ယေန႔အခါ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား အေၾကာင္းကုိ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေျပာေနသည္မ်ားကုိ ၾကားရသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ္သည္ ငယ္စဥ္က ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ဆရာတစ္ဦးကုိ သြားသတိရမိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က မူလတန္းတြင္ေရာ၊ အလယ္တန္းတြင္ပါ ကြၽန္ေတာ္တို႔အား သမုိင္းဘာသာရပ္ကုိ သင္ျပေပးသူမွာ ဆရာဦးဖိုးရႊင္ဟူေသာ ဆရာျဖစ္သည္။ ဆရာဦးဖိုးရႊင္ သည္ ကြၽန္ေတာ္ တတိယတန္းတုန္းက မူလတန္းဆရာ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ စတုတၴတန္းေရာက္သြားေသာအခါ သူက အလယ္ တန္း ဆရာျဖစ္သြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စတုတၴတန္းတြင္ သူႏွင့္ မသင္ရေတာ့။ သုိ႔ရာတြင္ ပၪၥမတန္းသုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဆရာႏွင့္ ျပန္ေတြ႔ရသည္။ ဆရာဦးဖိုးရႊင္သည္ ဆရာမ်ားတြင္ အသက္အႀကီးဆံုး ဆရာလည္း ျဖစ္သည္။ သူသည္ ယခင္က ေျမ တုိင္းဌာနတြင္ ေျမတုိင္းအင္စပက္ေတာ္အျဖစ္ လုပ္ခဲ့သည္။
ထုိဌာနမွ ပင္စင္ယူလာၿပီး ေနာက္တြင္မွ ေက်ာင္းဆရာလုပ္သူ ျဖစ္ သည္။ ဆရာက သမိုင္းကုိ သင္ရာတြင္ ပံုေျပာသလို သင္တတ္သည္။ သူက စားပြဲေပၚတြင္ တင္ပလႊဲထုိင္၍ စီကာပတ္ကံုး ေျပာ သည္ကုိ ေက်ာင္းသားမ်ားက သူ႔ေဘးတြင္ ဝန္းရံထုိင္ၿပီး နားေထာင္ၾကရသည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ သူ စိတ္ဆိုး သည့္အခါ နီးရာႏွင့္ ဆြဲ႐ိုက္၊ ဆြဲေပါက္ သည္မ်ဳိးကို ေၾကာက္ရတာမ်ဳိးမွအပ ဆရာဦးဖိုးရႊင္ႏွင့္ သင္ယူရတာကို ေပ်ာ္ရႊင္ၾကသည္။ ဆရာ့ကုိ ေက်ာင္းသားမ်ား သေဘာအက်ဆံုးကား စားေမးပြဲ နီးသည့္အခါ သူမွတ္စုထုတ္ေပးပံုတည္း။ ဆရာက သင္ခန္းစာ တစ္ခု လံုးကုိ စကားေျပျဖင့္ ေရး၍ မွတ္စုထုတ္ေပးျခင္းမ်ဳိးကို မလုပ္။ 'ေမး' ဟူေသာ စကားလံုးေနာက္တြင္ ပုဒ္မ ႏွစ္ခုခ်ေစ၍ ပုဒ္မႏွစ္ခု ဆံုးလွ်င္ ေမးမည့္ေမးခြန္းကုိ ဆက္ေရးေပးသည္။
ဥပမာ - ေမး ။ ။ အေနာ္ရထာမင္း၏ စီးပြားေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို ေဖာ္ျပပါ။ ဟူေသာ ပံုစံမ်ဳိး ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေအာက္ တြင္ 'ေျဖ' ဟူေသာ စကားလံုးေနာက္ တြင္ ပုဒ္မႏွစ္ခုခ်ေစကာ ထုိေမးခြန္းအတြက္ အေျဖမ်ားကုိ သူႏႈတ္က ေခၚေပးသည့္အတိုင္း လိုက္ေရးေစသည္။ စာေမးပြဲစစ္ေသာအခါ ေလာက္ေလေတာ့သည္။ ယေန႔ ပညာေရးစနစ္အေၾကာင္းကို ေတြးမိသည့္အခါ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာဦးဖုိးရႊင္၏ 'ေမး-ေျဖ' ကုိ ျပန္လည္သတိရမိၿပီး ဆရာ့ကုိလည္း ေအာက္ေမ့ လြမ္းဆြတ္မိသလို ျဖစ္ရသည္။ ယေန႔ ပညာေရးစနစ္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာလို စားပြဲနံေဘးမွာ ေက်ာင္းသားေတြ စု႐ံုးေစၿပီး 'နားေထာင္ၾက၊ နားေထာင္ၾက၊ ဆရာ ေျပာျပမယ္' ေတာင္ လုပ္မေနၾကေတာ့ဘဲ 'ေမး-ေျဖ' ေတြမွ်ေလာက္ ႏွင့္သာၿပီးေနေတာ့သည္ဟု ေတြးမိပါသည္။ ယေန႔ ကာလ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မူလတန္းမွသည္ အထက္တန္း (၁ဝတန္း) တုိင္ေအာင္ (တကၠသုိလ္မွာက အေျခခံ ပညာအဆင့္ ထက္ ပုိဆိုးပံုရ၍ ထည့္မေျပာေတာ့ပါ) ဆရာ၊ ဆရာမ ေပးထားေသာ မွတ္စုမ်ားကုိ ႏႈတ္တက္အာဂံုေဆာင္ က်က္မွတ္ ေျဖဆိုလာ ၾကရင္းျဖင့္ပင္ ကိစၥၿပီးၾကေတာ့သည္။
၁ဝ တန္းတြင္ ေျခာက္ဘာသာဂုဏ္ထူးရသူမ်ားမွာလည္း အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ အညီ ေရးေပးထားေသာ မွတ္စုမ်ားကုိ က်က္မွတ္ လာရင္းျဖင့္သာ ဂုဏ္ထူးေတြ ရေနၾကေပေတာ့သည္။ ယေန႔ကာလ မွတ္စုမ်ား ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာ၊ ဆရာဦး ဖိုးရႊင္ မွတ္စုတို႔ ကြာျခားသည္မွာ ယေန႔မွတ္စုမ်ားတြင္ 'ေမး။ ။' 'ေျဖ ။ ။' ဟူ၍ ထည့္မေရးထားျခင္း ေလာက္သာ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သုိ႔ရာတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဆရာက သမုိင္းကုိ ပံုေျပာသလုိ ေျပာျပေသး ၏။ ယခုေခတ္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကား (ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးသေလာက္ ဆိုရေသာ္) ေျပာျပ သင္ၾကားရမည့္ ဘာသာရပ္မ်ားကို ေက်ာင္းသားမ်ားအား ဘာမွ်ေျပာမေနေတာ့ဘဲ မွတ္စုေရး၍သာ သင္ၾကားေပးေန ၾကေလေတာ့သည္။ ပညာသင္သည္ဆိုသည္မွာ လက္ေတြ႔ဘဝ တြင္ ေတြးတတ္ေခၚတတ္၊ သင္ယူလာေသာ ကြၽမ္းက်င္မႈ ပညာရပ္မ်ားကုိ အသံုးခ်သြားတတ္ရန္ ျဖစ္ေပသည္။ ဘာမွ်လည္း ေတြးေနစရာမလို၊ ဘာမွ်လည္း ကုိယ့္ဘာသာ စူးစမ္းေလ့လာစရာမလုိ၊ သုေတသနေတြ ဘာေတြလည္းလုပ္မေနရေသာ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ ဘြဲ႕ရလာသူေတြ၏ ပညာႏွင့္တုိင္းျပည္ ၏ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဘယ္ေနရာတြင္ အသံုးခ်ၾကမည္နည္း။
ယခု ဤစာေရးေနခ်ိန္တြင္ ေနျပည္ေတာ္၌ က်င္းပေနေသာ အေရွ႕အာရွ ကမၻာ့စီးပြားေရး ဖိုရမ္၌ ျမန္မာႏုိင္ငံ၌ အခ်မ္းသာ ဆံုး ျဖစ္ေနသူေတြ ဘယ္ကဲ့သုိ႔ေသာ စီးပြားေရးမူဝါဒ သေဘာတရားေတြ ေဆြးေႏြးၾကမည္ကုိ ကြၽန္ေတာ္ နားစြင့္ၾကည့္လိုသည္။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ အထင္ေတာ့ စီးပြားေရး ပညာသင္ထားသူတို႔ကလည္း စီးပြားေရးအေတြ႔အႀကံဳမရွိ၊ ခ်မ္းသာေနသူေတြ အမ်ားစုက လည္း စီးပြားေရးပညာေတြ တတ္လွ၍ မဟုတ္ဘဲ ႏုိင္ငံ၏ သယံဇာတေတြ ေရာင္းစား၊ ပါမစ္ေရာင္းစား၊ အလကား ရေသာ ေျမေတြ ေရာင္းစားျခင္းမ်ဳိးေတြျဖင့္ သူေဌးျဖစ္ေနၾကသူေတြသာ ျဖစ္ၾကဖြယ္ ရွိေပသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႕ႏုိင္ငံ ကံဆိုးသည္မွာ ပညာကုိ တန္ဖုိးမထားတတ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ရာစုႏွစ္ဝက္ေလာက္ ႏုိင္ငံ့အာဏာကုိ ရယူသြားႏုိင္ၾကျခင္းေပတည္း။ ပညာကုိ တန္ဖိုးထားတတ္ရမွန္း မသိ၍ ပညာေရးကို ဦးစားမေပး ႏုိင္ခဲ့ၾကဘဲ တကၠသိုလ္ေတြသာ မ်ား၊ (မ်ားေသာ္လည္း ခဏခဏ ပိတ္ထားရ၍ စာသင္ခ်ိန္ က်ေတာ့လည္း နည္းျပန္၏။) ဘြဲ႔ရေတြသာ မ်ားလာၿပီး ပညာတတ္ေတြ မ်ားမ်ားစားစား မေပၚထြန္းႏုိင္ခဲ့ျခင္း ေပတည္း။ ထုိအခါ အစိုးရ အဖြဲ႔တြင္လည္း ကြၽမ္းက်င္မႈအရည္အခ်င္း- Competence ရွိသူ ထက္ သစၥာရွိသူ- Loyality က ပုိ၍ အေရးႀကီးသလို ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။ ယေန႔အခါ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရက အားသြန္ခြန္စုိက္ ေဆာင္ရြက္ေနသည္မ်ားမွာ အားတက္ဖြယ္ ျဖစ္ပါ၏။
ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ မလုပ္ႏုိင္ဘဲ တကယ့္ဒီမုိကေရစီ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈမ်ဳိးေရာက္ဖို႔ ခက္မည္ ျဖစ္ရာ ပညာေရးကိုလည္း အေလးထား၍ ေျပာင္းယူသြားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ပညာေရး ပညာရွင္တစ္ဦး မဟုတ္၍ ပညာေရးကုိ ဘယ္သို႔ဘယ္ပံု ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲပါဟုေတာ့လည္း အႀကံမေပးတတ္ပါ။ သုိ႔ရာတြင္ ကေလးေတြကုိ 'ေမး-ေျဖ' အဆင့္မွ 'ေတြးေစ'ေသာ အဆင့္မ်ဳိးေတာ့ ေျပာင္းေပးဖို႔ လိုမည္မထင္ပါ၏။
ဦးတင္ဦး (က်ဴရွင္)
No comments:
Post a Comment