2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sunday, May 19, 2013

ေ၀စု




ေဝစု- Ration ၏ သ ေဘာသဘာဝကို ငယ္စဥ္ေတာင္ ေက်း ကေလးဘဝကပင္ ကြၽန္ ေတာ္ ရိပ္စားမိခဲ့ပါသည္။ ဆိုၾက ပါစုိ႕။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႕အိမ္မွာ အမဲ သားဟင္းခ်က္သည့္အခါ ကြၽန္ ေတာ့္အတြက္ အမဲသားဟင္း သံုး တံုးရသည္။  ကြၽန္ေတာ္၏ ညီမ ငယ္က ႏွစ္တံုးရသည္။ အေမႏွင့္ အေဖကေတာ့ အမဲသားဟင္းတံုး ေဝစု ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ် ရၾကသည္ မသိ။ အေဖသည္ အမဲသားဟင္း တံုးႀကီးမ်ားကို တစ္တံုးၿပီးတစ္တံုး ကုိက္ခဲဝါးမ်ဳိေနလိုက္သည္မွာ အ ဆက္မျပတ္ျဖစ္သည္။ သူက အမဲ သားဟင္းတံုးႀကီးေတြကုိ ပလုတ္ ပေလာင္း ကုိက္ဝါးမ်ဳိသြင္းေနစဥ္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ကုိယ့္ေဝစုကေလးကို ပြတ္ကာ သပ္ကာ တုိ႕ကာ ဆိတ္ ကာႏွင့္ ေခြၽေခြၽတာတာ စားေနခဲ့ ရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ တင္းတိမ္သြားသည္ဟူ၍မရွိ။ ဝအီ ျပည့္တင္းသြားသည္ဟူ၍လည္းမရွိ။ အေမ့ထံမွာ အမဲသားဟင္းတံုး ထပ္ေတာင္းလုိေသာ္လည္း မ ေတာင္းဝံ့ခဲ့ပါ။
   ''ငါ့က်ေတာ့ သံုးတံုးပဲရ တယ္။ အေဖ့က်ေတာ့ ကိုးတံုး ဆယ္တံုးမကဘူး'' ဟု ေမြးသဖခင္ ေက်းဇူးရွင္ႀကီးကုိ ဝန္တိုအမ်က္ ထြက္လုိက္မိပါေသးသည္။ မိသား စုကုိ သူကပင္ပန္းခက္ခဲစြာ ရွာေဖြ ေကြၽးေမြးေနမွန္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ သတိမရႏုိင္ခဲ့။ ေၾသာ္- မလိမ္မိုး မလိမၼာ သူငယ္ႏွပ္စားကေလးအ ရြယ္ေပကုိး။ တစ္ခါေတာ့ အေဖ့အ လစ္၌ အေမ့ဆီမွာ အသားဟင္းတံုး ကပ္ေတာင္းေနစဥ္ အေဖ သိသြား ၿပီး ေအာ္လုိက္ပါသည္။
''ေဟ့- ထပ္မေပးနဲ႕။ ဒါ ေဝပံုက်ပဲ''

'ေဝပံုက်' ဟူေသာ ေဝါ ဟာရကုိ စတင္ၾကားသိခြင့္ ရလိုက္ ၏။ ဘာအဓိပၸာယ္မွန္းေတာ့ ေကာင္းေကာင္းမသိ။ (ေဝပံုက်ဟူ သည္ ရသင့္ရထုိက္ေသာ အခ်ဳိး အစားျဖင့္ ရရွိေသာေဝစုပင္ ျဖစ္ ပါသည္။)
  သို႕ျဖစ္လွ်င္ ကြၽန္ေတာ္ ရရွိေသာ ဟင္းေဝစုမွာ ကြၽန္ေတာ္ ရသင့္ရထုိက္ေသာ အတုိင္းအဆပဲ ျဖစ္ရလိမ့္မည္။ မရွာမေဖြဘဲ အ ခန္႕သား ထုိင္စားေနေသာ လူမ မည္သားသမီးက ၃ တံုးပဲစား။ ေန ပူစပ္ခါး မေရွာင္ ပင္ပင္ပန္းပန္း ႀကိဳးႀကိဳးကုတ္ကုတ္ လံုးပမ္းရွာေဖြ ေပးရေသာ အိမ္ေထာင္ဦးစီးက ေတာ့ ႀကိဳက္သေလာက္ အဝအၿပဲ လန္ထြက္ေအာင္စား။ ဒါ တရား သလား မရားဘူးလား ကြၽန္ေတာ္ ကြဲကြဲျပားျပား မဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေသး။ ဖခင္ႀကီးကုိ အတြင္းႀကိတ္ မေက် နပ္ခဲ့သည္ကေတာ့ အမွန္ျဖစ္ ေၾကာင္း (ယခု) ကြၽန္ေတာ္ ဝန္ခံ ၿပီ။
''မင္း ငါ့သားသမီးလာ ျဖစ္တာ အလြန္ကံေကာင္းတယ္ မွတ္ပါ။ မင္းအရြယ္တုန္းက ငါတို႕ ညီအစ္ကုိတစ္ေတြ မိဘေတြနဲ႕ ထ မင္းတစ္ဝုိင္းတည္း စားခြင့္မရခဲ့ၾက ဘူး။ ဟင္းကို ထမင္းပန္းကန္ထဲမွာ တစ္ခါတည္း ကုလားပံု ပံုေပးလိုက္ တာ။ ထမင္းလုိခ်င္ရင္ ထပ္ရမယ္။ ငါးပိရည္လိုခ်င္ရင္လည္း ထပ္ေပး မယ္။ ဟင္းကိုေတာ့ ေဆာရီးပဲ။ တစ္ဆိတ္တစ္ဖဲ့ေတာင္ ထပ္ထည့္ ေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။
   ငါတို႕မယ္ လူ ပ်ဳိႀကီးဖားဖားျဖစ္၊ အလုပ္ေတြ လုပ္ ႏုိင္ကိုင္ႏုိင္တဲ့ အရြယ္ေရာက္မွ မိဘနဲ႕ ထမင္းတစ္ဝုိင္းတည္း စား ခြင့္ရခဲ့တယ္။ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ မင္းနဲ႕ ထုိက္တန္တဲ့ ေဝစုပဲ ရမယ္။ လူႀကီး ျဖစ္လာၿပီး ငါ့လို အိမ္ေထာင္ဦးစီး ျဖစ္လာေတာ့မွ အခု ငါစားသလို အဝ အၿပဲ စားခြင့္ရမယ္။ အဲဒါ ေတာ့ ေသခ်ာမွတ္'' ဟု ေတာသား ႀကီးအေဖက သူလက္ခံထားေသာ အစဥ္အလာစနစ္ ကုိ ေၾကညာ ခဲ့ပါ သည္။
ကြၽန္ေတာ္ လံုးဝမေက်နပ္ ခဲ့ပါ။
အရြယ္ေရာက္စ ျပဳလာ ေသာအခါ ကစားေဖာ္သူငယ္ခ်င္း ေတြၾကားမွာ ေဝစုျပႆနာ ရွိလာ ျပန္သည္။ သရက္ပင္ေပၚတက္ၿပီး စြန္႕စြန္႕စားစား သရက္သီးခူးသူက အေကာင္းဆံုး သရက္သီးေတြကို အမ်ားဆံုး ယူလိုျခင္းက ျပႆနာ မဟုတ္။ သရက္ပင္ေအာက္ မွာ သရက္သီးေကာက္ရသူအခ်င္းခ်င္း အေဝမမွ် ျဖစ္လာသည္။ လံုးေရ ပိုေကာက္ရသူက ေကာင္းေပ့ ညြန္႕ ေပ့ဆိုေသာ သရက္ သီးေတြ ကုိမွ ယူလိုသည္။ အကြဲအၿပဲ၊ အေသး အႏုတ္ေတြကို သူက မယူလို။ သ ရက္သီးေကာက္သူအခ်င္းခ်င္းၾကား မွာ စိတ္ဝမ္း ကြဲျပား ခိုက္ရန္ပြားၾက ရျပန္သည္။ သရက္သီးတစ္လံုးမွ ဝုိင္းမေကာက္ဘဲ ေနာက္က်မွ ေရာက္လာၿပီး 'ငါ့လည္း တစ္လံုး ေလာက္ ကြာ' လုပ္ခ်င္ေသာ အ ေခ်ာင္သမား အခြင့္အေရးသမား မ်ဳိးလည္း ရွိတတ္ပါသည္။

   အီစြပ္၏ 'ပုရြက္ဆိတ္ ႏွင့္ႏွံေကာင္' ဒ႑ာရီတြင္ လံု႕လဝီ ရိယရွိေသာပုရြက္ဆိတ္က ေဆာင္း ရာသီရိကၡာ အဆင္သင့္ ရွိေနၿပီ။ အေခ်ာင္သမား အေပ်ာ္သမား ႏွံ ေကာင္ကေတာ့ စားစရာ ဘာမွ်မရွိ ခဲ့ပါ။ ဒ႑ာရီထဲမွာေတာ့ ႏွံေကာင္ ေဝစုမရ၍ လက္မႈိင္ခ် သြားရရွာပါ သည္။ လက္ေတြ႕မ်က္ေတြ႕ေလာ ကမွာေတာ့ ႏွံေကာင္လုိ လူစားေတြ က လက္မႈိင္ခ် ေနာက္ဆုတ္သြား မွာ မဟုတ္ ၾက။ စပါးတစ္ပင္ ဝင္မစုိက္ေပးဘဲႏွင့္ လယ္သမား၏ စပါး က်ီကို လံွစြပ္ျဖင့္ ထိုးေဖာက္၊ လယ္ သမားကို ေသနတ္ျဖင့္ခ်ိန္ၿပီး စပါးေတြ သယ္ထုတ္သြားမွာျဖစ္သည္။ ထုိေသနတ္သမားသည္ ေသနတ္ ကုိ ခ်၍ ထြန္တံုးကို ေကာက္ကုိင္ခဲ့ ပါလွ်င္ အခ်ိန္တန္ေသာအခါ သူ႕ အတြက္ စပါးေဝစုရလာမွာ ယံုမွား စရာ မလို။
   ေဝစုဟူသည္မွာ တစ္ခုု ခုကုိ အမ်ားက ေဝခြဲ၍ ရယူၾက ျခင္းျဖစ္ရာ ထုိတစ္ခုခုရရွိရန္ စြမ္း ေဆာင္ၾကစဥ္ ခြန္အားအမ်ားဆံုး စုိက္ထုတ္သူက အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အမ်ားဆံုးကုိ ယူမည္ျဖစ္သည္။ ခြန္အားအညီအမွ် စိုက္ထုတ္ၾကလွ်င္ ေတာ့ ေဝစုခ်င္း တူညီ ရမည္သာ ျဖစ္သည္။ ထုိအေျခအေနမွာ သူ တစ္ပါးထက္ ႏွာတစ္ဖ်ား အသာရ မွ ေက်နပ္တတ္ေသာ ေလာဘသ မား ပါလာခဲ့ပါက သူသည္ သူရသင့္ရထုိက္ေသာ ေဝစုထက္ ပုိမို ေသာေဝစုရေအာင္ တစ္နည္းနည္း ျဖင့္ ကလိမ္က် ရယူသြားေပလိမ့္ မည္။ ထုိသူမ်ား ကုိ ယခင္ေခတ္ အခါက တစ္လံုးပုိ႐ွဴခ်င္သူမ်ားဟု ႐ႈတ္ခ်ကဲ့ရဲ႕ခဲ့ၾကပါသည္။
    ယခု ေခတ္မွာလည္း တစ္လံုးပို႐ွဴခ်င္သူ ေတြ ေနရာတကာမွာ ရွင္သန္ေန ၾကဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားက ည ေန ၄ နာရီတိတိမွ အလုပ္မွ ထြက္ ခြာၾကေသာ္လည္း ၄ နာရီမထုိးမီ ၁ဝ မိနစ္ေလာက္ကတည္းက အလုပ္မွ လစ္ထြက္တတ္သူသည္ တစ္လံုး ပုိ႐ွဴခ်င္ေသာ လူစားမ်ဳိးထဲ မွာ ပါဝင္သည္။ တစ္ေခတ္တုန္း က မိသားစုတစ္စုမွာ ကုန္ဝယ္စာ အုပ္တစ္အုပ္သာ ကုိင္ေဆာင္ခြင့္ ရွိခဲ့ရာ တစ္လံုးပုိ႐ွဴလိုသူေတြက မိ သားစုကုိ ခြဲစိတ္၍ မိသားစုႏွစ္စု လုပ္ကာ ကုန္ဝယ္စာအုပ္ ႏွစ္အုပ္ ကုိင္ေဆာင္ ၍ ေဝစုပုိ၍ ယူခဲ့ၾကပါ သည္။
   ကြၽန္ေတာ္သည္ မတ ရားေသာ ေဝစုစနစ္ကုိ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ ရဖူးပါသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အသက္ေပးထားၾကသူခ်င္း အတူ တူ ကြၽန္ေတာ္က ၾကက္ေတာင္ပံ႐ိုး သာ ကုိက္ရ၍ အျခားသူကေတာ့ ၾကက္ေပါင္ႀကီးကုိ ပါးၿပဲနားၿပဲ ကိုက္ဝါးခြင့္ ရခဲ့ပါသည္။ ၾကက္ ေပါင္ကိုက္သူေတြက 'လူခ်င္းတူ ေပမယ့္ အသက္႐ွဴခ်င္းက ကြဲေပ သကိုး ငါ့လူရဲ႕' ဟု ရိၾကပါေသး သည္။
   လူ႕အဖြဲ႕အစည္းတြင္ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ား၌ တန္းတူ ညီမွ်ေရး- Equality ဘယ္နည္းႏွင့္ မွ် မျဖစ္ႏုိင္။ ထင္ရွားေသာ သာဓ က ေဆာင္ရလွ်င္ ဖက္စပ္ကုမၸဏီ တစ္ခုတြင္ အစုရွယ္ယာ အမ်ားဆံုး ထည့္ဝင္ထားသူက အျမတ္ ေဝစု အမ်ားဆံုးကုိ ရယူေပလိမ့္ မည္။ ထုိကုမၸဏီ ကြဲလွ်င္ အထိ အနာဆံုးမွာ ရွယ္ယာအမ်ားဆံုး ထည့္ဝင္ထားသူပဲ ျဖစ္ေနမည္မ ဟုတ္ေလာ။ လူတန္းစားမဲ့ေလာက ဟု ေၾ<ြကးေၾကာ္ခဲ့ၾကေသာ ဘံုဝါဒ ထူေထာင္ေအာင္ျမင္ခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံ ႀကီးတစ္ခုမွာပင္ ေပၚလစ္ျဗဴ႐ိုအ ေကာင္ႀကီးႀကီးတို႕က မာစီဒီးကားမ်ား စီးၾက၍ ေအာက္ေျခမွ ပါတီဝင္ အလုပ္သမားက စက္ဘီးအစုတ္ကေလးစီး၍ အလုပ္သြားေနခဲ့ ရပါ သည္။ ေဆး႐ံု တစ္႐ံုမွ ဆရာ ဝန္၏ လစာေငြ ေဝစုအတုိင္း ေဆး စပ္သမား၊ ေဆးထည့္သမား ကြန္ ေပါင္ဒါက ရခ်င္၍မျဖစ္။ ေငြတစ္ ပဲႏွင့္ ငါးၾကင္းေခါင္း ကုိင္၍မသင့္။ စိတ္တို စိတ္ဆတ္ေသာ ငါးစိမ္း သည္ႏွင့္ေတြ႕လွ်င္ ပိႆာေလးျဖင့္ ေဘးအထုခံရႏုိင္သည္။
   ၁၉၅ဝ ျပည့္ႏွစ္မ်ားအ တြင္းက မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္မွာ ပါရွိ ခဲ့ေသာ သြားေလသူ စာေရးဆရာ ရန္ကုန္ဘေဆြ၏ ဝတၴဳတစ္ပုဒ္ကို ကြၽန္ေတာ္ အမွတ္ရေနသည္။ ေမာ္စီတုန္းဝါဒ ထူေထာင္ခါစ တ႐ုတ္ျပည္မွာ ဇာတ္အိမ္တည္ထား သည္။ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ လွ်င္ တစ္ႏွစ္အတြက္ ဝတ္စံု ၃ စံုသာ ရရွိသည္။ အပုိမရွိ။ အျခား မွာ ဝယ္ယူလို႕လည္း မရႏုိင္။ အ လုပ္သမားတုိင္း ဝတ္စံု ၃ စံုစီပဲ
ရွိၾကသည္။ ေကာင္းၿပီ။ ဥကၠ႒ႀကီး ေမာ္မွာေကာ ဝတ္စံု ၃ စံုပဲလား။
   တစ္ေခတ္တုန္းက ဗမာ လယ္မင္းသားသည္ လယ္ယာေျမ ရႊံ႕ထဲ ဗြက္ထဲကုိ မဆင္း။ ရြာထဲမွာ လမ္းသလားရင္း စပါးေပၚခ်ိန္ က် ေတာ့ တကယ္ကုန္း႐ံုးလုပ္ခဲ့ရ ေသာ လယ္သမားထက္ ေဝစုမ်ား စြာ ပို၍ရယူသြားသည္။
   ''က်ဳပ္က ဓနရွင္ေလ၊ ဓနကုိ အရင္းအႏွီးျပဳခဲ့ရတာ။ ဟို ေမာင္ေတြကေတာ့ ေက်ာမြဲ အရင္း မဲ့ေတြဆိုေတာ့ သူတို႕ အရင္းအႏွီး ျပဳပါတယ္ဆိုတဲ့ လုပ္အားက ထြက္ လာတဲ့ အက်ဳိးအျမတ္ကုိသာ စား ၾကရမွာပဲ။ က်ဳပ္တို႕လို ေဝစုမ်ား မ်ား လိုခ်င္ရင္ ဓနရွင္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဓနရွင္ ဓနရွင္ဆိုၿပီး ေမာင္ရင္တို႕က ဝုိင္းဆဲေနၾကတာ။ ဓနရွင္မရွိရင္ ကမၻာႀကီး သမိုင္း ေခတ္ဦး အ႐ိုင္းဘံုထဲ ျပန္ေရာက္ သြားမွာေပါ့'' ဟုပင္ ထုိလယ္မင္း သား ဓနရွင္မ်ားက စီးကရက္က ေလးဖြာ ရင္း ေျမာက္ၾကြားၾကြား ေျပာ တတ္ၾကေသးသည္။
  ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ လူ႕ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားအတြက္ ဓနရွင္ သည္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည္။ သို႕ ေသာ္ သုိ႕ေသာ္ သုိ႕ေသာ္။ ထုိဓန ရွင္သည္ တည္ၾကည္ေျဖာင့္မတ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ စိတ္ႏွလံုးရွိဖို႕ ေတာ့ လိုသည္။ Winner Takes All  ဆိုၿပီး ရသမွ် အက်ဳိးအျမတ္ကုိ သိမ္းက်ဳံးယူငင္သြားမည့္ အတၱဘီ လူး မျဖစ္ေစရ။ ''ငါက ၾကက္ ေပါင္ကုိက္မကြာ။ မင္းတုိ႕ ငမြဲေတြ က ေတာင္ပံ႐ိုးနဲ႕ လည္ေခ်ာင္း႐ိုးပဲ ကုိက္ၾက'' ဟူေသာ ဝိသမေလာဘ ဝါဒီ မျဖစ္ေစရ။ Lion's Share  ဟူ ေသာ အေကာင္းဆံုးႏွင့္ အမ်ားဆံုး ေသာ ေဝစုကို ရည္ညႊန္းပါသည္။ ယခုအခါ ျခေသၤ့တို႕ဌာနီ အာဖရိ ကတိုက္မွာ လူေတြက ျခေသၤ့တို႕ ၏ ေဝစုကုိ သာမက ျခေသၤ့ေတြကိုပါ အရွင္မထားလုိၾကေတာ့သျဖင့္ ျခေသၤ့ေတြမွာ ပုန္းစရာရွာမရ ျဖစ္ ေနၾကၿပီ။ တိရစၧာန္႐ံုမ်ားထဲမွာ ပုန္းေန ၾကေသာ္လည္း ေနာင္တစ္ ခ်ိန္မွာ စိတ္ခ်လံုၿခံဳစရာ လမ္းမ ျမင္။
  ''လုပ္သေလာက္ အက်ဳိး အျမတ္ခံစားခြင့္ရွိေစမည္'' ဟူ ေသာ အာမခံခ်က္စကားမွာ အလြန္နားဝင္ခ်ဳိလွပါသည္။ သုိ႕ ေသာ္ လက္ေတြ႕အဓိပၸာယ္မရွိပါ။ သမဝါယမစနစ္က ေကာင္းပါ သည္။ သမဝါယမအသင္းဝင္တုိင္း ေရႊဝါဆပ္ျပာတစ္ေတာင့္စီ ရၾက သည္ဆိုလွ်င္ အညီအမွ် ရၾကပါ သည္။ ဘယ္သူ႕ဆီမွာ ေဝစုက တစ္စြန္းတစ္ဖဲ့မွ် မပို။ သုိ႕ေသာ္ သမဝါယမအသင္းဥကၠ႒ႀကီးကမူ
ေရႊဝါဆပ္ျပာေသတၱာလိုက္ သယ္ ယူသြားပါသည္။ အင္း- ျခေသၤ့ေဝစု ေပကုိး။

ၾကဴးႏွစ္

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>