2 3 4 5 6 7 8 9 10

Wednesday, May 1, 2013

ဘာသာတရား လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ ( အပိုင္း - ၄ )


 ေကာ႒ိကသုတ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္

    သာ၀တၱိၿပည္မွာ ရွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔၊ ရွင္မဟာေကာ႒ိကတုိ႔ ႏွစ္ပါး ဆံုေတြ႔ ၾကတဲ့အခါ ရွင္မဟာေကာ႒ိက က ေမးခြန္းေတြ ေမးေလ့ရိွတယ္။ “ ၿမတ္စြာဘုရား အထံမွာ ၿဗဟၼစရိယ ဆုိတဲ့ ၿမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္တာ ဘာအတြက္ က်င့္တာလဲ” ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းပဲ။ အဲဒီ ၿဗဟၼစရိယဆုိတဲ့ အသံုးကို ဘုန္းၾကီးတုိ႔က ဒီေခတ္ နားလည္ လြယ္ေအာင္ “ဘာသာတရား လုိက္နာ က်င့္သံုးၿခင္း” လုိ႔ ၿပင္ဆင္သံုးလုိက္တယ္။ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ ႔ အဆံုးအမ ၿဖစ္တဲ့ ဘာသာတရား။ အဲဒီ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္းဟာ “ၿဗဟၼစရိယ” အက်င့္ကို က်င့္ၿခင္း ၿဖစ္တယ္။ ဘုရားေဟာတဲ့ အတုိင္း၊ ဆံုးမတဲ့အတုိင္း လုိက္နာက်င့္သံုးတာ။

    အဲဒီလုိ လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္းဟာ ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုိက္နာက်င့္သံုးတာလဲ ဆုိတာကို ရွင္းလင္း ေဖာ္ၿပတယ္။ ထားရမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ မထားရမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ေပၚလြင္ ထင္ရွား လာေအာင္ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းေပၚကို တင္ေပးတဲ့ ေမးခြန္းေတြကို ေမးၿပီး ရွင္းသာရိပုတၱရာ မေထရ္ၿမတ္က အေၿဖေပးတဲ့ သုတၱာန္ပဲေပ့ါ။

    ရွင္မဟာေကာ႒ိက က ေမးတယ္။ “အရွင္ သာရိပုတၱရာတဲ့ ၿမတ္စြာဘုရားထံ ၿမတ္ေသာ အက်င့္ကို လိုက္နာ က်င့္သံုးၿပီး ေနထိုင္တာဟာ ဘာအတြက္လဲ၊ ကံတရားေတြကို အေၿပာင္းအလဲလုပ္ဖုိ႔ ဘာသာတရားကို က်င့္သံုး တာလား” တဲ့။
    စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္။ အခုေခတ္ တခ်ိဳ႔ဘာသာတရား လုိက္နာက်င့္သံုးတယ္ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ကံတရားေတြ ကို အေၿပာင္းအလဲ လုပ္ခ်င္လုိ႔ က်င့္သံုးတာ ၿဖစ္ေနၾကတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ေတြက လႊတ္ေအာင္ confession လုပ္ၾကတယ္။ ဒီလုိဆုိ သူတုိ႔ ဘာသာတရား လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္းဟာ မေကာင္းတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ ကို ေကာင္းမႈ ၿဖစ္ေအာင္ ေၿပာင္းပစ္တာပဲေလ။ အကုသိုလ္က လြတ္ေၿမာက္သြားတယ္။ confession လုပ္ လုိက္တာ နဲ႔ ကုသိုလ္ ၿဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီအတြက္ က်င့္သံုးတာလား .. ဒီ ေမးခြန္းမ်ိဳးေတြ ေမးတာ။


    ရွင္ေကာ႒ိက ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြဟာ အင္မတန္မွ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းတယ္။ ေမးခြန္းက ကံတရားနဲ႔ ပတ္သတ္တယ္။ ဘုန္းၾကီးတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ သိတဲ့အတုိင္း လူေတြဟာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ၾကံေတြးၾကတယ္။ အဲဒီလုိ စိတ္ရဲ ႔ အေတြး၊ ႏႈတ္ကေၿပာ၊ လက္ေတြ႔လုပ္တဲ့အရာေတြဟာ ဒီလူေတြရဲ ႔ သႏ ၱာန္မွာ အလုပ္ဆုိတဲ့ ကံတရားေတြ ၿဖစ္ေနတယ္ေပ့ါ။
    အဲဒီ ကံတရားေတြထဲမွာ တခ်ိဳ႔ကံတရားက ( ၁ ) ဒိ႒ဓမၼေ၀ဒနီယ ဒီဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးခံစားရေလာက္ေအာင္ သူက အေၿခအေနေပးတယ္။ ဒီဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးခံစားရတဲ့ ကံမ်ိဳး ၿဖစ္တယ္ေပါ့။ အဲ တခ်ိဳ႔ကံက်ေတာ့ ဒီဘ၀မွာ မခံစား ရေသးဘူး။ ဒီဘ၀ရဲ ႔ အၿခားမဲ့ ( သုိ႔မဟုတ္ ) ေနာက္ဘ၀က်မွ အက်ိဳးခံစားရမယ့္ ကံမ်ိဳး ၿဖစ္တယ္။
    ကံ ဆုိတာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတယ္။ သူက ၿမန္ၿမန္အက်ိဳးသက္ေရာက္တာမ်ိဳး ရိွသလုိ ေႏွးေႏွးမွ အက်ိဳး သက္ေရာက္တဲ့ ကံမ်ိဳးလည္း ရိွတယ္ေပ့ါ။ ဒီဘ၀လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြလည္း တူတူပဲေလ။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ အစိုးရေတြက ခ်မွတ္ၾကတယ္ မဟုတ္လား။ ေရရွည္၊ ေရတုိ စီမံကိန္းဆုိတာေလ၊ ခ်က္ခ်င္း အက်ိဳးၿဖစ္တာ ရိွတယ္ေလ။ အၾကာၾကီးေနမွ အက်ိဳးၿဖစ္တာ ရိွတယ္။ အဲဒီေတာ့ ၿမန္ၿမန္ အက်ိဳးၿဖစ္မယ့္ ဟာက်ေတာ့ ေရတုိစီမံကိန္းေပါ့။ ၾကာမွ အက်ိဳးၿဖစ္မယ့္ဟာက်ေတာ့ ေရရွည္ေပ့ါ။ သီးႏွံစိုက္တာေတာင္မွပဲ အခုေလာေလာဆယ္ တစ္လ၊ ႏွစ္လအတြင္း စားရမယ့္သီးႏွံ ရိွသလုိ ႏွစ္ခ်ီၾကာမွ စားရမယ့္ သီးႏွံရိွတယ္ေလ။
    အဲဒီလုိပဲ ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြစာ ဒီဘ၀မွာတင္ အက်ိဳးခံစားရတဲ့ ကံဆုိတာ ရွိတယ္။ သုိ႔မဟုတ္ ေနာင္ ဘ၀က်မွ အက်ိဳးခံစားရတဲ့ ကံ ဆုိတာရိွတယ္။ အဲဒီ ကံ ႏွစ္မ်ိဳးကို အေၿပာင္းအလဲလုပ္ခ်င္လုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးတာလားလုိ႔ ေမးတာ။


  
ဆုိလုိတာက ဒီဘ၀မွာ အက်ိဳးခံစားရမယ့္ ကံကို ေနာင္ဘ၀က်မွ အက်ိဳးခံစားရမယ့္ ကံ အၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ ၿမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္ရ တာလား.. ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးတာလား.. လုိ႔ ေမးတယ္။
    ရွင္သာရိပုတၱရာက ေၿဖတယ္။ “ မဟုတ္ဘူး”  မဟုတ္ဘူးဆုိတာ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးလုိ႔ ေၿပာတာေနာ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီဘ၀မွာ အက်ိဳးခံစားမယ့္ ကံတရားက ဒီဘ၀မွာပဲ ခံစားရမွာပဲ ။ ေနာင္ဘ၀မွ အက်ိဳးခံစားရမယ့္ ကံတရားဟာလည္း ေနာင္ဘ၀မွ အက်ိဳးခံစားရမွာ။ အဲဒီလုိ ဆုိတာ။   ထန္းပင္ ကို ဒီေန႔စိုက္ၿပီးေတာ့ နက္ၿဖန္ခါ အသီးစားခ်င္လုိ႔ ရမလား၊ မရႏိုင္ဘူးေလ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒါကို အေၿပာင္းအလဲ လုပ္ဖုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးတာလားလုိ႔ ေမးတဲ့အခါ ရွင္သာရိပုတၱရာက “ မဟုတ္ဘူး ငါ့ရွင္” ၊ ဒီလုိေၿဖတယ္။  
    “ဒါၿဖင့္.. ေနာင္တမလြန္မွ အက်ိဳးခံစားရတဲ့ ကံမ်ိဳးကိုတဲ့ ဒီဘ၀မွာပဲ အက်ိဳးခံစားလုိ႔ရေအာင္ ေၿပာင္းလြဲပစ္ဖုိ႔ ၿမတ္စြာဘုရားထံမွာ ( သို႔မဟုတ္ ) ၿမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္တာလား။ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုး တာလား”  လုိ႔ ေမးေတာ့လည္း “ မဟုတ္ဘူး” တဲ့။ အဓိပၸါယ္က ကံတရားေတြကို အေၿပာင္းအလဲလုပ္ခ်င္လုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးတယ္ ဆုိတာဟာ မၿဖစ္ႏိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုလုိ႔ ဒီလုိဆုိတယ္ေနာ္။
    သူက ဆက္ေမးတယ္။ ( ၂ ) သုခေ၀ဒနီယကံ၊ ဒုကၡေ၀ဒနီယကံ ဆုိတာ ၂ - မ်ိဳး ရိွတယ္။ ကုသိုလ္ကံက ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ိဳးကို ေပးတယ္။ အကုသိုလ္ကံက ဆင္းရဲတဲ့ အက်ိဳးကို ေပးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးၿခင္းဟာ ခ်မ္းသာတဲ့ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံကို ဆင္းရဲတဲ့ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံ အၿဖစ္ ေၿပာင္းဖုိ႔ လုပ္တာ လား တဲ့။ “မဟုတ္ပါဘူး” ။ ဒါၿဖင့္ ဒုကၡေ၀ဒနိယ ဆင္းရဲတဲ့အက်ိဳးကို ခံစားေစတဲ့ ကံတရားကို သုခေ၀ဒနီယ ခ်မ္းသာတဲ့အက်ိဳးကို ခံစားႏိုင္တဲ့ ကံအၿဖစ္ ေၿပာင္းလဲဖုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးရတာလား တဲ့။ “မဟုတ္ဘူး” လုိ႔ ေၿဖတယ္။
    မဟုတ္ဘူးဆုိတာ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးကို ေၿပာတာေနာ္။ ဘာၿဖစ္လုိ႔တုန္းဆုိရင္ ဒါက The Law of Nature ပဲေလ။ သဘာ၀တရားၾကီးကို အေၿပာင္းအလဲလုပ္လုိ႔ မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ သုခေ၀ဒနီယကံကို ဒုကၡေ၀ဒနီယကံ ၿဖစ္ေအာင္၊ ဘာသာတရားတစ္ခုကို လုိက္နာက်င့္သံုးတာလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။ ဒုကၡေ၀ဒနီယ ကံ ကို သုခေ၀ဒနီယ ကံ အၿဖစ္ ေၿပာင္းဖုိ႔ ဘာသာတရားကို လုိက္နာက်င့္သံုးတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ မေကာင္းတာေတြ လုပ္ၿပီး confession လုပ္လုိက္ရံုနဲ႔ မေကာင္းတာေတြက ေကာင္းတာ အၿဖစ္ ေၿပာင္းသြားႏိုင္ပါ့မလား။ မေၿပာင္းႏိုင္ဘူးတဲ့။
၀န္ခ်ေတာင္းပန္ၿခင္း..
    ဒါၿဖင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္မႈ မရိွဘူးလား၊ .. ရိွတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္တာဟာ ကြင္းလံုးကြ်တ္ လြတ္တယ္လုိ႔ ေၿပာတာ မဟုတ္ဘူး။ အကုသိုလ္ဆုိတာ ၂ မ်ိဳး ရိွတယ္။ လုပ္တုန္းက ၿဖစ္သြားတဲ့ အကုသိုလ္ကို “အာရမ ၻဇ = လုပ္လုိ႔ၿဖစ္တဲ့ အကုသိုလ္” ။ အဲဒီလုပ္လုိ႔ ၿဖစ္ၿပီးသား အကုသိုလ္ကုိ ေၿပာင္းလုိ႔ မရဘူး။ ဘာၿဖစ္လုိ႔တုန္းဆုိ “ what have done cannot be undone” လုပ္ၿပီးသားတစ္ခုကို မလုပ္ဘူးလို႔ ေၿပာလုိ႔မရဘူး။ ၿပီးသြားၿပီေလ။ ၿပန္ယူလုိ႔လည္း မရဘူးေလ။ ဘယ္ကိစၥပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေၿပာၿပီးသားဟာ ေၿပာၿပီးသားပဲ။ လုပ္ၿပီးသားဟာ လုပ္ၿပီးသားပဲ ၿဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီေတာ့ အဲဒီလုိ လုပ္ၿပီးသားကို မလုပ္ေသးဘူးလုိ႔ ၿပန္ေၿပာလုိ႔ မရဘူးေပ့ါ။

 
    ဒါၿဖင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြ ဒီ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ရင္ ေက်တယ္ဆုိတာ ဘာအဓိပၸါယ္လဲဆုိရင္ “ငါ အမွား လုပ္မိၿပီ” ဆုိၿပီး စိတ္ထဲမွာ တအံု႔ေႏြးေႏြးနဲ႔ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ေနၿခင္းေၾကာင့္ အကုသိုလ္ေတြဟာ တုိးတုိးလာတယ္။ အဲဒီ အတိုးကို ရပ္ဆုိင္ေစတာေပ့ါ။ ဒါ အရင္းကို ၿဖဳတ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အတုိးရပ္ခုိင္းတာ။ အတုိးရပ္တာ မၿဖစ္ႏိုင္ဘူးလား။ ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေငြေခ်းရင္ေတာင္ အတုိးရပ္ရင္ ရတယ္။ တခ်ိဳ႔က် အရင္ေတာင္ အေလ်ာ္ေပးတာ ရိွေသးတာပဲေနာ္။ ဒီမွာ ကံက်ေတာ့ အရင္းကို အကုန္ေလ်ာ္လုိ႔ မရဘူး။ အဲ ေလွ်ာ္လုိ႔ရတဲ့ နည္းေတာ့ရိွတယ္။ အရဟတၱမဂ္၊ အရဟတၱဖုိလ္ ရသြားရင္ေတာ့ အရင္းပါေလ်ာ္လုိ႔ ရသြားၿပီ။ အဲဒီအဆင့္ေရာက္မွ ေလ်ာ္လုိ႔ရမွာပဲ။
    ရွင္အဂၤုလိမာလ ေလာင္းဟာ လူေပါင္းမ်ားစြာ သတ္လာခဲ့တာ၊ အရဟတၱမဂ္ရတဲ့အခါ အဲဒီ အကုသိုလ္ေတြ ေနာင္ဘ၀အက်ိဳးေပးဖုိ႔ ကိေလသာအေဖာ္မရိွေတာ့ဘူး။ မရိွသည့္အတြက္ေၾကာင့္ သူက အရင္းပါ ေလ်ာ္ေပးလုိက္တာပဲ။ အဲဒါကို ဓမၼပဒမွာ ဘယ္လုိေဟာတုန္းဆုိ “ယႆ ပါပံ ကတံ ကမၼံ၊ ကုသေလန ပိဓိယတိ” တဲ့။ သူလုပ္ခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ေတြ မွန္သမွ် ကုသိုလ္နဲ႔ ပိတ္ပစ္လုိက္တယ္တဲ့။ ေဟာ အခုေခတ္ ေငြေၾကးလည္း ပိတ္လုိက္ရင္ ရတာပဲေပ့ါ။ အဲဒီေတာ့ ပိတ္တယ္ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အင္အားရိွတာနဲ႔ ပိတ္မွ ရတာေနာ္။ သာမန္သြားပိတ္ရင္ေတာ့ ပြင့္ထြက္သြားမွာပဲ။ မရဘူး။ အဲဒီေတာ့ အကုသိုလ္ေတြ အားလံုးကို အရဟတၱမဂ္ ကုသိုလ္ကမွ ပိတ္ေပးလုိ႔ရတယ္။ ဒီလုိ အဓိပၸါယ္ရတယ္။
    ဒါက ဓမၼပဒမွာ ဖတ္ၾကည့္။ အဲဒီ ဂါထာပါတယ္။ လုပ္ထားတဲ့ အကုသုိလ္ေတြကို ကုသိုလ္တရားနဲ႔ ပိတ္တယ္ ဆုိတာ အဲဒီကုသုိလ္က ဘယ္ကုသုိလ္တုန္းလုိ႔ ဆုိေတာ့ အ႒ကထာက “အရဟတၱမဂၤ ကုသိုလ္” တဲ့ သာမန္ကုသုိလ္နဲ႔ ပိတ္လုိ႔မရဘူး။ အရဟတၱမဂ္ ကုသိုလ္က ကံတရားေတြကိုေတာ့ ဖယ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိေလသာေတြကို ဖယ္လုိက္တာ။ ကိေလသာေတြကို ဖယ္လုိက္သၿဖင့္ ကံတရားေတြဟာ အက်ိဳးေပးႏုိင္ၿခင္း မရိွေတာ့ဘူး။
    ေၿမနဲ႔ေရနဲ႔ မေတြ႔ေအာင္ထားရင္ မ်ိဳးေစ့ေလးတစ္ခုဟာ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး အပင္ေပါက္မလဲ။ မေပါက္ဘူး။ မ်ိဳးေစ့ ေလးကို ဖ်က္ဆီးလုိက္ရင္လည္း အပင္ မေပါက္ဘူး။ ကံ မ်ိဳးေစ့ကုိ အရဟတၱမဂ္ ကုသိုလ္စြမ္းအားနဲ႔ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္တာ။ ဒီလုိ ဆုိလိုတာေပ့ါေနာ္။

အပိုင္း ( ၅ ) နိဂံုးပိုင္း ဆက္လက္ ေဖာ္ၿပပါမည္။
အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ
ပါေမာကၡခ်ဳပ္ဆရာေတာ္
အၿပည္ၿပည္ဆုိင္ရာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာၿပဳ တကၠသိုလ္


တင္ခဲ့ၿပီးေသာ အပိုင္း ( ၃ ) 
အပိုင္း ( ၂ ) 
အပိုင္း ( ၁ ) 

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>