Labels
- ၀တၳဳတို
- Eco
- Video
- ကဗ်ာ
- ကမ ၻာသစ္စာစုမ်ား
- ကမ ၻာ့အေရး
- ကာတြန္း
- ကိုယ္တိုင္ေရးစာစုမ်ား
- က်န္းမာေရး
- ခရီးသြားစာစု၊ ေဆာင္းပါး
- ဆံုးမစာ
- တရားေတာ္မ်ား
- ဓမၼစာစု
- ဓမၼသံစဥ္
- ဓမၼအေတြး
- ဓမၼအေတြးကဗ်ာ
- ဓာတ္ပံု
- ဖတ္စရာ
- ၿဖစ္ရပ္မွန္
- ၿမန္မာမႈ
- ၿမန္မာ့ရနံ႔ကဗ်ာမ်ား
- ဘာသာၿပန္
- ဘာသာေရး
- မဃေဒ၀
- မွတ္စု
- ယဥ္ေက်းမႈ
- ရသစာစု
- ရုပ္ၿပ
- လကၤာ
- သတင္း
- သဘာ၀ဓမၼ
- သမိုင္း
- သီခ်င္း
- သုတ
- ဟာသ
- အခ်စ္ကဗ်ာ
- အထၳဳပတၱိ
- အမ်ိဳးသားႏိုင္ငံေရး
- အားကစား
- အေတြးစာစု
- အေတြးအေရး
- အေမးအေၿဖ
- ေစတီေတာ္မ်ား
- ေဆာင္းပါး
- ေဗဒင္
- ႏိုင္ငံေရး
Saturday, April 6, 2013
မင္းကေလးေပါ့.. ( စိုးသူ )
Friday, April 5, 2013
လြင္တီးေခါင္ ရႈေမွ်ာ္ခင္း
မဟာရန္ကုန္မွ အထက္ဘက္ မုိင္ ၂၈၀ အကြာတြင္ ကြ်န္ေတာ္၏ဇာတိၿမိဳ႔ကေလး ရိွသည္။ ေတာင္တြင္းၾကီး ဟု ေခၚသည္။ ရန္ကုန္ - ၿပည္လမ္းအတုိင္း သြားရ၏။ ရန္ကုန္မွ ၿပည္၊ ၿပည္မွ ေအာင္လံ၊ ေအာင္လံ ၿပီးလွ်င္ ေတာင္တြင္းၾကီး ဆီသုိ႔ ေရာက္သည္။ ရန္ကုန္မွ ည ၇ နာရီ ကားစီး လွ်င္ ေတာင္တြင္း သုိ႔ မနက္ ၅ နာရီ ( သို႔မဟုတ္ ) ၆ နာရီခန္႔ဆုိလွ်င္ ေရာက္တတ္သည္။
ရန္ကုန္မွအထြက္ ေမွာ္ဘီ၊ တုိက္ၾကီးၿမိဳ႔မ်ားေရာက္လွ်င္ပင္ လယ္ကြင္းစပါးခင္းမ်ား တၿပန္႔တၿပဴး ရႈေမွ်ာ္ မဆံုး ေတြ႔ရမည္။ ၿပည္ၿမိဳ႔နားေရာက္ေတာ့ ဧရာ၀တီၿမစ္ၾကီးကို ေတြ႔ရမည္။ သစ္ေတာ သစ္ပင္ ၿမင္ကြင္းမ်ား စိမ္းလန္းစိုေၿပသည္။ ၿပည္ၿမိဳ႔မွ ေအာင္လံၿမိဳ႔ၾကားတြင္လည္း ေအာက္ပိုင္းမွာေလာက္ လယ္ကြင္းစပါးခင္းမ်ားမွာ မ်က္စိတဆံုး မေတြ႔ရ ေသာ္ လည္း သစ္ပင္ၾကီးငယ္ ၊ ေခ်ာင္းမ်ား ေၿမာင္းမ်ား ၿဖင့္ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္ကို ေတြ႔ေန ရေသးသည္။
ေအာင္လံၿမိဳ႔အလြန္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတာင္တြင္းဘက္ ေရာက္ခါနီးက်ေတာ့ ရႈေမွ်ာ္ခင္းက အေၿပာင္းလဲ ၾကီး ေၿပာင္းလဲသြားေတာ့၏။ ေအာက္ပိုင္းမွာ စပါးခင္းေတြ မ်က္စိတဆံုးၿမင္ရသလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ၿမိဳ႔အ၀င္တြင္ မ်က္စိတဆံုး ၿမင္ေတြ႔လုိက္ရသည္ကေတာ့ “လြင္တီးေခါင္ လိပ္ေက်ာကုန္းကႏ ၱာေၿမ” သာ ၿဖစ္ေတာ့သည္။ ရန္ကုန္၊ ၿပည္၊ ေအာင္လံႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ၿမိဳ႔ကေလးကို စည္းၿခားထားေသာ နယ္ၿခားထားေသာ အရာမွာ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ မုိင္ ၂၀ ၀န္းက်င္ က်ယ္ၿပန္႔ ေသာ ထုိ “ လြင္တီးေခါင္ ကႏ ၱာရ” ၿဖစ္ေတာ့သည္။
ေအာင္လံၿမိဳ႔နယ္ကို လြန္၍ မုိင္ ၃၀ ခန္႔အေရာက္တြင္ ထုိေၿခာက္ေသြ႔ေသာ လြင္တီးေခါင္လိပ္ေက်ာကုန္းမ်ားကို ၾကည့္ေလရာရာ မ်က္စိတဆံုး ၿမင္ေတြ႔ရေပလိမ့္မည္။
Wednesday, April 3, 2013
ၿမန္မာ့ရိုးရာ ယြန္းလုပ္ငန္း
ယြန္းလုပ္ငန္းတြင္ အဓိက လုပ္ငန္းပုိင္းႀကီးသုံးရပ္ ရွိသည္။ ၁။ အျဖဴ ထည္လုပ္ငန္း ၂။ အနက္ထည္လုပ္ငန္း ၃။ ယြန္းထုိး၊ ယြန္းခြဲေဆး ေရာင္သြင္းလုပ္ငန္း တုိ႔ျဖစ္သည္။ လုပ္ငန္းပုိင္း သုံးခု ကြဲျပားၾကသလုိ ထုတ္လုပ္သူတုိ႔ကုိလည္း လုပ္ငန္း အလုိက္ အစြဲျပဳ၍ ေရွးေခတ္ကပင္ အမည္ခြဲျခားေပးၿပီး ေခၚေဝၚခဲ့ ၾကသည္မွာ ယေန႔အထိျဖစ္သည္။
အျဖဴထည္ ထုတ္လုပ္သူတုိ႔ကုိ အျဖဴ သမား၊ အနက္ထည္ ထုတ္လုပ္သူ တုိ႔ကုိ တုိက္သမား၊ ယြန္းထုိး၊ ယြန္း ခြဲ သူတုိ႔ကုိ ယြန္းသမား၊ ႀကဳိးတုိက္ သူတုိ႔ကုိ ႀကဳိးသမားဟူ၍ ခြဲျခားေခၚ ၾကသည္။ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းတုိ႔ ကုိလည္း အျဖဴထည္၊ အနက္ထည္၊ ယြန္းထည္ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးခြဲျခားထားခဲ့ ၾကသည္။
အျဖဴကုိင္ဝါး
ဝါးအျဖဴထည္လုပ္ငန္း အတြက္ ေခြထည္၊ ရက္ထည္၊ ထုတ္ လုပ္ရန္အသုံးျပဳေသာ ဝါးကုိ အျဖဴ ကုိင္ဝါးဟု ေခၚသည္။ ဝါးထြက္ရာ အရပ္ေဒသကုိ အစြဲျပဳ၍ ေရႊလီဝါး၊ သပိတ္က်င္းဝါး၊ စင္ခမ္းဝါး၊ ေရႊက်င္ ဝါး၊ ေနာင္ပုံဝါး၊ ကုိးတန္ဝါး၊ ပ်ဥ္း မနားဝါး၊ မဲတင္းခါးဝါးဟု ခြဲျခား ေခၚေဝၚၾကသည္။
ေရွးေခတ္က အျဖဴသမားတုိ႔ သည္ ေရႊလီမွလာေသာ ေရႊလီ တင္း ဝါးကုိသာ ရက္ထည္၊ ေခြထည္ျပဳ လုပ္ရန္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ေရႊလီ တင္းဝါးမွာ ၁၃ ေတာင္ခန္႔ရွည္ၿပီး အလုံးေခ်ာ၊ ရင္ဖ်ားညီ၊ အဆစ္ရွည္ ဝါးျဖစ္၍ ဝါးမ်က္စိက်ဥ္းကာ ဝါး သားက်စ္၍ ေခ်ာသည္။ ႏွီးကုိင္၊ ႏွီး ျဖာ၊ ႏွီးစိတ္၊ ႏွီးတုပ္ရာတြင္ လုပ္ ငန္းအတြက္ အစစအဆင္ေျပသည္။
ယခုအခါ ေရႊလီဝါးမ်ား အလာ က်ဲသြားသျဖင့္ ၁၆ ေတာင္မွ ၁၉ ေတာင္အထိရွည္ေသာ မဲတင္းခါးဝါး ကုိ ရက္ထည္၊ ေခြထည္အျဖစ္ အသုံး ျပဳလ်က္ရွိၾကသည္။ ဝါးအျဖဴထည္ ထုတ္လုပ္ေသာ အျဖဴသမားမ်ားသည္ အျဖဴကုိင္ဝါးကုိ ဝါးကပ္ထရံလုပ္ငန္း ရွင္ (ဝါးေထာင္ပုိင္ရွင္)တုိ႔ထံမွ တစ္ ဆင့္ ဝယ္ယူၾကရသည္။
ဝါးကပ္ထရံလုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ သည္ ဧရာဝတီ၊ ခ်င္းတြင္းမွ ေမွ်ာ လာေသာ ဝါးေဖာင္မ်ားမွ ေဖာင္စည္း လုံးခ်ဳပ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝါးပ်စ္မ်ားကုိ စိတ္ႀကဳိက္ေရြးခ်ယ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ဝယ္ယူ၍ ျမစ္ကမ္းမွ သယ္ယူကာ အိမ္၌ ဝါးေထာင္မ်ားအျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားၾကသည္။ ထုိသုိ႔ဝါးစင္မ်ားေဆာက္၍ ဝါးမ်ားေထာင္ရာတြင္ ေရစုိဝါး၊ ေရလြတ္ဝါး ခြဲျခားေထာင္ထားေလ့ ရွိသည္။ အေခြသမားတုိ႔က ပုိတမ္းဝါးေခၚ ေရလြတ္ဝါးကုိ ႀကဳိက္ၾကၿပီး ရက္ထည္သမားတို႔က ေရစုိဝါးကုိ ႀကိဳက္ၾကသည္။ ဝါးေထာင္ပုိင္ရွင္တုိ႔က အျဖဴ သမားမ်ားကုိ လုံးေကာက္ ေရာင္းသည္။
အျဖဴထည္ ထုတ္လုပ္သူတုိ႔ကုိ အျဖဴ သမား၊ အနက္ထည္ ထုတ္လုပ္သူ တုိ႔ကုိ တုိက္သမား၊ ယြန္းထုိး၊ ယြန္း ခြဲ သူတုိ႔ကုိ ယြန္းသမား၊ ႀကဳိးတုိက္ သူတုိ႔ကုိ ႀကဳိးသမားဟူ၍ ခြဲျခားေခၚ ၾကသည္။ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းတုိ႔ ကုိလည္း အျဖဴထည္၊ အနက္ထည္၊ ယြန္းထည္ဟူ၍ သံုးမ်ဳိးခြဲျခားထားခဲ့ ၾကသည္။
အျဖဴကုိင္ဝါး
ဝါးအျဖဴထည္လုပ္ငန္း အတြက္ ေခြထည္၊ ရက္ထည္၊ ထုတ္ လုပ္ရန္အသုံးျပဳေသာ ဝါးကုိ အျဖဴ ကုိင္ဝါးဟု ေခၚသည္။ ဝါးထြက္ရာ အရပ္ေဒသကုိ အစြဲျပဳ၍ ေရႊလီဝါး၊ သပိတ္က်င္းဝါး၊ စင္ခမ္းဝါး၊ ေရႊက်င္ ဝါး၊ ေနာင္ပုံဝါး၊ ကုိးတန္ဝါး၊ ပ်ဥ္း မနားဝါး၊ မဲတင္းခါးဝါးဟု ခြဲျခား ေခၚေဝၚၾကသည္။
ေရွးေခတ္က အျဖဴသမားတုိ႔ သည္ ေရႊလီမွလာေသာ ေရႊလီ တင္း ဝါးကုိသာ ရက္ထည္၊ ေခြထည္ျပဳ လုပ္ရန္ အသုံးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ေရႊလီ တင္းဝါးမွာ ၁၃ ေတာင္ခန္႔ရွည္ၿပီး အလုံးေခ်ာ၊ ရင္ဖ်ားညီ၊ အဆစ္ရွည္ ဝါးျဖစ္၍ ဝါးမ်က္စိက်ဥ္းကာ ဝါး သားက်စ္၍ ေခ်ာသည္။ ႏွီးကုိင္၊ ႏွီး ျဖာ၊ ႏွီးစိတ္၊ ႏွီးတုပ္ရာတြင္ လုပ္ ငန္းအတြက္ အစစအဆင္ေျပသည္။
ယခုအခါ ေရႊလီဝါးမ်ား အလာ က်ဲသြားသျဖင့္ ၁၆ ေတာင္မွ ၁၉ ေတာင္အထိရွည္ေသာ မဲတင္းခါးဝါး ကုိ ရက္ထည္၊ ေခြထည္အျဖစ္ အသုံး ျပဳလ်က္ရွိၾကသည္။ ဝါးအျဖဴထည္ ထုတ္လုပ္ေသာ အျဖဴသမားမ်ားသည္ အျဖဴကုိင္ဝါးကုိ ဝါးကပ္ထရံလုပ္ငန္း ရွင္ (ဝါးေထာင္ပုိင္ရွင္)တုိ႔ထံမွ တစ္ ဆင့္ ဝယ္ယူၾကရသည္။
ဝါးကပ္ထရံလုပ္ငန္းရွင္တုိ႔ သည္ ဧရာဝတီ၊ ခ်င္းတြင္းမွ ေမွ်ာ လာေသာ ဝါးေဖာင္မ်ားမွ ေဖာင္စည္း လုံးခ်ဳပ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဝါးပ်စ္မ်ားကုိ စိတ္ႀကဳိက္ေရြးခ်ယ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ဝယ္ယူ၍ ျမစ္ကမ္းမွ သယ္ယူကာ အိမ္၌ ဝါးေထာင္မ်ားအျဖစ္ ျပဳလုပ္ထားၾကသည္။ ထုိသုိ႔ဝါးစင္မ်ားေဆာက္၍ ဝါးမ်ားေထာင္ရာတြင္ ေရစုိဝါး၊ ေရလြတ္ဝါး ခြဲျခားေထာင္ထားေလ့ ရွိသည္။ အေခြသမားတုိ႔က ပုိတမ္းဝါးေခၚ ေရလြတ္ဝါးကုိ ႀကဳိက္ၾကၿပီး ရက္ထည္သမားတို႔က ေရစုိဝါးကုိ ႀကိဳက္ၾကသည္။ ဝါးေထာင္ပုိင္ရွင္တုိ႔က အျဖဴ သမားမ်ားကုိ လုံးေကာက္ ေရာင္းသည္။
at
Wednesday, April 03, 2013
Posted by
ၿမန္မာ ကမ ၻာသစ္
Labels:
ၿမန္မာမႈ,
သုတ,
ေဆာင္းပါး
No comments:
Tuesday, April 2, 2013
အမွားတရား ထိုႏွစ္ပါး
ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ အမွား၊ အမွန္ ရွိစၿမဲျဖစ္ပါသည္။ အမွားကုိ သိမွသာလွ်င္ အမွန္ကုိ သိႏုိင္ မည္ျဖစ္ ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ပုထုဇဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိရာတြင္ တခ်ဳိ႕က သူတစ္ပါးအမွား မွ သင္ခန္းစာယူကာ ကုိယ္ မမွားရ ေအာင္ ေရွာင္တတ္သည္။ တခ်ဳိ႕က မိမိကုိယ္တုိင္မွားၿပီးမွ သင္ခန္းစာ ယူ တတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ တခ်ဳိ႕မွာ မူကား ကုိယ္တုိင္မွားေနသည္ကုိပင္ မွားမွန္း မသိ ဆင္ကန္းေတာတုိးျဖစ္ေနၾက သည္။
ယခုတင္ျပလုိသည့္ ေစတနာမွာ အမွားကုိသိျမင္ၿပီး အမွန္ကုိ ေဖာ္ ေဆာင္ႏုိင္ၾကေစ ရန္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေလာကတြင္ အေျခခံအားျဖင့္ အမွား တရား ႏွစ္ပါးရွိပါသည္။
ယင္းမွာ အစြန္းေရာက္ျခင္း ျပင္းထန္စြာ လြန္ ကဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ-သတၱဝါ ေတြအဖုိ႔ အစာစား၍ (အာဟာရမွီဝဲ ၍) အသက္ရွင္သန္ၾကရပါသည္။ သေဗၺသတၱာ အာဟာရ ဌိတိကာ ဟု ဆုိထားပါသည္။ ယင္းသုိ႔ ဆုိျခင္း ေၾကာင့္ အစားအစာကုိသာ အတင္း စားေနကာ အစားၾကဴးပါက အသက္ မရွည္ႏုိင္ပါ။ အတုိင္းအတာထက္ ေက်ာ္ကာ အစားၾကဴး သူမ်ား သည္ ေရာဂါထူေျပာကာ အသက္တုိၾကရ ပါသည္။ တစ္ခါ အစားအစာကုိ ဆင္ျခင္ပါ ဆုိျခင္းေၾကာင့္ လြန္လြန္ ကဲကဲ အစားနည္းပါကလည္း အသက္ မရွည္ႏုိင္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ေတာ္သူ အမ်ဳိးသမီးတစ္ ဦးမွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထမင္းႏွင့္အသားမ်ားကုိပါ ျဖတ္ ေတာက္ပစ္လုိက္ပါသည္။ နံနက္၊ ညစာ ကန္စြန္းရြက္ျပဳတ္ ကုိသာ စား ေနျခင္းေၾကာင့္ လၾကာလာသည့္အခါ ကုိယ္ခံအား အလြန္ နည္းလာၿပီး ေလ ျဖတ္ သြားပါသည္။ ဤသုိ႔လွ်င္ ျပင္း ထန္ေသာ အစြန္းေရာက္မႈမ်ဳိးသည္ အမွားတရားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
ယခုတင္ျပလုိသည့္ ေစတနာမွာ အမွားကုိသိျမင္ၿပီး အမွန္ကုိ ေဖာ္ ေဆာင္ႏုိင္ၾကေစ ရန္ ျဖစ္ပါ သည္။ ေလာကတြင္ အေျခခံအားျဖင့္ အမွား တရား ႏွစ္ပါးရွိပါသည္။
ယင္းမွာ အစြန္းေရာက္ျခင္း ျပင္းထန္စြာ လြန္ ကဲျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာ-သတၱဝါ ေတြအဖုိ႔ အစာစား၍ (အာဟာရမွီဝဲ ၍) အသက္ရွင္သန္ၾကရပါသည္။ သေဗၺသတၱာ အာဟာရ ဌိတိကာ ဟု ဆုိထားပါသည္။ ယင္းသုိ႔ ဆုိျခင္း ေၾကာင့္ အစားအစာကုိသာ အတင္း စားေနကာ အစားၾကဴးပါက အသက္ မရွည္ႏုိင္ပါ။ အတုိင္းအတာထက္ ေက်ာ္ကာ အစားၾကဴး သူမ်ား သည္ ေရာဂါထူေျပာကာ အသက္တုိၾကရ ပါသည္။ တစ္ခါ အစားအစာကုိ ဆင္ျခင္ပါ ဆုိျခင္းေၾကာင့္ လြန္လြန္ ကဲကဲ အစားနည္းပါကလည္း အသက္ မရွည္ႏုိင္ပါ။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ေတာ္သူ အမ်ဳိးသမီးတစ္ ဦးမွာ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ရွိျခင္းေၾကာင့္ ထမင္းႏွင့္အသားမ်ားကုိပါ ျဖတ္ ေတာက္ပစ္လုိက္ပါသည္။ နံနက္၊ ညစာ ကန္စြန္းရြက္ျပဳတ္ ကုိသာ စား ေနျခင္းေၾကာင့္ လၾကာလာသည့္အခါ ကုိယ္ခံအား အလြန္ နည္းလာၿပီး ေလ ျဖတ္ သြားပါသည္။ ဤသုိ႔လွ်င္ ျပင္း ထန္ေသာ အစြန္းေရာက္မႈမ်ဳိးသည္ အမွားတရားမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
လြန္းၾကင္ငွက္အသည္း
Sunday, March 31, 2013
Soe Thu ( Live Show ) 2
Soe Thu ( Live Show )
Subscribe to:
Posts (Atom)
Recent Posts
လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား
-
►
2012
(173)
- ► January 15 (1)
- ► September 2 (1)
- ► September 9 (4)
- ► September 23 (2)
- ► September 30 (3)
- ► November 18 (1)
-
▼
2013
(177)
- ► January 13 (1)
- ► February 10 (16)
- ► February 17 (13)
- ► February 24 (8)
- ► September 1 (3)
- ► September 22 (1)
- ► September 29 (4)
- ► October 27 (1)
- ► November 17 (1)
- ► December 1 (1)
- ► December 15 (1)
- ► December 29 (1)
-
►
2014
(31)
- ► February 9 (1)
- ► September 28 (2)
- ► November 2 (2)
- ► November 9 (8)
- ► November 16 (1)
- ► November 23 (2)
- ► November 30 (4)
- ► December 28 (2)
-
►
2015
(136)
- ► January 18 (4)
- ► January 25 (1)
- ► February 8 (2)
- ► September 6 (4)
- ► September 13 (1)
- ► September 20 (1)
- ► September 27 (2)
- ► October 11 (3)
- ► October 18 (1)
- ► November 1 (3)
- ► November 8 (1)
- ► November 29 (3)
- ► December 6 (2)
- ► December 13 (1)
-
►
2016
(31)
- ► January 17 (1)
- ► January 31 (1)
- ► February 7 (1)
- ► February 14 (1)
- ► October 16 (1)
- ► October 23 (1)
- ► November 6 (1)
- ► December 4 (1)
-
►
2017
(14)
- ► January 15 (3)
-
►
2019
(11)
- ► January 20 (1)
- ► January 27 (4)
- ► February 3 (1)
Popular Posts
-
ၿပင္က်ယ္က်ယ္ ပင္လယ္စခန္းဆီက သည္ကမ္းယံေစတီဦးဆီသို ့ ဖူးေၿမာ္ရန္ ေရာက္လာေပလာ့ ေဘာ အိုအခ်င္း လိႈင္းကေလး သင္ ..။ ကမ္းေရာက္ၿပန္ေတာ့ တေၿ...
-
ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိပၹာန္စံေတာ္မူခဲ့သည္ေန႔ (ကဆုန္လျပည့္ေန႔) ကို သတိရ အမွတ္ရ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ ေက်းဇူးေတာ္ ဂုဏ္ေတာ္ မ်ားကို တန္ဖိုးထား နားလည္ တ...
-
ဆန္းစခါေႏြ ရာသီစက္၀န္း တစ္ေက်ာ့ျပန္ၿပီ။ ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း လည္း ခါခါေျပာင္းၿပီ၊ ခုလည္းတစ္ေက်ာ့ ေရာက္ခဲ့ပါၿပီ။ ခါေႏြဦးသုိ႔တည္....။ ...
-
သည္မီးအိမ္ တုိ႔ရင္ထဲ၀ယ္ ဆြဲခ်ိတ္တည္ၿငိမ္၊ ၀င္းလဲ့ထိန္ေသာ မီးအိမ္ကေလးရိွပါသည္။ မုန္တုိင္းတုိက္တုိက္၊ မုိးမုိက္မုိက္လည္း စိ...
-
ေကာ႒ိကသုတ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ သာ၀တၱိၿပည္မွာ ရွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔၊ ရွင္မဟာေကာ႒ိကတုိ႔ ႏွစ္ပါး ဆံုေတြ႔ ၾကတဲ့အခါ ရွင္မဟာေကာ႒ိက က ေမးခြန္းေတြ ...
-
သာယာေသာတစ္ေန ့.. သူက အပယ္ရတနာ လိုဏ္ဂူဘုရား၏ ေတာင္ဘက္စၾကၤန္နံရံရိွ ရုပ္ပံုမ်ားအေၾကာင္း၊ ထုိရုပ္ပံုမ်ားႏွင့္ အတူ ေရးၿခယ္ထာ...
-
အခန္းမေက်ာ္ေအာင္ ၅ႏွစ္ အရြယ္ ႏွင့္ ၇ႏွစ္အရြယ္ ညီအကို ကေလးငယ္နွစ္ေယာက္တို႔ တီဗြီကိုထုိင္ၾကည့္ေနၾကစဥ္ အငယ္ေကာင္က တီဗြီခလုတ္ကို ပိတ္လိုက္သည္...
-
ဗုဒၶဘာသာသည္ အမ်ိဳးသမီးထုကုိ အစဥ္အၿမဲ အေလးေပးခဲ့၏။ အေမျဖစ္သည့္ အမ်ိဳးသမီး ကုိ ျပဳစု လုပ္ေကၽြးဖုိ႔ ေလးစားဖုိ႔ တန္ဖုိးထားဖ...
-
ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား ၿမတ္စြာဘုရား တစ္ဆူလွ်င္ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါေပါင္း ၂၄ သေခၤ်၊ ကုေဋ ေၿခာက္ဆယ္၊ ဗိုလ္ေၿခတစ္သိန္း ကြ်တ္တမ္း၀င္ေအာင္ တရားဓမ...