ၿမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၃ ခုႏွစ္၊ သည္ႏွစ္သည္ တုိက္ဆိုင္စြာ ၾကံဳရခဲေသာ ေစတီေတာ္ၾကီး ၏ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ ၿပည့္ေၿမာက္သည့္ ႏွစ္ၿဖစ္၏။ ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ၿမတ္ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ၿပဳၿပီးေနာက္ပိုင္း သတ္မွတ္ထားရိွခဲ့သည့္ သာသနာေတာ္ႏွစ္မွာ ၂၅၅၅ ခုႏွစ္ရိွၿပီ ၿဖစ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္မစံမီ ဘုရားၿဖစ္သည္႔ ကာလ သက္တမ္း ၄၅ ႏွစ္ကာလကို ထည့္ေပါင္းလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ တိတိ ၿပည့္ခဲ့ၿပီ ၿဖစ္သည္။ ေခတ္ ကာလ အတန္အသင့္ကြာလွမ္း၍ သမိုင္းမွတ္တမ္းမွတ္ရာတို႔ လက္လွမ္းမီေသးေသာ ပုဂံေခတ္ႏွင့္ ပုဂံေၿမ သည္ ၿမန္မာတို႔အတြက္ ဘာသာ သာသနာအတြက္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈ မွတ္တိုင္ၾကီး ၿဖစ္ သကဲ့သို႔ပင္ ထုိထိုေသာ ပုဂံဘုရား ပုထိုးမ်ား အပါအ၀င္ ကမ ၻာေပၚရိွ ေစတီမ်ားအားလံုး၏ အဦးဆံုး အေစာ ဆံုးေသာ ဗုဒၶသာသနာ သမုိင္း၏ အစၿပဳ မွတ္တိုင္ ေစတီ တစ္ဆူအၿဖစ္လည္း ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၿမတ္ၾကီး သည္ ၿမန္မာၿပည္သူ ၿပည္သားတို႔ႏွင့္ ၿမန္မာလူမ်ိဳး တို႔အတြက္ ဗုဒၶကေပးေသာ မြန္ၿမတ္သည့္ သာသနာ့ အေမြပင္ၿဖစ္ပါသည္။
ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးသမုိင္းကို ဗုဒၶဘာသာၿမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔ အေတာ္အသင့္ ဖတ္ရႈမွတ္သားဖူးၾကသူ မ်ား မ်ားၿပား ပါလိမ့္မည္။ ဤေနရာတြင္ ေစတီေတာ္ၾကီးသမုိင္းကို အက်ဥ္းမွ် ၿပန္လည္တင္ၿပရေသာ္.. မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု ကဆုန္လၿပည္႔ေန႔တြင္ ဘုရားအၿဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၿပီး ( ၄၉ ) ရက္ အၾကာ သတၱသတၱာဟ စံေနေတာ္ မူစဥ္ ၿမန္မာ ၿပည္သား တပုႆႏွင့္ ဘလိႅက ကုန္သည္ ညီေနာင္တုိ႔ လွည္းငါးရာ ၿဖင့္ မဇိၥ်မေဒသသို႔ ကုန္ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ရန္ လာေရာက္စဥ္ ဥရုေ၀လေတာသို႔ ေရာက္ေသာ အခါ ဘ၀ေဟာင္းက ေဆြမ်ိဳးေတာ္စပ္ခဲ့ ဖူးေသာ နတ္တစ္ပါးက ကိုယ္ထင္ ၿပလ်က္ ဗုဒၶၿမတ္စြာ ပြင့္ေတာ္မူၿပီၿဖစ္၍ သြားေရာက္ဖူးေၿမာ္ၾကရန္ ညႊန္ၿပေလသည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔ လည္း ၿမတ္စြာဘုရားအား ပထမဆံုးေသာ ဆြမ္းဦးကို ကပ္ခြင့္ရၾကကာ၊ သရဏဂံုေဆာက္တည္ လ်က္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ၿဖစ္ၾကသည္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ဟူေသာ ရတနာသံုးပါးအနက္ သံဃာရတနာပင္ မေပၚေသးေသာေၾကာင့္ သရဏ ဂံု ႏွစ္ပါးသာ ေဆာက္တည္၍ သီလခံယူ ေတာ္မူခဲ့သည္။ ကုန္သည္ညီေနာင္တို႔က မိမိတုိ႔ တိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ၿပန္ေသာအခါ ဘုရားရွင္ ကိုယ္စား ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ရာကို ေတာင္းေလလွ်င္ ဘုရားရွင္သည္ ရွစ္ဆူေသာ ဆံေတာ္ဓာတ္ မ်ားကို ခ်ီးၿမွင့္ ေပးသနား ေတာ္မူေလသည္။
ထိုေနာက္ ကုန္းတစ္တန္ ေရတစ္တန္ၿဖင့္ ၿမန္မာၿပည္သို႔ၿပန္ခဲ့ၾကရာ ကစ ၧပနဒီ ( ေခၚ ) ကုလားတန္ၿမစ္အလြန္ စစ္ေတြၿမိဳ႔အေရွ႕ေတာင္ ဘက္ ၁၀ မုိင္ခန္႔ရိွ ဖရံုကာကြ်န္းစု၊ ထိုမွဆက္၍ နဂရာဇ္ေမာ္ အငူ ( ေခၚ ) ပုသိမ္ေမာ္တင္စြန္း စသၿဖင့္ ေရာက္ရာအရပ္ေဒသတုိ႔တြင္ အပူေဇာ္ ခံရင္း ခရီး အဆင့္ဆင့္ဆက္၍ လာခဲ့ၾက၏။ ဘုရားရွင္၏ ဆံေတာ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္ယူလာေၾကာင္းကို ဥကၠလာပ မင္းၾကီး ထံ အေထာက္ေတာ္မ်ား ေစလႊတ္ေလွ်ာက္ထားၿပီးေနာက္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု၊ ၀ါေခါင္လၿပည္႔ေက်ာ္ ၅ ရက္၊ စေနေန႔တြင္ ဥကၠလာပ ဆိပ္ကမ္း ( ယခုဗိုလ္တစ္ေထာင္ေစတီေတာ္တည္ရာ အရပ္ ) သို႔ သေဘၤာၿဖင့္ ဆိုက္ကပ္ေလသည္။
ဥကၠလာပမင္းၾကီးသည္ မွဴးမတ္ဗိုလ္ပါမ်ားစြာႏွင့္ ၾကည္ညိဳၿခင္းၾကီးစြာၿဖင့္ ပူေဇာ္ပင့္ေဆာင္ေတာ္မူ ၿပီး ေၿခာက္ လ တိုင္တုိင္ ပူေဇာ္ပြဲၾကီး ဆင္ႏႊဲကာ ဆံေတာ္ၿမတ္မ်ားကို ေစတီတည္ရန္ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေလ သည္။ ေစတီတည္ရန္ သိဂၤုတၱရ ကုန္းေတာ္ႏွင့္ ဤဘဒၵကမ ၻာတြင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ၾကသည့္ ေရွးေရွးေသာ ဘုရားရွင္ သံုးဆူ၏ ပရိေဘာဂဓာတ္ေတာ္ မ်ားကို သိၾကားမင္းႏွင့္ သက္ေတာ္ရွည္နတ္ၾကီးမ်ား ကူညီၾက၍ ရွာေဖြေတြ႔ရိွခဲ့ၾကရာ ေရွးေရွးေသာ ဘုရားရွင္ သံုးဆူ၏ ဓာတ္ေတာ္ မ်ားမွာ ဆူးေလနတ္ၾကီးအား ကကုသန္ ဘုရားရွင္ ေပးသနားေတာ္မူခဲ့သည့္ ေတာင္ေ၀ွးေတာ္ ေရဟဏီ ( ေခၚ ) ဗိုလ္တစ္ေထာင္ နတ္ၾကီး အား ေကာဏဂံုဘုရားရွင္ .. ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ သည့္ ေရစစ္ေတာ္ဒကၡိဏနတ္ၾကီးအား ကႆပ ဘုရားရွင္ ေပးသနားေတာ္မူခဲ့သည့္ ေရသႏုပ္သကၤန္းေတာ္ တုိ႔ကို တူးေဖာ္ေတြ႔ရိွ ၾကရေလသည္။ ဤဓာတ္ေတာ္ သံုးဆူတုိ႔ကို ကမ ၻာတည္သေရြ႕ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ ေမွာ္ဘီနတ္ၾကီးက တာ၀န္ယူ ရေၾကာင္း မွတ္သားရပါသည္။ ထုိေနာက္ ဗုိလ္တစ္ေထာင္ ေစတီတည္ရာေၿမမွ ဆံေတာ္ရွင္မ်ားကို သိဂၤုတၱရ ကုန္းေတာ္သုိ႔ ပင့္ေဆာင္ ၾကိဳဆိုရန္ ဆံေတာ္ၾကိဳေနရာမ်ားသတ္မွတ္ၿခင္း၊ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေၿမညိွ သဲၿဖဴ ရာဇမတ္တုိ႔ၿဖင့္ ၿပဳၿပင္မြမ္း မံၿပင္ဆင္ကာ ဗုဒၶဆံေတာ္ၿမတ္မ်ားကို ပင့္ေဆာင္ေလသည္။ ( ကာလ ၾကာေသာ အခါ ဆံေတာ္ၾကိဳခဲ့သည့္ ေနရာခရီးလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ဆံေတာ္ၾကိဳ . ေစတီ မ်ား တည္ထားၾကသည္ )
ဤသုိ႔ၿဖင့္ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ ခု တေပါင္းလၿပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔တြင္ ဓာတ္ေတာ္မ်ားအားလံုးကို ဌာပနာၿပဳလ်က္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးကို တည္ထားကိုးကြယ္ေတာ္မူခဲ့ၾကေလသည္။
ေစတီကိုတည္ထားမႈၿပဳခ်ိန္တြင္ သိၾကားသည္ တာ၀တိ ံသာမွ ေက်ာက္ဖ်ာေၿခာက္ခ်ပ္ကို ေဆာင္ယူေစ ၍ ေငြအဆင္း ေက်ာက္ဖ်ာ ကို ေအာက္မွခင္းသည္၊ စိန္အဆင္းေက်ာက္ဖ်ာကို ဥမင္၏ အေရွ႔ဘက္မ်က္ႏွာ၊ ၿမအဆင္း ရိွေသာ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးကို အေနာက္ဘက္ မ်က္ႏွာ ၊ ပုလဲအဆင္းရိွေသာ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီး ကို ေၿမာက္ဘက္မ်က္ႏွာ၊ နီလာအဆင္း ရိွေသာ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးကို ေတာင္ဘက္မ်က္ႏွာ အသီးသီးကာရံေစ သည္။ ပတၱၿမားအဆင္းရိွေသာ ေက်ာက္ဖ်ာၾကီးကို ဥမင္ အထက္မွ ဖံုးအပ္ရန္ ထားရိွသည္။ ထိုေနာက္ ဥမင္ထဲတြင္ ရတနာ အတိၿပီးေသာ သေဘၤာငယ္ထက္၌ ပတၱၿမားၿပသာဒ္ ေလးေဆာင္ကို ထားကာ တစ္ေဆာင္ စီတြင္ ေရွးဘုရားသံုးဆူတုိ႔၏ ပရိေဘာက ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ထည့္သြင္းကာ က်န္တစ္ေဆာင္ တြင္ ေဂါတမၿမတ္စြာဘုရား၏ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကုိ ပတၱၿမားၾကဳတ္၌ ထည့္၍ ထုိၾကဳတ္ကို တပုႆႏွင့္ ဘလိႅက ညီေနာင္ေရႊရုပ္တုိ႔က ထမ္းလ်က္ ဌာပနာသည္။ ၿဗဟၼာမင္း ၊ သိၾကားမင္း၊ ဥကၠလာပမင္း၊ မင္းဖုရား တုိ႔၏ ေရႊသား ရုပ္တုမ်ားႏွင့္ စိန္ပတၱၿမားပန္းခက္မ်ားႏွင့္ ဆံေတာ္အား ပူေဇာ္ဟန္ကိုလည္း ထည့္သြင္း ဌာပနာ သည္။ ထုိေနာက္ ဥမင္၏ ေလးမ်က္ႏွာတြင္ စက္ယႏ ၱရားတို႔ဆင္လ်က္ထားေလသည္။
ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ဌာပနာတုိက္သုိ႔ မသြင္းမီတြင္ သိၾကားမင္းသည္ ဆံေတာ္မ်ားကိုေရသပၸါယ္ရန္ ပတၱၿမားၾကဳတ္ မွ ထုတ္ယူ ပင့္ေဆာင္ေသာ္ လူနတ္ၿဗဟၼာတုိ႔ ေသာေသာညံစြာ ေထာပနာၿပဳၾက၏။ ဆံေတာ္ၿမတ္တုိ႔သည္ ထန္းခုနစ္ပင္ အၿမင့္မွ် ပံ်တက္၍ ေကာင္းကင္ ၌ ရပ္တည္ေနကာ ပ်ိဳးၿပက္ေသာ ေရာင္ၿခည္ေတာ္ မ်ားသည္ ေလာကဓာတ္တခြင္သုိ႔ ကြန္႔ၿမဴး ထြက္ေပၚလာေလ သည္ ။ ထုိေသာအခါ မ်က္စိ မၿမင္ေသာ သူတုိ႔သည္ ၿမင္ၾကေလ၏။ နားမၾကားေသာ သူတို႔သည္ ၾကားၾကေလ၏။ ကိုယ္လက္ခ်ည့္နဲ႔ေကာက္ေကြးသူ တုိ႔သည္ အေကာင္းပတိၿဖစ္ၾကေလ၏။ ပထ၀ီေၿမထုသည္ ၿပင္းစြာ တုန္လႈပ္ ၏။ သမုဒၵရာလိႈင္းတံပုိးတုိ႔ ၿပင္းထန္ထၾကြကာ ေတာင္စဥ္တုိ႔တုန္လႈပ္၍ ေကာင္းကင္တြင္ လွ်ပ္စီးလွ်ပ္ပန္းတုိ႔ ၀င္း၀င္းလက္ကာ ဆံေတာ္ရွစ္ဆူကို ပူေဇာ္ေလသည္။
သိၾကားမင္း သည္ ရတနာအတိၿပီးေသာ မကိုဋ္ကိုလွဴ၏။ နတ္မိဖုရားတုိ႔ႏွင့္ လူအေပါင္းတုိ႔ လည္း ေရႊေငြ ေက်ာက္သံ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ရတနာပစၥည္းတုိ႔ၿဖင့္ ပူေဇာ္လွဴဒါန္းၿပီးေလလွ်င္ သိၾကားမင္းသည္ ဆံေတာ္တုိ႔ကို ေဆာင္ယူ လ်က္ ဓာတ္ေတာ္တိုက္ကို ကိုယ္တိုင္ ဖံုးပိတ္ေလသည္။ ေက်ာက္ဖ်ာထက္ တြင္ ေရႊေစတီကို တည္သည္။ ေရႊေစတီကို ေငြေစတီကငံု၍တည္သည္ ။ ေငြေစတီကိုေၾကးၿဖဴေစတီ ငံုသည္။ ေၾကးၿဖဴေစတီကို ေၾကးနီေစတီငံုသည္။ ေၾကးနီေစတီကို သလြဲေစတီငံုသည္။ ထုိေနာက္ ေက်ာက္ၿဖဴေစတီ၊ ထုိေနာက္ သံအုတ္ေစတီ ၊ ထုိေနာက္ေၿမအုတ္ေစတီ စသၿဖင့္ အဆင့္ဆင့္ ေကာင္းမြန္ ခုိင္ခံေအာင္ တည္ၿပီးေသာအခါ ေစတီေတာ္သည္ ဖိနပ္ေတာ္မွစ၍အၿမင့္မွာ ၄၄ ေတာင္ ရိွ ေလသည္။
ဤသို႔ၿဖင့္ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ၾကီးသည္ ၿမန္မာတုိ႔ေၿမတြင္ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ တိတိမွစ၍ ယေန႔အခ်ိန္ ထိတိုင္ သမိုင္း အဆက္ဆက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ပုဂံ၊ အင္း၀၊ ေတာင္ငူမွစ ေနာက္ဆံုး ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ ရတနာပံုေခတ္ႏွင့္ ယေန႔အခ်ိန္ထိပင္ ဘုရင္ အဆက္ဆက္၊ ၿပည္သူအဆက္ဆက္က ၿပဳၿပင္မြမ္းမံတည္ေဆာက္လ်က္ လာခဲ့ၾကရာ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၃၂၆ ေပအၿမင့္ရိွၿပီး ၿမန္မာၿပည္သူ တို႔၏ ႏွလံုး သည္းပြတ္ပမာ သိဂၤုတၱရ ေတာင္ကုန္းထက္တြင္ ခုိင္ခံ့ၿမဲၿမံစြာတည္တံ့၍ ေနေပသည္။ ၿမန္မာႏိုင္ငံသည္ ဗုဒၶသာသနာ စည္ပင္ ထြန္းကားရာ တိုင္းႏိုင္ငံ အမွန္ပင္ၿဖစ္သည္။ ေစတီေတာ္ၾကီးႏွင့္ ဆက္စပ္ေန သည့္ ေခတ္ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ သမုိင္းပံုရိပ္မ်ား၊ မင္းဆက္အသီးသီး တို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ အလွဴဒါန ကုသိုလ္ေရး မ်ား စသၿဖင့္ အသီးသီးေဖာ္ၿပရလွ်င္ ေရႊတိဂံုသမုိင္းသည္ ေရးသားဖတ္ရႈ၍ မဆံုးေတာ့ပါ။
အတန္အသင့္ လက္လွမ္းမွီစြာ ဖတ္ရႈ ေလ့လာႏိုင္ေသးေသာ သာသနာၿပဳ မင္းေကာင္းမင္းၿမတ္ တုိ႔ ေပၚထြန္း ခဲ့ေသာ ပုဂံေခတ္သည္ ၿမန္မာတုိ႔ ဘာသာ သာသနာ ဘုန္းမီးေနလ ေတာက္ပ ခဲ့သည့္ ေခတ္ ကာလ ေကာင္းတစ္ခုၿဖစ္ခဲ့ၿပီး ယေန႔တြင္ ကမ ၻာက ေလးစား၍ ၿမန္မာ တုိ႔ ၿမတ္ႏိုးၾက သည့္ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ ခ်ီခဲ့ၿ႔ပီၿဖစ္ေသာ သမုိင္း၀င္ေစတီပုထိုး အေမြအႏွစ္မ်ားသည္ ေအာင္လံထူခဲ့ေသာ ၿမန္မာ့ သမုိင္း၏ သက္ေသ မ်ားပင္ ၿဖစ္သည္။ ပုဂံကဲ့သို႔ ေခတ္ကာလႏွင့္ ေရွ႕သို႔သြားလွ်င္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ အခ်ိန္အထိ ကမ ၻာ့သမုိင္း ဗုဒၶဘာသာသမုိင္း၊ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ သမုိင္းတြင္ ဂုဏ္ယူစရာေကာင္းေသာ ေစတီေတာ္ ၿမတ္ၾကီး ႏွင့္အတူ ၿမန္မာတုိ႔၏ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ဘာသာ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာကို ေတြ႔ၿမင္ရေပမည္။
ၿမန္မာလူအဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ၿမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈသည္ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာတရားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ စပ္ဆက္ ၍ေနသည္။ ကိုယ္က်င့္သီလ ပိုင္း၊ လူမႈဆက္ဆံေရးပိုင္း တုိင္းေရးၿပည္ေရးတုိ႔မွအစ မွန္ကန္ မြန္ၿမတ္ေသာ ေလးနက္ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အေၿခခံစရိုက္မ်ားတြင္ ဗုဒၶ၏ လူမႈဆိုင္ရာ အဆံုးအမတို႔မ်ားစြာ ပါ၀င္၍ေနသည္။ ငယ္စဥ္ကသင္ၾကားေလ့က်က္ ခဲ့ရသည့္ ၃၈ ၿဖာမဂၤလာတရားေတာ္တစ္ပုဒ္ႏွင့္ပင္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ ေနာင္သံသရာအတြက္ပါ အင္မတန္တန္ဘိုးရိွေသာ အသိအၿမင္ မ်ားႏွင့္ မွန္ကန္ေသာ အသက္ ရွင္ေနထုိင္မႈ ဘ၀တန္ဘုိးတို႔ကို သိၿမင္ခံစားႏိုင္ ရရိွႏုိင္ပါသည္။
ဤသုိ႔ေသာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ၊ ပစၥပၸဳန္ႏွင့္ ေနာင္သံသရာ ႏွစ္ၿဖာေသာ အက်ိဳးစီးပြား ကိုေဆာင္၍ ၿငိမ္းေအး သာယာေသာ စိတ္ႏွလံုးကိုစြမ္းေဆာင္ေပးႏိုင္ေသာ၊ ေလာကအတြက္ အလင္း ၿပေတာ္ မူခဲ့ေသာ မဟာလူသား တစ္ဦးကို ရည္ညႊန္းပူေဇာ္သည့္အေနၿဖင့္ ၿမန္မာတို႔သည္ ဤေစတီေတာ္ၾကီးအား ပူေဇာ္ပသၿခင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္ကိုရည္မွန္း၍ တရား ဘာ၀နာစီးၿဖန္းၿခင္း၊ စသည့္ ၿပဳဖြယ္ ၀တ္ တုိ႔ကို ၿပဳလုပ္ၾကၿခင္းပင္ၿဖစ္ပါသည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ အေလာင္းမင္းတရားၾကီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ကို တည္ ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွ သည္ သည္ဘက္ေခတ္ကာလတစ္ေလွ်ာက္၌ ေစတီေတာ္သည္ ေရွးေရွးေသာ ကာလ မ်ားထက္ ၿပည္သူမ်ားစြာ၏ ပူေဇာ္သကာရ မ်ားစြာ ရရိွခဲ့ၿပီး ၿမတ္ဗုဒၶသာသနာေတာ္၏ အထိမ္းအမွတ္ ၿပယုဂ္အၿဖစ္ ကမ ၻာ့အလည္တြင္ တင့္တယ္စြာ ရႈၿမင္ႏိုင္ပါ၏။
၂၆၀၀ ဟူေသာ ကိန္းခန္းသည္ လူသားတစ္ဦးအတြက္ ၾကာၿမင့္လွပါၿပီ။ ေထာင္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုအေက်ာ္ အႏွစ္ ေၿခာက္ရာ ၿပည့္ၿပီး သည့္ေနာက္ ေနာင္လာဦးမည့္ ႏွစ္ေထာင့္ခုနစ္ရာၿပည့္ ကာလအပိုင္းအၿခားကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မၾကံဳႏိုင္ေတာ့ေသာ္ လည္း ေစတီေတာ္ မွာကား က်န္ရိွၿမဲ က်န္ေနဦးမည္ ၿဖစ္သည္။ ေနာင္ ကာလ မ်ားစြာ ႏွစ္ေပါင္း ေထာင္စုရာစုမ်ားစြာတိုင္ ၿမန္မာတုိ႔ေၿမတြင္ ဆည္းလည္းသံ၊ ဓမၼသံ၊ ေခါင္းေလာင္း သံမ်ား အစဥ္အၿမဲ ေ၀ဆာၿပီး ၿပည္သူၿပည္သားတုိ႔လည္း စိတ္ေအးခ်မ္းသာစြာ ရိွၾကပါေစ။ သားေကာင္း မ်ိဳးဆက္သစ္ သားေၿမးတုိ႔ သည္လည္း ဘာသာ သာသနာအက်ိဳးကို ဂုဏ္ယူေလးစားစြာ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ၾကပါေစဟု ဆႏၵၿပဳရင္း ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ၾကီး၏ အႏွစ္ ၂၆၀၀ ၿပည့္ တေပါင္းလၿပည့္ အခါသမယမွာ အမွတ္တရ ေရးသားလုိက္ပါသည္။
ကမ ၻာသစ္ ၿမန္မာ Fan Page
နႏၵ
March 7, 12 ( 8:30 PM )
No comments:
Post a Comment