အသံမ်ားကားဆူညံလွ၏။ စီးခ်က္မွန္မွန္ ေပ်ာ့ေျပာင္းေသာ အသံ။ ျပင္းထန္ေသာ
ထုႏွက္ခ်က္အလား။သုိ႕ေသာ္ စီးခ်က္မွန္အသံလည္း ရွိ၏။ ခ်ဳိသာေသာအသံမ်ားမဟုတ္။
ၾကမ္း တမ္းသည္။ ရက္စက္သည္။ စက္ ကိရိယာအသံဟု ဆိုရမည္လား။ ခံစားမႈ
စိုးစဥ္းမွ်မပါမွန္း သိသည္။
သက္ရွိ၌သာ အသံရွိသည္ကို လက္ခံထားၾကသည္။ သက္မဲ့၌ လည္း အသံရွိသည္။ လူ၏အသံကို ဘာသာစကား၊ ေခြး၏အသံ၊ သစ္ပင္ ၏အသံ၊ ေရျပင္၏အသံ၊ ေလ၏အသံ၊ မီး၏အသံ မ်ားကုိ မည္သို႕အမည္ တပ္ၾကမည္နည္း။ ဘာသာစကားဟု ဆိုလွ်င္ သင့္ေတာ္မည္ထင္ရ၏။
သက္ရွိ၌သာ အသံရွိသည္ကို လက္ခံထားၾကသည္။ သက္မဲ့၌ လည္း အသံရွိသည္။ လူ၏အသံကို ဘာသာစကား၊ ေခြး၏အသံ၊ သစ္ပင္ ၏အသံ၊ ေရျပင္၏အသံ၊ ေလ၏အသံ၊ မီး၏အသံ မ်ားကုိ မည္သို႕အမည္ တပ္ၾကမည္နည္း။ ဘာသာစကားဟု ဆိုလွ်င္ သင့္ေတာ္မည္ထင္ရ၏။
ပန္းမန္တို႕၏ ဘာသာစကားမွာ အသံမဟုတ္။ အေရာင္ႏွင့္အနံ႕ျဖစ္ သည္။ အခ်ဳိ႕အေရာင္သာရွိသည္။ အနံ႕မရွိ။ မည္သို႕ေသာ ဘာသာစကား ျဖစ္ေစ၊ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ထုတ္ေဖာ္ ျခင္း၊ ေဖာ္ျပျခင္းမ်ားျဖစ္၏။ အေရာင္ သည္ သတိေပးသည္။ ဆြဲေဆာင္ သည္။ ၾကမ္းတမ္းမႈကို ေဖာ္ျပသည္။ အသံစကားတို႕ကဲ့သို႕ပင္ျဖစ္၏။
ဘာသာစကားသည္ နားလည္႐ံု သာမက ခံစားမႈကိုျဖစ္ေစသည္။ အသံႏွင့္ အေရာင္သည္လည္း ထိုသို႕ ခံစားမႈကိုျဖစ္ေစသည္။ ေလျပည္ေလး ပြတ္တိုက္မႈ ၊ေလျပင္း၏အသံႏွင့္ တိုက္ခတ္မႈသည္ ေလအသံုးျပဳေသာ ဘာသာစကား ျဖစ္သည္။
ေမႊးပ်ံ႕ေသာရနံ႕သည္ ခံစားမႈ တစ္ခုကို႐ုတ္ျခည္းျဖစ္ေပၚေစသည္။ အခ်ဳိ႕ရနံ႕ကား ေအးခ်မ္းမႈ၊ အခ်ဳိ႕ကား ပူေလာင္မႈ၊ ဆြဲေဆာင္မႈ၊ အမည္ေဖာ္ မရေသာ ခံစားမႈတစ္ခုရရွိတတ္သည္။ ဆက္သြယ္ျခင္း၊ ထုတ္ေဖာ္ျခင္း၊ အသိေပးျခင္းပင္။ ရနံ႕သည္ျမင္ရ ေသာ အရာမဟုတ္ပါဘဲလ်က္၊ ထိ ခိုက္မႈတစ္စံုတစ္ရာရွိ၏။
အသံမ်ဳိးစံု၊ ရနံ႕မ်ဳိးစံု၊ စည္းခ်က္ မက်န၊ ျပင္းထန္ေသာရနံ႕၊ သဘာဝ ပင္ကုိယ္သံမဟုတ္၊ စက္ကိရိယာသံ ရနံ႕မ်ားျဖင့္ျပည့္ႏွက္ေနေသာ ေနရာ ဌာနသည္ ေအးခ်မ္းသာယာသည္ ဆို ၍ရပါမည္လား။ မည္သည့္အသံရနံ႕ မွမရွိ။ တိတ္ဆိတ္၊ ကြင္းျပင္၊ ေျခာက္ ေသြ႕၊ အရာရာကင္းမဲ့ေနေသာ ေနရာ ကိုလည္းသာယာသည့္ေနရာဟု ဆိုရ ပါမည္လား။
ပန္းၿခံ၊ ဥယ်ာဥ္ဆိုသည္မ်ား သည္ မည္သည့္အရာမ်ား ၿပီးျပည့္စံု ပါသနည္း။ လူတို႕ဘာသာ စကားမ်ား မရွိ။ သဘာဝရနံ႕၊ သဘာဝအေရာင္၊ သဘာဝအေျခအေန ပတ္ဝန္းက်င္ မ်ားၿပီး ျပည့္စံုသည့္ေနရာ၊ ေရသံမ်ား၊ ငွက္ငယ္မ်ား၏အသံ၊ စက္ကိရိယာ သံမ်ားတစ္ခုတစ္ေလမွမရွိ၊ ႐ုပ္ဝတၴဳ ပစၥည္းမ်ားေနာက္တေကာက္ေကာက္ လိုက္ေနသူမ်ားပင္ ထိုေနရာကုိ ႏွစ္ သက္သည္။ အဘယ္အရာရရွိပါ သနည္း။
ရာထူးမ်ား၊ ဂုဏ္ျဒပ္မ်ား၊ ေရႊ၊ ေငြမ်ား၊ပစၥည္းမ်ား၊ ေျမမ်ား၊ ႐ုပ္ဝတၴဳ မ်ားရွိပါလ်က္ ပန္းဥယ်ာဥ္သို႕ေရာက္ လွ်င္ အမည္ေပး၍ မရသည့္္ခံစားမႈ ရရွိသည္။ ေျပာင္းလဲမႈကိုႏွစ္သက္၍ ဟု ဆင္ေျခေပးမည္။ ဆင္ေျခဆိုသည္ မွာ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခုရွိတတ္စၿမဲ၊ ဆင္ေျခဆိုသည္မွာ ဆႏၵကိုအေပၚယံ မွ အခ်ဳိသကာ ဖံုးထားျခင္းသာ...။
ဆႏၵကိုလႈံ႕ေဆာ္ျခင္းကပင္ နည္း ပညာ၊ အတတ္ပညာျဖစ္လာသည္။ ႐ုပ္ဝတၴဳမ်ားကို လိုခ်င္ေစရန္ ဂုဏ္ သိကၡာရွိေစရန္ ခံစားမႈျဖစ္လာေစရန္ နည္းပညာအတတ္ပညာမ်ားသည္ အတုလုပ္ၾကသည္။ သဘာဝအတု မ်ားျဖစ္သည္။ သဘာဝအတုကို အမွန္ဟု လက္ခံလာၾကသည္။ အတု ၏ရလဒ္ကလည္း တစ္စံုတစ္ရာ လက္ေတြ႕ျဖစ္လာသည္။ အတုသည္ အစစ္ေနရာသုိ႕ ေရာက္လာ၏။ အတု သည္ အစစ္ဟုျဖစ္လာရသည္။
အတု၊ အသံ၊ ရနံ ဘာသာ စကားတို႕သည္ အစစ္မဟုတ္၍ စိတ္ ခ်မ္းသာမႈမေပး၊ ႐ုတ္ျခည္းမသိ၊ ၾကာ လာသည့္အခါ ခံစားမႈကေဖာ္ျပလာ သည္။ အပန္းေျဖခရီးထြက္သည္။ အတုမ်ားၾကားမွ ထြက္ေျပးျခင္းျဖစ္ သည္။ အစစ္မ်ားရွိရာသို႕သြားၾက သည္။ သဘာဝဆိပ္ကမ္း၊ ဥယ်ာဥ္၊ ပန္းရနံ႕၊ အသံ၊ အေရာင္မ်ား ရွိရာသို႕ ျဖစ္သည္။
ဂုဏ္သိကၡာမ်ားစြာခ်၊ ႐ုပ္ဝတၴဳ မ်ားေဘးဖြယ္၊ စိတ္လြတ္ကိုယ္လြတ္၊ ေနသည္ဟု သံုးႏႈန္းၾကသည္။ သို႕ ဆိုလွ်င္ တင္းၾကပ္သည့္ေနရာ၌ ေနရ သည္ကိုတစ္ခဏ၌ သိလိုက္၍ဟုဆို ႏိုင္ပါ၏။ ပန္းတုိ႕၏အေရာင္၊ ရနံ႕၊ ေရ၏အသံ၊ ေလ၏တိုက္ခတ္မႈ၊ အရာရာသည္ သဘာဝအစစ္...။
အတုကို အတုဟု လက္ခံ၊ အစစ္ကိုလည္း အစစ္ဟု လက္ခံလွ်င္ ေရွ႕ဆက္ဘဝလမ္းခရီးသည္ ...။
Myanmar Market
No comments:
Post a Comment