ေသာင္းတန္း အခါ၌ ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရားအေလာင္းေတာ္မွာ ပါရမီၿပည့္ရန္ လုိေသး၍ မပြင့္ႏိုင္ဘဲ ရိွခဲ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ႏွစ္တစ္ရာတန္းက်မွ ပြင့္ေတာ္မူသည္ဟု ဆုိပါသည္။
ေနာင္ပြင့္မည့္ အရိေမေတၱယ် ဘုရားရွင္မွာ အႏွစ္ ရွစ္ေသာင္းတန္းတြင္ ပြင့္ပါမည္။ ၿမတ္စြာဘုရားတုိ႔သည္ အာယုေ၀ မတၱ ( အသက္ အတုိအရွည္ကြာၿခားမႈ ) ရိွသၿဖင့္ သက္တမ္း မတူၾကပါ။ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမ ၻာ တစ္သိန္း စသည္မွာ ၿမတ္စြာဘုရားတုိ႔၏ သဗၺညဳတ ဉာဏ္အရာသာ ၿဖစ္ပါသည္။ အရွင္ သာရိပုတၱရာ စသည္ တုိ႔ပင္ တစ္သေခၤ်မွ်သာ ၿမင္ႏိုင္ၿပီး အရွင္အႏုရုဒၶါ စေသာ သာ၀ကတုိ႔ပင္ ကမ ၻာ တစ္သိန္းသာ ၿမင္ႏိုင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အသေခၤ် ဆုိသည္ကို မည္သည့္ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္မွ် တြက္ခ်က္၍ ရႏိုင္ဖြယ္ မရိွပါ။
ဦးတိေလာကႆရ
ၿမတ္မဂၤလာ ဘာသာေရး အေမးအေၿဖမ်ား
Sunday, May 19, 2013
ဘာသာတရား လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ( အပိုင္း - ၅ ) နိဂံုးပိုင္း
အဲဒီေတာ့ ဒီမွာ သုခေ၀ဒနီယ၊ ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ိဳးကို ေပးတဲ့ ကံတရားကို ဆင္းရဲတဲ့ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံတရား အၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ ဘာသာတရားကို လိုက္နာတာလားဆုိရင္ အေၿဖက “မဟုတ္ဘူး”။ ဆင္းရဲတဲ့ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံတရားကို ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံတရားအၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးတာလား ဆုိရင္လည္း အေၿဖက “မဟုတ္ဘူး” တဲ့။ ဒီ အေၿဖကို ေၿဖတယ္။
ေနာက္တစ္စံုက ဘာလဲလုိ႔ဆုိရင္ ( ၃ ) ပရိပကၠေ၀ဒနိယ နဲ႔ အပရိပကၠေ၀ဒနိယ တဲ့။ ပရိပကၠ ဆုိတာ ရင့္က်က္တယ္။ ရင့္က်က္ၿပီး ကံတရား၊ ရင့္က်က္ၿပီးလုိ႔ အက်ိဳးေပးေတာ့မယ့္ ကံတရား။ အပရိပကၠေ၀ဒနိယ ဆုိတာ မရင့္က်က္ေသးလို႔ အက်ိဳးမေပးေသးတဲ့ ကံတရား၊ အဲဒီ ( ၂ ) ခုကို အေၿပာင္းအလဲလုပ္ဖုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာ က်င့္သံုးတာလားတဲ့။ ရင့္က်က္ၿပီးတဲ့ ကံတရားကို မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ကံတရားအၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔၊ မရင့္က်က္ေသးတဲ့ ကံတရားကို ရင့္က်က္တဲ့ ကံအၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ ဘာသာတရားကို က်င့္သံုးရတာလားလုိ႔ ေမးတယ္။ ရွင္သာရိပုတၱရာက “မဟုတ္ဘူး ငါ့ရွင္” တဲ့။ အဲဒါ အတြက္ က်င့္သံုးတာလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။
ေ၀စု
ေဝစု- Ration ၏ သ
ေဘာသဘာဝကို ငယ္စဥ္ေတာင္ ေက်း ကေလးဘဝကပင္ ကြၽန္ ေတာ္ ရိပ္စားမိခဲ့ပါသည္။
ဆိုၾက ပါစုိ႕။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕အိမ္မွာ အမဲ သားဟင္းခ်က္သည့္အခါ ကြၽန္
ေတာ့္အတြက္ အမဲသားဟင္း သံုး တံုးရသည္။ ကြၽန္ေတာ္၏ ညီမ ငယ္က ႏွစ္တံုးရသည္။
အေမႏွင့္ အေဖကေတာ့ အမဲသားဟင္းတံုး ေဝစု ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ရၾကသည္ မသိ။ အေဖသည္
အမဲသားဟင္း တံုးႀကီးမ်ားကို တစ္တံုးၿပီးတစ္တံုး
ကုိက္ခဲဝါးမ်ဳိေနလိုက္သည္မွာ အ ဆက္မျပတ္ျဖစ္သည္။ သူက အမဲ
သားဟင္းတံုးႀကီးေတြကုိ ပလုတ္ ပေလာင္း ကုိက္ဝါးမ်ဳိသြင္းေနစဥ္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ
ကုိယ့္ေဝစုကေလးကို ပြတ္ကာ သပ္ကာ တုိ႕ကာ ဆိတ္ ကာႏွင့္ ေခြၽေခြၽတာတာ
စားေနခဲ့ ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ တင္းတိမ္သြားသည္ဟူ၍မရွိ။ ဝအီ
ျပည့္တင္းသြားသည္ဟူ၍လည္းမရွိ။ အေမ့ထံမွာ အမဲသားဟင္းတံုး
ထပ္ေတာင္းလုိေသာ္လည္း မ ေတာင္းဝံ့ခဲ့ပါ။
''ငါ့က်ေတာ့ သံုးတံုးပဲရ တယ္။ အေဖ့က်ေတာ့ ကိုးတံုး ဆယ္တံုးမကဘူး'' ဟု ေမြးသဖခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးကုိ ဝန္တိုအမ်က္ ထြက္လုိက္မိပါေသးသည္။ မိသား စုကုိ သူကပင္ပန္းခက္ခဲစြာ ရွာေဖြ ေကြၽးေမြးေနမွန္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သတိမရႏုိင္ခဲ့။ ေၾသာ္- မလိမ္မိုး မလိမၼာ သူငယ္ႏွပ္စားကေလးအ ရြယ္ေပကုိး။ တစ္ခါေတာ့ အေဖ့အ လစ္၌ အေမ့ဆီမွာ အသားဟင္းတံုး ကပ္ေတာင္းေနစဥ္ အေဖ သိသြား ၿပီး ေအာ္လုိက္ပါသည္။
''ေဟ့- ထပ္မေပးနဲ႕။ ဒါ ေဝပံုက်ပဲ''
''ငါ့က်ေတာ့ သံုးတံုးပဲရ တယ္။ အေဖ့က်ေတာ့ ကိုးတံုး ဆယ္တံုးမကဘူး'' ဟု ေမြးသဖခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးကုိ ဝန္တိုအမ်က္ ထြက္လုိက္မိပါေသးသည္။ မိသား စုကုိ သူကပင္ပန္းခက္ခဲစြာ ရွာေဖြ ေကြၽးေမြးေနမွန္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သတိမရႏုိင္ခဲ့။ ေၾသာ္- မလိမ္မိုး မလိမၼာ သူငယ္ႏွပ္စားကေလးအ ရြယ္ေပကုိး။ တစ္ခါေတာ့ အေဖ့အ လစ္၌ အေမ့ဆီမွာ အသားဟင္းတံုး ကပ္ေတာင္းေနစဥ္ အေဖ သိသြား ၿပီး ေအာ္လုိက္ပါသည္။
''ေဟ့- ထပ္မေပးနဲ႕။ ဒါ ေဝပံုက်ပဲ''
Subscribe to:
Posts (Atom)
Recent Posts
လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား
-
►
2012
(173)
- ► January 15 (1)
- ► September 2 (1)
- ► September 9 (4)
- ► September 23 (2)
- ► September 30 (3)
- ► November 18 (1)
-
▼
2013
(177)
- ► January 13 (1)
- ► February 10 (16)
- ► February 17 (13)
- ► February 24 (8)
- ► September 1 (3)
- ► September 22 (1)
- ► September 29 (4)
- ► October 27 (1)
- ► November 17 (1)
- ► December 1 (1)
- ► December 15 (1)
- ► December 29 (1)
-
►
2014
(31)
- ► February 9 (1)
- ► September 28 (2)
- ► November 2 (2)
- ► November 9 (8)
- ► November 16 (1)
- ► November 23 (2)
- ► November 30 (4)
- ► December 28 (2)
-
►
2015
(136)
- ► January 18 (4)
- ► January 25 (1)
- ► February 8 (2)
- ► September 6 (4)
- ► September 13 (1)
- ► September 20 (1)
- ► September 27 (2)
- ► October 11 (3)
- ► October 18 (1)
- ► November 1 (3)
- ► November 8 (1)
- ► November 29 (3)
- ► December 6 (2)
- ► December 13 (1)
-
►
2016
(31)
- ► January 17 (1)
- ► January 31 (1)
- ► February 7 (1)
- ► February 14 (1)
- ► October 16 (1)
- ► October 23 (1)
- ► November 6 (1)
- ► December 4 (1)
-
►
2017
(14)
- ► January 15 (3)
-
►
2019
(11)
- ► January 20 (1)
- ► January 27 (4)
- ► February 3 (1)
Popular Posts
-
ၿပင္က်ယ္က်ယ္ ပင္လယ္စခန္းဆီက သည္ကမ္းယံေစတီဦးဆီသို ့ ဖူးေၿမာ္ရန္ ေရာက္လာေပလာ့ ေဘာ အိုအခ်င္း လိႈင္းကေလး သင္ ..။ ကမ္းေရာက္ၿပန္ေတာ့ တေၿ...
-
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိပၹာန္စံေတာ္မူခဲ့သည္ေန႔ (ကဆုန္လျပည့္ေန႔) ကို သတိရ အမွတ္ရ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်းဇူးေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္ မ်ားကို တန္ဖိုးထား နားလည္ တ...
-
ဆန္းစခါေႏြ ရာသီစက္၀န္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ၿပီ။ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း လည္း ခါခါေျပာင္းၿပီ၊ ခုလည္းတစ္ေက်ာ့ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ခါေႏြဦးသုိ႔တည္....။ ...
-
သည္မီးအိမ္ တုိ႔ရင္ထဲ၀ယ္ ဆြဲခ်ိတ္တည္ၿငိမ္၊ ၀င္းလဲ့ထိန္ေသာ မီးအိမ္ကေလးရိွပါသည္။ မုန္တုိင္းတုိက္တုိက္၊ မုိးမုိက္မုိက္လည္း စိ...
-
ေကာ႒ိကသုတ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ သာ၀တၱိၿပည္မွာ ရွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔၊ ရွင္မဟာေကာ႒ိကတုိ႔ ႏွစ္ပါး ဆံုေတြ႔ ၾကတဲ့အခါ ရွင္မဟာေကာ႒ိက က ေမးခြန္းေတြ ...
-
သာယာေသာတစ္ေန ့.. သူက အပယ္ရတနာ လိုဏ္ဂူဘုရား၏ ေတာင္ဘက္စၾကၤန္နံရံရိွ ရုပ္ပံုမ်ားအေၾကာင္း၊ ထုိရုပ္ပံုမ်ားႏွင့္ အတူ ေရးၿခယ္ထာ...
-
အခန္းမေက်ာ္ေအာင္ ၅ႏွစ္ အရြယ္ ႏွင့္ ၇ႏွစ္အရြယ္ ညီအကို ကေလးငယ္နွစ္ေယာက္တို႔ တီဗြီကိုထုိင္ၾကည့္ေနၾကစဥ္ အငယ္ေကာင္က တီဗြီခလုတ္ကို ပိတ္လိုက္သည္...
-
ဗုဒၶဘာသာသည္ အမ်ိဳးသမီးထုကုိ အစဥ္အၿမဲ အေလးေပးခဲ့၏။ အေမျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသမီး ကုိ ျပဳစု လုပ္ေကၽြးဖုိ႔ ေလးစားဖုိ႔ တန္ဖုိးထားဖ...
-
ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား ၿမတ္စြာဘုရား တစ္ဆူလွ်င္ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါေပါင္း ၂၄ သေခၤ်၊ ကုေဋ ေၿခာက္ဆယ္၊ ဗိုလ္ေၿခတစ္သိန္း ကြ်တ္တမ္း၀င္ေအာင္ တရားဓမ...