အေ၀းေျပးကားေပၚမွာ တစ္ညလံုးဖြင့္ထားသည့္ ဒီဗီဒီစက္က ခရီးသည္တို႔၏
အနားယူ လိုမႈ ကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဟိုးေလး ငါးအိမ္ေက်ာ္က အသံခ်ဲ႕စက္သံက
လမ္းသူလမ္းသားမ်ား၏ အိပ္စက္ျခင္းကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ကပ္လ်က္တိုက္ခန္းဆီက
ရုပ္ရွင္ ဇာတ္၀င္ခန္း ငိုသံယိုသံ တိုက္သံခိုက္သံေတြက အခန္းအိမ္နီးျခင္း
မ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ မိန္းမတစ္သိုက္တို႔၏ အတင္းအဖ်င္းေျပာသံ မ်ားက
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္မ်ား၏ အလုပ္ေဇာကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဆူညံပြက္ထေနသည့္
သီခ်င္းသံေတြက စားေသာက္ဆိုင္ထဲက စားေသာက္ေနသူမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ
ရွင္ဥာဏိႆရကမူ အဓိပၸာယ္တစိုးတစိမွ မသိပါဘဲႏွင့္ ပါဠိပါဠ္သားတို႔
ရြတ္ဆိုေနျခင္းကိုပင္ သေဘာမက်ေၾကာင္း တရားပြဲတစ္ခု၌ မိန္႔ျမြက္ဖူးပါသည္။
(တစ္)
မည္သည့္အသံကိုမွ် မၾကားရသည့္ ေခတ္မီဟိုတယ္ႀကီးတစ္ခုထဲ၌
ကၽြန္ေတာ္တည္းခိုဖူးခဲ့သည္ဟု ဆိုလွ်င္ အံ့ၾသ၍မ်ား သြားေလ မလားမသိ။
ဟုတ္ပါသည္။ မည္သည့္အသံကိုမွ မၾကားရသည့္ ဟိုတယ္ႀကီးပဲျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာ၌
မည္သည့္အသံဆိုသည္မွာ လူသံ သူသံမ်ားႏွင့္ စက္သံမ်ား ကိုသာ
ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ၿပီး သဘာ၀ေက်းငွက္ တိရစၦာန္ကေလးတို႔၏ အသံမ်ားကား မပါ၀င္ပါ။
ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္ တစ္ေလက ခ်ဳိျမစြာ ျမည္ေၾကြးလိုက္ေသာ အသံမ်ဳိးကို
ရံဖန္ရံခါ ၾကားရတတ္ သည္ကလြဲ၍ လူတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္.. ၿဖစ္ေသာ အသံမ်ား
လံုး၀ကင္းစင္ လြတ္ေျမာက္ေနသည့္ ဟိုတယ္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ဟိုတယ္ခန္းမ၏ ျခင္လံုသံဆန္ခါတံခါးႏွင့္ ရိုးရိုးတံခါး၊ တံခါးႏွစ္ထပ္ကို ဖြင့္ကာ အမိုးတစ္၀က္ပါသည့္ လသာေဆာင္အခန္းကေလးကို ထြက္လိုက္ေတာ့ အေရွ႕မွာ အင္းေလးကန္ ေရျပင္က်ယ္ႀကီး။ ဟိုးအေ၀းမွာက ရွမ္းေတာင္တန္းေတြ…။
ဟိုတယ္အတြင္းမွာ ေရခဲေသတၱာမရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေရခဲေသတၱာထဲက ၿဖိဳးၿဖိဳးဖ်စ္ဖ်စ္အသံေတြ မၾကားရ။ ထို႔ျပင္ ေလေအးေပး စက္လည္း မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေလေအးေပးစက္၏ ဒီးဒီးဒီးဒီး ျမည္သံကို မၾကားရ။ ထို႔ျပင္ ရုပ္ျမင္သံၾကားစက္ မရွိ။ ထို႔ေၾကာင့္ တီးသံမႈတ္သံ ဆိုသံငိုသံ ေျပာသံေဟာသံေတြ မၾကားရ။
ဟိုတယ္က ရြာခပ္ငယ္ငယ္ တစ္ရြာေလာက္ ႀကီးသည္ျဖစ္ရာ ဟိုတယ္အ၀င္၀ေရာက္သည္ႏွင့္ ကားကို တားထားပါသည္။ ကား မ၀င္ရ။ ကား စက္သံ အလိုမရွိ။ အင္းေလးကန္ ေရျပင္ႀကီးဆီကေန စက္ေလွျဖင့္ ဟိုတယ္သို႔ လာမည့္သူမ်ား ဟိုတယ္သို႔ ၀င္ရာေခ်ာင္းေပါက္၀ ကေလး၏ ဟိုမွာဘက္ ကတည္းက စက္သတ္ၿပီး ေလွာ္၍ ၀င္လာခဲ့။ ဟိုတယ္ကမ္းစပ္ကို စက္သံႏွင့္ မလာရ။
ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည္အသံကိုမွ မၾကားရဟု ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုျခင္းသည္ မလြန္ဘူးဟု ယူဆမိပါသည္။ ငပလီကမ္းေျခက လႈိင္းသံ တ၀ုန္း၀ုန္းႏွင့္ ဟိုတယ္မ်ား၊ ေခ်ာင္းသာကမ္းေျခက လူသူ တေသာေသာႏွင့္ ဟိုတယ္မ်ား၊ ေလတေ၀ါေ၀ါႏွင့္ ႏွင္းတေျဖာေျဖာၾကားမွာ ႀကံ့ႀကံ့ရပ္ေနသည့္ ပုပၸါး ေတာင္မႀကီး၏ ေတာင္ေစာင္း ပတ္လည္က Popa Resort ဟိုတယ္၏ ဘန္ဂလို(Bungalow) ကေလးမ်ား၊ ဧရာ၀တီျမစ္ႀကီး၏ ႏႈတ္ခမ္းသားေပၚ ကေန ျမစ္ေရ တသြင္သြင္ကို စိုက္ၾကည့္ေနသည့္ နန္းသီတာ၊ ျမန္မာျပည္ကို လြတ္လပ္ေရးေပး လိုက္ရတာ မႏွေျမာ၊ သည္ၿမိဳ႕ကေလးကိုေတာ့ အလြန္ ႏွေျမာပါသည္ဟု ၿဗိတိသွ်တို႔ ေျပာခဲ့ၾက ရသည့္ ႏွင္းေတြႏွင့္ ေအးခဲေန သည့္ ကေလာၿမိဳ႕က ဟုိတယ္ ကေလးမ်ား၊ ထေနာင္းရိပ္ေတြၾကားမွာ ေရကူးကန္ႏွင့္ဘာႏွင့္ ပုဂံေညာင္ဦးက ဟိုတယ္ေတြ။
ေအာ္…မည္သူမွ စက္သံႏွင့္ မကင္းၾက။ “အေရွ႕တိုင္းဧည့္သည္က လံုး၀မလာသေလာက္ပါဘဲ၊ ယူရိုမားကက္ အဓိကပါ”၊ ယူရုိ မားကက္ (Europe Market)တဲ့။ ဥေရာပေစ်းကြက္အတြက္ အဓိက ဖြင့္ထားသည့္ဟိုတယ္။ အီတလီကတဲ့၊ ဆြစ္ဇာလန္ကတဲ့ ၊ ျပင္သစ္က တဲ့ ၊ ဂ်ာမနီကတဲ့၊ အဂၤလန္ကတဲ့၊ အေမရိကန္တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စကလြဲလွ်င္ တည္းခိုေနသူေတြက ဥေရာပကခ်ည္း။ ဘန္ကလို (Bungalow)တိုင္းလိုလိုမွာ ဧည့္သည္အျပည့္။
ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုေနသည္က ဟိုတယ္ေၾကာ္ျငာေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဟိုတယ္နာမည္ကိုေသာ္မွ ခန္႔မွန္း၍ ရသြားေအာင္ ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္း မေျပာခဲ့ပါ။ သူတို႔ အေနာက္ကမၻာက လူမ်ား၊ အထူးသျဖင့္ ဥေရာပကလူမ်ား လူလုပ္သည့္ အသံဗလံမ်ား ရြံ႕မုန္းကာ သဘာ၀၏ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အရိပ္၌ ေမွးမွိတ္ ခိုနားလိုစိတ္ ရွိပံုကို ေဖာ္ျပလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
“ေရႊစက္ေတာ္သြားေတာလား” ကဗ်ာတစ္ေနရာ၌ အရွင္မဟာရ႒သာရက “ေနျခည္၀င္ေျမာက္၊ ဆည္းဆာေရာက္ေသာ္ ၊ ေမ်ာက္က ႀကိဳးေခြ၊ ေဒါင္းအိုးေ၀ႏွင့္” ဟု ဖြဲ႔ခဲ့ဖူးပါသည္။ “ႀကိဳးေခြ၊ ႀကိဳးေခြ” ဟူသည့္ ေမ်ာက္ေအာ္သံမ်ား၊ “အိုးေ၀အိုးေ၀” ဟူသည့္ ေဒါင္းေအာ္သံ မ်ားႏွင့္ သဘာ၀ ေတာေတာင္ အလွကို ဖြဲ႔လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခု…ႀကိဳးေခြ၊ အိုးေ၀စသည့္အသံမ်ားက လြဲလွ်င္ လူလုပ္သည့္ အသံ မ်ားကို မၾကား ခ်င္သူ ဧည့္သည္မ်ားအႀကိဳက္ ေစ်းကြက္တဲ့။
အသံေတြ ဗလံေတြႏွင့္ တိတ္ဆိတ္ျခင္း၏ အႏုပညာ။
(ႏွစ္)
လူသည္ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ တိတ္ဆိတ္ျခင္းထဲ၌ ခိုနားေမွးစက္ရန္
လိုအပ္ပါသည္။ အသံဗလံ မ်ားသည္ မိမိကိုယ္တိုင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊
အျခားတစ္ပါးကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထိုးႏွက္ထိပါးကာ ၿငိမ္းေအးမႈကို
အေျခပ်က္ေစတတ္ပါသည္။“A Hundred Things Japanese” စာအုပ္ကို ဆရာႀကီးေဒါက္တာသန္းထြန္း ဘာသာျပန္ဆိုေသာ “ဂ်ပန္မႈတစ္ရာ” စာအုပ္ထဲ၌ ဂ်ပန္ကို ဂ်ပန္ျဖစ္ေသာအေၾကာင္းအခ်က္ ၁၀၀ ထဲ၌ “မ(MA)” ဟု ေခၚေသာ အေၾကာင္းတစ္ရပ္လည္း ပါ၀င္သည္ဟု ဆိုပါသည္ ။ ျမန္မာ ဘာသာျဖင့္ ေနရာ၊ အလယ္၊ စပ္ၾကား၊ ေခတၱရပ္ဆိုင္းျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ တံုဏွိဘာေ၀ဟူ၍လည္း သေဘာထား သက္ေရာက္သည္ဟု ဆက္၍ ဆိုပါသည္။ ရံဖန္ရံခါ ဂ်ပန္တို႔သည္ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း ဆံုေတြ႔ၾကသည့္ပြဲမ်ား၌ပင္ မည္သည့္စကားမွ မဆိုဘဲ မ်က္လံုးခ်င္း ၾကည့္ရံုဆံုရံုမွ်ႏွင့္ တစ္ဦး၏ ရင္ထဲကစကားကို တစ္ဦးက နားလည္သိရွိကာ တိတ္ဆိတ္ စြာေနျခင္းျဖင့္ ေခတၱ ရပ္ဆိုင္းျခင္းဓေလ့ကို ျပဳေလ့ရွိေၾကာင္း ဖတ္႐ႈရေပရာ စိတ္ေနစိတ္ထား အဆင့္ျမင့္လိုက္တာဟု ကၽြန္ေတာ္အံ့ၾသရပါသည္။
အသံေၾကာင့္ အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစရန္ စီမံခန္႔ခြဲေသာ စိတ္ကူးေတြကို ေနရာတိုင္းမွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ Ear Phone ကေလး တခ်ဳိ႕က ကြန္ပ်ဴတာထဲက စီဒီ၊ ဗီစီဒီ၊ ဒီဗီဒီ စက္ထဲက၊ တယ္လီဖုန္းထဲက၊ ကက္ဆက္ထဲက ထြက္က်လာသည့္ အသံတခ်ဳိ႕ကို သူတစ္ပါး အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးထားႏိုင္ပါသည္။ ေလဆိပ္ေတြထဲမွာေတာ့ အားလံုးေသာ ရုပ္ျမင္သံၾကား ႀကီးမ်ားကို အသံမ်ားအားလံုး ပိတ္ၿပီး အရုပ္မွ်ကိုသာ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
အိမ္ရွင္မ တစ္ေယာက္က သူ႔ငရုတ္ဆံုေအာက္ေျခ၌ အ၀တ္စ အထူႀကီးခင္းကာ ထုျခင္း ေထာင္းျခင္းျဖင့္ ပတ္၀န္းက်င္၌ သူ႔အသံေၾကာင့္ ဒုကၡမျဖစ္ေအာင္ စီမံပါသည္။ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ပ်ံသန္းေနရသည့္ ေလယာဥ္ႀကီးတစ္ခ်ဳိ႕က ရုပ္ျမင္သံၾကား၌ အရုပ္ကို ေဖာ္ျပေပးထားေသာ္လည္း အသံကိုမူ မိမိ အလိုဆႏၵအတိုင္း ။ ၾကားခ်င္လွ်င္ Ear Phone ကို တပ္ထားလိုက္။ မၾကားခ်င္လွ်င္
Ear Phone ကို ျဖဳတ္ထားလိုက္။
အသံက ပတ္၀န္းက်င္ကို ေလာင္ၿမိဳက္ေစတတ္ေၾကာင္း မသိတတ္သူေတြကေတာ့ ဆူၿမဲဆူကာ ညံၿမဲညံၾကဆဲ။ အေ၀းေျပး ကားေပၚမွာ တစ္ညလံုးဖြင့္ထားသည့္ ဒီဗီဒီစက္က ခရီးသည္တို႔၏ အနားယူ လိုမႈကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဟိုးေလးငါးအိမ္ေက်ာ္က အသံ ခ်ဲ႕စက္သံက လမ္းသူလမ္းသားမ်ား၏ အိပ္စက္ျခင္းကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။
ကပ္လ်က္တိုက္ခန္းဆီက ရုပ္ရွင္ဇာတ္၀င္ခန္း ငိုသံယိုသံ တိုက္သံခိုက္သံေတြက အခန္းအိမ္နီးျခင္း မ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ မိန္းမတစ္သိုက္တို႔၏ အတင္းအဖ်င္း ေျပာသံမ်ားက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ မ်ား၏ အလုပ္ေဇာကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။ ဆူညံပြက္ထေနသည့္ သီခ်င္းသံေတြက စားေသာက္ဆိုင္ ထဲက စားေသာက္ေနသူမ်ားကို ေႏွာင့္ယွက္လ်က္။
ဆရာေတာ္ေဒါက္တာ ရွင္ဥာဏိႆရကမူ အဓိပၸာယ္တစိုးတစိမွ မသိပါဘဲႏွင့္ ပါဠိပါဠ္သားတို႔ ရြတ္ဆိုေနျခင္းကိုပင္ သေဘာ မက်ေၾကာင္း တရားပြဲတစ္ခု၌ မိန္႔ျမြက္ဖူးပါသည္။ ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သင္း “ေသာ” ပံုကေလး။ ကၽြန္ေတာ္အမွတ္ရေနမိေသးေတာ့။ အိမ္ေရာင္းမည္ ေၾကာ္ျငာမ်ား ေတြ႔ေသာအခါ ေစ်းနီးသည္၊ ေက်ာင္းနီးသည္ဆိုသည့္ ရည္ညႊန္းခ်က္မ်ားအျပင္ ဓမၼာရံုႏွင့္ ေ၀းသည္ ဆိုတာကေလးကိုပါ ထည့္ၾကည့္ရမလို ျဖစ္လာေၾကာင္း။
(သံုး)
လူတစ္ဦး၏ လြတ္လပ္ခြင့္ကို က်ဴးေက်ာ္ရာ၌ အသံမ်ားလည္း
ပါ၀င္ပါသည္။ အသံ၏ ထိုးႏွက္မႈက သက္ေတာင့္သက္သာ အေနအထား (Comfort Zone)ကို
ပ်က္ျပားေစပါသည္။ ေမ်ာက္တို႔၏ ႀကိဳးေခြ၊ ေဒါင္းတို႔၏ အိုးေ၀သံမ်ားမွတစ္ပါး
ဘာမွမၾကားရသည့္ အင္းေလးကန္စပ္မွာ ဘ၀ကို ေခတၱလာ ရပ္ဆိုင္းသည့္
ခရီးသြားမ်ားကို ၾကည့္ကာ အသံယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ
ျဖစ္လာပါေစလိုေၾကာင္း။ ။
7 Day News
No comments:
Post a Comment