2 3 4 5 6 7 8 9 10

Wednesday, May 18, 2016

ဗုဒၶ ႏွင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ ( ရာဘင္ၿဒာနတ္တဂိုးအၿမင္ )


   ကဆုန္လၿပည့္ ဗုဒၶေန႔ ၀ိသာခါ အခါေတာ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲရန္ အကြ်ႏ္ုပ္လာေရာက္ရာ၌ အကြ်ႏ္ုပ္ ၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္ ထဲတြင္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ၿမတ္ ဘုရားအား ဤေလာက၌ ေမြးဖြားၿပီးေသာ လူအေပါင္း တုိ႔တြင္ အၾကီးဆံုး အၿမတ္ဆံုးလူသား အၿဖစ္ မွတ္ယူ ကာ ဦးညႊတ္ဂါရ၀ၿပဳရန္ ၿဖစ္ပါသည္။ အကြ်ႏု္ပ္က ဤသုိ႔ ဂါရ၀ၿပဳၿခင္းသည္ သမားရိုးက်၀တ္ၿပဳသည့္ သေဘာမွ် မဟုတ္ပါ။ ထုိဗုဒၶ ၿမတ္စြာဘုရားအား အကြ်ႏ္ုပ္၏ ႏွလံုးသည္းပြတ္တြင္းက ယံုၾကည္ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ ေၾကာင္းကို ထုတ္ေဖာ္ၿပသရန္အတြက္လည္း ၿဖစ္ပါသည္။

    တစ္ခါက အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ဗုဒၶဂယာသုိ႔ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိစဥ္အခါ၌ အကြ်ႏ္ုပ္၏စိတ္တြင္ ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားပြင့္စဥ္အခါ မိမိမွာလူၿဖစ္ၿပီး ၿမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္မ်ားကို ႏွလံုးၿပည့္၀စြာၿဖင့္ တုိက္ရိုက္မနာၾကား ခဲ့ရၿခင္းအတြက္ ရင္ထုမနာ ၿဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
     ဗုဒၶဂယာတြင္ ေ၀းလံလွစြာ ပင္လယ္ရပ္ၿခား ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ သမုဒၵရာကို ၿဖတ္ေက်ာ္ကာ ေရာက္လာေသာ တံငါသည္ သူဆင္းရဲ တစ္ဦးကို ေတြ႔ခဲ့ရပါသည္။ သူသည္ မိမိၿပဳဖူးေသာ အကုသိုလ္ ဒုစရုိက္မ်ားအတြက္ ေနာင္တ ၾကီးစြာရလ်က္ ဗုဒၶဂယာသုိ႔ ဘုရားကုိၾကည္ညိဳစိတ္ၿဖင့္ ေရာက္လာၿခင္းၿဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ သူသည္ ညေနခင္းမွစ၍ ညဥ့္နက္ သန္းေခါင္ေက်ာ္သည့္တုိင္ေအာင္ တင္ပ်ဥ္ေခြထုိင္ကာ “ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ” ဟူ၍ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ကာ ႏႈတ္မွဖြဖြ ရြတ္ဆုိေနရွာပါသည္။



    လြန္ေလၿပီးေသာ အႏွစ္ႏွစ္ေထာင့္ငါးရာေက်ာ္က သက်သာကီ၀င္ မင္းသားတစ္ပါးသည္ ဤသုိ႔ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ေသာညဥ့္၌ နက္ရိႈင္းေသာ အခါသမယ၀ယ္ သတၱ၀ါတုိ႔အား ဆင္းရဲၿခင္းအေပါင္းမွ ကင္းေ၀းေရးကို ရည္ေမွ်ာ္ကာ ေတာထြက္ခဲ့ပါသည္။ ယခု ဤဂ်ပန္တံငါသည္ လူဆင္းရဲသည္ သူ၏ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေၿမာက္ပါရၿခင္း အက်ိဳးငွာ ဗုဒၶထံေတာ္ပါး၌ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေနသည္ကို အကြ်ႏ္ုပ္ၿမင္ရေပၿပီ။
    ထုိအခါ ေသၿခင္းကင္းေသာ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရွာေဖြေတာ္မူခဲ့ေသာ ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိဂ်ပန္ တံငါသည္ သူဆင္းရဲ၏ ေရွ႔ေမွာက္တြင္ အသက္ထင္ရွားရိွဆဲကုိပါ အကြ်ႏ္ုပ္ေတြ႔ၿမင္ရပါၿပီ။ အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္ တုိ႔၌ နစ္မြန္းေသာ သူတုိ႔အား ဘ၀လြတ္ေၿမာက္ေရးအတြက္ ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရား ယခုတိုင္ အသက္ ထင္ရွားရိွေနဆဲ ပါပဲတကား။ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂတရားတုိ႔ အခုိးအလွ်ံထေသာ ႏွလံုးသာရိွသည့္ ထုိဂ်ပန္အမ်ိဳးသားသည္ လူသားတုိ႔၏ အေခါင္ထြတ္ဖ်ား ၿမတ္စြာဘုရားကို ထင္ရွားမ်က္ၿမင္ ေတြ႔ေနၿပီပဲကို။

    အကယ္တႏ ၱဳ ထုိၿမတ္စြာဘုရားသည္ သူ႔ေခတ္သူ႔အခါက အသက္ထင္ရွား ရိွခဲ့ၾကကုန္ေသာ လူသားတုိ႔အဖုိ႔ စၾက၀ေတးမင္း ၿဖစ္ခဲ့ၿငားအံ့။ ထုိမင္းသည္ ထုိေခတ္၊ ထုိအခါက လူသားတုိ႔အဖုိ႔မူ ကိုးကြယ္အားထားရာ အစစ္ၾကီး ၿဖစ္ခဲ့မည္ကား မုခ်ပင္။ သုိ႔ပင္ၿဖစ္ၿငား အခ်ိန္(ကာလ) ဟူေသာ ေမ့ေပ်ာက္ၿခင္း မာဒတရား၏ ပိတ္ဆုိ႔တားဆီးမႈေၾကာင့္ ယခုေလာက္ဆုိလွ်င္ ထုိမင္းကို သတိရရိွမည့္ လူသားရိွေတာ့အံ့မထင္ပါ။
    ယခုမူ ထုိဗုဒၶ ၿမတ္စြာဘုရားသည္ အခ်ိန္ကာလဆုိေသာ တရားကိုလည္း လြန္ေၿမာက္သြားၿပီ။ ထုိၿမတ္စြာဘုရား သည္ ကာလကုိလြန္ေၿမာက္ေသာ မဟာပုရိသ၊ ဥတၱမပုရိသအၿဖစ္ၿဖင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အသက္ထင္ရွား ရိွသည့္ လူသားတုိင္း၏ ႏွလံုးသားၿမတ္ပုလႅင္ေပၚ၀ယ္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႔ေခြ ထုိင္ေနေတာ္မူၿပီ။ ယခုမူ အၿဖစ္ ဒုစရိုက္ တရားတုိ႔ကို ၿပဳမိမွား၍ ၾကီးစြာေသာ ေနာင္တကို မ်က္ေမွာက္ၿပဳေသာ ပုထုဇဥ္တို႔၏ စိတ္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ရွာေဖြရာ “ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစ ၦာမိ” ဟု ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရာအၿဖစ္ၿဖင့္ ထုိမဟာေယာဂီၾကီးသည္ တည္ရိွေနေပၿပီ။
    ထုိဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားသည္ အခ်ိန္ကာလတုိင္းအတြက္ သစၥာတရား၏ ထြန္းပရာအၿဖစ္ တည္ရိွေနေသာ္လည္း ယခုကာလ လူသားအေပါင္းတုိ႔မွာ ကိုယ္က်ိဳး၊ အတၱ၊ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာနတရားမ်ားၿဖင့္ တိမ္သလာဖံုးသကဲ့သုိ႔ အမွန္တရား၏ တည္ရာသစၥာရွင္ၾကီးကိုပင္ မၿမင္ႏိုင္ မေတြ႔ႏိုင္ အမိုက္ဖံုးလ်က္ ရိွၾကတုန္းပင္။
    ဒုကၠရစရိယကို ကာလအတန္ၾကာ က်င့္ၿပီးေနာက္ ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေလာက၌ ထင္ရွားပြင့္ခဲ့ေလၿပီ ထုိ ၿမတ္စြာဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္မွလည္း သစၥာတရားေရာင္ၿခည္ေတာ္မ်ား ၿဖာထြက္ခဲ့ေလသည္။ ထုိေရာင္ၿခည္ေတာ္တုိ႔သည္ ကာလနိမိတ္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဒသ နိမိတ္ ကိုေသာ္ လည္းေကာင္း ေက်ာ္လြန္ကာ တစ္ေလာကလံုးသုိ႔ ထြန္းပခဲ့ေလၿပီ။ ထုိေရာင္ၿခည္တုိ႔သည္ လူမ်ိဳးဟူေသာ နိမိတ္၊ တုိင္းႏိုင္ငံဟူေသာ နိမိတ္အားလံုးကိုလည္း ေက်ာ္လြန္ကာ လူသားအေပါင္း၏ ႏွလံုးသား၀ယ္ တစ္ေသြးတည္း တစ္သားတည္း စိတ္တူဓာတ္တူေအာင္လည္း ၿပဳႏိုင္ခဲ့ေပၿပီ။


    အကြ်ႏု္ပ္ၿမင္တတ္ပါၿပီ။ ထုိသူ လူသားအေပါင္းတုိ႔၏ ႏွလံုးသား၀ယ္ ခြဲၿခားစိတ္မထင္၊ တစ္သြင္ တစ္ၿပင္တည္း ၿဖစ္ေစခဲ့ေသာ ထုိၿမတ္စြာဘုရားကို လူသားတုိ႔က ေမ့ေပ်ာက္ၿခင္းငွာ မတတ္သာ၍ အမွတ္ရၿခင္း၊ ေအာက္ေမ့ၿခင္း ၏ တည္ရာအၿဖစ္ၿဖင့္ ေစတီပုထုိး ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားစြာကိုလည္း ေၿမၿပန္႔၊ ေတာင္ထိပ္၊ သဲကႏ ၱာရ မက်န္ ေနရာ အႏွံ႔မွာ တည္ထား ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ လူသားတုိ႔၏ ၾကည္ညိဳသဒၵါတရား ပြားမ်ားေသာစိတ္ၿဖင့္ ၿပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ လည္း ယခုအခါ ကမ ၻာတစ္၀ွမ္းလံုးမွာ ဗုဒၶအႏုပညာလက္ရာမ်ားလည္း ၿပန္႔ပြား က်ယ္၀န္း ရေလၿပီ။ ထုိဗုဒၶ ၿမတ္စြာဘုရား အား အကြ်ႏ္ုပ္သည္ ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏။
    ဂ်ာ၀ါးကြ်န္းေပၚတြင္ တည္ထားေသာ ေဘာ္ရိုဘူဒို ပုထုိးေတာ္ၾကီးမွ အႏုပညာလက္ရာစံုကို အကြ်ႏ္ုပ္ ဖူးေတြ႔ခဲ့ ဖူးၿပီ။ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မ်ားၿဖင့္ ထုိပုထုိးေတာ္ၾကီးကို အႏုပညာေၿပာင္ေၿမာက္စြာ တန္ဆာ ဆင္လ်က္ ၀န္းရံထားပါသည္။ ထုိလက္ရာမ်ားကို အကြ်ႏ္ုပ္ေစ့စံုစြာ ၾကည့္ရႈေလ့လာခဲ့ရာ ထုိအႏုပညာရွင္မ်ား၏ ၾကီးမားေသာ သဒၵါတရားႏွင့္တကြ သူတုိ႔၏ ပင္ပန္းၾကီးစြာ အားထုတ္ခဲ့မႈမ်ားကိုလည္း ထင္ထင္ရွားရွား ၿမင္ခဲ့မိ ပါသည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ “တပသ” ေခၚ ၿခိဳးၿခံစြာက်င့္ၿခင္း၏ နိမတ္ၿဖစ္ေနသည္ကုိလည္း အကြ်ႏ္ုပ္ သတိၿပဳ မိခဲ့ပါ၏။
    အႏုပညာရွင္အေပါင္းတုိ႔သည္ ဤတြင္ၾကီးပြားလုိေသာစိတ္၊ ဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာၿခင္း၊ အခ်ီးအမြမ္း ခံလုိၿခင္း စေသာ ေလာဘ၊ မာနတရားတုိ႔ကို ေလာင္ကြ်မ္းေစေသာ တပသအက်င့္ၿဖင့္ ၿမတ္စြာဘုရားအား စင္ၾကယ္ေသာ အႏုပညာ ကို ၿပဳစုပူေဇာ္ထားၾကသည္ကိုလည္း အကြ်ႏ္ုပ္ၿမင္မိခဲ့ပါသည္။
    ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရာ၏ ေၿခေတာ္စံုကို ခုိလံႈကာ ေလာကသိေအာင္ မိမိ၏အကုသိုလ္ ဒုစရိုက္မႈ ၿပဳခဲ့သည္မ်ားကုိ ၀န္ခ်ေသာအားၿဖင့္ ေက်ာက္စာကဗၺည္းေရးထုိးကာ ေၾကညာခဲ့ေသာ အေသာကရာဇာ၏ ေကာင္းမႈေတာ္မ်ားကို အကြ်ႏ္ုပ္ ၿမင္ရေသာအခါ၌ ထုိမင္း၏ ၿမတ္စြာဘုရားအား ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာစိတ္ကို အကြ်ႏ္ုပ္ရင္မွာ ခံစားသိၿမင္ခဲ့ရပါသည္။ သူႏွင့္တူေသာ မင္းသည္လည္း ဤကမ ၻာေပၚ တြင္ ေနာက္ထပ္ေပၚေပါက္ ပါဦးေတာ့မည္လား။
    အသားအေရာင္ ခြဲၿခားၿခင္း၊ အဆင့္အတန္းခြဲၿခားၿခင္း၊ အခြင့္အလမ္းခြဲၿခားၿခင္း၊ အယူ၀ါဒ ခြဲၿခားၿခင္းဆုိေသာ ယုတ္မာရက္စက္ေသာ တရားမ်ားေၾကာင့္ ဤလူ႔ေၿမၿပင္၀ယ္ ေသြးကြက္မ်ားစြာ စြန္းထင္းညစ္ေပခဲ့ရဖူးေလၿပီ။ ဤကဲ့သို႔ မုန္းတီးၿခင္း၊ ခါးသီးၿခင္း၊ တရားတုိ႔ၿဖင့္ လူအခ်င္းခ်င္း အဆိပ္မႊန္ေစတတ္ေသာ ေခတ္၏ တြယ္ရာမဲ့ ဘ၀၀ယ္ ေမတၱာ ကရုဏာတရားကို ေဟာေတာ္မူေသာ အၾကင္ဥတၱမပုရိသ၏ ၿမတ္ေသာတရားစကားမ်ားသည္ အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔အဖုိ႔ တမ္းတရာ တရားစစ္ ၿဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။
   
    ထုိသုိ႔ေသာ လူအခ်င္းခ်င္း အရိုအေသကင္းေစေသာ တရားမ်ိဳးသည္ ဘာသာေရးသေဘာအရသာ ဆုိးက်ိဳး ကို ေပးႏိုင္သည္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံေရးအရ၊ လူမႈေရးအရလည္း အဆင့္အတန္းခြဲၿခားမႈမ်ိဳးကို ၿဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ ပါသည္။ မင္း၏ စည္းစိမ္၊ အဆင့္အတန္းကို သိဒၶတၳမင္းသားဘ၀၌ပင္ ဗုဒၶၿမတ္စြာဘုရားသည္ စြန္႔လႊတ္ၿခင္းၿဖင့္ လူသားအေပါင္းအား ဆင္းရဲၿခင္းမွ လြတ္ေၿမာက္ေရးလမ္းကို ရွာေဖြရန္ အားထုတ္ခဲ့ေလသည္။
    ဗုဒၶ၀ါဒမွာ လူတန္းစား ခြဲၿခားေသာ သေဘာထားမရိွ။ သူကား ဘာေဘးရီးယန္း ( အရိုင္း )၊ သူကား အာရိယန္ ( လူ႔ယဥ္ေက်း ) မ်ားဟူေသာ အခြဲအၿခားမရိွ။ သူသည္ အဆင့္အတန္းဟူေသာ ေလာကီ ပကာသနအားလံုးကို စြန္႔ပယ္ လ်က္ အရိုးသားဆံုး၊ အနိမ့္ဆံုးဘ၀ၿဖင့္ ၿခိဳးၿခံေသာ တပသအက်င့္ၿမတ္ကို က်င့္ၾကံခဲ့ေလသည္။ လူသားတုိင္းကို ဗုဒၶ၀ါဒက အၿမတ္ထားသည္။ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကိုပင္လွဴဒါန္းသူက ရိုေသစြာ လွဴရေသာတရားမ်ိဳး ၿဖစ္သည္။ ထုိ တရားသည္ လူလူခ်င္း ရန္သူဟု ၿမင္ေသာ တရားဆုိးတုိ႔၏ ခ်ဳပ္ရာကုန္ရာ တရားၿဖစ္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္လူကို လူခ်င္း “ရန္သူ” ဟူေသာ စကားၿဖင့္ သတ္မွတ္ၾကကုန္သနည္း။ လူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း သကၤာမကင္းၿခင္း၊ စိတ္မခ်ၿခင္း၊ မယံုၾကည္ၿခင္း ေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္သည္။
    ဗုဒၶ၏ ေမတၱာ၀ါဒသည္ ထုိကဲ့သုိ႔ လူအခ်င္းခ်င္း မယံုသကၤာမႈ ကင္းေ၀းေစေသာ ကရုဏာတရားမ်ိဳး ၿဖစ္သည္။ ကရုဏာတရားဟူေသာ္ကား ကိုယ္ခ်င္းစာတရားမ်ိဳးပင္တည္း။ မိမိကိုယ္ကို ၿပဳေစလုိသကဲ့သို႔ သူတစ္ပါးအေပၚ၌ ၿပဴမူ က်င့္ၾကံေသာ တရားပင္တည္း။ ထုိတရားသည္ ေလာကကို ၿငိမ္းခ်မ္းေစေသာ တရား မဟုတ္ပါေလာ။

ဤေလာက၌ သဒၵါၾကည္ညိဳၿခင္းၿဖင့္သာ ေပးကမ္းၿခင္းကို ၿပဳတတ္ေသာ ထုိတရားကိုလည္း အကြ်ႏ္ုပ္ အလြန္ ေလးစားမိပါ၏။ ေၾကာက္စိတ္ၿဖင့္ ကိုးကြယ္ရေသာ အၾကင္ဘာသာ တရားမ်ိဳးကား လူသား အခ်င္းခ်င္း ကိုလည္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး အရိုအေသတန္ေစသည္ဟု အကြ်ႏ္ုပ္ယူဆပါသည္။

ဆန္းလြင္
ဓမၼရုပ္စံု ၁၉၉၂၊ ၾသဂုတ္လ




No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>