2 3 4 5 6 7 8 9 10

Saturday, November 8, 2014

နကၡတ္ဆရာ ( ရာဘင္ၿဒာနတ္တဂိုး )



ကြ်န္ေတာ္က ေမးရံု ေမးပါတယ္။
“ညဥ့္ဦးယံမွာ လၿပည့္၀န္းၾကီးဟာ သစ္ကိုင္းေတြၾကားမွာ ေထြးၿငိေနတဲ့အခါ ဘယ္သူမွ သူ႔ကို ဖမ္းမယူႏိုင္ဘူးလား”
ဒါေပမယ့္ ကိုကိုက ကြ်န္ေတာ့္ကို ေၿပာင္တယ္။
“ေကာင္ေလး.. မင္းေလာက္ မုိက္တာ ရိွေသးမယ္ ငါမထင္ဘူး၊ ဖုိးလမင္းဟာ ငါတုိ႔နဲ႔ အင္မတန္ ေ၀းလံတဲ့ဟာကို ဘယ္သူက ဖမ္းယူႏိုင္မလဲကြ”
ကြ်န္ေတာ္က ၿပန္ေၿပာတယ္။
“ကိုကို ဘာသိလုိ႔လဲ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကစားစဥ္ ၿပတင္းေပါက္က ၿပဴၿပီးေတာ့ ေမေမ ၿပံဳးရယ္တဲ့အခါ .. ေမေမ့ကို ေ၀းတယ္လုိ႔ ဆုိမလား”
ဒါေပမယ့္ ကိုကိုက ေၿပာေသးတာပဲ။
“အ ေသးတဲ့ ညီရယ္၊ လမင္းကို ဖမ္းယူႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ၾကီးက်ယ္တဲ့ ကြန္ၾကီးကို ဘယ္သြားရွာမလဲ”
ကြ်န္ေတာ္က ေၿပာတယ္။
“လက္ႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဖမ္းမွာေပ့ါ”
သည္ေတာ့ ကိုကိုက တအားရယ္ၿပီး ေၿပာတယ္။
“မင္းေလာက္ မုိက္တာ ရိွေသးမယ္ ငါ မထင္ဘူး၊ လမင္းဟာ ငါတုိ႔အနားကို ေရာက္ႏိုင္ရင္ ဘယ္ေလာက္ ၾကီးတယ္ဆုိတာ မင္း သိလိမ့္မယ္”
ကြ်န္ေတာ္က ၿပန္ေၿပာတယ္။
“ကိုကိုတုိ႔ေက်ာင္းမွာ သင္တာ အလကားေတြပါ၊ ေမေမဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကို ငံု႔နမ္းတဲ့အခါ ေမေမ့မ်က္ႏွာက အင္မတန္ၾကီးလုိ႔လား”
ကိုကုိကေတာ့ ေၿပာတုန္းပါပဲ။
“မင္းဟာ အ ကို အ ပါတယ္ကြာ”

ရာဘင္ၿဒာနတ္တဂိုး

Thursday, November 6, 2014

မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ၏ ဓမၼစာစု


                 မိမိတို႔မွာ စိတ္ျဖစ္ေနတာဟာ သံုးမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ေနတယ္ေနာ္၊ ကုသိုလ္စိတ္၊အကုသိုလ္စိတ္၊ ၀ိပါက္ကိရိယာ ဆိုတဲ့ အဗ်ာကတစိတ္၊ အခ်ိန္ရွိသ၍အဲဒီသံုးမ်ိဳးပဲရွိတယ္။ ဘယ္ေလာက္ၾကီးက်ယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ ္ျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္ျဖစ္မယ္၊ သို႔မဟုတ္ အကုသိုလ္ျဖစ္မယ္၊ သို႔မဟုတ္ ၀ိပါက္၊ကိရိယာျဖစ္မယ္။ ဘယ္ေလာက္ေသးသိမ္တဲ့ ကေလးကေလးျဖစ္ျဖစ္၊တိရစၦာန္သတၱ၀ါပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသိုလ္ျဖစ္မယ္၊ အကုသုိလ္ ျဖစ္မယ္၊၀ိပါက္ျဖစ္မယ္၊ ကိရိယာဆိုတဲ့ အဗ်ကတျဖစ္မယ္၊ အင္မတန္ ေသခ်ာတယ္၊အင္မတန္ေသခ်ာ။

အကုသိုလ္စိတ္ ။ ။ ျဖစ္တိုင္း၊ ပ်က္တိုင္း အာရံုပါရမယ္၊ အဲဒါေၾကာင့္အကုသုိလ္ဆိုတာ ဘယ္လိုတရားပါတုန္းလို႔ဆိုရင္ -

'' ျဖစ္ေသာ္ညစ္ေထး၊ အျပစ္ေဘးႏွင့္ က်ိဳးေပးဒုကၡ၊ ဆယ့္ႏွစ္၀၊ မုခ် အကုသိုလ္ေခၚ''တဲ့ အျပစ္ေတြ ျဖစ္တုန္း က ေဒါသရင္လဲပါေနျပီ၊ ဣႆာ၊ မစၦရိယရင္လဲပါေနျပီ၊ မာနရင္လဲ ပါေနျပီ၊ ျဖစ္တုန္းက အဲဒီ အညစ္အေၾကးေတြ ပါေနတယ္၊ အကုသိုလ္ျဖစ္တုန္းကအညစ္အေၾကးတြ ပါေနမွေတာ့ အျပစ္က မကင္းဘူး၊ ျဖစ္တုန္းကကို အျပစ္မကင္းဘူး၊ ေနာက္အက်ိဳးေပးရင္ မေကာင္းက်ိဳးကိုေပးမယ္၊ ေကာင္းက်ိဳးကို မေပးဘူး၊
ဒီအကုသုိလ္က ခုဘ၀ျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္ဘ၀ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းက်ိဳးကိုေပးမယ္၊ဒါေၾကာင့္ အကုသိုလ္ဆိုတာ ဘယ္လို ဘာလိမ့္မတုန္းဆိုရင္ ကိုယ့္စိတ္ကိုစဥ္းစားၾကည့္ '' ျဖစ္ေသာ္ညစ္ေထး၊ အျပစ္ေဘးႏွင့္ က်ိဳးေပး ဒုကၡ၊ ဆယ့္ႏွစ္၀၊မုခ် အကုသိုလ္ေခၚ'' ျဖစ္တယ္ေနာ္၊ ေလာဘရင္လဲပါမယ္၊ ေဒါသရင္လဲပါမယ္ဒါအျပစ္ပဲ၊ မာနရင္လဲပါမယ္ ဒါအျပစ္ပဲ၊ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မနာလိုတဲ့ဣႆာရင္လဲ ပါမယ္၊ ဒါအျပစ္ပဲ၊ သူတစ္ပါးကို မၾကီးပြားေစလိုတဲ့ မစၦရိယရင္လဲပါမယ္၊ ဒါအျပစ္ပဲ၊ အိပ္ခ်င္မူးတူး ငိုက္မ်ဥ္းေနတဲ့ထိနမိဒၶရင္လဲ ပါမယ္၊ ဒါအျပစ္ပဲ၊ ဘုရားကို ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားလို႔ ဘုရားအစစ္ကို ယံုမွားေနတဲ့ ၀ိစိကိစၦာရင္လဲပါမယ္၊ ဒါအျပစ္ပဲ၊ ျဖစ္တုန္းက အျပစ္တစ္ခုခုနဲ႔ ညစ္ေပေနတဲ့တရားမ်ိဳး၊ ဒါအကုသိုလ္ေခၚတယ္၊ ေနာက္အက်ိဳးေပးရင္လဲ မေကာင္းက်ိဳးကိုေပးမွာပဲ။

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>