မနက္ေစာေစာ လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ၿပီးျပန္လာတုိင္း ဒီကေလးေတြကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ေဝလီေဝလင္းရဲ႕ လတ္ဆတ္ေအးျမ တဲ့ ေလႏုေအးကို ဝေအာင္႐ွဴခဲ့ရေပမယ့္ သူတို႔ေတြနဲ႔႔ေတြ႔တိုင္း အသက္႐ွဴရတာ တင္းက်ပ္ေနသလို ခံစားရတယ္။ မိုးမလင္းခင္က တည္းက အမႈိက္ပံု၊ အမႈိက္ပံုးေတြႀကား ဒါမွမဟုတ္ လမ္းႀကိဳလမ္း ၾကားနဲ႔ လမ္းမႀကီးေတြရဲ႕ ေဘးနား ေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ လမ္းေဘးက ေခြးေလေခြးလြင့္မ်ားက သူတို႔ရဲ႕ ေနရာကို နယ္ခ်ဲ႕လာေလသလား အေတြးနဲ႔ သူတို႔ကို ရန္လို ဟိန္းေဟာက္တဲ့ အတြက္ ခုခံကာကြယ္ေနၾကရတာကိုလည္း မၾကာခဏ ေတြ႔ရတတ္တယ္။
ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ အစုအဖြဲ႔နဲ႔ အမႈိက္ပံုကို ဖြေနတဲ့ အခ်ိန္ဆိုရင္ အဲဒီေခြးအႏၲရာယ္ကို ေျခာက္လွန္႔ကာကြယ္ႏုိင္ေပမယ့္ အရြယ္အလြန္ငယ္ေသးတဲ့ ေျခာက္ႏွစ္ ခုနစ္ႏွစ္ကေလးေတြအတြက္ကေတာ့ ေၾကာက္စရာ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီလမ္းေဘး က ေခြးေလေခြးလြင့္ေတြဟာ ပုိင္ရွင္မဲ့ မဟုတ္လား။ အကိုက္ခံရရင္ မလြယ္ဘူး။ ဘယ္သူ႔ကုိ အျပစ္တင္ရမလဲ။ အဲ-အေတြ႔အႀကံဳ လည္းရွိ၊ ဘဝေပးသတၱိေတြလည္း ရွိေနၾကတဲ့ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ဆယ့္သံုးႏွစ္အရြယ္ ကေလးေတြကေတာ့ သူတုိ႔ ကုိယ္သူတို႔ တစ္စံု တစ္ရာ ကာကြယ္ႏုိင္ၾကတာမို႔ ေတာ္ေသးတယ္။
ႀကီးမားေလးလံတဲ့ ေျမြ ေရခြံအိတ္ႀကီး၊ ႀကီးတာမွ လူတစ္ရပ္ေလာက္ ရွိမယ္။ အဲဒီအိတ္ႀကီးကို ပခံုးထမ္းရင္း လမ္းေဘးဝဲယာ မွာရွိ တဲ့ အိမ္ေတြက အသုံးမလုိ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ ဘူးခြံ၊ ခြက္ခြံ၊ စကၠဴ စုတ္၊ စကၠဴဘူးေတြနဲ႔ တိုလီမိုလီမွန္သမွ်ကုိ သူတို႔ ေကာက္ယူၾကလိမ့္ မယ္။ ၿပီးမွ အဲဒီပစၥည္းမ်ဳိးေတြကို ဝယ္တဲ့ဆိုင္ေတြမွာ သြားေရာင္းၿပီး သူတို႔ရဲ႕ အစားတစ္လုတ္အတြက္ ေျဖရွင္းၾကလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕အိမ္အတြက္ စြန္႔ပစ္လိုက္တဲ့ အဝတ္အစားအေဟာင္းအႏြမ္း အစုတ္အပဲ့ေတြကေတာ့ သူတို႕ရဲ႕ ကုိယ္ခႏၶာကုိ ဖံုးကြယ္ဖို႔ အတြက္ အသံုးဝင္လိမ့္မယ္။
ဘဝတူကေလးခ်င္း အေဖာ္ျပဳၿပီး ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီမ်ားကုိ ျဖတ္သန္းရင္း သူတို႔တစ္ေတြ ႀကီးျပင္းလာၾကရတယ္။ သဘာဝ ေဘး အႏၲရာယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူေတြ ဖန္တီးလိုက္တဲ့ အႏၲရာယ္ေတြ ေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ဟာ မိဘ၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားနဲ႔ ကြဲကြာခဲ့ရ တယ္။ သူတို႔တစ္ေတြရဲ႕ ေမြးရပ္ ေျမနဲ႔ ကြဲကြာခဲ့ရတယ္။ အေစာ ပိုင္းက ကယ္တင္ရွင္မ်ားရဲ႕ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ေဘးဒုကၡေတြက ေန ယာယီသက္သာခြင့္ ရခဲ့ေပမယ့္ ကာလတစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း ဘဝနဲ႔ မမွ်ေအာင္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားေနရတဲ့ လူသားေပါက္စေလးေတြ ျဖစ္သြားရပါေလေရာ။
ၾကာခဲ့ၿပီ။ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ႏွစ္ ဒါမွမဟုတ္ ေလ်ာ့ရင္လည္း နည္းနည္းပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ သူတုိ႔ဟာ သူတုိ႔ဘဝရပ္တည္မႈ အတြက္ လမ္းေပါင္းစံုမွာ စြန္႔ပစ္ ပစၥည္းေတြေကာက္ရင္း အသက္ဆက္ခဲ့ရတယ္။ မေသ႐ံုသာသာ စားၿပီး ျဖစ္သလို ဘဝဆက္ေနၾက ရ တယ္။ ေက်ာင္းေနတဲ့အရြယ္ သူတို႔ေလးေတြဟာ ေက်ာင္းဆိုတာ မသိဘူး။ ေက်ာင္းစာကို မသိဘူး။ ပညာကေပးတဲ့ အသိ အလိမၼာ နဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ မသိဘူး။ လူ႔ေဘာင္ရဲ႕ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္ စာရိတၱနဲ႔ နီတိတရားေတြကုိ သူတို႔ေလးေတြ သိမယ္မထင္ဘူး။
ေနထြက္ကေနဝင္ အမႈိက္ေကာက္ေနရတဲ့ ကေလးေတြဟာ ေရရွည္မွာ ဘယ္အရပ္ကုိ သြားၿပီး ဘယ္လုိဘဝ ရပ္တည္ၾကမလဲ။ ဘဝတစ္ခုဆိုတာ စားေရး တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ အက်ယ္အျပန္႔ကိစၥေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ သူတို႔ေလးေတြ သိမွသိပါ့ မလား။ ေက်ာင္းေနခြင့္ မရခဲ့တဲ့၊ စာမတတ္တဲ့ အဲဒီကေလးမ်ဳိးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ။
စာသင္ခြင့္ မရခဲ့ၾကတဲ့ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားနဲ႕ ကင္းကြာေနရတဲ့ အဲဒီကေလးေတြရဲ႕ ႏုိင္ငံကေရာ ေတာက္ပတဲ့ အနာဂတ္ဆီ ခ်ီတက္ႏုိင္ပါ့မလား။ ေမွ်ာ္ေတြး ၾကည့္တာနဲ႔ ရင္ေမာစရာ၊ ထိတ္လန္႔စရာျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕ ႏုိင္ငံေတြမွာ အဲဒီလုိ လမ္းေပၚက ကေလးေတြ ႀကီးျပင္းလာၾကတဲ့အခါ မမွန္မကန္တဲ့ ထြက္ေပါက္ကို ေရာက္သြားၾကတာမ်ဳိးေတြကုိ ေတြ႔ျမင္ၾကားသိရတယ္။ အင္ မတန္ အႏၲရာယ္ႀကီးပါတယ္။ သူတို႔အတြက္ေရာ၊ သူတို႔ေနထုိင္ရာ တုိင္း ျပည္နဲ႔႔သူ႔အဖြဲ႕အစည္းေတြအတြက္ပါ အႏၲရာယ္ ႀကီးပါ တယ္။ လြယ္လင့္တကူ လမ္းမွားကုိ ေရာက္သြားၾကေလေတာ့ မျဖစ္သင့္တာေတြ ႀကီးႀကီးမားမား ျဖစ္သြားေတာ့မယ္။
ေျမေအာက္ေလာကက ရာဇဝတ္ဂုိဏ္းအသီးသီးဆီကို သူတို႔ေလးေတြ ေရာက္သြားၾကလိမ့္မယ္။ အမွားအမွန္ကုိ မသိတဲ့ လူဆိုး လူမိုက္ကေလးေတြ ျဖစ္သြားၾကလိမ့္မယ္။ ဒီကတစ္ဆင့္ ႀကိဳးကုိင္သူမ်ားရဲ႕ အလိုက် စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈမရွိ လုပ္ၾကေတာ့မယ္။ ဘယ္ သူေသေသ ငေတမာရင္ ၿပီးေရာဆိုတဲ့ အေတြးဆိုးေတြ၊ လိုခ်င္တာရဖို႔အတြက္ ဘနဖူးသိုက္တူးၾကမယ့္ အေတြးမိုက္ေတြ သူတို႔ ေခါင္းထဲမွာ ကိန္းေအာင္းႀကီးထြားလာၿပီး ကမၻာႀကီးကုိ ဖ်က္ဆီးတဲ့အဆင့္အထိ ေရာက္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။
လူမႈဝန္ထမ္းကိစၥေတြကုိ သက္ဆုိင္ရာအစိုးရေတြအေနနဲ႕ အားတိုက္အင္တိုက္ လုပ္ႏုိင္ၾကရဲ႕လား။ လုပ္ႏုိင္ဖို႕ အေျခအေန အခ်က္ အလက္ေတြေရာ ရွိရဲ႕လား။ မရွိေသးရင္ ရွိေအာင္လုပ္သင့္တယ္။ မျပည့္စံုေသးရင္ ျပည့္စံုေအာင္ ဖန္တီးသင့္တယ္။ အာဖရိ ကႏုိင္ငံ တခ်ဳိ႕က ကေလးေတြရဲ႕ အေၾကာင္းကို စာနယ္ဇင္းေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ဆင္းရဲမႈကုိ ေရွာင္လႊဲ မရ တဲ့ ေဘးဒုကၡေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါ အင္မတန္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ ႐ုပ္ၾကမ္း၊ စ႐ိုက္ၾကမ္းနဲ႔ ဘဝၾကမ္းမွာ ေရာက္သြား ၾကၿပီး လြဲမွားတဲ့ လုပ္ေဆာင္မႈေတြၾကားမွာ ပဲ ေၾကြလင့္သြားရတဲ့ ကေလးငယ္ ေတြရဲ႕ဘဝကုိ မသက္မသာ ေတြ႔ခဲ့ ရတယ္။
ကေလးေတြ စာတတ္ေအာင္ သင္မေပးႏုိင္ရင္ ယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုကုိ မတည္ေဆာက္ႏုိင္ဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈမရွိတဲ့၊ စာရိတၱမေကာင္းတဲ့ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဟာလည္း အနိ႒ာ႐ံု လူ႔အဖြဲ႕အစည္းပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ကေလးေတြ အမွားနဲ႔အမွန္၊ အ ေကာင္းနဲ႔ အဆိုးကို ခြဲျခားႏုိင္မႈ နည္းပါးလာတဲ့အခါ မလိုလားအပ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာ ေပ်ာ္ဝင္သြားတတ္တယ္။ ဒီေတာ့ အဲဒီတုိင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ဟာ စဥ္းစားရဲစရာ ေတာင္ ရွိမယ္မထင္ဘူး။
လမ္းေပၚမွာ မိဘမဲ့ကေလးေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေႏြးေထြးတဲ့ အရိပ္မဲ့ကေလးေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ တရားခံကို လက္ညႇိဳး ထုိးရွာမေနဘဲ ကုိယ္ႏုိင္တဲ့ဝန္ကုိ ထမ္းတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကူညီၾကပါ။ အစုိးရရဲ႕ကိစၥလုိ႔ သေဘာထားတာထက္ ႏုိင္ငံသားတစ္ ဦးခ်င္းရဲ႕ တာဝန္အျဖစ္ ျမင္သိခံစားၿပီး ကုိယ္လုပ္ႏုိင္တာကုိ လုပ္ေပးၾကမယ္ဆိုရင္ အတိုင္းထက္ အလြန္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ပန္းကေလး ေတြ ေမႊး ပါေစ ဆိုတာထက္ ပန္းက ေလးေတြ မႏြမ္းေအာင္ ကာကြယ္ ေပးႏုိင္ၾကရင္ လူသားတာဝန္ ေက် ၿပီမဟုတ္ပါလား။
ထက္ေက်ာ္
No comments:
Post a Comment