လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါးက ၿဖစ္သည္။ ထုိစဥ္က ယခု ကဲ့သို႔ အလွဴဒါန လူမႈအကူအညီ ေဖာင္ေဒးရွင္း မ်ား ေခတ္ မစားေသး။ မိရိုးဖလာ သမားရိုးက် ဘာသာေရး အခင္းအက်င္း ဒါနေတြက မ်ား၏။ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စာေပ၊ လူမႈေရး စသည့္ လုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးအတြက္ ပ်ိဳးေထာင္မႈလုပ္ငန္းက ပါးလ်ားသည္ဟု ဆုိႏိုင္၏။ ထုိအခ်ိန္က ထူေထာင္မတည္ေသာ ေငြေၾကး ကိန္းဂဏန္း သည္ ယခုအခ်ိန္လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ပါက နည္းပါးသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ေငြေၾကးတန္ဖုိးကား ၿမင့္မားေပသည္။ ထုိစဥ္က ေငြေၾကး တန္ဖုိးႏွင့္ ယခုကာလ ခ်ိန္ထုိးပါက မ်ားစြာကြာဟေၾကာင္း ေတြ႔ရမည္ ၿဖစ္၏။
ထုိအခ်ိန္က ပခုကၠဴၿမိဳ႔မွ အသက္ ၇၆ ႏွစ္အရြယ္ ဦးအုန္းေဖဆိုသူက ေငြက်ပ္ ၇၆ သိန္းႏွင့္ သူ၏ေမြးသကၠရာဇ္ အစြန္းထြက္ ေထာင္ဂဏန္း ၿဖင့္ မတည္သည္။ ၿမန္မာစာေပ ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးကို ရည္ရြယ္လ်က္ အစီအမံ ခ်သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သုိ႔ လႊဲအပ္ကာ ရသမွ် အတုိးၿဖင့္ စာေပဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကို ေဆာင္ရြက္သည္။ စာေပဆု စာမူဆု ၿပိဳင္ပြဲက်င္းပကာ ႏွစ္စဥ္ဆု ခ်ီးၿမွင့္ၿခင္း အစီအစဥ္ၿဖစ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ စာအုပ္အၿဖစ္ ပံုႏွိပ္ ထုတ္ေ၀ေပး ရန္ ၿဖစ္သည္။ မည္သူမွ် စိတ္ကူးစိတ္သန္း မရိွေသးေသာ အေတြးသစ္ အၿမင္သစ္ ၿဖစ္၏။ စာေပဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဆိုင္ရာ ေရရွည္ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ၿဖစ္၏။ လက္ေတြ႔က်သည္။ ယခုဆုိလွ်င္ အေတာ္ပင္ ေအာင္ၿမင္ေန သည္။ ဆုရသူ အမ်ားအၿပား ေပၚထြက္လာသည္။ ထင္ရွားၾကသည္။ အရည္အေသြးမီ စာအုပ္မ်ား အေတာ္ပင္ ေပၚထြန္း ခဲ့သည္။ သုတ၊ ရသ အၿဖာၿဖာသည္ ပရိသတ္ၾကားသို႔ စိမ့္၀င္ပ်ံ႔ႏွံ႔ခြင့္ ရလာသည္ ။ ေက်းဇူးၾကီးမားလွေပ၏။
စာေရးသူေၿပာလုိေသာ အေၾကာင္းအရာရိွ၏။ အဆုိပါေငြ ၇၆ သိန္း မတည္ေပးအပ္သည့္ အခမ္းအနားကို ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ရံု၌ က်င္းပရာ ထုိစဥ္က ႏိုင္ငံေတာ္တြင္ တာ၀န္ရိွသူမ်ား၊ စာေပနယ္မွ ထင္ရွားသူမ်ား၊ စာေပပရိတ္သတ္မ်ား တက္ေရာက္က်သည္။ အစီအစဥ္အရ အလွဴရွင္ဦးအုန္းေဖက စကားေၿပာ ရသည္။
ဦးအုန္းေဖ ေၿပာစကား ဆုိစကားမ်ားသည္ မွတ္ေလာက္သားေလာက္ ရိွေပသည္။ အၿခားေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားကို အပထား၍ ကနဦး စတင္မိတ္ဆက္လုိက္ေသာ စကားစုက စာေရးသူကို ပညာေပး သြား သည္ ႏွင့္ တူ၏။ သူသည္ စကားေၿပာတတ္သူ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ့သုိ႔ စင္ၿမင့္ထက္တြင္ စကားေၿပာဆုိသည္ မွာ အလွဴရွင္မွန္းသိေလာက္ေအာင္ မ႑ပ္တုိင္တက္ၿပၿခင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ပါ၀င္ေပသည္။ အလြန္ပင္ သေဘာက် မိ၏။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လူမႈအဖြဲ႔အစည္းတြင္ သတိထားရမည့္ အခ်က္တစ္ခုဟု နားလည္လုိက္ရသည္။ လက္ေတြ႔လည္းက်၏။
သည္ေတာ့ နန္းေတာ္ေရွ႔ ဆရာတင္က အၿငိမ့္မင္းသမီး ေလဘာတီ မၿမရင္အတြက္ ေရးေပးေသာ အလွဴ႔ရွင္ သီခ်င္းကုိ သတိရမိလုိက္သည္။ ပြဲၾကည့္ပရိသတ္ၾကား ေရပန္းစားကာ ေပၚေပၚထင္ထင္ၿဖစ္ေနေသာ အသည္း စြဲစရာ အၿငိမ့္မင္းသမီး ေနရာမွ ခံစားခ်က္ၿဖစ္၏။ ပရိသတ္က အားေပးခ်ိန္တြင္ အၿငိမ့္သမ၏ ရည္းစား အဖုိ႔ လူၿမင္သူၿမင္ ဟစ္ေၾကြးၿပလုိက္ခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏၵ ၿပင္းၿပလာသည္။ သို႔ၿဖင့္ အလွဴ႔ရွင္မွန္း အားလံုးသိၾကပါတယ္ရွင္၊ အပိုင္ေနာ္ၾကံလိုက္သခင္ တုိင္ေပၚအလံစိုက္ခ်င္ ဆုိသည့္ အေၿခအေန ၿဖစ္သည္။
“ဆရာမွန္ လွံစိုက္စရာမလုိ” ဆုိသည့္ ၿမန္မာ့ဆုိရိုးစကား ရိွ၏။ အရည္အခ်င္း ၿပည့္၀သူ စြမ္းရည္ရိွသူ သည္ မိမိေတာ္ေၾကာင္း၊ တတ္ေၾကာင္း၊ ကြ်မ္းက်င္ေၾကာင္း ထုတ္ေဖာ္ေၿပာစရာမလုိ၊ ခပ္ၿငိမ္ၿငိမ္ပင္ၿဖစ္၏။ မၿပည့္သည့္အုိး ေဘာင္ဘင္ခတ္ၾကသည္။ ေရၿပည့္သည့္ အုိးသည္ ေဘာင္ဘင္ခတ္မည္ မဟုတ္ေပ။ မေၿပာလည္း သိႏိုင္မည္ၿဖစ္ပါ၏။
အစြမ္းအစေဖာ္ထုတ္ခြင့္သည္ အေရးၾကီးေပသည္။ ေၾကာင္လက္သည္း၀ွက္ ၿဖစ္သင့္သည္ထက္ လြန္ကဲသည္က မ်ား၏။ ဆုိေရးရိုက ဆုိအပ္လွ၏ ဟူေသာ ရွင္မဟာရ႒သာရ၏ အဆိုအမိန္႔ ရိွ၏။ က်င့္သံုးအပ္၏။ မလိုအပ္ဘဲ ထုတ္သံုးပါက မ႑ပ္တုိင္ခ်ည္း တက္သည္ႏွင့္ တူေလသည္။ ဂႏ ၱ၀င္စာမြန္မ်ားစြာကို ေရးဖြဲ႔ေပးေသာ ဆရာေတာ္သည္ စံုလင္ေသာ အေရးအဖြဲ႔မ်ားၿဖင့္ ဖန္တီးခဲ့ပါ၏။ ထုိသို႔ ေရးဖြဲ႔မႈသည္ပင္ အၿပစ္မကင္းခဲ့။ ရႈတ္ခ်သူမ်ားႏွင့္ ၾကံဳခဲ့၏။ ၀ါသနာ၊ ေစတနာ၊ ကြ်မ္းက်င္မႈမ်ား ေပါင္းစပ္လ်က္ ဗုဒၶစာေပ အရိပ္ ထင္ဟပ္ေအာင္ အားထည့္ၿပဳစုေပးခဲ့သည့္တုိင္ေအာင္ စိတ္ပ်က္စရာ ၾကံဳခဲ့၏။ ထုိအခါ ပုထုဇဥ္ပီပီ ခံစားခဲ့ရသည္။ မိမိသည္ မ႑ပ္တုိင္ တက္သူမဟုတ္ေၾကာင္း ေရးသားရေတာ့္သည္။
ၿမစ္ဆိပ္ေရဆိပ္တြင္ လူအမ်ားႏွစ္သက္သလုိ၊ လုိအပ္သလုိ အသံုးၿပဳႏိုင္သကဲ့သို႔ သူ၏စာေပမ်ားကို ခံစားသုတ ရယူႏိုင္ရန္သာ ၿဖစ္ေၾကာင္း၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ မေပါက္ေၿမာက္ပါက ၿမစ္ေရ၌ပင္ ေမွ်ာလုိက္ခ်င္ေၾကာင္း၊ သူတစ္ပါး၏ ၾကည္ညိဳေစလိုမႈ ပူေဇာ္သကၠာ လာဘ္ လာဘရယူလုိမႈ စိတ္ဆႏၵ မရိွေၾကာင္း ဆုိပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ပူေဇာ္သကၠာ ငဲ့စပါ၍ ငါ့ကိုလူမ်ား ၾကည္ညိဳပြားအံ့” ဆုိသည့္ သေဘာမ်ိဳး မရိွေၾကာင္း မိန္႔ဆုိေပသည္။
သုိ႔ေသာ္ လူမႈေလာကၾကီးက ခက္ခဲလွပါ၏။ မိမိအရည္အခ်င္းၿဖင့္ ရိုးရိုးကုပ္ကုပ္ေနၿပန္ေတာ့လည္း အထင္ေသး၏။ အႏိုင္က်င့္၏။ သည္ေတာ့ နဂါးမွန္းသိေအာင္ အေမာက္ေထာင္ ၿပရေတာ့သည္။ မၿပ၍လည္း မၿဖစ္။ မလိုအပ္ဘဲ ၿပပါလွ်င္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ၿဖစ္သည္။ အၿမင္ကတ္စရာ ၿဖစ္သည္။ ေနရာတကာ ပါခ်င္သူေတာ့ မၿဖစ္ေစအပ္။
မိမိကုိ လူသိေအာင္၊ သတိၿပဳမိေအာင္ ထင္ရွားၿပဳခ်င္မႈမ်ားသည္ ရိုးေၿဖာင့္ဂုဏ္ထက္ ေက်ာ္ၾကားမႈ ဂုဏ္ေနာက္ လုိက္တတ္ၾက သၿဖင့္ အၿမင္မၾကည္လင္စရာ ၿဖစ္ေလသည္။ ေအာင္ၿမင္ၿဖစ္ထြန္းေသာ စပါးအသီး အႏွံအခက္တုိ႔သည္ ကိုင္းညြတ္ပ်ပ္၀ပ္မည္သာ ၿဖစ္၏။ အဖ်င္းအေမွာ္တုိ႔ၿဖင့္ ၿပီးေသာစပါးပင္သည္ .. ေထာင္မတ္ေပ၏။ မ႑ပ္တုိင္တက္ၿခင္းထက္ မ႑ပ္အတြင္း တင့္တင့္တယ္တယ္ သိကၡာရိွရိွ ေနတက္ ထုိင္တက္ ဖုိ႔က ပို၍ အေရးၾကီးေပသည္။
ညႊန္႔ဟံ ( ၾကဴေတာ )
No comments:
Post a Comment