2 3 4 5 6 7 8 9 10

Saturday, March 28, 2015

ဂီတ အႏုပညာ၏တန္ဖိုး




“လူတို႔ႏွလံုးသား အမုန္းမပြားၾကဖြယ္..၊ ေမတၱာဆြတ္ၿဖန္း အခ်စ္ပန္းလိႈင္ၾကြယ္..၊ အၾကင္နာတရားေတြ ထားမွ စိတ္ထားၿမတ္မယ္..၊ ေစတနာေတြ မုိးေဆြရြာ ၿဖိဳးေ၀ပါကြယ္..၊ ႏွလံုးသား၀ယ္ အမုန္းတရားကြယ္..၊ အၿပံဳးမ်ားၾကြယ္ .. လွေစဖြယ္..”
“ စိန္ေရႊ ရတနာ နီလာပုလဲ..၊ စီကာဆြဲမွ လွမယ္ မထင္ဖြယ္၊ အလွဆိုတာ အစဥ္အၿမဲ…သခၤါရပဲကြယ္၊ ရိုးသားသိမ္ေမြ႔ သေဘာကၿဖဴစင္..၊ ေလာကကို အလွဆင္ႏိုင္လိမ့္မယ္.၊ အစဥ္အၿမဲဘ၀ လွပေရးကြယ္..၊ ရင္ထဲက အလွသာေရြးခ်ယ္..၊ အၿပံဳးလွလွ ၿပံဳးၾကပါမယ္ကြယ္.. အမုန္းစကားမဆိုၾက အစဥ္သာတကယ္..၊ ႏွလံုးသားကို အလွဆင္ပါကြယ္..”
နံနက္ခင္းရဲ ့အလွကို သည္လုိ က်က္သေရမဂၤလာရိွလွတဲ့ ေတးသံစဥ္ေတြနဲ ့အတူ ခံစားနားဆင္ရတဲ့ အရသာဟာ တကယ္ပဲ စိတ္ေအးခ်မ္းဖြယ္ ေကာင္းပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္ငယ္ငယ္က အေမက သီခ်င္းဆိုသိပ္ေလ့ရိွတယ္။ “လူကေလးရယ္ငို၊ ခုိဖမ္းလုိ ့ေပး၊ ခိုၿဖဴခုိၿပာနက္ကယ္ ဖမ္းခက္လွေသး” အေမ ဒီသီခ်င္းဆိုတိုင္း ခိုဖမ္းတာ  တခါမွ ခုိ မမိေပမယ့္ အေမ့ရဲ ့စည္းခ်က္အသံအနိမ့္အၿမင့္ေအာက္မွာ ကြ်န္ေတာ္ ေအးခ်မ္းစြာ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ရတဲ့ညေတြ မနည္းပါဘူး။ လူေတြဟာ ငယ္စဥ္ကေလးကတည္းက ေသာတအာရံုခံစားမႈနဲ ့အတူ ဂီတအေပၚမွာ မသိမသာ ေပ်ာ္၀င္လာတတ္ၿခင္းပါ။ အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ အေဖကိုယ္တိုင္ ၀ယ္ေပးခဲ့ေသာ ဂစ္တာေလးတစ္လက္ဟာလည္း ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀၏ တန္ဖိုးအထားရဆံုး အမွတ္တရၿဖစ္မိတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုပဲေပ့ါ။
သာယာၿငိမ့္ေညာင္းတဲ့ ဂီတအေပၚ အသံေနအသံအထားအေပၚမွာ လူေတြဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကတယ္၊ အေလးထားတတ္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ဆရာဦးေအာင္သင္းေဟာတဲ့ စာေပေဟာေၿပာပြဲတစ္ခုမွာ ကြ်န္ေတာ္နားေထာင္ဖူးစဥ္က သံပရာသီးေရာင္းသမားေလးအေၾကာင္းကို အမွတ္ရမိေသးတယ္။ ဆရာေဟာတာက လူေတြဟာ အလွအပအေပၚ အႏုပညာအေပၚ ခံစားခ်င္ ေပ်ာ္၀င္ခ်င္ၾကတယ္ဆိုတာေပ့ါ။ သံပုရာသီး ေရာင္းသမားက သမရိုးက် ေအာ္ေရာင္းမယ္ဆိုရင္ေပ့ါ။ “သံပုရာသီးေဟ့၊ သံပုရာသီး တစ္လံုး ၅ ၿပား၊ ၀ယ္ခ်င္ရင္ ၀ယ္၊ မ၀ယ္ခ်င္ရင္ေန..” ဆိုရင္….  “ ဟ.. ဘာလဲဟ.. ေရာင္းတာက သံပုရာသီး..အသံက ခ်ဥ္စုပ္စုပ္နဲ ့ ရိုက္လႊတ္လိုက္ရမလား ၿဖစ္မွာပဲေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ သံပုရာသီးသည္က ဒီလိုမေအာ္ဘူး..သူက အသံေနအသံထားနဲ ့ အသံအနိမ့္အၿမင့္နဲ ့ စာခ်ိဳးစာက်နဲ ့လာတာတဲ့။ ငယ္ငယ္က ကေလးေလးေတြ မူလတန္းစာပုဒ္ေလး ေအာ္ဖတ္သလိုေပ့ါဗ်ာ။
“ သံပုရာသီး..သံပုရာသီး…တစ္လံုး….. ၅ ၿပား၊ ၀ယ္ခ်င္ရင္…… ၀ယ္၊ မ၀ယ္ခ်င္ရင္….ေနၾက၊ အေ၀းၾကီးေရာက္မွ လွမ္းမေခၚနဲ႔၊ ၿပန္မလာေတာ့ဘူး”
အသံေနအသံထားေကာင္းလြန္းေတာ့.. ဆရာဦးေအာင္သင္းက သူ႔ရဲ ႔ ပံုမွန္အားေပးေနၾက ေဖာက္သည္တစ္ဦး ၿဖစ္သြားခဲ့တာေပ့ါ။

အသံသာယာမႈကို လူတိုင္းကလိုခ်င္ၾကပါတယ္.။  ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးမိတာ တစ္ခု အမွတ္မိရတယ္။ ကရ၀ိတ္ငွက္ရဲ ့အသံဟာ သူ႔အသံၾကားမိသူတိုင္းက ေနာက္ထပ္မၾကားရမေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို စိတ္ႏွလံုးညႊတ္ႏူးေပ်ာ့ေၿပာင္းေစတယ္ တဲ့။ ကရ၀ိတ္ငွက္အသံေတာင္ ဒီေလာက္ေကာင္းေနရင္ ေလာကမွာ အတုမရိွတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ ့အသံေတာ္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ား သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းလိုက္မလဲေပ့ါ.။ ေနာက္ထပ္ဇာတ္ေတာ္လာ ဂီတအသံေတြထဲမွာ ဖတ္ဖူးတာ ပဥၥသိခၤ နတ္ေစာင္းသံ..။ သူ ႔ရဲ ့ေစာင္းသံမ်ားတီးလိုက္ရင္ ၾကားမိသမွ် နတ္ကညာ၊ နတ္တကာ၊ လူတကာတို ့ပံုမွန္ ရပ္တည္ၿခင္း မစြမ္းႏိုင္ပဲ ေငးမိႈင္ခ် ရတယ္ဆိုပဲ။


        ဂီတရဲ ့လႊမ္းမိုးမႈစြမ္းအားနဲ ့ပတ္သတ္ၿပီး အေမတို ့ကိုးကြယ္တဲ့ ေရွးမွီေနာက္မွီ ဆရာေတာ္ၾကီး တစ္ပါး က  ေၿပာၿပဖူးပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးမရခင္မွာ ဂီတပညာရွင္ေတြက ဇာတိမာန္တက္ၾကြေစဖုိ ့၊ အမ်ိဳးသား ေရး စိတ္ေတြ ႏိုးၾကား ေအာင္ စပ္ဆိုၾကလုိ ့ တိုင္းၿပည္ အတြက္ဆို အသက္ပင္ေသပါေစ ဆိုၿပီး ဗမာ့ တပ္မေတာ္ ကို ၀င္ေရာက္လာၾကတဲ့လူေတြ..၊ လြတ္လပ္ၿပီးေခတ္မွာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားတစ္ခ်ိဳ ့ေတာခို သြားၾကတဲ့အခါ ဂီတပညာရွင္တစ္ခ်ိဳ ့က ေက်ာင္းသားေတြကို အၿမင္မွန္ရေအာင္ ေတးသီစပ္ ဆိုၾက တဲ့အခါ ဒီသီခ်င္းေၾကာင့္ ၿပန္ၿပီးအလင္း၀င္လာသူေတြ မနည္းဘူးတဲ့။



       လြတ္လပ္ေရးဖခင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္လည္း    ၿမန္မာ့ဂီတအႏုပညာကို ခံုမင္ႏွစ္သက္သူ ၀ါသနာပါသူ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦးဆိုတာလည္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။ ( မွတ္မိေသးတယ္ ဂ်ပန္ေခတ္ ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီး၀ယ္ စာအုပ္ပါ - ေရးသူမမွတ္မိေတာ့ပါ )  ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရဲ ႔ ဂီတအႏုပညာခံစားပံုကလည္း တစ္မ်ိဳး ။ တစ္ေန႔ အသည္းအသန္ ေနမေကာင္းၿဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ေဆးရံုၾကီးမွာ တက္ရတယ္။ ဆရာမေဒၚခင္ၾကည္နဲ ့ေတြ ့ဆံု ရင္းႏွီးခဲ့ၿပီးေနာက္ သူကိုယ္တိုင္လည္း  အနည္းငယ္ နလန္ထူလာၿပီးအခါ လသာတဲ့တစ္ညမွာ ဗိုလ္စၾကၤာ နဲ ့အတူလာၿပီး သူ႔မိတ္ေဆြ ေဒါက္တာၿမင့္ေဆြကို တေယာထုိးခိုင္းသတဲ့။ ၿပီးေနာက္ ဆရာမ ေဒၚခင္ၾကည္ရဲ ့အခန္း ကိုသြားေတြ ့ဆံုႏႈတ္ဆက္ၿပီး ခုလိုေၿပာပါတယ္။ “ဆရာမ..ကြ်န္ေတာ္တုိ ့ေတြဟာ လြတ္လပ္ေရးရရိွေအာင္ ၾကိဳးပမ္းတဲ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ ဆရာမတုိ႔လုိ ၾကင္နာၿပဳစုေပးပံုမ်ိဳး တခါမွ မၾကံဳခဲ့ရ ပါဘူး..ဒီေဆးရံုေရာက္မွပဲ ခုလိုၿပဳစုကုသေပးတဲ့ ဆရာမတို ့နဲ ့ေတြ ့ရတဲ့အခါ စိတ္ထဲမွာ ခ်မ္းေၿမ့ ၾကည္ႏူး မိတယ္..” “ကိုင္း.. ဆရာမ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ေလာက္ဆုိစမ္းဗ်ာ..ေဒါက္တာၿမင့္ေဆြ တေယာကိုင္ဗ်ာ..” ဆိုၿပီး ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း တဆက္တည္း ေၿပာပါသတဲ့။ ဆရာမက..” အို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကလည္း ရွက္စၾကီးရွင္.. ဘယ္ဆိုတတ္ပါ့မလဲ”.. ဗိုလ္ခ်ဳပ္က “ဆိုသာဆိုပါဗ်ာ..ကြ်န္ေတာ္တို ့ပဲ ရိွတာပဲ” ဟုေၿပာ၏။ အတူပါလာေသာ ဗိုလ္စၾကၤာက “ဆရာမ စိန္ၿခဴးညာေညာင္..ဆိုတတ္သားပဲ” ဟု ၀င္ေၿပာရာ.. ဆရာမမွာ လည္း ထိုေခတ္ထိုအခါက အဓိပတိပုဂိၢဳလ္ၾကီးႏွစ္ဦးရဲ ႔ ခိုင္းေစမႈကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ေဒၚေမရွင္၏ သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ကို ဆိုၿပ ရေလေတာ့၏။  ထိုေနာက္ အမ်ား သိၾကသည့္ အတုိင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ဆရာမတို႔ ထိမ္းၿမား မဂၤလာပြဲ က်င္းပၿဖစ္ေသာ အခါတြင္လည္း ၿပည္လွေဖႏွင့္ ေဒၚေမရွင္၏ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ကို မဂၤလာ အခမ္းအနားတြင္ နာမည္ေက်ာ္ စႏၵယားဆရာၾကီး ဦးဘသန္းက ကိုယ္တိုင္ သီဆိုေဖ်ာ္ေၿဖခ်ီးၿမွင့္၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ရုပ္ရွင္ သရုပ္ေဆာင္ ၀င္းဦးႏွင့္ အဆိုေတာ္ တင္တင္ၿမတို ့ၿပန္လည္သီဆိုထားၾကေသာ "သက္ေ၀" သီခ်င္းၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့အေဖ အရြယ္ ဦးၾကီးအရြယ္မ်ားႏွင့္ ၿမန္မာမႈဂီတအႏုပညာကို ခံုမင္ႏွစ္သက္သူတိုင္းလုိလို သိၾကေသာ ထိုသီခ်င္းကို  ၿမန္မာ့အသံ ေရဒီယိုတြင္ တခါတရံထုတ္လႊင့္ေပးတတ္၏။
“သစၥာမ႑ိဳင္ ၿမဲခိုင္ခဲ့ေပ..၊ ေမတၱာမိုးေတြ သြန္းၿဖိဳးရြာေစြ…၊ အသည္းမွာစြဲမက္ အသက္ကို ပံုတယ္ေလ…” “ဓူ၀ံၾကယ္ ေၿမမွာခေၾကြ..၊ ေကာင္းကင္မွာ ေနလေတြ ကြယ္ေစ..၊ ၿမၿမင့္မိုရ္ ၿပိဳအက္ကာေၾက..၊ ေသြကြက္မယ္ စိတ္၀ယ္မေထြ…” 
အၿပင္မွာ ရွာလုိ ့မလြယ္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာင္မွ ကြ်န္ေတာ္တင္ေပးပါဦးမယ္။
..
ထားပါေတာ့..။
လူတိုင္း ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုလုိခ်င္ၾကပါတယ္။ ၀ါသနာအရ ေပ်ာ္ရႊင္မႈရွာေဖြၾကပံုမ်ားစြာထဲမွာ ဂီတနဲ ့ေမြ႔ေလ်ာ္ တတ္ၾက သူမ်ားရဲ ႔ ဘ၀ဟာ ပိုၿပီး ႏွစ္လိုေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းတယ္လုိ ့ ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္မိတယ္။ ေရွးေခတ္ ကာလ မ်ားစြာ ကတည္းက လူသားေတြဟာ သူတို ့ေနထိုင္ရာအရပ္ေဒသအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ  ဂီတကို ဖန္တီးခဲ့ၾက နားဆင္ ခံစားခဲ့ၾကတယ္။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း ထြန္းကားတိုးတက္လာတာနဲ ့အမွ် ဂီတ တူရိယာပစၥည္းေတြကို ဖန္တီး လုပ္ေဆာင္ၿပီး သာယာၿငိမ့္ေညာင္းတဲ့ ဂီတသံစဥ္ေတြကို ဖန္တီးခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူတိုင္းကေတာ့ သီခ်င္းဂီတေတြကို ႏွစ္သက္သူေတြမဟုတ္ၾကပါဘူး။
                        ကြ်န္ေတာ္ေၿပာခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ဂီတ အႏုပညာ နဲ ့ဘ၀ေပ်ာ္ရႊင္မႈ လို႔ေပး ထား တဲ့ေနရာ မွာ သံစဥ္ဂီတ တစ္မ်ိဳးတည္းကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ သံစဥ္နဲ ့ေတးသြား စာသားတို ့အခ်ိဳး ညီစြာေပါင္းစပ္ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေတးသီခ်င္းမ်ားကို ဆုိလိုတာပါ။ ဒီေနရာမွာထပ္ၿပီး တဆင့္ ရွင္းရဦးမယ္ ။ ေတးသီခ်င္းတိုင္းဟာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကိုေပးသလား.. ဆုိေတာ့ ဥပမာ ေၿပာရရင္ ဒီဘက္ေခတ္ကာလ အသက္ ၂၅ ႏွစ္ ၃၀ ၀န္းက်င္ လူတစ္ဦးကို စႏၵရာဦးလွထြတ္ သီခ်င္းဖြင့္ၿပၿပီဆိုပါေတာ့ သူ ေပ်ာ္ပါ့မလား။ မိန္းကေလးတစ္ဦးဆိုရင္လည္း တင္တင္ၿမတို႔ ခင္ညႊန္ရီတို႔ဖြင့္ၿပလုိက္ရင္ ေခါင္းကုတ္ၿပီး စိတ္ညစ္ေနမလား။ ဒီေနရာမွာ သီခ်င္းနဲ ့ဂီတ ကိုနားလည္ခံစားမႈ ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရမွာ ဘယ္လိုအရာေတြ ဘယ္လိုအေၿခအေနေတြ လိုအပ္ေသးတယ္ဆိုတာ ရိွေနၿပန္ပါေသးတယ္။ သီခ်င္းဂီတေတြအေပၚနားလည္ခံစားတတ္မႈဟာ အသက္ အရြယ္ ေခတ္ကာလနဲ႔ နားဆင္သူရဲ ႔ အေတြးအၿမင္ နဲ ့ဂီတရသအေပၚခံစားတတ္မႈရယ္၊  အႏုပညာစိတ္ ပင္ကုိယ္ဓာတ္ခံအေပၚမူတည္ၿပီး မတူၾကတာကိုေတြ ့ရတယ္။ ဒီလို သီခ်င္းမ်ိဳးေတြကို တစ္ခ်ိဳ႔က   ေခတ္မရိွေတာ့ဘူး ဆိုၿပီး ေလွာင္ၿပံဳးၾက၊ ရယ္ၾကၿပန္တယ္။
        ေခတ္ေဟာင္းေတးေတြ အသံုးမက်ဘူး တန္ဖုိးမရိွေတာ့ဘူးလို ့သတ္မွတ္စတမ္းဆိုရင္ ေရွးေဟာင္း ပစၥည္း တစ္ခ်ိဳ ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ ကားသစ္တစ္စီးထက္ တန္ဖိုးၿမင့္ေနရသလဲ။ ကမ ၻာလွည့္ေတြ ပုဂံကိုဘာေၾကာင့္ သြားေနၾကသလဲ။
 ကမ ၻာအရပ္ရပ္က ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ေတြကို ေလးစားအားက်လုိ ့ လာေရာက္ေလ့လာ လည္ပတ္ က်တဲ့ ႏိုင္ငံၿခားသားေတြ လာေရာက္ေလ့လာၾကတယ္။ သမိုင္းယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုး ၿမင့္မား လွတဲ့ ပုဂံရဲ ့ခမ္းနား တင့္တယ္မႈ၊ ဒီေစတီဘယ္သူတည္တယ္၊ တည္ေဆာက္ထားပံု၊ အလင္းအေမွာင္ အယူအဆ ၊ ေဆးေရးပန္းခ်ီ အႏုပညာလက္ရာေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီး အေသးစိတ္ေလ့လာ မွတ္တမ္းတင္တယ္။ ၿမန္မာေတြကေတာ့ ဘုရားလည္ထြက္တာေလာက္ပဲ သေဘာထားၾကတယ္။  ဒီသေဘာကိုက အႏုပညာ ခံစားတတ္မႈ တန္ဖိုးထားမႈ စံေတြ လြဲေနတယ္ဆိုတာ ဒါကို ေၿပာခ်င္တာပါ။
            ဂီတကို ကြ်န္ေတာ္ “အႏုပညာ” ဆုိတဲ့ ေ၀ါဟာရနဲ ့တြဲၿပီးသံုးထားတာ ဒီအခ်က္ေၾကာင့္ပါ။ ဂီတကို လူေတြနားေထာင္ၾကတယ္။ သီခ်င္းေတြဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုနကလို ၿမန္မာ့ေရေၿမ၊ ၿမန္မာ့လူအဖြဲ ့အစည္း၊ ဘာသာတရားစတဲ့ စိတ္ဓာတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အသိပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အေတြးအၿမင္ခံယူခ်က္ေတြမွာ စံထားရမယ့္ အႏုပညာသေဘာကို နားမလည္ရင္ ဒါဟာ အေပၚယံေဖ်ာ္ေၿဖမႈတစ္ခုထက္ပိုၿပီး ဘာမွအသံုး၀င္မွာ တန္ဖိုးရိွမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ အလ်င္းသင့္လို႔ ၿမန္မာရိုးရာသီခ်င္းဂီတေတြအေပၚထားရိွၾကတဲ့ ၿမန္မာၿပည္ကလူေတြရဲ ႔အၿမင္နဲ ့ ၿပည္ပမွာ ဥပမာ - အေမရိက ကလို ဂီတအေပၚတန္ဖိုးထားၾကတဲ့ လူေတြရဲ႔အၿမင္နဲ႔ အေလးထားဆက္ဆံပံု မတူၾကတာကို ၿမန္မာသံ အဆိုေတာ္တစ္ဦးရင္ဖြင့္ေၿပာဖူးတဲ့ အေၾကာင္းလည္း မွတ္သားဖူးပါတယ္။
သူတို ့ဆီမွာ Classics ဂႏ ၱ၀င္ဂီတေတြကို သိပ္တန္ဘိုးထားတယ္ ေလးစားတယ္တဲ့။ သာမာန္ေခတ္ေပၚ သီခ်င္းေတြ တီး၀ိုင္းေတြရဲ ႔ ပြဲေတြကိုသြားၾကည့္ရင္ ဘယ္လုိအ၀တ္အစားပဲ ၀တ္၀တ္ ရတယ္။ ေဘာင္းဘီ တိုနဲ ့ပဲသြားသြား၊ အက်ၤီလည္း ၀တ္ခ်င္တာ၀တ္၊ လတ္မွတ္ခ ပြဲခကလည္း ေဒၚလာ ၂၀၊ ၃၀၊ ၄၀ ေလာက္ဆို ၾကည့္လုိ ့ရၿပီေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ ခုနကလို သူတို ့ႏိုင္ငံရဲ ႔ ဂႏ ၱ၀င္ေတး ေခတ္ေဟာင္းဂီတ ပညာရွင္ ေတြ ရဲ ့ေတး သြားေတြ သီဆိုမႈေတြကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အနည္းဆံုး ေဒၚလာ ၁၀၀၊ ၂၀၀ ေလာက္ ေပးၾကည ့္ရ တယ္ ဆိုပဲ။ အ၀တ္အစားလည္း ၿဖစ္သလို၀တ္လာရင္ လတ္မွတ္စစ္ အေပါက္ေစာင့္ကေတာင္ လက္မခံဘူး တဲ့။ သပ္သပ္ရပ္ရပ္နဲ႔ သူတို႔ရဲ ႔အေနာက္တိုင္း ၀တ္စံုၿပည့္၀တ္ၿပီးမွ ဒီလိုပြဲမ်ိဳးကို ၾကည့္ခြင့္ရ တယ္ ၊ ၾကည့္ၾကရ တယ္ေပ့ါ။ တို႔ဆီမွာေတာ့ ေၿပာင္းၿပန္၊ ေပၚပင္ၿဖစ္တဲ့ ဂီတ ေခတ္စတိတ္ရိႈးေတြကို မတန္တဆ ေပးၾကည့္ ရၿပီး ေလးစားရမယ့္ ၿမန္မာသံဂီတေတြအေပၚမွာေတာ့ တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူးေပ့ါ။
                ဒီေနရာမွာ သီခ်င္းဂီတနဲ ့အႏုပညာ အေပၚမွာ လူေတြခံစားနားလည္ပံု အမ်ားၾကီးကြာေနတာ ဂီတတန္ဖုိးအေပၚ ေတြးေခၚစဥ္းစားပံုေတြ လိုအပ္ေနတာေတြဟာ ရွင္းေနပါတယ္။       
တကယ္တမ္း လည္း ကြ်န္ေတာ့္အၿမင္အရ ေၿပာရရင္ ၿမန္မာသီခ်င္း တစ္ခ်ိဳ ့ဂႏ ၱ၀င္ ဂီတေတြမွာ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ ဗုဒၶဘာသာ ၿမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ ႔ စိတ္ေနစရိုက္နဲ ့အမ်ားၾကီး လုိက္ဘက္ကိုက္ညီတဲ့ အေတြးအေခၚသေဘာေတြ၊ စိတ္ေနတတ္ဖုိ႔ စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းတရားေတြကို ဂီတနဲ ့ေရာယွက္ ထည့္သြင္း ေပးထားတဲ့ ေတးသြားေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဒီသေဘာကို သိနားလည္တဲ့ ဂီတ အေပၚ၀ါသနာပါတဲ့ သူေတြ သေဘာေပါက္မွာပါ။ ဟိုအရင္ေခတ္မွ သည္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ငယ္စဥ္ကာလကေန သည္ဘက္ စတီဒီယိုေခတ္ ေႏွာင္းပိုင္း ကာလ ေလာက္ထိကို သီခ်င္းေရးစပ္သူေရာ နားဆင္ခံစားသူ ပရိတ္သတ္မ်ားပါ သတိထားမိမွာပါ။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ စပ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေရးစပ္သူရဲ ႔ စာေပ၀မ္းစာ ၿပည့္၀မႈ၊ အေတြးဥာဏ္ ရင့္သန္မႈ၊ သီခ်င္းစာသားရဲ ့ အနက္အဓိပၸါယ္ေတြဟာ လူတစ္ေယာက္ရဲ ႔ စိတ္ႏွလံုး အေတြးအေခၚနဲ ့ခံစားမႈေတြ အၿပဳသေဘာေဆာင္မႈကို ေရွးရႈၿပီး ေရးသားၾက သီဆိုၾကတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးေတြေပ့ါ။ အခ်စ္ေမတၱာဖြဲ ့ေတးဆိုရင္လည္း ဆိုလိုတဲ့သေဘာ ေရးစပ္သူ သီဆိုသူရဲ ့ေပးခ်င္ ေၿပာခ်င္တဲ့ သီခ်င္းရသကို ေကာင္းေကာင္းခံစားလုိ ့ရပါတယ္။ အခ်ိန္ၾကာေလ အရိုးစြဲေလ ပိုၿပီး နားေထာင္လုိ ့ေကာင္းေလပါပဲ။  သီခ်င္းေကာင္းတစ္ပုဒ္တစ္ပုဒ္ဟာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေကာင္း တစ္ကားလို၊ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းေကာင္းတစ္ပုဒ္လုိ ေလးေလးနက္နက္ ရိွလွတယ္။
       ဒီဘက္ေခတ္ေနာက္ပိုင္း သီခ်င္းေတြကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဒီလိုသေဘာမ်ိဳးေတြ ရွားပါးသြားပါၿပီ။ နားေထာင္လုိ ့ေကာင္းတဲ့ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ သီခ်င္းေကာင္းေလးေတြလည္း ရိွၾကေပမယ့္ အမ်ားစုက သံစဥ ္ေပါက္ကြဲမႈ၊ ေသြးဆူ စီးေမ်ာမႈကို အသားေပးၿပီး စာသားေတြ ရသေတြက ဦးတည္ခ်က္မရိွေတာ့ပါဘူး။ အမ်ားစုဟာ စိတ္က်ဥ္းၾကပ္မႈေတြ ေပါက္ကြဲဖို ့၊ ေဆြးေၿမ့ခံစားဖို ့ ဆိတ္သုဥ္းဖုိ ့ေတြကို ရည္ညႊန္းတဲ့ အႏွစ္ သာရ မဲ့တဲ့ အသံုးအႏႈန္းေတြသာ အမ်ားစုေနရာယူထားၾကတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကြ်န္ေတာ္ ၾကံဳဖူးတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ ့က ဘုရားလွည့္ပြဲတစ္ခုက အေတြ ့အၾကံဳကေတာ့ အေတာ္ေလးရုပ္ပ်က္လြန္းသည္။ ကားေတြ စီတန္းလွည့္လည္ၾကတဲ့ ႏွစ္စဥ္က်င္းပတဲ့ ပြဲမွာ ဆိုင္ရာဆိုင္ရာ ဘုရားဆင္းတုေတြကို ကားနဲ ့ရပ္ကြက္ အလုိက္တင္ၾကၿပီး လွည့္ၾကတဲ့အခါ ကားတစ္ကားဆီက ဘုရားကို ကိုယ္စားၿပဳပူေဇာ္ေပးၾကတဲ့ ဂီတေတြက ကုလားတီးလံုးနဲ ့Rock နဲ ့ေပါင္းစပ္ထားတဲ့ အသံေတြေရာ၊ ကိုၾကီးေက်ာ္ေတြေရာ၊ ၀က္၀က္ကိုကြဲလုိ ့ဗ်ာ။ ေကာင္းေရာ။ ကြ်န္ေတာ္တို ့နယ္ဘက္ အရပ္ေဒသမွာ ဆိုရင္ ေတာင္ တစ္ခါတစ္ေလ တစ္ေနရာ ႏွစ္ေနရာ ဆိုသလို သည္လုိ အၿမီး အေမာက္ မတည့္တာေတြ ေတြ ့ရတတ္ပါေသးတယ္။
          ဒါကို သရုပ္ပ်က္ ဂီတလုိ ့မဆိုလိုပါဘူး။ ေခတ္ကာလအေလ်ာက္ ယဥ္ေက်းမႈစီးဆင္းမႈ ကူးလူး ဆက္ဆံမႈ က ၿမန္ဆန္တဲ့အတြက္ နားလည္ေပးရမွာပါပဲ။ လူတိုင္းမွာ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာ၊ ကိုယ္ခံစားတတ္ရာ ဂီတနဲ ့ေမြ႔ေလ်ာ္ႏိုင္ပါတယ္။ နားဆင္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုနကလုိ မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္မွန္း မအပ္စပ္တဲ့ အရာမွန္း မသိၾကတာကေတာ့ ၀မ္းနည္းစရာပါ။ ၿပည္ပက ကမ ၻာ လွည့္ ေတြ ဧည့္သည္ေတြက ဒါလား ၿမန္မာ ဘုရားပူေဇာ္ပြဲဆိုၿပီး  ၾကည့္သြားၾက မွတ္တမ္းတင္သြားၾကရင္ေတာ့ ရွက္စရာေကာင္းလွတယ္။
        သီခ်င္းကို တစ္ခ်ိဳ ့က ေဖ်ာ္ေၿဖမႈတစ္ခုလုိ ့ၿမင္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ ့က စိတ္ခံစားမႈနဲ႔က်ဥ္းၾကပ္မႈေတြကို ပယ္ေဖ်ာက္ဖို႔အရာ တစ္ခုလုိ ႔ .. ့ၿမင္တယ္။  အၿမင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေပ့ါ။ တစ္ခ်ိဳ႔က သီခ်င္းဂီတေတြကို လံုး၀ေတာင္ ၀ါသနာ မပါၾကပါဘူး။  ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္ “အရိုင္း” ေခၚ ကိုေအာင္သန္းဦးနဲ ့ အေမးအေၿဖက႑ တစ္ခုကို ကြ်န္ေတာ္ Radio မွာ နားေထာင္ဖူးတယ္။ ဂီတနဲ ့ပတ္သတ္ၿပီး ေၿပာဖူးတဲ့ စကားေလးေတြလည္း မွတ္သားစရာပါ။ သူၾကိဳက္တဲ့ သီခ်င္းေတြကို ဟိုအရင္ေခတ္ ေမာင္ေမာင္ၾကီးတို႔လုိ သီခ်င္းေတြလည္းပါတာေပ့ါ။ ေနာက္ပိုင္း ထူးအိမ္သင္တို ့ေခတ္ေလာက္ထိေပ့ါေနာ္။ ဒီလို အရင္ကသီခ်င္းေလးေတြ နားေထာင္ၿဖစ္တဲ့အခါ စိတ္ခံစားမႈ ၾကည္ႏူးမႈ တစ္ခုရမိတယ္ ဆိုတာေပါ့။ တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက ၿဖတ္သန္းခဲ့ဖူးတဲ့ ဘ၀အေတြ႔အၾကံဳေတြ၊ က်င္လည္ခဲ့တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ေတြမွာ ဒီသီခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ၿဖတ္သန္းလာခဲ့ေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဒီလိုသီခ်င္းေတြကို ၿပန္နားေထာင္ရတဲ့အခါ တစ္ခ်ိန္ကကာလကိုေရာ အေပါင္းအသင္းေတြကိုပါ ၿမင္ေယာင္ခံစားမိ သတိရမိတယ္ေပါ့။ အဲဒါေၾကာင့္ တခါတေလ ၿပန္နားေထာင္ၿဖစ္တယ္ ဆုိတာေလးပါ။
ဒီသေဘာေလးကို ေၿပာခ်င္တာက.. တစ္ခ်ိဳ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ သတိထားမိေစခ်င္လုိ႔ပါ။ အိမ္မွာ တခါတေလ ကိုယ္က ကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ ေခတ္ေပၚသီခ်င္းေတြ ဖြင့္ခ်င္တယ္ နားေထာင္ခ်င္တယ္ အဘိုးအဘြား၊ အေဖ အေမေတြ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္နဲ ့အသက္ကြာတဲ့ အစ္ကိုအစ္မၾကီးေတြက ကိုယ္မၾကိဳက္တဲ့ ဟိုအရင္က သီခ်င္း ေတြ အမ်ား အားၿဖင့္ ေၿပာတတ္ၾကတဲ့ ပ်င္းစရာၾကီးေတြ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းေတြေပါ့ဗ်ာ။ သူတို ့ဖြင့္ေန နားေထာင ္ေနရင္ မေလွာင္ေၿပာင္လိုက္ပါနဲ႔ဦး။ အေတြးအၿမင္က်ယ္က်ယ္နဲ ့နားလည္လက္ခံေပးတတ္ဖုိ ့ၾကိဳးစား ၾကည့္ပါ ။ ေခတ္ကုန္ေနၿပီလုိ ့ေၿပာၾကတဲ့သူေတြကို စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ သူတို ့နားလည္ၾကတဲ့ ေခတ္ဆိုတာ သူတို ့အသက္ အရြယ္နဲ ့ပဲ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီး ဒီ ႏွစ္ ၂၀၊ ၃၀၊ ၄၀ ၀န္းက်င္ အခ်ိန္ကာလ ေလး တစ္ခု ကို ႏိႈင္းယွဥ ္ေၿပာၾကတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို ့အပါအ၀င္ သူသူကိုယ္ကိုယ္ ေပါ့ေလ။ ခုနက ေၿပာတဲ့ ေခတ္ ဆိုတဲ့ကာလကို ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားထိမ်ား အသက္ရွင္ေနႏိုင္ၾကမွာမိုလုိ ့မ်ားလည္း။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း ထြန္းကား လာခ ဲ့တာ သမိုင္းတင္ၿပီးေခတ္ စာေပအေရးအသားေပၚလာတဲ့ ႏွစ္ ၅၀၀၀ ေလာက္ကစၿပီး တစတစ တိုးတက္ေၿပာင္းလဲလာတဲ့ ေခတ္ကိုနားလည္ၾကပါ့မလား။
               လူမ်ိဳးတိုင္းမွာ ယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလာအရ သမိုင္းအစဥ္အလာအရ တန္ဖုိးထားသင့္တဲ့ ထိန္းသိမ္း သင့္တဲ့ အႏုပညာေတြ ဂီတေတြ၊သီခ်င္းေတြကို နားလည္ခံစားတတ္ပါ့မလား။ လူအမ်ားစု နားလည္ၾကတဲ့ ေခတ္ဆိုတာ လက္ရိွကမ ၻာရဲ ႔ မ်က္ၿမင္ဂီတ၊ အေရးအသား၊ ၀တ္စားဆင္ယင္ပံု ဒါေတြ အကုန္ အတုယူ လိုက္လုပ္မွ ခံစားမွ ေခတ္မီတယ္ လူရာ၀င္တယ္လုိ ့ တထြာေလာက္အၿမင္နဲ ့ပဲ ခံယူတတ္ၾကတယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀က ဆရာတစ္ဦးေၿပာဖူးတာေလး အမွတ္ရမိတယ္။ “မင္းတို ့ ေခတ္မီတယ္ ေခတ္ေနာက္က်တယ္..စသၿဖင့္ ေၿပာဆို သံုးႏႈန္း ၾကတဲ့စကားကို သံုးၾကတဲ့ေနရာမွာ တကယ္ သေဘာက ေၿပာင္းၿပန္ၿဖစ္ေနတယ္. ေခတ္ဆိုတာကို ဒီဘက္ ႏွစ္ ၂၀၊ ၃၀ ေလာက္ကို လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၂၀၊ ၃၀ ေလာက္နဲ ့ပဲ ယွဥ္ေတြးၿပီး အၿမင္က်ဥ္းက်ဥ္းနဲ ့ေၿပာၾကတယ္ ..ဒါဟာတကယ္ေတာ့ ေခတ္မီတာမဟုတ္ဘူး.. ဒီလိုေတြးသူကိုယ္တိုင္ကိုက အသိအၿမင္ကိုက ေခတ္တုံးေနတာ.. အေနာက္ႏိုင္ငံေတြက ပညာတတ္ အသိုင္း အ၀ိုင္း ခု မင္းတို႔လုိ တကၠသိုလ္အသိုင္းအ၀ိုင္းေတြမွာ စာေပတန္ဖိုး၊ ဂီတတန္ဖိုး၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာေတြ ရဲ ့တန္ဖိုးကို သိသူေတြ တန္ဖိုးထားသူေတြဟာ ဘယ္ေခတ္ကာလမဆို သူတို ့ရဲ ့ဂီတ အႏုပညာတန္ဖိုး၊ ယဥ္ေက်းမႈ တန္ဖိုး၊ တၿခားႏိုင္ငံသားေတြရဲ ့ယဥ္ေက်းမႈတန္ဖိုးေတြကို ေလးစားၾကတယ္ ..နားလည္ၾကတယ္တဲ့.. ဒီလုိ ေလးစားလက္ခံတတ္ၿခင္းကိုက တိုးတက္လာတဲ့ ပညာေခတ္ရဲ ့ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈ စံတစ္ခုပဲ.. ဒီလိုေတြးတတ္မွ ေခတ္မီတယ္လုိ ့ေၿပာရတယ္..” တဲ့။ မွတ္သားဖူးတာေလးပါ။


   
                ဂီတအႏုပညာသာ မရိွရင္ ကမ ၻာေလာကၾကီးဟာ ၿငီးေငြ႔ဖြယ္ေကာင္းတဲ့ ေနရာ ၿဖစ္သြားမွာပါ။ သဘာ၀တရားမွာေတာင္ ဂီတနဲ ့အတိၿပီးေနတယ္။ သစ္ပင္၊ ေလနဲ႔လိႈင္းတို႔ရဲ ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာ ဂီတသံစဥ္ ရိွတယ္။ ၊  ငွက္နဲ႔ တိရစၧာန္ေတြ ပ်ံသန္းရာမွာေရာ ဂီတသံစဥ္ ရိွတယ္။ ဂီတရဲ ႔တန္ဖိုးကို လူေတြ ခံစားတတ္ လာတာဟာ ဒီအရာေတြ အားလံုးဆီကပါပဲ။
            ဂီတဟာ လူသားေတြ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ အရမ္းအေရးၾကီးတာကို ၿငင္းရခက္ပါတယ္။ ဂီတဟာ လူသားေတြရဲ ႔ စိတ္ဓာတ္က်ဆင္းမႈကို ဖယ္ရွားေပးသလို ၀မ္းသာမႈနဲ ့လည္း ၿဖည့္ေပးတယ္။ ဂီတရဲ ့သေဘာ ဟာ သိပ္ထူးဆန္းတယ္။ လူေတြရဲ ့စိတ္ႏွလံုးကို ေပ်ာ့ေၿပာင္းေစတယ္ ႏူးညံ့ေစတယ္။ စဥ္းစားၾကည့္တဲ့အခါ အဲဒီထက္ ပိုၿပီး အင္အားၾကီးတာဟာ သီခ်င္း လုိ ့ေခၚတဲ့ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ဂီတနဲ ့သိမ္ေမြ ့ႏူးညံ့တဲ့ စကားလံုး ေလးေတြကို သီဖြဲ ့ထားတဲ့ ကိုင္တြယ္လုိ ့မရတဲ့ ၿဒပ္မဲ့အရာတစ္ခုပါ။ ဒါေပမယ့္ သည္အရာကပဲ ခက္ထန္သူကို ႏူးညံ့ေစတယ္။ ေတြေ၀သူကို တက္ၾကြေစတယ္ ေငးမိႈင္ေနသူကို ရႊင္လန္းေစတယ္။ နာမက်န္းၿဖစ္ေနတဲ့ လူေတြကို စိတ္ရႊင္လန္း တက္ၾကြေစဖို႔ ေဆးရံုတစ္ခ်ိဳ ့ေတြမွာေတာင္ ဂီတကို ဖြင့္ေပး တာ ေတြဟာ ဒီအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲေပါ့။
            ဂီတဟာ လူသားေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ လုပ္ေပးႏိုင္စြမ္းရိွတဲ့အတြက္ လူေတြရဲ ႔ ဘ၀ေအာင္ၿမင္မႈ ကို တနည္းတဖံု အားၿဖည့္ပံ့ပိုးေပးပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္တဲ့လူဟာ ၾကိဳးစားတဲ့ အလုပ္သမားေကာင္းပါ။ ဒါေၾကာင့္ စစ္မွန္တဲ့ ဂီတအႏုပညာကို ခံစား နားလည္တတ္ၿခင္းဟာ ဘ၀ေပ်ာ္ရႊင္မႈအတြက္ ေသာ့ခ်က္ေကာင္း တစ္ခုပါပဲ။
ရိုးရွင္းၿပီး အဓိပၸါယ္ၿပည့္၀တဲ့ ကိုယ့္ရဲ ့ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ၊ ဘာသာတရားဆိုင္ရာ၊ အႏုပညာရသၿပည့္၀တဲ့ ဂီတေတြ၊ ေတးသီခ်င္းေတြကို နားဆင္ခံစားရင္း ဒီေတးသီခ်င္းေတြကေန ဘ၀အတြက္ ခြန္အား၊ အသိခြန္အား ကိုေပးတယ္။  အားလံုးအေပၚမွာ ကိုယ္နဲ ့ထပ္တူ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္ေစလိုတဲ့ ေမတၱာစိတ္၊ အေကာင္းဘက္ေရွးရႈတဲ့ စိတ္အၿမင္နဲ ့ေနထိုင္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ ့ဘ၀ဟာလည္း  ဂီတ သံစဥ္ေကာင္း တစ္ပုဒ္လိုပဲ သာယာလွပတဲ့ အနာဂတ္ကို ပိုင္ဆိုင္ၾကမွာပါ။
              ဂီတကို ဘ၀နဲ ့ပတ္သတ္ၿပီး ေရးဖူးတဲ့ ဆရာမင္းလူရဲ ့စာသားေလး တစ္ခုလုိေပ့ါ။
“ဘ၀ဆိုတာ ကက္ဆက္ေခြတစ္ခုလုိ ေနာက္ၿပန္လွည့္လုိ ့မရေပမယ့္၊ A ဆိုဒ္ရဲ ့အဆံုးဟာ B ဆိုဒ္ရဲ ႔အစပါပဲ”
ဂီတအႏုပညာနဲ ့ဂီတရသအေပၚမွာ အမွန္တကယ္ နားလည္ခံစားတတ္ၿပီဆိုရင္  က်န္တဲ့တစ္၀က္ကို ကြ်န္ေတာ္တို ့ေပ်ာ္ရႊင္စြာ နားဆင္ၾကရေအာင္ပါ။

ခင္မင္ေလးစားလ်က္..
နႏၵ
June 6, 2011
4:00 am

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>