၀ါလကင္းလြတ္၍ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း ပြင့္လင္းရာသီေရာက္ၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္တြင္
လစဥ္ ရိုးရာပြဲေတာ္မ်ား တစ္ပြဲၿပီးတစ္ပြဲ က်င္းပျပဳလုပ္ၾကသည္မွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွသည့္ ယဥ္ေက်းမွဳ
ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ မိုးေလကင္းစင္၍ ရာသီဥတု သာယာလွပေသာ
ဓေလ့ထံုးတမ္းစဥ္လာတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။ မိုးေလကင္းစင္၍ ရာသီဥတု သာယာလွပေသာ
သီတင္းကၽြတ္လဆန္းတြင္ က်င္းပၿမဲျဖစ္သည့္ ပထမဦးဆံုးပြဲေတာ္မွာ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရား ေဒသစာရီ လွည့္လည္သည့္ဘုရားပြဲျဖစ္ပါသည္။ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားပြဲေတာ္ၿပီးသည္ႏွင့္ တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္ကထိန္သကၤန္းကပ္လွဴပြဲႏွင့္ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုးတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ ေတာင္ႀကီးမီးပံုးပ်ံလြတ္ပြဲ၊နတ္ေတာ္လတြင္ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၌ ရဟန္းသံယာေတာ္တို႔၏ စာျပန္ပြဲ (စာဆိုေတာ္ပြဲ)၊ တပို႔တြဲလတြင္ရာသီဥတု အလြန္ေအးခ်မ္းလြန္းသျဖင့္ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားအား ရွားမီးျဖင့္ မီးပူေဇာ္ပြဲ၊ထမနဲထိုးၿပိဳင္ပြဲ၊ တေပါင္းလတြင္ ပင္းဒယၿမိဳ႕ တေပါင္းပြဲေတာ္၊ မီးရွဴးလြတ္ပြဲ (မီးလံုးပြဲ)စသျဖင့္ ဆယ့္ႏွစ္လရာသီပြဲေတာ္မ်ားႏွင့္ အၿမဲစည္ကားလွ်က္ရွိပါသည္။ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးေပါင္းစံုတုိ႔မွာ ပြဲေတာ္တိုင္းတြင္ မိမိတို႔ တတ္အားသေရြ႕ လွဴဒါန္းၾကသည္သာမက မိမိတို႔၏ လုပ္အားျဖင့္လည္း တက္ၾကြစြာ ပါ၀င္ကူညီ ေဆာင္ရြက္ၾကသည္မွာ ဘာသာတရားအား ရိုေသကိုင္းရွဳိင္းျခင္း၊ ရိုးရာဓေလ့မ်ားအား လက္ဆင့္ကမ္း၍ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း၊ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္း စည္းလံုးညီညြတ္ျခင္း၊ ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကျခင္း ျပယုဂ္တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါသည္။ “တစ္မူးရလို႔ တစ္ပဲလွဴ၊ တို႔ရွမ္းေတာင္သူ တူႏိုင္ရိုးလား”
ဟူေသာ စကားအတိုင္း ကၽြန္မတို႔ ရွမ္းျပည္နယ္မွ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုးတို႔သည္ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာျဖင့္လည္းလုပ္ကိုင္ ရွာေဖြၾကသည္။ ခက္ခက္ခဲခဲ ရရွိလာသည့္ မိမိတို႔၏ ေခၽြးနည္းစာမ်ားကိုလည္း ေစတနာ.သဒၶါတရားထက္သန္စြာျဖင့္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းတတ္ၾကသည္။
ဟူေသာ စကားအတိုင္း ကၽြန္မတို႔ ရွမ္းျပည္နယ္မွ တိုင္းရင္းသားမ်ားအားလံုးတို႔သည္ ပင္ပန္းဆင္းရဲစြာျဖင့္လည္းလုပ္ကိုင္ ရွာေဖြၾကသည္။ ခက္ခက္ခဲခဲ ရရွိလာသည့္ မိမိတို႔၏ ေခၽြးနည္းစာမ်ားကိုလည္း ေစတနာ.သဒၶါတရားထက္သန္စြာျဖင့္ လွဴဒါန္းေပးကမ္းတတ္ၾကသည္။
...သာမန္ဘုရားပြဲမ်ားကဲ့သို႔ ဘုရားတည္ရွိရာေဒသတြင္ မက်င္းပဘဲ စံေက်ာင္းေတာ္ေပၚမွ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္သို႔ ေရႊ႕ေျပာင္းတင္ကာ တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ ေဒသစာရီ
ေရလမ္းခရီးသာ
လွည့္လည္ေသာပြဲေတာ္လည္းျဖစ္သည္။ ႏွစ္စဥ္သီတင္းကၽြတ္လဆန္း(၁)ရက္ေန႔တြင္
စံေက်ာင္းေတာ္မွထြက္ကာ (၁၅) ရက္တိုင္တိုင္ (၁၉)ဌာေန ရြာစဥ္မ်ားသို႔
လွည့္လည္၍
လျပည့္ေက်ာ္(၂)ရက္ေန႔တြင္မူ ၿပီးဆံုးကာ စံေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္၀င္သည္။
…သမိုင္းအရ
ပုဂံေခတ္ နရပတိစည္သူမင္းလက္ထက္ သီဟိုဠ္ႏိုင္ငံမွရေသာ သရကၡန္နံ႔သာႏွစ္ျဖင့္
ထုလုပ္ခဲ့သည့္ ရုပ္ပြားေတာ္ငါးဆူကို ဤအင္းသားတို႔ဌာေနတြင္
ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားအျဖစ္ ဌာပနာျပဳခဲ့သည္ဟုဆိုသည္။
…ရုပ္ပြားေတာ္ငါးဆူအနက္
ေလးဆူသာ ေဒသစာရီလွည့္ပြဲတြင္ ပါ၀င္ရၿပီး က်န္တစ္ဆူမွာ စံေက်ာင္းတြင္
အၿမဲထားခဲ့ရေသာအျဖစ္မွာလည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာေကာင္းလွပါသည္။
အင္းေလးေရကန္အတြင္္း၌သာ
ခက္ခဲစြာ လွည့္လည္၍ ရြာစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ က်င္းပေသာပြဲျဖစ္ရာ ေရာက္ေလရာရြာရွိ ဘုရားပြဲမ်ား၌
ေဒသႏၱရဗဟုသုတမ်ဳိးစံုကို္ု ေတြ႔ျမင္ရရွိႏိုင္ပါသည္။ ထူးျခားေသာ စိတ္လွဳပ္ရွားဖြယ္ရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔အျပင္
ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား ဖူးေမွ်ာ္ရသျဖင့္ ရရွိသည့္ စိတ္ၾကည္ႏူးခ်မ္းေျမ့မွဳမွာလည္း မည္သည့္အရာႏွင့္မွ်
မလဲႏိုင္ေသာ ၀မ္းေျမာက္သည့္ခံစားမွဳတစ္မ်ဳိးပင္ျဖစ္ပါသည္။
ညစံေတာ္မူျခင္း စသည့္ ပူေဇာ္ဖြယ္ရာ ကိစၥအ၀၀တို႔ကို အားလံုးေ၀မွ် တာ၀န္ယူၾကရသည္။
သက္ဆိုင္ရာ သာသနာေရး အရာရွိမ်ားႏွင့္ေဒသခံအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ အသင္းအဖြဲ႔မ်ားကလည္း
ပြဲေတာ္အစမွအဆံုးတိုင္ လွဳပ္ရွားမွဳအားလံုး တို႔ကို အစစအရာရာ အေလးေပးကူညီေဆာင္ရြက္ ေပးၾကသည္။သက္ဆိုင္သူမ်ားအားလံုး ဘက္စံုေထာင့္စံုမွ တက္ညီလက္ညီ ၀ိုင္း၀န္းေဆာင္ရြက္ၾကသျဖင့္
ႏွစ္စဥ္ေဒသစာရီဘုရားပြဲႀကီးကို ယေန႔ထိ ေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပႏိုင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ပလႅင္ထက္မွ ရုပ္ပြားေတာ္ေလးဆူတို႔ကို ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္ေပၚသို႔ ေရႊ႕ေျပာင္း၍ တစ္ညတာ စံေနေစေတာ္မူျခင္းျဖင့္ ဘုရားပြဲကို စတင္သည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ လဆန္း(၂)ရက္ေန႔မွစ၍
ေအာက္ပါရြာစဥ္မ်ားအတိုင္း ေဖာင္ေတာ္ ေဒသစာရီၾကြခ်ီရာ လျပည့္ေက်ာ္(၃)ရက္ေန႔တြင္
စံေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္၀င္သည္။ ရြာစဥ္တို႔မွာ ေၾကးေပါခံုရြာ၊ ဟဲယားရြာမေက်ာင္း၊ ငါးဖယ္ေခ်ာင္ေက်ာင္း၊
ေက်းစားကုန္းရြာ၊ ပြဲစားကုန္း၊ လင္းကင္းေက်ာင္း၊ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၊ နန္းသဲရြာေက်ာင္း၊မိုင္းေသာက္ရြာ၊ သလဲဦးရြာ၊ ေကလာရြာ၊ ဇရပ္ႀကီးရြာ၊ အလိုေတာ္ေပါက္ေက်ာင္း၊ နမ့္ပန္ရြာ၊မန္က်ည္းဆိပ္ပင္၊ က်ဳိင္းခန္းရြာ၊ မိုင္းပ်ဳိးရြာ၊ ေနာင္ေတာေက်ာင္း၊ အင္းေပါခံု၊ ေရသာရြာႏွင့္နမ္းဟူးရြာ ေဖာင္ေတာ္ဦး စံေက်ာင္းေတာ္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
ေက်းစားကုန္းရြာ၊ ပြဲစားကုန္း၊ လင္းကင္းေက်ာင္း၊ ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕၊ နန္းသဲရြာေက်ာင္း၊မိုင္းေသာက္ရြာ၊ သလဲဦးရြာ၊ ေကလာရြာ၊ ဇရပ္ႀကီးရြာ၊ အလိုေတာ္ေပါက္ေက်ာင္း၊ နမ့္ပန္ရြာ၊မန္က်ည္းဆိပ္ပင္၊ က်ဳိင္းခန္းရြာ၊ မိုင္းပ်ဳိးရြာ၊ ေနာင္ေတာေက်ာင္း၊ အင္းေပါခံု၊ ေရသာရြာႏွင့္နမ္းဟူးရြာ ေဖာင္ေတာ္ဦး စံေက်ာင္းေတာ္တို႔ျဖစ္ပါသည္။
...ျဗက္က်ယ္၍ ပက္ေနသည့္ ပိန္းေကာေလွရွည္ႀကီးမ်ားအလယ္ရွိ လက္ကိုင္၀ါးတန္းမ်ားေပၚတြင္
ငွက္ေပ်ာပင္မ်ား၊ ပန္းပင္ႏွင့္ ၾကာႏြယ္ပင္မ်ားတို႔ျဖင့္ အလွဆင္ထားၾကသည္။ ရွမ္းရိုးရာ ပင္နီေဘာင္းဘီ၊
တိုက္ပံုႏွင့္ ေခါင္းေပါင္းမ်ား ၀တ္ဆင္ထားၾကသူ ဆြဲေလွေတာ္သားမ်ားကား ရာခ်ီမကပင္ ရွိသည္။
ဆြဲေလွမ်ားကို တစ္စင္းမွတစ္စင္း ႀကိဳးရွည္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆက္ႏြယ္ထားသည္။ ထိုဆြဲေလွႀကီးမ်ား၏
ေနာက္ဆံုးတြင္ကား ေရႊေရာင္တ၀င္း၀င္းျဖင့္ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္ႀကီးသည္ ထီးျဖဴမ်ား ေျမာက္ျမားစြာ
မိုးၿခံရံလ်က္ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ႏွင့္ ၀တ္ေဖာင္ေတာ္ႀကီးႏွင့္အတူ တေရြ႕ေရြ႕တအိအိျဖင့္ ေရဇလာလမ္းတြင္
ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္လွမ္းကာ ျမင္ကြင္းသို႔ေပၚလာသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ အသက္ရွဳရမည္ကိုပင္
ေမ့ေနၾကသည္။ ျမင္ကြင္းကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြားမည္စိုး၍ မ်က္ေတာင္ပင္မခတ္မိၾကေပ။
တိုက္ပံုႏွင့္ ေခါင္းေပါင္းမ်ား ၀တ္ဆင္ထားၾကသူ ဆြဲေလွေတာ္သားမ်ားကား ရာခ်ီမကပင္ ရွိသည္။
ဆြဲေလွမ်ားကို တစ္စင္းမွတစ္စင္း ႀကိဳးရွည္ႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆက္ႏြယ္ထားသည္။ ထိုဆြဲေလွႀကီးမ်ား၏
ေနာက္ဆံုးတြင္ကား ေရႊေရာင္တ၀င္း၀င္းျဖင့္ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ေတာ္ႀကီးသည္ ထီးျဖဴမ်ား ေျမာက္ျမားစြာ
မိုးၿခံရံလ်က္ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ႏွင့္ ၀တ္ေဖာင္ေတာ္ႀကီးႏွင့္အတူ တေရြ႕ေရြ႕တအိအိျဖင့္ ေရဇလာလမ္းတြင္
ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္လွမ္းကာ ျမင္ကြင္းသို႔ေပၚလာသည္ကို ၾကည့္ေနရသည္မွာ အသက္ရွဳရမည္ကိုပင္
ေမ့ေနၾကသည္။ ျမင္ကြင္းကို မ်က္ျခည္ျပတ္သြားမည္စိုး၍ မ်က္ေတာင္ပင္မခတ္မိၾကေပ။
…၀တ္အဖြဲ႔သားမ်ား အျပည့္ပါရွိေသာ ေရွ႕ေျပးကရ၀ိတ္ေဖာင္ေပၚမွ ေအးၿငိမ့္သာယာေသာ ပူေဇာ္သံတို႔မွာ
ေကာင္းကင္ယံအထိ ဘ၀ဂ္ညံလ်က္ရွိသည္။ ရုပ္ပြားေတာ္ေလးဆူမွာလည္း ပလႅင္ထက္၀ယ္ ၀င္း၀ါလံုး၀ိုင္းေသာ အသြင္ျဖင့္ သပၸာယ္စြာ စံပယ္ေနၾကသည္။ ေဖာင္ေတာ္ေပၚတြင္ မ်ားစြာေသာ အသည္သားတို႔က ၀တ္စံုျဖဴမ်ားဆင္တူျဖင့္ တက္ရွည္ႀကီးမ်ားကို ညီညာစြာ ဟန္ေရးျပေလွာ္ခတ္ေနၾကသည္မွာ က်က္သေရအဆင္းႏွင့္ ျပည့္စံုလွပါသည္။
…နတ္၊ ျဗဟၼာအေစာင့္အေရွာက္အသီးသီးတို႔ကလည္း ေတာက္ပသစ္လြင္ေသာ ၀တ္စံုမ်ားျဖင့္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ တာ၀န္ယူကာ သီလ၀တ္၊ ဒါန၀တ္တို႔ကို တစ္လမ္းလံုး ျပဳလ်က္လိုက္ပါလာၾကသည္။ ေရဇလာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဖာင္ေတာ္ႀကီး ျဖည္းညင္းစြာ တအိအိကူးခတ္သြားရာတြင္ ေဒသခံအင္းသားလူမ်ဳိးမ်ားက မိမိတို႔အိမ္ေရွ႕ေရကျပင္မွျဖစ္ေစ၊ ေလွဦးတြင္ ယြန္းဆြမ္းအုပ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ ဆြမ္းခဲဖြယ္ ပူေဇာ္ဖြယ္ရာမ်ားထည့္ကာ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားသို႔ ရည္မွန္း၍ ဦးခိုက္ဖူးေမွ်ာ္ေနၾကသည္ကို ျမင္ေတြ႔ရသည္မွာ စိတ္ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာ ေကာင္းလွပါသည္။
…က်ဳိင္းခန္းရြာမွ မိုင္းပ်ဳိးရြာသို႔ အသြားတြင္ ေဖာင္ေတာ္သည္ ေရဆန္ကို တစ္ဖန္ျပန္ကာ ေျမာက္ဘက္ရွိ
မူလစံေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္၀င္ရသျဖင့္ ဤခရီးစဥ္မွာ အခက္ခဲဆံုးျဖစ္ပါသည္။ ဤႏွစ္ရြာၾကားခရီးမွာ
ကြာေ၀းရံုမွ် မက ဆြဲေဖာင္မ်ားမွာ ေရဆန္ကိုေလွာ္ရေသာေၾကာင့္ အပင္ပန္းဆံုး ေဒသစာရီ ခရီးစဥ္လည္းျဖစ္သည္။ေန႔ဆြမ္းမမီမွာစိုးၾက၍ မိုင္းပ်ဳိးရြာမွ နံနက္ (၃)နာရီ ဆြမ္းထခ်က္ကာ က်ဳိင္းခန္းရြာသို႔ ဆြမ္းေတာ္တင္ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ျဖင့္ အတူသြားေရာက္ ႀကိဳဆိုၾကရသည္။
ကြာေ၀းရံုမွ် မက ဆြဲေဖာင္မ်ားမွာ ေရဆန္ကိုေလွာ္ရေသာေၾကာင့္ အပင္ပန္းဆံုး ေဒသစာရီ ခရီးစဥ္လည္းျဖစ္သည္။ေန႔ဆြမ္းမမီမွာစိုးၾက၍ မိုင္းပ်ဳိးရြာမွ နံနက္ (၃)နာရီ ဆြမ္းထခ်က္ကာ က်ဳိင္းခန္းရြာသို႔ ဆြမ္းေတာ္တင္ ကရ၀ိတ္ေဖာင္ျဖင့္ အတူသြားေရာက္ ႀကိဳဆိုၾကရသည္။
…ေဒသစာရီၾကြခ်ီရာ ရြာစဥ္တစ္ေလွ်ာက္ ဖူးေမွ်ာ္ရန္ အခြင့္အေရးမရလိုက္သူမ်ားႏွင့္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္
မ်ားသည္ လျပည့္ေက်ာ္(၃)ရက္ေန႔မွစ၍ စံေက်ာင္းေတာ္တြင္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိေနၾကေသာ
ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို
လာေရာက္ဂါရ၀ျပဳႏိုင္ၾကသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ ဘုရားပြဲကာလတစ္ေလွ်ာက္လံုး
ဒါနကုသိုလ္ျပဳပါ၀င္ခဲ့ၾကေသာ ဆြဲေလွေျမာက္ျမားစြာတို႔မွ ေလွေတာ္သားတို႔အတြက္
ေလွၿပိဳင္ပြဲႏွင့္
ဆုေပးပြဲ အခမ္းအနားမ်ားကို ႏွစ္စဥ္ က်င္းပျပဳလုပ္ေလ့ရွိရာ ပြဲေတာ္၏ အျမင့္ဆံုုးေသာ
စိတ္လွဳပ္ရွားဖြယ္ရာမ်ား ျဖင့္ ၾကက္ပ်ံမက် အလြန္စည္ကား သိုက္ၿမိဳက္လွပါသည္။
ႀကံဳဆံုလိုက္ရေသာ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္အေပါင္းတို႔မွာ အလြန္ကံေကာင္းသူမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဤပြဲေတာ္ကို ဆင္ႏြဲရန္ ကမၻာအရပ္ရပ္မွ ခရီးသည္မ်ား အထူးအစီအစဥ္ အျဖစ္ ႀကိဳတင္၍ေငြမ်ားစြာ ေပး၀ယ္ယူရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
…ေဖာ္ေတာ္ဦးဘုရားပြဲေၾကာင့္ ေဒသခံတုိင္းရင္းသားမ်ားအားလံုးသည္ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳျပဳရန္
အခြင့္အေရး ရရွိၾကရသည္။ ေဒသခံအခ်ဳိ႕ဆိုလွ်င္ ေရႊစင္ေရႊေခါက္မ်ားကို ကိုယ္တိုင္ယက္ခတ္ၿပီး
ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကို ေရႊသကၤန္းမ်ား ၀ိုင္းအံုကပ္လွဴေနၾကသည္မွာ ပကတိရုပ္ပြားေတာ္ကိုပင္
မျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ ေရႊလံုးေရႊတံုးမ်ား သ႑ာန္ျဖစ္ေနသည္။ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား အင္းသားလူမ်ဳိးတို႔၏
အစားအစာမ်ားျဖစ္သည့္ ၀က္သခ်ဥ္သုပ္၊ ငါးထမင္းခ်ဥ္၊ အင္းမုန္႔တီ(အင္းမုန္႔ဟင္းခါး)၊ တို႔ဟူးေၾကာ္၊
ေနၾကာေစ့ေလွာ္၊ ကင္ေပါင္းေၾကာ္ (ၾကက္သြန္မိတ္ေၾကာ္)၊ ပဲထြန္ေၾကာ္၊ မုန္႔လံုးစကၠဴကပ္၊
အင္းေလးရိုးရာထမင္းဆိုင္မ်ားမွ
ပဲလံုးေဆးခါးဟင္း၊ ဂ်ဴးျမစ္သုတ္၊ ၀က္သားဟင္းႏွင့္ ေထာပတ္သီးရန႔ံတို႔မွာ
ဘုရားပြဲခင္းေစ်းေနရာအႏွံ႔ ေမႊးပ်ံ႕လ်က္ရွိရာ ဘုရားဖူးဧည့္သည္မ်ားကို
စားခ်င္စဖြယ္ျဖစ္ေအာင္
ဆြဲေဆာင္ေနပါေတာ့သည္။
...ဤအင္းေလးကန္ေဒသသည္ ျပည္ပထုတ္ကုန္ တစ္စံုတစ္ရာမွ် မထုတ္လုပ္၊ သဘာ၀နယ္ေျမ ဘာမွ
မယိုယြင္းေစရဘဲ
ႏိုင္ငံျခား၀င္ေငြမ်ားစြာ ရေနေသာေဒသတစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။
ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ား ျမန္မာျပည္သို႔ေရာက္လွ်င္ အင္းေလးေဒသသို႔
ေရာက္လာၾကစၿမဲပင္။
ေတာင္ေပၚမွ ၾကာေပါက္ေသာ ထူးျခားသည့္ ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္ ျဖစ္ေပသည္။ သာယာလွပေသာ
သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္မ်ားႏွင့္ ကမၻာတြင္ ေရပန္းစားေနေသာ (Bird Watching) အတြက္
ေရေပ်ာ္ငွက္မ်ဳိးစံုတို႔ ခိုလွဳံ က်က္စားရာေနရာျဖစ္သည္။ အင္းေလးကန္တစ္ေလွ်ာက္
ေလွသြားရာေနာက္သို႔ လိုက္ေနၾကေသာ ဇင္ေယာ္မ်ားကို အစာပစ္ေကၽြးရသည္မွာလည္း ေပ်ာ္စရာေကာင္းလွပါသည္။ ျမတ္ႏိုးဖြယ္ရာ အင္းေလးလူမ်ဳိး တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုတို႔၏
ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ား တည္ၿမဲရာေနရာလည္းျဖစ္ေပသည္။ စိတ္၀င္စားဖြယ္ရာ ကၽြန္းေမ်ာမ်ား၊
ေရလည္ကၽြန္းႀကီးမ်ားကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါသည္။
…တန္ခိုးႀကီးသမိုင္း၀င္ အလိုေတာ္ေပါက္ဘုရား ရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ တည္ထားစံပယ္ေတာ္မူရာ
အလိုေတာ္ေပါက္ေက်ာင္းမွာလည္း ျပန္လည္တူးေဖာ္ေတြ႔ရွိထားေသာ သမိုင္း၀င္ ေရွးေဟာင္းဘုရားမ်ားစြာ တို႔ကို ဖူးေမွ်ာ္ႏိုင္သျဖင့္ ဘုရားဖူးလာသူမ်ားအတြက္ အထူးပင္ စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းလွပါသည္။
စက္ရံုႀကီးသည္လည္း အင္းေလးကန္ကို အမွီျပဳေနရေသာ ဘီလူးေခ်ာင္းကိုသာ အားထားေနရသျဖင့္
အထူးအေရးပါေသာ ေတာင္ေပၚေရကန္ႀကီးတစ္ကန္လည္းျဖစ္ေပသည္။
…အင္းေလးကန္အတြင္းရွိ ငါးဖယ္ေခ်ာင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာလည္း ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားႏွင့္
ဘုရားဖူးခရီးသည္မ်ားအားလံုး ၀င္ထြက္သြားလာလ်က္ရွိေသာေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းရွိ
ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ေၾကာင္တို႔၏ သံကြင္းမ်ားအတြင္းသို႔ ခုန္ပံ်၀င္ေရာက္ေက်ာ္လႊား ျပၾကသည္မ်ားကို
ျမင္ေတြ႕ၾကရေသာ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားမ်ားမွာ အံ့ၾသဖြယ္ရာျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
“Cats Jumping Monastry” ဟူ၍ပင္ ကမၻာတြင္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလ်က္ရွိပါသည္။
တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္ရွိ နႏၵာကန္ႏွင့္တူေၾကာင္း ႏွဳိင္းယွဥ္ေရးသားထားခဲ့ပါသည္။
ကမၻာလွည့္ခရီးသည္မ်ားကမူ ေဒသစာရီဘုရားပြဲ က်င္းပရာ အင္းေလးကန္ကိုဥေရာပရွိ အီတလီႏိုင္ငံတြင္ ေရျမဳပ္ေနေသာၿမိဳ႕ႀကီးႏွင့္တင္စားကာ “ Veneice Of The East ” ဟူ၍ ဂုဏ္ယူ၀င့္ၾကြားစြာ အမည္ေပးထားၾကပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ႏွစ္စဥ္ဘုရားပြဲေတာ္ႏွင့္စည္ကားလွသည့္ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦးႏွင့္ အလိုေတာ္ေပါက္ဘုရား ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္မ်ားကိန္း၀ပ္ စံပယ္ေတာ္မူရာ သတင္းေမႊးသည့္ ျမန္မာ့ဂုဏ္ေဆာင္ ေရႊအင္းေလးကန္ႀကီးအား ဘယ္ေသာအခါမွ မတိမ္ေကာဘဲ ျမန္မာတည္သ၍ တည္တန္႔ေနေစရန္ ၀ိုင္း၀န္းထိန္းသိမ္းၾကရမည္ျဖစ္ပါသည္။
…ကမၻာသစ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုးအားလည္း
အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦး ေဒသစာရီဘုရားပြဲသို႔ ဘုရားဖူး
သြားေရာက္ႏိုင္ၾကေစရန္ႏွင့္ ေဒသခံတိုင္းရင္းသား ညီအစ္ကို၊ ေမာင္ႏွမမ်ား၏
ခ်စ္စရာေကာင္းလွေသာ
ရိုးရာဓေလ့ထံုးစံမ်ားကို သိရွိႏိုင္ၾကပါေစေၾကာင္း ေစတနာျဖင့္ မွ်ေ၀ေပးလိုက္ပါသည္။
…ဦးတင္သန္းယုႏွင့္ ဦးေသာင္းညြန္႔သစ္တို႔၏ ေဆာင္းပါးမ်ားအား မွီျငမ္း၍ ေရးသားျပဳစုပါသည္။
…သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာခ်မ္းသာၾကပါေစ…
No comments:
Post a Comment