2 3 4 5 6 7 8 9 10

Tuesday, May 14, 2013

ဒီမုိကေရစီ၏ သြင္ၿပင္လကၡဏာမ်ား



     ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံ သို႔မဟုတ္ ဒီမုိကေရစီအစိုးရတစ္ရပ္ ၿဖစ္ရန္အတြက္ မည္သည့္အခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီရန္ လိုအပ္သနည္း ဟူသည္ကို ႏိုင္ငံတကာရိွ ၿပည္သူမ်ား စဥ္းစားၾက၊ ထုတ္ေဖာ္တင္ၿပၾက၊ အတည္ၿပဳ သတ္မွတ္ ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က သည္အခ်က္ေတြကို ဖြဲ႔စည္းပံုအေၿခခံဥပေဒထဲ သို႔မဟုတ္ အခြင့္အေရးဆုိုင္ရာ ဥပေဒ ၿပ႒ာန္း ခ်က္ မ်ားထဲမွာပင္ တစ္ပါတည္း ထည့္သြင္းၾကသည္။
    တုိင္းၿပည္ တစ္ၿပည္ႏွင့္တစ္ၿပည္ ပကတိအေၿခအေနႏွင့္ ၿဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ရာဇ၀င္တို႔ မတူညီသည့္အေလ်ာက္ ဒီမုိကေရစီဟု ဆုိၾကသည့္ ႏိုင္ငံခ်င္း အတူတူမွာပင္ ဦးစားေပးအေလးထားမႈမ်ား မတူညီၾကေသာ္လည္း မည္သည့္ အရာမ်ားသည္ကား ဒီမုိကေရးစီအတြက္ ရိွသင့္ရိွအပ္ေသာ အေၿခခံမူမ်ား ၿဖစ္သည္ဟု မွတ္ယူၾကရာ၌ကား ကြဲလြဲမႈ မရိွၾကေပ။

( ၁ ) ႏိုင္ငံသားတုိ႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္မႈ ( citizen participation )
    ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံၿဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ၿပသည့္ သိသာထင္ရွားေသာ လကၡဏာ တစ္ခုကား ႏိုင္ငံေရး စီမံခန္႔ခြဲမႈ တြင္ ႏိုင္ငံသားတုိ႔ ပါ၀င္ၾကၿခင္း ၿဖစ္၏။ ႏိုင္ငံေရးရာ၌ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းသည္ ႏိုင္ငံသားတုိ႔အတြက္ ရပိုင္ခြင့္ သာမဟုတ္။ တာ၀န္လည္း ၿဖစ္၏။ ႏိုင္ငံသားပါ၀င္မႈဆုိင္ရာ၌ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿခင္း ၊ ေရြးေကာက္ ပြဲတြင္ မဲေပးၿခင္း၊ ႏိုင္ငံေရးရာမ်ားကို သိရိွေအာင္ေလ့လာမွတ္သားၿခင္း၊ ၿပႆနာ မ်ားကို ေဆြးေႏြးေ၀ဖန္ၿခင္း ၊ ရပ္ရြာၿပည္သူ႔စည္းေ၀းပြဲမ်ား သို႔ တက္ေရာက္ၿခင္း၊ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ၿခင္း၊ အေကာက္ခြန္မ်ားေပးေဆာင္ၿခင္း၊ လုိအပ္သည့္အခါ မိမိသေဘာဆႏၵကို တင္ၿပေတာင္းဆုိ ၿခင္း စသည့္ အသြင္သဏၭာန္မ်ိဳးစံတုိ႔ အက်ံဳး၀င္သည္။


( ၂ ) တန္းတူညီမွ်မႈ ( equality )
    ဒီမုိကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသည္ လူအားလံုး တန္းတူညီမွ်ၾကသည္ဟူေသာ အေၿခခံမူကို အေလးအနက္ ၿပဳၾကသည္။ တန္းတူညီမွ်ၿခင္းဟူသည္ လူအသီးသီးတုိ႔အား ညီမွ်စြာတန္ဖုိးထားၿခင္း၊ တူညီေသာ အခြင့္အေရးရရိွေစၿခင္း၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ မ်ိဳးႏြယ္စု၊ လိင္ စသည္တုိ႔ကြဲၿပားမႈေၾကာင့္ အတန္းအစားခြဲၿခားမႈ မရိွေစၿခင္း စသည္တုိ႔ကို ဆုိလုိသည္။ ဒီမုိကေရးစီတစ္ခုတြင္ တစ္ဦးခ်င္းေသာသူမ်ားႏွင့္ လူအုပ္စုမ်ားသည္ အမ်ားႏွင့္မတူေသာ မိမိတုိ႔၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဘာသာစကား၊ ယံုၾကည္မႈႏွင့္ စရိုက္လကၡဏာမ်ားကို ထိန္းသိမ္းထားပိုင္ခြင့္ ရိွေပသည္။

( ၃ ) ႏိုင္ငံေရးအရ သည္းခံမႈ ( political tolerance )
    ဒီမုိကေရစီ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၌ ႏုိင္ငံေရး သည္းခံမႈရိွသည္။ တုိင္းၿပည္တြင္ အမ်ားစုကို ကိုယ္စားၿပဳသူတုိ႔ အုပ္စိုး ေနေသာ္လည္း အနည္းစု၏ အခြင့္အေရးမ်ားကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ ၿပဳသည္။ အာဏာလက္ရိွမဟုတ္သူတုိ႔မွာ လည္း စည္းရံုးခြင့္၊ မိမိအယူအဆကို ေဖာ္ထုတ္ေၿပာဆုိခြင့္မ်ား ရိွသည္။ အမ်ားစုႏွင့္ အယူအဆကြဲလြဲသည့္ ထုိ လူနည္းစု မ်ားကို အတုိက္အခံ ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းၿဖင့္လည္း သိမွတ္လက္ခံတတ္ၾကသည္။
    အုပ္စုိးသူတုိ႔သည္ သည္းခံမႈရိွသလုိ တစ္ဦးခ်င္းေသာ ၿပည္သူအခ်င္းခ်င္းလည္း တစ္ဖက္လူ၌ မိမိႏွင့္မတူညီေသာ အယူအဆရိွၿခင္းကို သည္းခံႏိုင္ရသည္။
    တုိင္းၿပည္မ်ားတြင္ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္မ်ိဳးႏြယ္စု အမ်ားအၿပားတုိ႔ ေရာေႏွာစုေ၀း ေနထုိင္ၾကသည္ ၿဖစ္ရာ ၎က႑ရပ္အသီးသီးမွာပင္ လူမ်ားစုႏွင့္လူနည္းစုဟူ၍ ရိွေနၾကၿပီး အဲသည္ လူႏွစ္စု၏အယူအဆမ်ား ကြဲၿပားေနၾကလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ဒီမိုကေရစီလူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ရပ္သည္ ထုိကြဲၿပားမႈမ်ား အတူတကြတည္ရိွႏိုင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းၿခင္းၿဖင့္ပင္ ၾကြယ္၀ၿပည့္စံုမႈ ရၾကသည္။ အမ်ားစုက အနည္းစု၏ အခြင့္အေရးကိုၿငင္းပယ္သည္။ မတူေသာ အစုမ်ားကို ဖ်က္ဆီးေခ်မႈန္းရန္ အားထုတ္မည္ဆုိက ဒီမိုကေရစီကိုပါ ပ်က္သုဥ္းေစမည္ ၿဖစ္သည္။
    ဒီမုိကေရစီ၏ ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုမွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြက္ ၿဖစ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုး ဆံုးၿဖတ္လုပ္ကိုင္ဖုိ႔ရာ သည္အတြက္ လူအားလံုးတုိ႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ၎တုိ႔၏ အယူအဆမ်ားကို လည္းေကာင္း၊ ေလးစားမႈရိွဖုိ႔လုိသည္။ ႏိုင္ငံေရး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ႏိုင္ငံသားတုိင္း၌ ေဆြးေႏြးခြင့္၊ ၿငင္းခံုခြင့္၊ စစ္ေၾကာေ၀ဖန္ခြင့္မ်ား ရိွမည္ဆုိက မိမိ ဆန္႔က်င္ေသာ အယူအဆ ၿဖစ္ေစ၊ အမ်ားသေဘာအရ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ ခ်ၿခင္း ၿဖစ္က လက္ခံႏိုင္ၾကမည္သာ ၿဖစ္သည္။



( ၄ ) တာ၀န္ယူမႈ၊ ရွင္းလင္းတင္ၿပေၿပာဆိုမႈ ( accountability )
    ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံတြင္ ေရြးေကာက္တင္ေၿမွာက္ခံရသူမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရး ရာထူးမ်ား၌ ခန္႔အပ္ခံရသူမ်ားအေနႏွင့္ မိမိ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားအတြက္ တာ၀န္ယူၿခင္း၊ ယင္းတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၿပည္သူမ်ားအား ရွင္းလင္းတင္ၿပၿခင္းမ်ား ၿပဳလုပ္ ရ၏။ တာ၀န္ရိွ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနႏွင့္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ၿခင္း၊ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၿခင္းမ်ား ၿပဳလုပ္ရာ၌ မိမိတုိ႔ အက်ိဳးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ ၿပည္သူတုိ႔၏ အလုိဆႏၵႏွင့္ အညီသာ လုပ္ေဆာင္ၿဖစ္ေအာင္ သည္တာ၀န္ က ထိန္းေက်ာင္းမႈ ၿပဳေပသည္။

( ၅ ) ရွင္းလင္းၿမင္သာမႈ ( transparency )
    တာ၀န္ယူမရိွေသာ အစိုးရတုိ႔သည္ တုိင္းၿပည္၌ ၿဖစ္ပ်က္ေနသည္မ်ားကို ၿပည္သူတုိ႔ သိရိွရန္အတြက္ လူအမ်ား တက္ေရာက္ႏိုင္သည့္ စည္းေ၀းပြဲၾကီးမ်ား ၿပဳလုပ္ကာ မိမိတုိ႔ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကို အခါအားေလ်ာ္စြာ အစီရင္ခံ တင္ၿပ ၿခင္းၿဖင့္ ရွင္းလင္းၿမင္သာေသာ အစုိးရအၿဖစ္ သိမွတ္ခံရ၏။
    ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးရာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ စပ္လ်င္း၍ မည္သည့္ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္မ်ားကို မည္သူတုိ႔က မည္သည့္အေၾကာင္း၊ မည္သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားၿဖင့္ ခ်မွတ္ေၾကာင္းကို စာနယ္ဇင္းသမားမ်ားေရာ ၿပည္သူမ်ားပါ သိခြင့္ရၾက၏။

( ၆ ) လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ပံုမွန္က်င္းပၿခင္း
    ႏိုင္ငံေရးရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည္ မိမိသေဘာဆႏၵကို အမ်ားၿပည္သူတုိ႔ ၿပသႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းတစ္ခုက အစုိးရ ပိုင္းတြင္ ေဆာင္ရြက္ရန္အတြက္ မိမိတုိ႔ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေရြးေကာက္တင္ေၿမွာက္ၿခင္း ၿဖစ္၏။ ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံတြင္ ၎ကိုယ္စားလွယ္အား ေရြးခ်ယ္ၿခင္း၊ ဖယ္ရွားၿခင္းတုိ႔ကို လြတ္လပ္၍ တရားမွ်တေသာ နည္းလမ္းမ်ားအားၿဖင့္ ၿပဳလုပ္ ၾက၏။ ေရြးေကာက္ပြဲမတုိင္မီႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲကာလအတြင္း မဲဆႏၵရွင္တုိ႔အား ၿခိမ္းေၿခာက္ၿခင္း၊ လာဘ္ေပးၿခင္း စသည္တုိ႔သည္ ဒီမုိကေရစီ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္၏။ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကို သတ္မွတ္ထားေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားအတြင္း မွန္မွန္က်င္းပ ၿပဳလုပ္ ႐၏။ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္သည္ ႏိုင္ငံသားတုိ႔၏ ဓန ဥစၥာ ေပၚ တြင္ အေၿခမတည္ရ။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာမေရြး အရြယ္ေရာက္သူမွန္လွ်င္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ခြင့္ ရိွရ၏။ ထို႔ၿပင္ မဲဆႏၵရွင္မ်ား မွာလည္း မဲေပးရာ၌ အေႏွာင့္အယွက္ အဟန္႔အတားမ်ား မရိွဖုိ႔ လုိ၏။ သုိ႔မွသာ လြတ္လပ္၍ တရား မွ်တေသာ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿဖစ္ႏိုင္ေပသည္။

( ၇ ) စီးပြားေရးလြတ္လပ္မႈ ( economic freedom )
    ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံတြင္ ၿပည္သူတုိ႔သည္ စီးပြားေရးအရ လြတ္လပ္ခြင့္ ရိွရ၏။ ယင္းအထဲတြင္ ဥစၥာပစၥည္း ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ ႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္လုပ္ကိုင္ခြင့္တုိ႔ ပါ၀င္သကဲ့သို႔ မိမိအလုပ္ကို မိမိဘာသာ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ႏွင့္ လုပ္အား အသင္းအဖြဲ႔ မ်ားတြင္ ပါ၀င္ပိုင္ခြင့္တုိ႔သည္ အက်ံဳး၀င္၏။ တုိင္းၿပည္စီးပြားေရးတြင္ အစိုးရတုိ႔ ၀င္ေရာက္ ခန္႔ခြဲမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အယူအဆ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရိွၾကေသာ္လည္း ေယဘုယ်အားၿဖင့္ လြတ္လပ္ေသာ ေစ်းကြက္စနစ္ တည္ရိွေရးႏွင့္ အစိုးရက ၾကီးၾကီးမားမား ၀င္ေရာက္ထိန္းခ်ဳပ္မႈ မၿပဳေရးကို လက္ခံၾက၏။ ( အခ်ိဳ႕ကမူ တုိင္းၿပည္၌ ယခင္က ရိွခဲ့သည့္ မမွ်တေသာ စနစ္မ်ား၊ အခြင့္ အေရးမတူမႈ၊ ခြဲၿခားမႈမ်ားေၾကာင့္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကြာဟမႈ မ်ားၿပားေ နခဲ့မည္ဟုဆုိက ယင္းအေနအထား ေလ်ာ့ပါးေစရန္ အတြက္ အစိုးရတုိ႔က စီးပြားေရးပိုင္းတြင္ မ်ားမ်ား စားစားပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ယူဆၾက၏ )

( ၈ ) အာဏာအလြဲသံုးမႈမ်ားကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ၿခင္း
    ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေရြးေကာက္ခံ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ိဳ႔ေသာ လူအုပ္စုမ်ားကေသာ္ လည္းေကာင္း မိမိတုိ႔လက္၀ယ္ရိွ အာဏာကို အလြဲသံုးမႈ မၿပဳႏိုင္ေအာင္ တားဆီးကာကြယ္ေလ့ ရိွၾက၏။ အလြဲ သံုးမႈမ်ား ထဲတြင္ အမ်ားၿပည္သူဘ႑ာကို မိမိအက်ိဳးအတြက္ အသံုးၿပဳၿခင္း၊ မိမိလုပ္ကိုင္ခြင့္ကို ေက်ာ္လြန္၍ အာဏာ သံုးစြဲၿခင္း စသည္တုိ႔ ပါ၀င္၏။
    ယင္းသို႔ အလြဲသံုးမႈမ်ား မၿဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ အစိုးရအဖြဲ႔အစည္း၏ အစိတ္အပိုင္း အသီးသီးတုိ႔အား လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာမ်ားကို ခြဲၿခားသတ္မွတ္ကာ အၿပန္အလွန္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈမ်ား ၿပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားရ၏။ တရားရံုး မ်ား သီးၿခားလြတ္လပ္စြာ ေဆာင္ရြက္ပိုင္ခြင့္ ရိွရသည့္အၿပင္ ေရြးေကာက္ခံပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အစုိးရ ဌာန ဆုိင္ရာမ်ားႏွင့္ ရဲတပ္ဖြဲ႔ စသည္တုိ႔ ဥပေဒႏွင့္ မညီေသာ လုပ္ကိုင္မႈမ်ားရိွခဲ့ေသာ္ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မည့္ အဖြဲ႔အစည္း မ်ားလည္း ရိွရ၏။

( ၉ ) ရပိုင္ခြင့္ဥပေဒမ်ား ( bill of rights )
    ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံအမ်ားအၿပားမွာပင္ ၿပည္သူတုိ႔အား အာဏာအလြဲသံုးမဥမ်ားမွ အကာအကြယ္ၿပဳရန္အတြက္ ရပိုင္ခြင့္ ဥပေဒမ်ား ဟူသည္ကို ဖြဲ႔စည္းပံု အေၿခခံဥပေဒထဲတြင္ ထည့္သြင္းၿပ႒ာန္းေလ့ ရိွ၏။ ၎ဥပေဒမ်ားသည္ ၿပည္သူ တုိ႔၏ ရပိုင္ခြင့္မ်ားႏွင့္ လြတ္လပ္ခြင့္မ်ားကို အာမခံခ်က္ ေပးထားေလ့ ရိွ၏။ ဖြဲ႔စည္းပံုထဲတြင္ ပါ၀င္သၿဖင့္ ၎တုိ႔အား တရားရံုး၏ အာဏာၿဖင့္ အကာအကြယ္ေပးႏိုင္၏။ ရပိုင္ခြင့္ဥပေဒမ်ားသည္ အစိုးရတုိ႔အား အာဏာ အလြန္အကြ်ံ မသံုးစြဲႏိုင္ေအာင္ ကန္႔သတ္ဟန္႔တားေသာ သေဘာလည္း ရိွေပသည္။


( ၁၀ ) ပါတီစံုစနစ္ က်င့္သံုးမႈ ( multi–party system )
    တုိင္းၿပည္ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မည့္ အစိုးရတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ရန္အတြက္ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား က်င္းပေရြးခ်ယ္ရာတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ေသာ ပါတီတစ္ခုထက္မက ရိွဖုိ႔ လုိ၏။ ပါတီစံု စနစ္ရိွေသာအခါ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ အႏိုင္ ရေသာ ပါတီက တုိင္းၿပည္ကို စီမံအုပ္ခ်ဳပ္မည့္ အစိုးရအဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္းေဆာင္ရြက္စဥ္ တစ္ဖက္၌လည္း ယင္းႏွင့္အၿပိဳင္ အတုိက္အခံဟု ေခၚေသာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ရိွေနမည္ၿဖစ္၏။ ၎တုိ႔က အစိုးရ၏ လုပ္ရပ္မ်ားကို ေ၀ဖန္ေထာက္ၿပ ၿခင္း၊ တုိင္းၿပည္၏ အေထြေထြ ၿပႆနာမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင့္ မတူေသာ အၿခားအၿမင္မ်ားကို ၿပည္သူ မ်ားေရာ အစိုးရကပါ သိေအာင္ တင္ၿပၿခင္းမ်ား ၿပဳလုပ္ႏိုင္ၾကရာ တုိင္းၿပည္ ကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီ ထိန္းေက်ာင္းေပးေသာ သေဘာၿဖစ္သည္။

( ၁၁ ) ဥပေဒအာဏာပိုင္စိုးမႈ ( the rule of law )
    ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံတြင္ ဘုရင္ႏွင့္ ေရြးေကာက္ခံသမၼတတုိ႔ အပါအ၀င္ မည္သူမွ် တရားဥပေဒ၏ အထက္၌ မရိွႏိုင္ ၾကေပ။ ဤသည္ကို ဥပေဒ အာဏာပိုင္စိုးမႈ ဟု ေခၚ၏။ လူတုိင္းသည္ တရားဥပေဒကို ေလးစားလုိက္နာရသည္။ အကယ္၍ ခ်ိဳးေဖာက္ခဲ့သည္ရိွေသာ္ တာ၀န္ယူေၿဖရွင္းၾကရမည္ ၿဖစ္၏။ တစ္ဖက္တြင္ တရားဥပေဒအရ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ အားလံုးအတြက္ တန္းတူညီမွ် ၿဖစ္ရ၏။ ထုိ႔ၿပင္ တရားရံုးသည္ အစိုးရ၏ အၿခား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ၾသဇာလႊမ္းမုိးမႈ မရိွသည့္ လြတ္လပ္ေသာ တရားရံုး ၿဖစ္ရ၏။ အမႈစစ္ေဆးရာသုိ႔ အမ်ားၿပည္သူ လာေရာက္ၾကည့္ရႈႏိုင္ၿပီး တရားရံုး လုပ္ငန္းအစီအစဥ္အတုိင္း ေႏွာင့္ေႏွးမႈ မရိွ ေဆာင္ရြက္ရ၏။
***





ဤသည္ကား ဒီမုိကေရစီႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ေတြ႔ရိွရသည့္ တူညီေသာ လကၡဏာရပ္မ်ားအနက္ အေရးပါေသာ အခ်က္အခ်ိဳ႔ကို စုစည္းေဖာ္ၿပ ထားၿခင္းၿဖစ္၍ တုိင္းၿပည္အသီးသီးတုိ႔၌ ဒီမုိကေရစီ မည္ေရြ႕မည္မွ် ရိွမရိွ သိလိုေသာ္ အဆုိပါ အခ်က္မ်ားႏွင့္ ခ်ိန္ထုိးတြက္ဆႏုိင္ၾကပါသည္။

ေဖၿမင့္
ရနံ႔သစ္၊ ေအာက္တုိဘာ၊ ၂၀၁၀

                                                           ကမ ၻာသစ္ ၿမန္မာ Fan Page

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>