2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sunday, October 16, 2011

ဓမၼစကား (၁) - ပါရဂူ

အရပ္စကား ႏွင့္ ဓမၼစကား
ဓမၼစကားသည္ ေန႔စဥ္သံုးစကားႏွင့္ မတူေသာ၊ ကြဲျပားျခားနားေသာ စကားတစ္ခုျဖစ္သည္ဆိုသည့္
အေၾကာင္းကို စိတ္ထဲတြင္ ျမဲျမဲမွတ္ထားသင့္ေပသည္။ေန႔စဥ္သံုးအရပ္စကားႏွင့္
ဓမၼစကားသည္ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အသံုးအႏႈန္းမတူေပ။ကြဲျပားျခားနားသည္။
ေန႔စဥ္သံုးစကားသည္ အရပ္စကားျဖစ္သည္။ ေလာကီစကားျဖစ္သည္။ဓမၼစကားကို
နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္းမရိွေသာ လူတို႔၏ စကားျဖစ္သည္။ဓမၼစကားမွာမူ
သစၥာတရားကို ၊ ဓမၼကို ထြင္းေဖာက္ျမင္သည့္ လူတို႔ေျပာဆို သံုးစြဲေသာ
စကားျဖစ္သည္။ဓမၼကို သိျမင္
သေဘာေပါက္သည္ျဖစ္၍ သူတို႔သည္ မိမိတို႔၏ အေတြ႔အၾကံဴ ႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ စကားလံုးမ်ားကို ေျပာဆိုၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ဓမၼ စကား ေပၚေပါက္လာျခင္းျဖစ္သည္။ယင္းထူးျခားေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္
ကၽြႏု္ပ္တို႔ ဓမၼစကားဟုေခၚေသာအရာ ျဖစ္သည္။
ယင္းစကားသည္ ရိုးရိုးေန႔စဥ္သံုးစကားႏွင့္ လံုး၀ကြဲျပားျခားနားေသာ စကားျဖစ္သည္။
ဗုဒၹ၏ ေဒသနာေတာ္ကို ဓမၼစကားကို ေ၀ါဟာရျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေန႔စဥ္သံုးစကားေ၀ါဟာရျဖင့္လည္းေကာင္း အနက္အဓိပၹါယ္ျပန္ဆို
ရန္ အစဥ္မျပတ္လိုအပ္ေပသည္။အနက္ အဓိပၹါယ္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ရေပလိမ့္မည္။
၁- အနက္အဓိပၹါယ္ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို သိရိွနားလည္ေသာသူသည္ ပညာရိွ မည္၏ ။
၂- အနက္ အဓိပၹါယ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိရိွနားလည္သူုသည္ ပညာရိွ မည္၏ ။

အသိအလိမၼာရိွေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အနက္အဓိပၹါယ္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို (သို႔မဟုတ္) ေျပာပံုေျပာနည္း နွစ္မ်ိဳးလံုးကို စဥ္းစားဆင္ျခင္ရမည္။
ႏွစ္မ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးကိုသာ ကြက္ျပီး စဥ္းစားျခင္းမျပဳရေပ။ အကယ္၍ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္
ရိုးရိုးေန႔စဥ္သံုး အနက္အဓိပၹါယ္ေလာက္ကိုသာ ဆင္ျခင္စဥ္စားျပီး
အျခားအနက္အဓိပၹါယ္ကို ( ဓမၼ ေ၀ါဟာရ ၏ အနက္အဓိပၹါယ္ ) ကို လ်စ္လ်ဴရႈထားမည္
ဆိုလွ်င္ ထိုပုဂၢ္ိဳလ္သည္ ပညာရိွ (သို႔မဟုတ္) အသိအလိမၼာႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ
ပုဂၢိဳလ္ဟုမေခၚထိုက္ေပ။
ဗုဒၹ ေဟာၾကားေတာ္ မူသည့္အတ္ိုင္း အသိအလိမၼာႏွင့္ ျပည္စံုသူသည္ ေျပာပံုေျပာနည္းႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို သို႔မဟုတ္ အနက္အဓိပၹါယ္
ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားသူျဖစ္ေလသည္။
ယင္းအခ်က္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အား အနက္အဓိပၹါယ္ႏွစ္မ်ိဳးကို ၊ ေန႔စဥ္သံုးစကားေ၀ါဟာရအရ ေကာက္ယူရေသာ အနက္အဓိပၹါယ္
ႏွင့္ ဓမၼစကားေ၀ါဟာရအရ ေကာက္ယူရေသာ အနက္အဓိပၹါယ္ကို စဥ္စားဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ သတိေပးေနေလသည္။


အရပ္သံုးစကား ထဲ က ဗုဒၵ
ကၽြနု္ပ္ဆိုလိုသည့္အခ်က္၏ သက္ေသသာဓက အခ်ိဳ႔ကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကစို႔။
ပထမ သက္ေသသာဓကမွာ ဗုဒၵ ဟူေသာစကားလံုးျဖစ္သည္။ အမ်ားသိရိွၾကသည့္အတိုင္း ဗုဒၵဟူေသာစကားလံုးသည္ ေန႔စဥ္သံုး
စကား၌ သမိုင္းအရ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ေဂါတမ ဗုဒၵ ကို ရည္ညြန္းေလသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္အလြန္က အိႏၵိယ၌ ဖြားေတာ္မူ
ခဲ့ေသာ ၊ ပရိနိဗၹာန္စံေတာ္မူခဲ့ေသာ ၊ ေတေဇာဓါတ္ေလာင္ကၽြမ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ အေသြး ၊ အသား၊ အရိုးရိွသည့္ မႏုႆလူသား
ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ကို ရည္ညြန္းေလသည္။ ယင္းကား ေန႔စဥ္သံုးစကား၏ ေ၀ါဟာရအရ အနက္အဓိပၹါယ္ထြက္ေသာ ဗုဒၵဟူေသာ စကား
လံုး၏ အနက္အဓိပၹါယ္ျဖစ္ေလသည္။
ဓမၼစကား ထဲက ဗုဒၵ
ဓမၼစကား၏ ေ၀ါဟာရအရ စဥ္းစားဆင္ျခင္ၾကည့္ေသာအခါ ဗုဒၵဟူေသာ စကားလံုးသည္ သမ္ိုင္း၀င္
ဗုဒၵသိျမင္ေတာ္မူခဲ့ေသာ သစၥာတရားကို ၊ ဓမၼကို ရည္ညြန္းေၾကာင္း သိရိွရေပသည္။
ဗုဒၵက ဤသို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။
"ဓမၼကို သိျမင္သူသည္ ဗုဒၵကို သိျမင္သူျဖစ္သည္။
ဗုဒၵၵကို သိျမင္သူသည္ ဓမၼကို သိျမင္သူျဖစ္သည္။
ဓမၼက္ု မသိျမင္ေသာသူသည္ ဗုဒၵ၏သကၤန္းကို ဆြဲကိုင္ထားေသာလည္း ဗုဒၵကို သိျမင္သူဟု မဆုိႏိုင္ေပ။"

ဓမၼဟူသည္ကား ဆုပ္၍ ကိုင္၍ မရေသာ အထည္ျဒပ္မရိွေသာအရာ ျဖစ္သည္။ ရုပ္၀တၳဳ ရိွေသာအရာမဟုတ္ေပ။ အရိုးအသား
ရိွေသာအရာ မဟုုတ္ေပ။သို႔ေသာ္လည္း ဓမၼ ႏွင့္ ဗုဒၵတစ္ခုတည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဓမၼကိုသိျမင္သူသည္ ဗုဒၵကို သိျမင္သူမည္၏
ဟူ၍ ဗုဒၵက ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ဓမၼကိ္ု မသိျမင္သူူအား ဗုဒၵကိုသိျမင္သူဟူ၍ မေခၚႏိုင္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ဓမၼစကား၌ ဗုဒၵသည္
သိဒၹတၳမင္းသားအား ဗုဒၵအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစသည့္ သစၥာတရားႏွင့္ တစ္ခုတည္း တစ္မ်ိဳးတည္းျဖစ္ေလသည္။ထိုသစၥာတရားကို
သိျမင္သူအား စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၵကို သိျမင္သူဟူ၍ ေခၚဆိုႏိုင္ေလသည္။ ဗုဒၵ၏ ကိုယ္ကာယေတာ္ကိုသာ သိျမင္ျခင္းသည္ ဗုဒၹကို သိ
ျမင္ျခင္းမမည္ေပ။ ထုိိျပင္ စစ္မွန္ေသာ အ႕က်ိဳးကိုလည္း မျဖစ္ထြန္းႏိုင္ေပ။
ဗုဒၵလက္ထက္ေတာ္အခါက လူမ်ားစုမွာ ဗုဒၵအား မလိုမုန္းထားရိွၾကေလသည္။ သူတို႔သည္ ဗုဒၵအား ကဲ့ရဲ႔ရႈပ္ခ်ၾကေလသည္။
ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ပင္ ထိပါးၾကေလသည္။ သူတို႔သည္ ဗုဒၵအား နားလည္ၾကသုူ မ်ားမဟုတ္ေပ။ အေၾကာင္းမူအား သူတို႔ေတြ႔ျမင္ရေသာ အရာမွာ ဗုဒၵ၏ ကိုယ္ကာယေတာ္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ဗဟိဒၵ
အကာသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ေန႔စဥ္သံုးစကားထဲ

က ဗုဒၵသာလွ်င္ျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ ဗုဒၵမွာ ၊ ဓမၼစကားထဲက ဗုဒၵ မွာ သူ၏စိတ္ႏွလံုးထဲတြင္ ရိွေနေသာ သစၥာတရားသာ လွ်င္ျဖစ္သည္။ ထိုသစၥာတရားကို သိျမင္ျပီးမွသာလွ်င္ ဗုဒၵအျဖစ္ေရာက္ရျခင္းျဖစ္ေလ၏။
"သစၥာတရားကို သိျမင္သူသည္ ငါ့ကိုသိျမင္သူမည္၏ ။
ငါ့ကို သိျမင္သူသည္ သစၥာတရားကို သိျမင္သူမည္၏ " ဟုေဟာၾကားသည့္အခါ ဗုဒၵသည္ ဓမၼစကားကို ေျပာၾကားေနေတာ္မူျခင္း
ျဖစ္ေလသည္။

ဗုဒၵက ဤသို႔လည္း ေဟာေတာ္မူျပန္သည္။
"ငါေဟာၾကားထားခဲ့သည့္ ဓမၼ ႏွင့္ ၀ိနယ (၀ိနည္း) သည္ ငါ ပရိနိပၹာန္ စံသည့္အခါ၌ သင္တို႔၏ ဆရာအျဖစ္ႏွင့္ တည္ရိွေနလိမ့္
မည္။"
ထိို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၹ အစစ္အမွန္မွာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းမသြားေပ။ ကြယ္လြန္မသြားေပ။ ခ်ုဳပ္ျငိမ္းသြားေသာ၊ ကြယ္လြန္သြားေသာ အရာမွာ ကိုယ္
ကာယေတာ္သာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာဆရာ အရွင္မွာ - ဓမၼ ႏွင့္ ၀ိနယ မွာ ကၽြန္ုပ္တို႔ ႏွင့္ အတူရိွေနသည္။
ဤသည္ကား ဓမၼ၏ စကား၌ ရိွေသာ ဗုဒၵဟူေသာ စကားလံုး၏ အနက္အဓိပၹါယ္ျဖစ္ေလသည္။
"ေန႔စဥ္သံုးစကားထဲက ဗုဒၵသည္ ကိုယ္ခႏၵာေဆာင္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။
ဓမၼစကားထဲက ဗုဒၵမွာမူ သိဒၵတၳမင္းသားအား ဗုဒၵအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေစသည့္ ဓမၼျဖစ္ေလသည္။"

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါအံုးမည္။)


Posted by khaingsukyi on March 4, 2010 at 9:30am 

ကမ ၻာသစ္ စာစုမ်ားကို facebook တြင္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား မွ်ေ၀လိုပါလွ်င္ ေအာက္တြင္ ပါရိွေသာ facebook like icon အား Click ႏွိပ္၍ အလြယ္တကူ Share လုပ္ႏိုင္ပါသည္။  

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>