2 3 4 5 6 7 8 9 10

Friday, April 26, 2013

ဘာသာတရား လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ( အပိုင္း - ၃ )










ဗုဒၶၿမတ္စြာ လက္ထက္ေတာ္အခါ ကာလက အသိဉာဏ္အလြန္ထက္ၿမက္ၾကတဲ့ ရွင္သာရိပုတၱရာနဲ႔ ရွင္မဟာေကာ႒ိက တုိ႔ အေမးအေၿဖၿပဳထားတဲ့ သုတၱာန္တစ္ခုကို ဘုန္းၾကီးတို႔တစ္ေတြ မွတ္သားနာယူၾကမွာ ၿဖစ္တယ္။ သုတ္ရဲ ႔နာမည္ကို “ေကာ႒ိကသုတ္” လုိ႔ ေခၚတယ္။ ေကာ႒ိက ဆုိတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးဟာ အင္မတန္ အေမးအၿမန္းထူတယ္။ သူက ရဟႏ ၱာ ပုဂၢိဳလ္ဆုိေတာ့ သူေမးခ်င္လုိ႔ေမးတာ ဟုတ္ပံုမရဘူး ၊ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ မွတ္သားဖုိ႔အတြက္ ေမးၿမန္းတာ ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒီလုိ ယူဆရမယ္။ သူ႔မွာ ေမးခြန္းေတြ အၿမဲတမ္းရိွေနတယ္။
    စနစ္က်တဲ့ေမးခြန္းေတြ တန္ဖုိးရိွတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေမးဖုိ႔ဆုိတာ လြယ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးတုန္း ကေတာ့ ေမးခြန္းေမးတာ လြယ္တယ္လုိ႔ ဆုိတဲ့ အယူအဆနဲ႔ “အေမးကြ်ဲေက်ာင္း အေၿဖဘုရားေလာင္း” လုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ ကြ်ဲေက်ာင္းနဲ႔ဘုရားေလာင္လုိ႔ ဒီလုိ ေၿပာၾကတယ္။ သုိ႔ေသာ္ စဥ္းစားၾကည့္စမ္းပါ။ ကြ်ဲေက်ာင္းသားေမးတဲ့ ေမးခြန္းဟာ ဘယ္ေလာက္ အဆင့္ရွိမွာတုန္း “ဘယ္နားမွာ ကြ်ဲေက်ာင္းလုိ႔ရလဲ” ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးပဲ ရိွမွာေပ့ါေနာ္။ ေလးနက္တဲ့ ေမးခြန္းကို သူ ဘယ္ေမးတတ္မလဲ။ အဲဒီေတာ့ ေမးခြန္းေမးတယ္ ဆုိတာလည္း အရည္အခ်င္းရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကမွ ေမးႏိုင္တယ္၊ ဒါမွ ေလးနက္တဲ့ ေမးခြန္း ၿဖစ္မွာေပ့ါ။


    ဒီ ရွင္မဟာေကာ႒ိက ဆုိတာ ရဟႏ ၱာပုဂိၢဳလ္ၾကီး တစ္ပါးပဲ။ သူက သာ၀တၱိၿပည္က။ သူ႔ဖခင္က သာမန္ ပုဂၢိဳလ္ မဟုတ္ဘူး။ ၿဗဟၼဏပ႑ိထဲမွာ နာမည္ၾကီးတဲ့ အႆလာယန ပုဏၰား ပညာရိွပဲ။ ဒီ အႆလာယန ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး “အႆလာယနသုတၱာန္” ဆုိတာရိွတယ္။ အႆလာယန ဆိုတာ သူတုိ႔ရဲ ႔ အႏြယ္ နာမည္ ၿဖစ္တယ္။ ၁၆ ႏွစ္ အရြယ္ ကတည္းက ေဗဒ ၃ ပံုကို တစ္ဘက္ကမ္းေရာက္ တက္ေၿမာက္ၿပီး သူတုိ႔ ၿဗဟၼဏ အသိုင္းအ၀ိုင္းက ေလးစားရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးပဲ။ သူတုိ႔ေခတ္မွာ သင္ၾကားရတဲ့ ေဗဒက်မ္းေတြကို ငယ္ငယ္နဲ႔ တတ္ေၿမာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ကို ၿမတ္စြာဘုရားနဲ႔ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီး စကားေၿပာဖုိ႔ ၿဗဟၼာဏေတြ က ေရြးၾကတယ္။

    ၿမတ္စြာဘုရားက ဇာတ္၀ါဒကို ေတာ္လွန္ခဲ့တယ္။ အိႏိၵယမွာ ဒီကေန႔အထိ Caste system လုိ႔ေခၚတဲ့ ဒီစနစ္ၾကီးဟာ ဒီကေန႔ထိေအာင္ လႊမ္းမုိးထားတုန္းပဲ။ ေအာက္တန္းစား ဇာတ္နိမ့္ေတြဆုိရင္ untouchable မထိရ၊ မကိုင္ရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အၿဖစ္ သတ္မွတ္ခံထားရတယ္။ လူ လူခ်င္းတူပါလ်က္နဲ႔ အပယ္ခံထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အိႏိၵယမွာ အမ်ားၾကီးပဲ။ ဇာတ္နိမ့္ေတြလုိ႔ ေခၚတယ္။ ဇာတ္နိမ့္ေတြကို ေခါင္းေဆာင္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာထဲသြင္းသူ ေဒါက္တာအမ္ေဘ့ဒ္ကာ ဆုိတာ ရိွတယ္။ သူက ဇာတ္နိမ့္ပဲ။ အိႏိၵယမွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ရိွတယ္လုိ႔ ေၿပာၾကတယ္။ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ဇာတ္နိမ့္ေတြ ( ဇာတ္ၿမင့္ေတြက လူရာမသြင္းလုိ႔ ဗုဒၶဘာသာထဲ ၀င္ခုိၾကတာ ) ။
     ၿမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တုန္းက ဒီ Caste system မွာ ၄ မ်ိဳး ခြဲၿခားသတ္မွတ္ထားတယ္။ ခတၱိယ ဆုိတဲ့ မင္းမ်ိဳး၊ ၿဗာဟၼဏ ဆုိတဲ့ ပုဏၰားမ်ိဳး၊ ေ၀ႆ ဆုိတဲ့ ကုန္သည္လယ္လုပ္မ်ိဳး၊ သုဒၵ ဆုိတဲ့ သူဆင္းရဲမ်ိဳး ေ၀ယ်ာ ၀စၥေတြ လုပ္ရတဲ့ အမ်ိဳးလုိ႔ အဲဒီလို ( ၄ ) မ်ိဳး သတ္မွတ္ထားတယ္။ ဇာတ္နဲ႔ ပတ္သတ္လုိ႔ရိွရင္ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ ႔ ၀ါဒက ဘာလဲလုိ႔ ဆုိရင္ “စာတု၀ဏၰသုဒၶိ” တဲ့။ အမ်ိဳးဇာတ္ ၄ မ်ိဳးကို စတု၀ဏၰ လုိ႔ေခၚတယ္။ ခတိၱယ၊ ၿဗာဟၼဏ ၊ ေ၀ႆ၊ သုဒၵ လုိ႔ဆုိၿပီး ၄ မ်ိဳး ရိွတယ္။ ဒီကေန႔ေတာ့ အိႏိၵယမွာ ဒီထက္ေတာင္ မ်ားေလာက္တယ္။ ခြဲထားတာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရိွတယ္။
      ၿဗာဟၼဏေတြက ၿဗာဟၼဏဇာတ္ရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သာလွ်င္ ၿဖဴစင္တယ္။ ၿမင့္ၿမတ္တယ္။ က်န္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ခတၱိယပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေ၀ႆပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ သုဒၵပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ၿဗာဟၼဏ ဇာတ္ပဲ စင္ၾကယ္တယ္၊ သူတို႔ဇာတ္ပဲ အထက္တန္း က်တယ္၊ ေနာင္ဘ၀လည္း ေကာင္းရာသုဂတိ သူတုိ႔ပဲ ေရာက္မယ္၊ သူတုိ႔ဟာ ၿဗဟၼာမင္းၾကီးရဲ ႔ ခံတြင္း က ေမြးလာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြတဲ့။

ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ

    ၿမတ္စြာဘုရားကေတာ့ အဲဒါကို လံုး၀ၿငင္းပယ္တယ္။ လက္ေတြ႔အင္မတန္က်တဲ့ စကားကို ေၿပာတယ္။ “ၿဗဟၼာမင္းၾကီးရဲ ႔ ခံတြင္းေပါက္က ေပါက္ဖြားတယ္လုိ႔ မေၿပာနဲ႔။ ေလာကမွာ ထင္ထင္ရွားရွား ပုေဏၰးမေတြ ကိုယ္၀န္ ေဆာင္ေနတာ ၿမင္လ်က္နဲ႔ ဒီစကားေၿပာတာေတာ့ လြန္တယ္” တဲ့။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ေမြးတာက သူတုိ႔ ပုေဏၰးမေတြက ေမြးတာပဲေလ။ လူလုိပဲ ေမြးတာ။ က်န္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ ေမြးနည္းအတုိင္း ေမြးတာ။ ေကာင္းကင္က က်လာလာတမွ မဟုတ္တာ။ “ ေအး ပုေဏၰးမ ေတြက ေမြးတယ္ဆုိတာ အင္မတန္မွ ထင္ရွားလ်က္နဲ႔ ဘာၿဖစ္လုိ႔ ၿဗဟၼာမင္းၾကီးရဲ ႔ ခံတြင္းက ေမြးတယ္လုိ႔ ေၿပာရတာလဲ၊ ဒါ လံုး၀ ယုတၱိမရိွဘူး” တဲ့။

    ၿမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လုိသတ္မွတ္သလဲဆုိရင္ ၿဗာဟၼဏပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ခတၱိယပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေ၀ႆပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ သုဒၵ ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတယ္။ မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ မေကာင္းဘူး။ ကုသိုလ္လုပ္ရင္ လူေတာ္လူေကာင္း၊ အကုသုိလ္လုပ္ရင္ လူဆုိးလူမုိက္ ဒီလုိပဲ သတ္မွတ္တယ္။
    ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ၿမတ္စြာဘုရားေဟာတာ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ လက္ေတြ႔က်သလဲဆုိရင္ ဇာတ္ ၄ မ်ိဳးမွာ “ခတၱိယ ဇာတ္ရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မီးေမႊးလည္း မီးေတာက္တာပဲ။ ၿဗာဟၼဏ ဇာတ္ရိွတဲ့ ပုဂၢဳိလ္က မီးေမႊးလည္း မီးေတာက္တာပဲ။ ေ၀ႆဇာတ္ရိွတဲ့ ပုဂၢိဳလ္က မီးေမႊးလည္း မီးေတာက္တာပဲ။ သုဒၵဇာတ္ ဆုိတဲ့ ေအာက္တန္းစားက မီးေမႊးလည္း မီးေတာက္တာပဲ။ အဲဒီ သူတုိ႔ေမႊးတဲ့ မီးေတြရဲ ႔ အေရာင္အ၀ါကို ၾကည့္ရင္လည္း တစ္မ်ိဳးတည္းပဲ”  တဲ့။ ဒါက ၿမတ္စြာဘုရား လက္ေတြ႔ၿပတာ။
    မထူးၿခားဘူးဆုိတာ သူတုိ႔လုပ္တာကုိၾကည့္၊ လံုး၀ထူးၿခားမႈ မရိွဘူး။ အဲဒီေတာ့ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေကာင္းတာပဲ။ ဇာတ္နဲ႔ ဘာမွမဆုိင္ဘူးတဲ့။ “စာတု၀ဏၰသုဒိၶ” ဇာတ္ ၄ မ်ိဳးစလံုးဟာ စင္ၾကယ္ႏို္င္တယ္။ ေကာင္းရာသုဂတိ ေရာက္ႏိုင္တယ္။ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတာ ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတာ ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။
    “စာတု၀ဏၰသုဒိၶ” နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စကားၿပိဳင္ ေၿပာရင္း အႆလာယန ဟာ ေနာက္ဆံုး အရႈံးေပးၿပီးေတာ့ ဗုဒၶ ဘာသာ ၿဖစ္သြားရတယ္။ အႆလာယနက ေနာက္ပိုင္းမွာ စႏီၵ၀တီ ဆိုတဲ့ ပုေဏၰးမနဲ႔ အိမ္ေထာင္ၿပဳတယ္။ ေမြးလာတဲ့ သားေလးရဲ ႔ အမည္က ေကာ႒ိက တဲ့။ ေကာ႒ိကဟာ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ၿပီး ရဟန္းၿပဳတယ္။ အင္မတန္မွ ဉာဏ္ထက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ရွင္မဟာေကာ႒ိက တဲ့ ၿဖစ္လာတယ္။ အဲဒီ ရွင္မဟာေကာ႒ိကနဲ႔ ရွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း အၿပန္အလွန္ တရားေဆြးေႏြးတဲ့ သုတၱန္ေတြထဲက ဒီကေန႔ အဂၤုတၱရနိကာယ္ က “ေကာ႒ိကသုတ္” ကို ေဟာမယ္။ ဘာသာတရား လုိက္နာက်င့္သံုးမႈနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေဆြးေႏြးတဲ့ သုတ္ၿဖစ္လုိ႔ မွတ္သားနာယူၾကရေအာင္။

အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
အၿပည္ၿပည္ဆုိင္ရာ ဗုဒၶသာသနာၿပဳ တကၠသိုလ္


အပိုင္း ( ၄ ) ကို ဆက္လက္ေဖာ္ၿပပါမည္။
ေအာက္တြင္ ယခင္တင္ခဲ့ေသာ အပိုင္း ( ၁ ) ႏွင့္ အပိုင္း ( ၂ ) ကို မဖတ္ရေသးသူမ်ား ဖတ္ႏိုင္ရန္ link တင္ေပးထားပါသည္။

အပိုင္း ( ၂ ) သို႔ .. 
အပိုင္း ( ၁ ) သို႔ .. 

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>