2 3 4 5 6 7 8 9 10

Thursday, August 16, 2012

ၿမန္မာၿပည္က ေရးတဲ့စာ ( ေအာင္ဆန္းစုၾကည္ )


               ပုဂံမွာ ကြ်န္မတို႔သြားဖူးတဲ့ တတိယေၿမာက္ ပုထုိးက သဗၺဳညဳၿဖစ္ပါတယ္။ ေရွးေဟာင္း ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုေတြထဲ အၿမင့္ဆံုးၿဖစ္ၿပီး ေၿပၿပစ္တဲ့ အခ်ိဳးအစားနဲ႔ ပစၥယံအဆင့္ေတြေၾကာင့္ သိပ္ကိုသပၸါယ္ တဲ့ ေစတီပုထိုးေတြထဲက တစ္ခုအပါအ၀င္ၿဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ေတြအထိလာေရာက္ဖူးေၿမာ္သူမ်ားကို ပစၥယံေတြအေပၚ တက္ခြင့္ေပးတာေၾကာင့္ ပုဂံလြင္ၿပင္တစ္ခုလံုးရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းၿပီး အတုမရိွတဲ့ သက္ၿငိမ္ အခင္း အက်င္းကို လွမ္းၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ “ ငါ ဒီကိုေရာက္ခဲ့တယ္” ဆိုတဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ ရိုက္ဖို႔ အေကာင္း ဆံုးေနရာ ၿဖစ္ၿပီး ကြ်န္မ ကိုယ္တိုင္လည္း ငယ္စဥ္က ဒီပစၥယံအဆင့္တစ္ဆင့္မွာ ၀မ္းကြဲေမာင္ တစ္ေယာက္ ရယ္၊ ဦးေလးတစ္ေယာက္ရယ္တို႔နဲ႔အတူ ရိုက္ထားတဲ့ ပံုေတြ ရိွပါတယ္။ ပံုေတြထဲမွာ ကြ်န္မတို႔အားလံုး ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္ဘ၀ကို ေက်နပ္အားရေနၾကပံုေပၚပါတယ္။ ထိန္းသိမ္းေရး အလုိ႔ငွာ ပစၥယံေတြအေပၚ ဘယ္သူ မွ တက္ခြင့္မေပးေတာ့ကတည္းက သဗၺဳညဳကိုလာတဲ့ ဧည့္အေရအတြက္ အေတာ့္ ကိုေလ်ာ့ပါး သြား ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း ဒီဂူပုထုိးၾကီးဟာ ၿပန္လည္ေဖာ္ထုတ္တာ ေစာင့္ေနတဲ့ အပစ္ပယ္ခံအလွ တစ္ခု လုိ ေဆြးရိပ္ေတြ လႊမ္းေနပါတယ္။ အတြင္းနံရံေတြမွာ သုတ္ထားတဲ့ ထံုးၿဖဴၾကမ္းၾကမ္းေအာက္က နံရံေဆးေရးေတြကို ကြ်မ္းက်င္တဲ့ ပန္းခ်ီ ထိန္းသိမ္းသူ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕အစြမ္းအစနဲ႔ ၿပန္လည္ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ ပါလိမ့္မယ္။ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈကေတာ့ လုပ္ပါတယ္ ဆိုေလာက္ေအာင္သာ ရိွတယ္ ဆိုတာ ေပၚလြင္ ပါတယ္။ ဒီေလာက္ ယဥ္ေက်းမႈအရ၊ သမိုင္းအရ အေရးပါလွတဲ့ အေဆာက္အအံုၾကီးအတြက္ ၀မ္းနည္း စိတ္ပ်က္ ဖြယ္ရာ အေၿခအေနပါပဲ။


                ပုဂံနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔လုိအပ္တာ အမ်ားၾကီးပါ။ စမယ္ဆိုရင္ ဒီသာသနိက အေဆာက္အအံုေတြကပဲ စရပါ မယ္။ ၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းလုပ္ခဲ့တဲ့ ၿပဳၿပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းေတြဟာ အေကာင္းဆံုးၿဖစ္ဖုိ႔ထက္ ၿမန္ၿမန္ၿပီးဖုိ႔ကိုသာ ပညာရွင္ေတြရဲ႕ အၾကံဥာဏ္မပါဘဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကတာ ၿဖစ္ပါတယ္။ အႏုပညာနဲ႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသနလုပ္ငန္း ၿမတ္ႏိုးသူေတြ ပုဂံရဲ႕အခုအေၿခအေနကို ၿမင္တိုင္း မ်က္ရည္လည္ၾကတယ္လုိ႔ ကြ်န္မၾကားမိပါတယ္။ ဘုရားပုထိုးေတြနဲ႔ၿပည့္ေနတဲ့ လြင္ၿပင္ၾကီး ခရီးသြားေတြကို ဆြဲေဆာင္တဲ့ေနရာ တစ္ခုၿဖစ္ေအာင္ အလ်င္စလုိတြန္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကလုိ႔ ပ်က္စီးသြားခဲ့ရတဲ့ ၿမတ္ႏိုး ဖြယ္ ေစတီပုထိုးေတြဟာ ဂရုစိုက္မႈ၊ ကြ်မ္းက်င္မႈေတြ နဲ႔ ဆိုရင္ တကယ့္မူလပံု ၿပန္ေပၚလာႏိုင္ေလာက္ ပါေသး တယ္။ ဂူေက်ာင္းအငယ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ မၿပင္ဆင္ရေသးတဲ့အတြက္ ကံေကာင္းတယ္ လုိ ႔ေၿပာရပါလိမ့္မယ္။ ၎တို႔ကို နဂိုအရြယ္အစားနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ သြင္ၿပင္အတိုင္း ၿပန္လည္တည္ေဆာက္ၿခင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ပ်က္စီးေနပံု အဆင့္ဆင့္အတုိင္း ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ နည္းအားၿဖင့္ ၿမိဳ႕ေဟာင္းၾကီးကို အခ်ိန္က တိုက္စားခဲ့ပံုမ်ားရဲ႕ ၿမက္ၿမင္သမိုင္းအၿဖစ္ ရိွေစၿခင္းေတြ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဒါေတြက ကြ်မ္းက်င္ သူေတြရဲ႕က႑ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕လုပ္ငန္းမစခင္မွာ ကြ်န္မ တို႔ေတြ က ပုဂံဟာ ကြ်န္မတို႔ႏိုင္ငံ ရဲ႕သမုိင္းမွာ အေရးပါတဲ့အထိမ္းအမွတ္တစ္ခုသာမက  ကမ ၻာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း လည္း ၿဖစ္လုိ႔ ကာကြယ္ဖုိ႔၊ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ လိုအပ္တယ္ဆိုတဲ့အသိ က်ယ္ၿပန္႔လာေအာင္ လုပ္ရမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။

                ေရွးေဟာင္း သာသနိကအေဆာက္အအံုေတြတင္ ဂရုစိုက္ဖုိ႔၊ ကာကြယ္ဖုိ႔လိုေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ပုဂံ၀န္းက်င္ေဒသ တ၀ိုက္ လံုးဟာလည္း အၿမတ္တႏိုးထားဖုိ႔၊ ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ေတာင္းဆုိေနပါတယ္။ တစ္နာရီေလာက္ ကားနဲ႔သြားလိုက္ရင္ ဒီေဒသမွာ ေနာက္ဆံုး က်န္ရိွေနတဲ့ အင္ၾကင္းေတာ အုပ္ ကို ေရာက္ပါတယ္။ ေၿခာက္ေသြ႕ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ကႏ ၱရအလယ္က ရဲရဲ၀ံ႔၀ံ႔ အုိေအစစ္ကေလးပါပဲ။ အင္ၾကင္း ပင္ဟာ သိပ္ထူးဆန္းတဲ့ သစ္ပင္တစ္မ်ိဳး ၿဖစ္ပါတယ္။ အပင္အုိလာလုိ႔ ေသသြားတဲ့အခါ သူ႕အသား ဟာ အၿခားသစ္ေတြ လုိ ေဆြးေၿမ့မသြားဘဲ ေက်ာက္သားလုိအသြင္ေၿပာင္းသြားပါတယ္။ သစ္ေတာထိန္းသိမ္းေရး ဥပေဒအရ အပင္ခုတ္လွဲတာကို တားဆီးထား တယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း အပင္ေတြၾကည့္ရတာ ပိန္ပိန္လွီလွီနဲ႔ အားရစရာမရိွတဲ့အၿပင္ အပင္ပ်ိဳေလးေတြတက္လာေနတဲ႔ အရိပ္အေရာင္ လည္း မရိွလွပါဘူး။
                ကြ်န္မတို႔ရဲ႕သစ္ေတာေလ့လာေရးခရီးမွာ သတင္းေထာက္အေယာက္ ၂၀ ေလာက္လည္း ပါလာပါ တယ္။ ကြန္မအေနနဲ႔ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ပုဂံခရီးအပန္းေၿဖရက္ေတြ ကို သီးသီးသန္႔သန္႔ ရိွေစ ခ်င္ေပ မယ့္ ေမွ်ာ္လင့္သလို ၿဖစ္မလာခဲ့တဲ့အတူတူ သတင္းေထာက္ေတြကို ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ တုိးလာတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေတြ လုိ႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ပါတယ္။ ကံေကာင္းတာက အားလံုးဟာ ခင္ခင္မင္မင္နဲ႔အဆင္ေၿပေအာင္ ၀ိုင္း လုပ္ေပးၾကပါတယ္။ သစ္ေတာရဲ႕ ဆိတ္ၿငိမ္တဲ့ တစ္ေနရာမွာ ေအးေအးေဆးေဆး ေန႔လယ္ စာ ေပ်ာ္ပြဲစား ၾကမယ္လုိ႔ ကြ်န္မတို႔ စီစဥ္ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ေတာအုပ္ေလးကို ေရာက္သြားေတာ့ အနီးရိွ ရြာတစ္ရြာက လူေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကြ်န္မတို႔ကိုေတြ႔ ဖုိ႔ ေစာင့္ေန တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီရြာရဲ႕နာမည္က ကဗ်ာ ဆန္ဆန္ေလးပါ။ ‘ဇီးအုိသစ္လွ နတ္ထိန္း အင္ၾကင္ေတာ’ တဲ့၊ ဟုိကၠဴ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ က်ေန တာပါပဲ။
                ဒီရြာကေလးနဲ႔ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံအၾကား ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ဆက္သြယ္မႈတစ္ခု ရိွေနပါေသးတယ္။ ကြ်န္မက ရြာကအမ်ိဳးသမီးေတြ ကို သူတို႔ရြာမွာ အလုိအပ္ဆံုးက ဘာလဲလုိ႔ေမးတဲ့အခါ ‘ေရ’ လုိ႔ ေၿဖၾက ပါတယ္။ သူတို႔ရြာမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္အနည္းငယ္က Bridge Asia Japan က အ၀ီစိတြင္း တူးေပးထားလုိ႔ အရင္က လုိ မခက္ခဲေတာ့ပဲ ေရရလာၿပီ ၿဖစ္ေပမယ့္ ေရတြင္းနဲ႔ေ၀းတဲ့သူေတြ အတြက္ ကေတာ့ ေန႔တုိင္း လမ္းအေ၀း ၾကီး ေလွ်ာက္ၿပီး ခပ္ေနရေသးတယ္ ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြ ရွင္းၿပၾကပါတယ္။ ဒါ့အၿပင္ ေရပန္႕ကိုေမာင္းဖုိ႔ ဒီဇယ္ဖုိးေပးရပါတယ္။ ေစ်းက သင့္တင့္တယ္ဆိုေပမယ့္ သူတို႔လုိ ထန္းနဲ႔လုပ္စားရတဲ့ ေတာင္သူ အမ်ားစု အတြက္ေတာ့ ၀န္တစ္ခု လုိၿဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီလုိ ေၿခာက္ေသြ႔ပူၿပင္းတဲ့ အညာေဒသမွာ ရွင္သန္ႏိုင္တဲ့ ထန္းပင္ေတြ ဟာ ဖ်ာေတြ၊ ေတာင္းေတြ ရက္လုပ္လုိ႔ရတဲ့ ယပ္လုိအရြက္ေတြ၊ စားလုိ႔ရတဲ့ အသီးေတြ ထြက္ပါတယ္။ အဓိက က်တဲ့ ထြက္ကုန္ကေတာ့ ခ်ိဳၿမတဲ့ ပင္က်ရည္ပါ။ ဒီအတိုင္း လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ ေသာက္စရာ အေနနဲ႔ၿဖစ္ၿဖစ္၊ အခ်ဥ္ခံၿပီး ေက်းလက္ ယမကာ ၿပင္းၿပင္းလုိ ၿဖစ္ၿဖစ္၊ က်ိဳခ်က္ၿပီး အင္မတန္ စားေကာင္းတဲ့ ထန္းလ်က္အေနနဲ႔ၿဖစ္ၿဖစ္ စားသံုးႏုိင္ပါတယ္။
                ကြ်န္မ ေက်ာင္းသူဘ၀တုန္းက အလြတ္က်က္ခဲ့ရတဲ့၊ အင္မတန္ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ၁၂ ရာစု ကဗ်ာ တစ္ပုဒ္ကေန ထန္းတက္ သမားေတြရဲ႕ ခက္ခဲတဲ့ဘ၀ကို သိခဲ့ရတယ္။ မနက္ေစာေစာ ၿမဴခုိးထခ်ိန္ ကတည္း က အႏ ၱရာယ္အလြန္မ်ားၿပီး ( ထန္းပင္က က်တာေတြ မၾကာခဏၿဖစ္ၿပီး ဒဏ္ရာကလည္း ၿပင္းထန္ႏိုင္ ပါတယ္ ) ပင္ပန္းလွတဲ့ ထန္းတက္သမားဘ၀ကို ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း ေပၚလြင္ေစရံုမက ယခုေခတ္ အထိေတာင္ တိက်မွန္ကန္တဲ့ ပံုေဖာ္မႈၿဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကြ်န္မ ရြာသားေတြနဲ႔ စကားေၿပာၾကည့္ေတာ့ သိရပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အရင္ေရွးရာစုမ်ားစြာက သူတို႔ဘုိးဘြားေတြ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့တဲ့ သက္သာရာမရိွတဲ့ လမ္းၾကမ္းၾကီးကို ဆက္ၿပီး ေလွ်ာက္လွမ္းေနရဆဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ အရင္ကနဲ႔ သိသိသာသာ ကြာလာတာ တစ္ခုကေတာ့ ဒီကေန႔ ‘ဇီးအုိသစ္လွ နတ္ထိန္း အင္ၾကင္းေတာ’ ရြာက ထန္းတက္ သမားေတြထဲ တကၠသိုလ္ ဘြဲ႔ရေတြ ရိွေနတာပါပဲ။
ေအာင္ဆန္းစုၾကည္
ၿပည္သူ႔ေခတ္ မွ မွ်ေ၀ေဖာ္ၿပပါသည္။
( ၂၆၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၁ ေန႔ထုတ္၊ Mainichi သတင္းစာတြင္ ဂ်ပန္၊ အဂၤလိပ္ ဘာသာတို႔ၿဖင့္ ေဖာ္ၿပၿပီး )

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>