ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္မွ ပ်က္စီးပုံ
(က)သရဏဂုံပ်က္စီးျခင္း၊(ခ) အယူဝါဒပ်က္စီးျခင္းဆုိျပီး ၂ မ်ဳိးရွိပါတယ္။
သရဏဂုံပ်က္စီး
သရဏဂုံပ်က္စီးျခင္းဆုိတာက ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံးပါးသည္ ကုိးကြယ္ အားထားရာ ..ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ သရဏမည္ပါတယ္။ထုိသရဏေပၚတြင္ ေတြေဝ ယုံမွားမွဳမရွိပဲ ၾကည္ညဳိေလးျမတ္ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ေသာ သဒၶါ ပညာစသည့္ကုသုိလ္စိတ္မ်ားသည္ သရဏဂုံမည္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂုံဆုိတာ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ေတြေဝ ယုံမွားမွဳမရွိပဲသဒၶါ ပညာဦးစီးျပီး ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ျခင္းကုိေခၚတာပါ။(တနည္း) သရဏ ဆုိသည္မွာေဘးအႏၲရာယ္ ကုိ တားဆီး ကာကြယ္ေပးတတ္ေသာ၊ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးတတ္ေသာ အရာ/ပုဂၢိဳလ္ ဟု အဓိပၸါယ္ရေပသည္။
ေဘးအႏၱရာယ္ဆုိသည္မွာ
1. ၀ဋ္ေဘး (ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္၊ ၀ိပါက၀ဋ္)
2. စိတ္ပူေလာင္မႈ
3. ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ
4. ဒုဂၢတိဘုံဆင္းရဲမႈ တုိ႔ကုိ ဆုိလုိသည္။
ထုိ(၄)မ်ဳိးေသာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈတုိ႕ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးတတ္ေသာ၊ တားဆီးကာကြယ္ေပးတတ္ေသာ အရာ/ပုဂၢိဳလ္ သည္ သရဏ ျဖစ္ေပ၏။
တနည္းအားျဖင့္ ကိေလသာ စိတ္အပူတုိ႔ကုိ သက္သာ ေလ်ာ့ပါးသြားေစမွသာလ်င္ သရဏ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သရဏ ဆုိသည္မွာ ကုိးကြယ္ရာပင္ျဖစ္၏။
ထုိသုိ႔ (၄)မ်ဳိးေသာ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈ စိတ္ပူေလာင္မႈ တုိ႔ကုိ မသက္သာေစႏုိင္ေသာ၊ ကာကြယ္တားဆီးျခင္းငွာ မစြမ္းႏုိင္ေသာ အရာတုိ႔သည္ သရဏ မမည္ေပ။ သရဏ မျဖစ္လ်င္ ကုိးကြယ္ရန္မထုိက္၊ ၾကည္ညိဳရန္မထုိက္ေပ။ ကုိးကြယ္ရာ မျဖစ္ေပ။
ထုိသရဏဂုံသည္ ေလာကီသရဏဂုံႏွင့္ ေလာကုတၱရာသရဏဂုံဆုိျပီးေတာ့ ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ ေလာကုတၱရာသရဏဂုံ ဆုိသည္မွာ သစၥာေလးပါးကုိ သိျမင္ျပီးသူ၏ သႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ စိတ္ျဖစ္၏။ သစၥာသိသူ၏ သရဏဂုံ ျဖစ္သည္။ ေလာကုတၱရာသရဏဂုံသည္ ပ်က္စီးျခင္းမရွိ၊ ညစ္ညဴးျခင္းလည္း မရွိေတာ့ေပ။ မဂ္စိတ္ႏွင့္ အတူတူျဖစ္ေသာ ရတနာသုံးပါးအေပၚ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္တဲ့စိတ္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မွ သာလ်င္ ေလာကုတၱရာ သရဏဂုံ ကုိ ရေပမည္။ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ႏွင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ မရႏုိင္ေပ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ေလာကုတၱရာ သရဏဂုံသည္ ရတနာသုံးပါးအေပၚေတြေဝျခင္း ယုံမွားျခင္းမရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ အထူးေဆာက္တည္စရာ မလုိပါပဲ အလုိလုိတည္ျခင္းျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကီသရဏဂုံက်ေတာ့ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ပုံေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ အဲဒါဘာေတြလဲလုိ႔ဆုိေတာ့
(၁)။မိမိကုိယ္ကုိ ရတနာသုံးပါးအား အပ္ႏွင္းျခင္း(အတၱသႏ႖ိယ်ာတန သရဏဂုံ)ဆုိလုိတာက မိမိရဲ့ဘဝကုိရတနာသုံးပါးအားစြန္႔လွဴျပီးကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ရာထူး စည္းစိမ္ အာဏာ ဘယ္လုိအေရးနဲ ့ပဲၾကုံၾကုံ မိမိအသက္သာအေသခံမည္၊ရတနာသုံးပါးကုိ မစြန္႔ပဲ အသက္ထက္ဆုံး ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္မွဳကုိေခၚတာပါ။
(၂)။မိမိကုိယ္ကုိ ရတနာသုံးပါသည္သာလွ်င္ ကုိးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာရွိတယ္(သုိ႔မဟုတ္) ရတနာသုံးပါး အေပၚလုံးဝအားကုိး အားထားျပဳျခင္း(တပၸရာယဏတာသရဏဂုံ)။ဆုိလုိတာက ရတနာသုံးပါမွတစ္ပါး အျခားကုိးကြယ္ရာ လဲေလ်ာင္းရာ ဆည္းကပ္ရာ(နတ္ ျဗဟၼာ ဖန္ဆင္းရွင္ ဘုိးေတာ္စသည္)
ျဖင့္ ဆည္းကပ္ ကိုးကြယ္ရာမရွိဘူး၊ရတနာသုံးပါသည္သာလွ်င္ကုိးကြယ္ရာအစစ္ျဖစ္တယ္လုိ႔ သဒၶါ ပညာဦးစီးတဲ့ကုိးကြယ္မွဳကုိေခၚတာပါ။
(၃)။မိမိကုိယ္ကုိ ရတနာသုံးပါးရဲ့ တပည့္သားအျဖစ္ကုိခံယူျခင္း (သိႆဘာဝူပဂမဏသရဏဂုံ)၊ ဆုိလုိတာက ရတနာသုံးပါးသည္သာလွ်င္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွထြက္ေျမာက္ရာအတြက္စစ္မွန္ေသာ နည္းမွန္လမ္းမွန္ဆရာျဖစ္တယ္၊ဒါေၾကာင့္ရတနာသုံးပါးရဲ့တပည့္အျဖစ္မိမိကုိယ္ကုိခံယူျပီးကုိးကြယ္ျခင္းကုိဆုိလုိတာပါ။
(၄)။ရတနာသုံးပါးအား ဝပ္တြားခယ မိမိကုိယ္ကုိ ႏွိပ္ခ်ျပီး အလြန္ရုိေသေသာ အျခင္းအရာကုိျပသျခင္း (ပဏိပါတသရဏဂုံ)ဆုိျပီးေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္။
အမွတ္စဥ္ေလးျဖစ္တဲ့ ပဏိပါတသရဂုံမွာက်ေတာ့ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ဘာသာျခားမ်ား ကဲ့ရဲ့ရွဳံ႔ခ်သလုိ ကုလားမ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး၊သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးပါ။ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးျဖစ္လုိ႔ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးေတြက ဘုရားလုိ႔မွတ္ယူျခင္းမရွိပဲ ေဆြမ်ဳိးအျဖစ္မွတ္ယူျပီး ရွိခုိးျခင္း ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း
လက္အုပ္ခ်ီျခင္း အရုိေသေပးျခင္းမ်ဳိးက တကယ္ၾကည္ညိုေလးစားလုိ႔မဟုတ္ပဲ ေဆြးမ်ဳိးဆုိတဲ့အသိနဲ႔ ကုိးကြယ္တာျဖစ္သည့္အတြက္ သရဏဂုံေဆာက္တည္ရာမေရာက္ပါဘူး။
(၂)။ ရတနာသုံးပါးမကုိးကြယ္ရင္ ေဘးဒုကၡေရာက္မယ္ စီးပြားပ်က္မယ္ ရာထူးက်မယ္ အလုပ္ကုိင္ေတြ အဆင္မေျပျဖစ္မယ္ က်န္းမာေရးညံ့မယ္စသည္ျဖင့္ေပါ့ေလ)အေၾကာက္တရားကုိ အေျခခံျပီး ရွိခုိးျခင္း ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း လက္အုပ္ခ်ီျခင္း အရုိေသေပးျခင္း စသည္ျပဳျခင္းသည္တကယ္စစ္မွန္ေသာ သဒၶါတရား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ သရဏဂုံတည္ရာမေရာက္ပါဘူး။
(၃)။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ေလာကီလမ္းညႊန္မွဳအဆုံးအမကုိနာယူရေသာေၾကာင့္ ဆရာအျဖစ္မွတ္ယူျပီး ရွိခုိးျခင္း အရုိေသျပဳျခင္း လက္အုပ္ခ်ီျခင္း ခရီးဦးၾကိဳျပဳျခင္းသည္ သရဏဂုံေဆာက္တည္ရာမျဖစ္ေပ။ဆုိလုိတာက ျမတ္စြာဘုရားကုိကုိးကြယ္ျခင္း ျမတ္စြာဘုရားတရားကုိနာယူလ်ွင္ (စီးပြားတုိးတက္ျခင္း က်န္းမာျခင္း ရာထူးတုိးတက္ျခင္း) စတဲ့ေလာကီေကာင္းက်ဳိးေတြကုိ ရရွိခံစား ရတယ္ ဆုိတဲ့ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း၊ရွိခုိးျခင္း၊လက္အုပ္ခ်ီျခင္း၊စတဲ့အမွဳမ်ားသည္ သရဏဂုံေဆာက္တည္ရာ မေရာက္ပါ။
(၄)ရတနာသုံးပါး၏ သီလဂုဏ္၊သမာဓိဂုဏ္၊ပညာဂုဏ္ တုိ႔ကုိ ရည္မွန္းျပီး ရွိခုိးျခင္း လက္အုပ္ခ်ီျခင္း အရုိေသေပးျခင္း ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း အမွုမ်ားကုိျပဳလုပ္လ်ွင္ သရဏဂုံေဆာက္တည္သည္မည္ပါသည္။
သရဏဂုံတည္ျခင္းအက်ဳိးတရားက သရဏ ဆုိသည္မွာေဘးအႏၲရာယ္ကုိ တားဆီး ကာကြယ္ေပးတတ္ေသာ၊ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးတတ္ေသာ အရာ/ပုဂၢိဳလ္ ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္ႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ
၀ဋ္ေဘး (ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္၊ ၀ိပါက၀ဋ္)
စိတ္ပူေလာင္မႈေဘး၊ ကုိယ္ဆင္းရဲမႈေဘး၊ ဒုဂၢတိဘုံဆင္းရဲမႈ၊(အပါယ္ေလးပါး)တုိ႔မွလြတ္ေျမာက္ျခင္း တုိ႔ကုိ ဆုိလုိသည္။
သရဏဂုံပ်က္စီးပုံကားေဆြမ်ဳိးဥာတိအမွတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊အတတ္ပညာသင္ေပးသူဆရာအျဖစ္မွတ္ယူျခင္းျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊မည္သူ႔ကုိမဆုိရွိခုိးျခင္း လက္အုပ္ခ်ီျခင္း အရုိေသေပးျခင္း ခရီးဦးၾကဳိဆုိျခင္းစသည္ကုိျပဳလုပ္လ်ွင္ သရဏဂုံမပ်က္ဆီးပါ။
ဘုရား၊တရား၊သံဃာ တုိ႔ကုိ မပစ္ပယ္ပဲ လာဘ္လာဘရႊင္ေစလုိျခင္း စီးပြားတုိးတက္ေစလုိျခင္း၊ ရာထူး တက္လုိျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္နတ္ကုိ ပူေဇာ္ပူျခင္း၊နတ္ဖမ္းစားမည္ကုိေၾကာက္ရြံ႔ေသာေၾကာင့္ ရုိးရာ တင္ေျမွာက္ျခင္းတုိ႔သည္ သရဏဂုံ မပ်က္စီးပါ။
သုိ႔ရာတြင္ ရတနာသုံးပါမွတစ္ပါးေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၌သီလ သမာဓိ ပညာ ဂုဏ္ၾကီးျမတ္မွဳတုိ႔ကုိ ရည္မွတ္လ်က္အထက္ကေဖာ္ျပသည့္ေလာကီသရဏဂုံေဆာက္တည္ျခင္းေလးမ်ဳိးကုိ ျပဳလုပ္လ်ွင္၄င္း၊သရဏဂုံေဆာက္တည္ထားသူ ေသဆုံးသြားလ်ွင္ေသာ္လည္းေကာင္း သရဏဂုံလုံးဝ ပ်က္စီးပါတယ္။
ဘုရား၊တရား၊သံဃာကုိ ပယ္ႏွဳတ္ျပီး နတ္ကုိျဖစ္ေစ၊တျခားေသာ မယ္ေတာ္ ဘုိးေတာ္မ်ားကုိလည္းေကာင္း ကုိးကြယ္ဟု သတ္မွတ္ျပီး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ပါက သရဏဂုံပ်က္စီးပါတယ္။
ရတနာသုံးပါတုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ား၌ မသိနားမလည္ျခင္း၊ ရတနာသုံးပါးအေပၚေတြေဝျခင္း၊ မွားယြင္းစြာ ယူဆျခင္း၊ မရုိမေသ မေလးမစားျပဳလုပ္မွဳမ်ားသည္ ေဆာက္တည္ထားေသာ သရဏဂုံ ညွဳိးႏြမ္းပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ သရဏဂုံ မညိွဳးႏြမ္းေအာင္ မပ်က္စီးေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကဖုိ႔အထူးတုိက္တြန္းလုိတာပါ။ဒါက ကုိးကြယ္မွဳႏွင့္ဆုိင္တဲ့ သရဏဂုံ ပ်က္စီးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ဗုဒၶဘာသာမွ ကုိးကြယ္မွဳမွားျပီး ပ်က္စီးသြားတဲ့ သရဏဂုံပ်က္စီးမွဳပါ။
ေနာက္တစ္ခုက အယူဝါဒေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွပ်က္စီးပုံကုိေျပာျပပါ့မယ္။အယူဝါဒ ပ်က္စီးပုံကဒီလုိပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္သည္
(၁)။ဘုရား
(၂)တရား
(၃)သံဃာ
(၄)ကံ ကံ၏အက်ဳိး
(၅)အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိး ဆက္သြယ္ျဖစ္မွဳ(ပဋိစၥသမုပၸါဒ္)
(၆)အတိတ္ဘဝ၊အနာဂတ္ဘဝတုိ႔ကုိ ယုံၾကည္ရပါတယ္။
ထုိ၌ ကံသည္ ကုသုိလ္ကံ(ေကာင္းေသာ အလုပ္)၊ အကုသုိလ္ကံ(မေကာင္းေသာအလုပ္)ပင္ျဖစ္ ပါတယ္ ။ေလာက၌မည္သည့္ပုဂၢဳိလ္မဆုိ ေကာင္းတာ(ကုသုိလ္)လုပ္လ်ွင္ ေကာင္းက်ဳိးခံစားရပါတယ္။မေကာင္းတာ(အကုသုိလ္)လုပ္လ်ွင္ မေကာင္းက်ဳိး ကုိခံစားရပါတယ္။မိမိျပဳလုပ္လုိက္ေသာ ကံသည္ မိမိ၏ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာ (ကမၼႆကာ) မည္ပါတယ္။ မိမိျပဳလုပ္လုိက္ေသာ ကံအရ ကုသုိလ္ကံ လုပ္လုိက္လ်ွင္လည္း ေကာင္းက်ဳိးကုိခံစားရျခင္း၊ မေကာင္းတဲ့အကုသိုလ္ကံကုိျပဳလုပ္လုိက္လ်ွင္လည္း မေကာင္းေသာအက်ဳိးကုိခံစားရျခင္းစတဲ့ေကာင္းေမြ ဆုိးေမြ(ကမၼဒါယာဒ)ကုိခံယူရမွာျဖစ္ပါတယ္။ထုိသုိ႔အမွန္ကုိလက္ခံယုံၾကည္ေနျခင္းသည္(ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ)လုိ႔ေခၚတာပါ။ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးသည္ထုိသုိ႔ လက္ခံယုံၾကည္ေနပါက အမွန္ကုိလက္ခံေနျခင္းျဖစ္လုိ႔အယူဝါဒ မွန္ကန္ေသာေၾကာင့္ အယူဝါဒ မပ်က္စီးပဲ တည္ေနမည္ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ကေဖာ္ျပထားခဲ့တဲ့အခ်က္ေျခာက္ခ်က္ကုိ မယုံၾကည္လက္မခံပဲ ေအာက္ေဖာ္ျပလတၱံ႔ေသာ အခ်က္မ်ားကုိလက္ခံယုံၾကည္ပါက သရဏဂုံပ်က္စီးမည္ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီအခ်က္ေတြက(၁)ေလာကမွာ ဖန္ဆင္းရွင္ရွိ၏။ေျမၾကီး၊ဟိမဝႏၱာေတာင္၊သမုဒၵရာ၊စၾကာဝဠာႏွင့္ လူစတဲ့သတၱဝါမ်ားစြာကုိထုိဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္ဆင္းသည္ဟုမွားယြင္းစြာ ယူဆတတ္ၾကပါတယ္။မွားယြင္းစြာ ခံယူတတ္ၾကပါတယ္။အဲဒီအယူမွားဝါဒကုိ ဖန္ဆင္းရွင္(ဣႆရနိမၼာန)ဝါဒလုိ႔ေခၚပါတယ္။
(၂)တစ္ခ်ဳိ႔ေသာပုဂၢဳိလ္မ်ားဟာ ေလာကမွာ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံဆုိတာမရွိ ။ေကာင္းမွဳ ကုိျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ကုသုိလ္မျဖစ္ ကုသုိလ္မမည္။
အကုသုိလ္(သူတစ္ပါးအသတ္သတ္ျခင္း၊သူတစ္ပါးဥစၥာခုိးယူျခင္းစသည္)ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း အကုသုိလ္ မျဖစ္၊အကုသုိလ္မည္္စတဲ့အယူဝါဒမ်ားကုိလက္ခံ
က်င့္သုံးေနမွဳမ်ားရွိေနပါတယ္။အဲဒီဝါဒကုိ အေၾကာင္းတရားကုိ ပယ္တဲ့ဝါဒျဖစ္လုိ႔(အကိရိယဒိ႒ိ) လုိ႔ေခၚပါတယ္။
(၃)တစ္ဖန္ ကုသုိလ္ကံ၊အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အက်ဳိးတရားဆုိတာမရွိ။ ကုသိုလ္ကံျပဳလုပ္ေသာ္လည္း ..ေကာင္းက်ဳိးမရ။အကုသုိလ္ကံ(သူတစ္ပါးဥစၥာခုိးယူျခင္း၊သူတစ္ပါးအသတ္ကုိသတ္ျဖတ္ျခင္းစတဲ့)မေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္ကံမ်ားကုိလုပ္ျခင္းသည္ မေကာင္းက်ဳိးမခံစားရ၊ကုသုိလ္အက်ဳိးပင္ရေသးသည္ဟုထင္မွတ္ ယူဆေနၾကပါတယ္။ထုိအယူဝါဒသည္ အက်ဳိးတရားကုိပယ္သတ္ျခင္းေၾကာင့္(နတၳိကဝါဒ)လုိ႔ေခၚပါတယ္။ဘယ္လုိ ဘာသာမ်ားရဲ့ အယူဝါဒ ဆုိတာသိသာေလာက္မွာပါ။
(၄)ထုိ႔ျပင္ ကုသုိလ္၊အကုသုိလ္မရွိ။ကုသုိလ္ကံရဲ့ေကာင္းက်ဳိး၊အကုသုိလ္ကံရဲ့မေကာင္းက်ဳိးဆုိတာလည္းမရွိ။ဆုိလုိတာက အလွဴဒါနျပဳျခင္းသည္ အက်ဳိးမဲ့တဲ့အလုပ္ ပုိက္ဆံကုန္တဲ့ ပုိက္ဆံျဖဳန္းျခင္းျဖစ္တယ္။ သူတစ္ပါးအသက္ကုိ လည္လွီးျပီး သတ္ျဖတ္ျခင္းသည္ ကုိယ္မခံရပဲ။ျဖတ္တဲ့ဓါးကသာ ခံရတယ္ဆုိတဲ့ အယူဝါဒမ်ားကုိလည္း ခံယူက်င့္သုံးေနၾကပါတယ္။ထုိအယူဝါဒမ်ားသည္ အေၾကာင္းေရာ၊ အက်ဳိးေရာ ႏွစ္ပါးလုံးကုိ ပယ္သတ္ျခင္းျဖစ္တဲ့ အတြက္(အေဟတုကဒိ႒ိ)လုိ႔ေခၚပါတယ္။
ထုိေဖာ္ျပခဲ့ျပီးတဲ့ မွားယြင္းတဲ့ (မိစၦာဒိ႒ိ) အယူတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကုိ လက္ခံယုံၾကည္လုိက္လ်ွင္ ထုိသူ၏မူလက ရွိေနေသာ မွန္ကန္ေသာ ျမင့္ျမတ္ေသာ ေကာင္းေသာ (သမၼာဒိ႒ိ)ပ်က္စီးပါတယ္။ သရဏဂုံလည္း ပ်က္စီး ပါတယ္။ ဒါက အယူမွာတဲ့ မိစၦာဒိ႒ိေၾကာင့္ သရဏဂုံပ်က္စီးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ထုိပ်က္စီးမွဳသည္ အျပစ္ မကင္း တဲ့ ပ်က္စီးမွဳပါ။သရဏဂုံေဆာက္တည္တဲ့သူေသသြားလုိ႔ပ်က္တဲ့သရဏဂုံက အျပစ္ကင္းတဲ့ သရဏဂုံပါ။ ရတနာသုံးပါးကုိ အာရုံျပဳျပီးေသသြားမယ္ဆုိရင္ေတာင္ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ပါတယ္ ။ေသသြားလုိ႔သရဏဂုံပ်က္တယ္ဆုိေပမယ့္ ေသခါနီးႏွလုံးသြင္းမွန္သြားတဲ့အတြက္ မေသခင္မွာ ရတနာ သုံးပါးမွတစ္ပါးမည္သည့္ပုဂၢဳိလ္ကုိမွမဆည္းကပ္မကုိးကြယ္ျခင္း၊အယူဝါဒေၾကာင့္သရဏဂုံမပ်က္စီးျခင္းစတဲ့အခ်က္ေတြနဲ႔ျပည့္စုံေနေတာ့ သရဏဂုံတည္ျခင္းဆုိတဲ့အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါးက လြတ္ေျမာက္ျခင္းဆုိတဲ့ အက်ဳိးတရားကုိ ရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ဒါဆုိရင္ ေသခါနီးဘာမွႏွလုံးသြင္းလုိ႔မရေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဘုရား တရား သံဃာကုိသာအာရုံျပဳပါလုိ႔တုိက္တြန္းလုိတာပါ။အဲလုိသာ အာရုံျပဳမည္ဆုိရင္ သရဏဂုံ တည္ျပီးေသတဲ့ ပုဂၢဳိလ္ျဖစ္လုိ႔အပါယ္ေလးပါးလြတ္ေျမာက္မယ္ဆုိတာ ျမတ္စြာဘုရားကုိယ္စား ႏွုိးေဆာ္တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာ တကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)။
No comments:
Post a Comment