2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sunday, October 16, 2011

အႏိႈင္းမဲ့ ရဟန္း


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျမိဳ ႔၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိုက္မွာသီတင္းသံုးေတာ္မူေနစဥ္တုန္းကညတစ္ညရဲ့သန္းေခါင္ယံအခ်ိန္မွာ အနာထပိဏ္သူေဌးကေန ဘ၀ေျပာင္းသြားတဲ့ အနာထပိဏ္နတ္သား ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံေရာက္လာျပီး သူေလွ်ာက္ထားလိုတဲ့စကား
ေတြ ေလ်ွာက္ထားသြားခ့ဲပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေလ်ွာက္ထားခ်က္ေတြထဲကတစ္ခုကေတာ့...
“ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ႔တပည့္သားရဟန္းေတာ္ေတြအားလံုးထဲမွာအရွင္သာရိပုတၱရာ မေထျမတ္ဟာ ပညာဂုဏ္အားျဖင့္ေရာ၊ သီလဂုဏ္အားျဖင့္ေရာ၊ ကိေလသာျငိမ္းေအးမႈဂုဏ္အားျဖင့္ေရာ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးျဖစ္ပါ
ဘုရား၊ သံသရာတစ္ဖက္ကမ္း နိဗၺန္နန္းကို အျပီးတိုင္ဆိုက္ေရာက္ေတာ္မူၾကတ့ဲရဟန္းေတာ္ေတြအားလံုးထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထျမတ္သည္သာအသာဆံုး၊အျမတ္ဆံုးျဖစ္ေတာ္မူပါေပတယ္ဘုရား”အနာထပိဏ္နတ္သားရ႔ဲေလ်ွာက္ထားခ်က္ကိုျမတ္စြာဘုရားရွင္က လံု၀ျငင္းဆန္ျခင္းမျပဳပဲ သေဘာတူလက္ခံခဲ့တဲ့အတြက္“ရဟန္းေတာ္ေတြအားလံုးထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ဟာ
အသာဆံုး၊အျမတ္ဆံုးပဲ”၊“အရွင္သာရိပုတၱရာ ရဟန္းျမတ္ဟာ အႏႈိင္းမဲ့ရဟန္းပဲ” ဆိုတဲ့စကားဟာ ျမတ္စြာဘုရားအတည္ျပဳၿပီးသားစကားျဖစ္သြားပါတယ္။တစ္နည္းအားျဖင့္ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္မိန္႔ေတာ္မူတဲ့စကားျဖစ္သြားပါတယ္။
ေလာကမွာရိွရွိသမ်ွ ရဟန္းေတာ္ေတြအားလံုးထဲမွာ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ဟာ အႏိႈင္းမဲ့ရဟန္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလုိ႔လဲဆို
ေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ထက္ ပညာပိုႀကီးပါတယ္၊အက်င့္ပိုထူးပါတယ္လို႔ ႏိႈင္းရွင္စရာ၊ထပ္တူျပဳစရာ တျခားရဟန္းမရွိေတာ့
လို႔ပါပဲ။
သိစရာအားလံုးကို အကုန္အစင္ အၾကြင္းအက်န္မရွိ သိျမင္ေတာ္မူတဲ့ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလြဲရင္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ဟာေလာကမွာပညာဉာဏ္အၾကီးမားဆံုးပါပဲ။ခက္ခဲနက္နဲတဲ့တရားသေဘာေတြဆိုတာအသာထား၊လူေတြရဲ ႔ပကတိမ်က္စိနဲ႔ျမင္နိုင္တဲ့ရုပ္၀တၳဳေတြကို သိစြမ္းႏိုင္တဲ့ ပညာဉာဏ္အရာမွာေတာင္ ဘယ္သိပၸံပညာရွင္မွလိုက္မမီွႏိုင္ေအာင္ အံ့မခန္း ထက္ျမတ္လွပါတယ္။
တစ္ကမၻာလံုးတစ္ျပိဳင္တည္းမိုရြာသြန္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ“မဟာသမုဒၵရာထဲက်တဲ့မိုးေရေပါက္ကဘယ္ေလာက္အေရအတြက္ရိွတယ္၊
ေျမႀကီးေပၚက်တဲ့မိုးေရေပါက္အေရအတြက္ကဘယ္ေလာက္ရိွတယ္၊ေတာင္ေပၚက်တဲ့မိုးေရေပါက္ကဘယ္ေလာက္အေရအတြက္ရိွတယ္”
လို႔ ဂဏန္းထိုးျပႏိုင္ေလာက္ေအာင္ တစ္ကမၻာလံုးကမိုးေရေပါက္ေတြကို တစ္ခ်ိန္တည္းတစ္ျပိဳင္တည္းေရတြက္ျပႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေန႔ေခတ္ ေတာ္လွပါတယ္၊ထက္လွပါတယ္ဆိုတဲ့ ဘယ္သိပၸံပညာရွင္မွ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္လို ေရတြက္မျပႏိုင္ပါဘူး။
တကယ္လို႔ေရတြက္ျပႏိုင္ရင္လည္းစက္အားကိုးနဲ႔ ခလုပ္ႏွိပ္ေရတြက္ျပႏိုင္မွာပါ။ စက္အကူအညီမပါပဲ စိတ္သက္သက္၊ဉာဏ္သက္သက္
နဲ႔ေတာ့ ေရတြက္ျပႏိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္ေက်ာ္တဲ့အခ်ိန္ မိမိကိုအျမဲျပဳစုလုပ္ေၾကြးမဲ့ရဟန္းတစ္ပါးေရြးခ်ယ္ဖို႔ သံဃာ့ပရိသတ္
ကိုမိန္႔ေတာ္မူေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္က မိမိအျမဲျပဳစုလုပ္ေက်ြးမဲ့အေၾကာင္းအရင္ဦးေအာင္ေလ်ွာက္ထားပါတယ္။အဲဒီအခါ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က...
“ခ်စ္သား သာရိပုတၱရာ၊ ငါဘုရားကို သင္ခ်စ္သား အျမဲျပဳစုလုပ္ေႂကြးဖို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ သင္ခ်စ္သား
ေနေလရာအရပ္တိုင္းဟာ တကယ့္ကိုတရားမဆိတ္သံုးတဲ့ေနရာ ျဖစ္ေနလို႔ပါ၊ဟုတ္တယ္ေလ၊ သင္ခ်စ္သားရဲ့ဆံုးမဩ၀ါဒဟာ ငါဘုရား
ရဲ ႔အဆံုးအမဩ၀ါဒနဲ႔ အတူတူပါပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ သင္ခ်စ္သားမွာ ငါဘုရားကုိ အျမဲျပဳစုလုပ္ေကၽြးဖို႔ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး”
လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူျပီး အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ရဲ ႔ ဗုဒၶေ၀ရာ၀စၥ အျမဲျပဳလုပ္ခြင့္ကို ပယ္ျမစ္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
သာသနာအတြက္ အားကိုးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ဉာဏ္စြမ္း ဉာဏ္စ ထက္ျမတ္ျပီး စာေပပရိယတ္ကို တကယ္လိုလိုလားလား ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနတဲ့ တပည့္ရဟန္း၊သာမေနေတြကို ဆရာဘုန္းၾကီးေတြက ကိုယ့္အနားမွာ အျမဲေနခိုင္းျပီး ကိုယ့္ေ၀ယာ၀စၥေတြကို
အခ်ိန္ျပည့္ လုပ္ခိုင္းတာမ်ိဳး လံုး၀ေရွာင္ၾကင္သင့္တယ္ဆိုတာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကသက္ေသျပေနပါတယ္။ ဆရာသမားေကာင္းတစ္
ေယာက္ဆိုတာ ကိုယ့္တပည့္ကို ကိုယ့္အက်ိဳးအတြက္ အသံုးမခ်ဘဲ အမ်ားအက်ိဳး၊ သာသနာ့အက်ိဳးအတြက္ပဲ အသံုးခ်သင့္ပါတယ္။
မိဘေတြလည္း သားသမီးအေပၚနည္းတူ သေဘာထားရမွာပါပဲ။
အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔အဆံုးအမဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ႔ အဆံုးအမနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္ေနတာကိုၾကည့္ရင္ အရွင္သာရိပုတၱရာ
ဟာ ဉာဏ္ပညာသိပ္ၾကီးမားတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။အခ်ိန္ၾကာၾကာတရားရွည္ေဟာရလို႔ ျမတ္စြာဘုရားခါးေညာင္းေတာ္မူျပီဆိုရင္ “ငါဘုရားခါးေညာင္းတယ္၊ ခါးဆန္႔လိုက္ဦးမယ္ခ်စ္သားသာရိပုတၱရာ ဆက္ေဟာလိုက္ပါဦး” လို႔ မိန္႔ေတာ္မူျပီးတရားေဟာပုလႅင္ေနာက္ကြယ္က သီးသန္႔အခန္းငယ္ေလးထဲမွာျမတ္စြာဘုရား ခါးဆန္႔လဲေလ်ာင္းျပီး အေညာင္းအညာေျဖေတာ္မူရပါတယ္။ျမတ္စြာဘုရား ခါးေညာင္းေျဖေနခ်ိန္၊ ခါးနာသက္သာေအာင္
လဲေလ်ာင္းေနခ်ိန္မွာ အရွင္သာရိပုတၱရာက ျမတ္စြာဘုရားေဟာလက္စတရားကို ျမတ္စြာဘုရားေဟာေျပာလိုတဲ့အဓိပၸယ္အတိုင္း
တစ္သေ၀မတိမ္း ေရွ ႔ဆက္ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
မိမိေဟာလိုတဲ့အတိုင္း ေဟာေနတဲ့အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔တရားေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ကန္႔လန္႔ကာေနာက္ကြယ္ကေန
ခါးေညာင္းေျဖေနရင္း ႏွစ္ႏွစ္ျခိဳက္ျခိဳက္ေလးေလးစားစား နာၾကားတာ္မူပါတယ္။ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေနဆဲတရားကို ျမတ္စြာဘုရား
အလိုက်ခၽြတ္စြပ္ ေဟာႏိုင္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ရဲ ႔ဉာဏ္ပညာေတာ္ကေတာ့အ့ံမခန္းၾကီးၾကယ္လွပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ခုႏွစ္၀ါေျမာက္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မ်ာ ၀ါတြင္းသံုးလပတ္လံုး အဘိဓမၼာတရားေဟာၾကားေတာ္မူတုန္းက
ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္းဆြမ္းခံခ်ိန္ေရာက္ျပီဆိုရင္ နိမၼိတဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ကိုတရားဆက္ေဟာခိုင္းထားခဲ့ျပီး မိမိကို္ယ္တိုင္ကေတာ့လူ႔ျပည္ဆင္း၊
အေနာတတ္အိုင္မွာေရခ်ိဳး၊ ေျမာက္ကၽြန္းကို ဆြမ္းခံၾကြ၊အေနာတတ္အိုင္ကမ္းနေဘးမွာ ဆြမ္းဘုန္းေပးျပီး ေန႔သန္႔စင္ဖို႔(ေန႔ပိုင္းသီတင္း
သံုးဖို႔)အတြက္ စႏၵကူးေတာကိုၾကြေတာ္မူပါတယ္။စႏၵကူးေတာမွာ ေန႔သန္႔စင္ေနတဲ့ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို အရွင္သာရိပုတၱရာက ေ၀ယ်ာ
၀စၥ လာေရာက္ျပဳလုပ္ေပးပါတယ္၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳလုပ္ျပီးတာနဲ႔ ျမတစြာဘုရားရွင္က အဲဒီတစ္ေန႔တာ နတ္ျပည္မွာ
ေဟာခဲတဲ့ အဘိဓမၼာတရားအက်ယ္ကို အက်ဥ္းဆံုးခ်ဳပ္ျပီး အရွင္သာရိပုတၱရာကို နမူနာေပးေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ အဘိဓမၼာတရားကို အရွင္သာရိပုတၱရာက ကမ္းနားမွာရပ္ျပီး မဟာသမုဒၵရာကို လက္ဆန္႔
ညႊန္ျပခံရသလို နည္းအက်ယ္ရျပီး နည္းရာေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ နည္းေသာင္းသိန္းေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ အက်ယ္တ၀င့္ခ်ဲ ႔ထြင္သိျမင္ေတာ္
မူသြားပါတယ္။မိမိအက်ယ္သိတဲ့ အဘိဓမၼာတရားကို လင္းႏို႔သားငါးရာဘ၀တုန္းက အဘိဓမၼာတရားနာၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ အတူေနတပည့္ရ
ဟန္းငါးရာကို မက်ဥ္းမက်ယ္ အလယ္အလတ္နည္းနဲ႔ ေန႔စဥ္ျပန္ေဟာျပပါတယ္။“အဘိဓမၼာပိဋကတ္”ဆိုျပီး ဒီကေန႔ေလ့လာေနၾကတဲ့
အဘိဓမၼာတရားဟာ ျမတ္စြာဘုရားအလိုက် အရွင္သာရိပုတၱရာ ျပန္ေဟယျပထားတဲ့ တရားေတြပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဟာျပတ့ဲတရားကို ျမတ္စြာဘုရား အက်ယ္ေဟာခဲ့တဲ့အတိုင္း ထပ္တူထပ္မွ်ထိုးထြင္းခ်ဲ႔ထြင္ သိျမင္
ႏိုင္တဲ့ အရွုင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ရဲ့ ဉာဏ္ပညာေတာ္ၾကီးကေတာ့ လူသားေတြမဆိုထားနဲ႔ နတ္ေတြ ျဗဟၼာေတြေတာင္ ဘယ္လို
နည္းနဲ႔ မွလိုက္မမီ ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ၾကီက်ယ္ခမ္းနားလြန္းလွပါတယ္။ဒါေတြေၾကာင့္လည္း အနာထပိဏ္နတ္သားက“ပညာဂုဏ္အား
ျဖင့္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာသာ အသာဆံုး၊အျမတ္ဆံုး အႏႈိင္းမဲ့ရဟန္း”လို႔ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုေလ်ွာက္ထားခဲ့တာပါ။ျမတ္စြာဘုရား
ရွင္ကလည္း ဟုတ္မွန္ေၾကာင္းအတည္ျပဳခဲ့တာပါ။
တစ္ခါေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာေဒသစာရီလွည့္လည္ရင္း စတုဒီသာရံုတစ္ခုမွာ မက်န္းမမာျဖစ္ေနပါတယ္။အဲဒီ စတုဒီတာရံုက ကပ္လွဴတဲ့ဆြမ္းကို တစ္ရက္သာဘုန္းေပးျပီး ေနာက္ေန႔ေတြမွာေတာ့ ဆြမ္းလံုး၀ဘုန္းမေပးေတာ့ပဲ ဆြမ္းအငတ္ခံေတာ္မူပါတယ္။ေန႔
ရက္မ်ားစြာ စတုဒီတာေၾကြးတဲ့ အလွဴမ႑ပ္ၾကီးေတြမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြအေနနဲ႔ တစ္ရက္သာ အလွဴခံခြင့္၊တစ္ရက္သာဆြမ္းစားခြင့္
ရွိတဲ့အတြက္ ၀ိနည္းဥပေဒေတာ္ကို ေလးစားလိုက္နာတဲ့အေနနဲ႔ အခုလိုအရွင္သာရိပုတၱရာ ဆြမ္းအာဟာရျဖတ္ေတာက္ထားလိုက္
သာပါ။ျမတ္စြာဘုရားသိသြားတဲ့အခါမွာေတာ့ မက်န္းမာရင္ ေန႔စဥ္အလွဴခံ ဘုန္းေပးႏုိင္ေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းျဖည့္စြက္ခြင့္ျပဳခ်က္
ထတ္ျပန္ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။
ေတာအုပ္တစ္ခုမွာ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္နဲ႔အတူ သီတင္းသံုးေတာ္မူခဲ့စဥ္တုန္းက အရွင္မွာေလနာေရာဂါျဖစ္ျပီး အျပင္းအထန္
ဒုကၡေ၀ဒနာ ခံစားခဲ့ရဖူးပါတယ္။လူ႔ဘ၀တုန္းက ေလနာေရာဂါျဖစ္ရင္ေထာပတ္၊ပ်ားရည္၊သၾကားစသည္နဲ႔ ေရာစပ္ခ်က္ထားတဲ့ ႏို႔ဃနာ
ထမင္းစားျပီး ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းခဲ့ဖူးေၾကာင္း အရွင္သာရိပုတၱရာ ေျပာျပတဲ့အတြက္ ေနာက္ရက္မွာ နို႔ဃနာထမင္းရကိုရရမယ္ ဆိုတဲ့
ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ဆြမ္းခံထြက္ေတာ္မူပါတယ္။အရွင္ျမတ္နွစ္ပါး စကားေျပာသံကိုၾကားရတဲ့ ရုကၡစိုးနတ္က ဆြမ္း
ခံအိမ္တစ္အိမ္က သားတစ္ေယာက္ကို ၀င္ပူးျပီးၾကိဳေျပာထားတဲ့အတြက္ အဲဒီေန႔မွာအဲဒီအိမ္ကေန ႏို႔ဃနာဆြမ္း အလွဴခံရရွိေတာ္မူပါ
တယ္။ဒါေပမဲ့ အဲဒီႏို႔ဃနာဆြမ္းကို အရွင္သာရိပုတၱရာက လံုး၀ဘုဥ္းေပးေတာ္မမူပါဘူး။တစ္စံုတစ္ေယာက္ကၾကားခံဒလံလုပ္ျပီး ႏႈတ္ျမြက္တိုက္တြန္းလို႔ ရလာတဲ့ ဆြမ္းမို႔၀ိနည္းနဲ႔ မညီဘူးဆိုျပီး အာလယျပတ္ ပယ္ျမစ္ေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာ လံုး၀လက္မခံတဲ့ အဲဒီႏုိ႔ဃနာဆြမ္းကို အရွင္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ေျမၾကီးေပၚစြန္႔သြန္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့
ႏို႔ဃနာဆြမ္းေျမၾကီးေပၚက်တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ့ ေလနာေရာဂါယူပစ္လိုက္သလို လံုး၀ေပ်ာက္ကင္းသြားပါတယ္။
ေနာက္ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ၾကာ ပရိနိဗၺန္စံတဲ့တိုင္ေအာင္ ေလနာေရာဂါဘယ္ေတာ့မွထပ္မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ဂိလာနရဟန္းေတာ္ေတြအေန
နဲ႔ ညစာထဲမွာ အက်ံဳး၀င္တဲ့ ေပါ့ေပါပါးပါး စားဖြယ္၊ေသာက္ဖြယ္ေတြကို က်န္းမာေရးအေၾကာင္းျပ၊ေဆးမစားခင္အစာခံတာအၾကာင္း
ျပျပီး မြန္းလြဲပိုင္းစားေတာ့၊ေသာက္ေတာ့မယ္ၾကံတိုင္း အရွင္သာရိပုတၱရာမေထျမတ္ကိုအထူးသတိရသင့္ပါတယ္။စာက်က္ရတာ၊စာျပန္
ရတာကိုအေၾကာင္းျပ၊ လုပ္အားေပးရတာ၊ ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္ရတာကို အေၾကာင္းျပျပီး ေလးေလးလံလံစားဖြယ္ေတြ၊ ဆြမ္းအစစ္ၾကီးေတြ
ကို မြန္းလြဲပိုင္းေတြမွာ အပီကိုင္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္ သတိရသင့္တာေပါ့။
ဥကို အသက္ေပးကာကြယ္တဲ့ ရစ္မလို၊ျမီးဆံကိုအသက္ေပးေစာင့္ေရွာက္တဲ့ စာမရီသားေကာင္လို ၀ိနည္းစည္းကမ္းကို အသက္
ေပးလိုက္နာတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ရဲ ႔ ကိုယ္က်င့္သီလကေတာ့ ေနာင္လာေနာက္သားသီလျမတ္နိုးသူေတြအတြက္စိတ္
ထက္သန္စရာ အားေဆးၾကီးတခြက္ပါပဲ။ ဒါေတြေၾကာင့္လည္း အနာထပိဏ္နတ္သားက“သီလဂုဏ္အားျဖင့္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာ
သာ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး၊ အႏႈိင္းမဲ့ရဟန္း” လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္းဟုတ္မွန္
ေၾကာင္း အတည္ျပဳခဲ့တာပါ။
တစ္ခါေတာ့ အခန္႔မသင့္လို႔ သကၤန္း၀တ္ပံု မညီမညာျဖစ္ေနတဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာကို ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ ကိုရင္ေလးတစ္ပါးက
“အရွင္ဘု၇ား သကၤန္း၀တ္တာ မညီပါလား” လို႔ ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ ခ်က္ခ်င္းျပင္၀တ္ျပီး“ဒီေလာက္ဆိုအဆင္ေျပပါျပီလားဆ၇ာ“
လို႔ ကိုရင္ေလးကို လက္အုပ္ခ်ီေလွ်ာက္ထားခဲ့ဖူးပါတယ္။“ဒီေန႔မွကိုရင္ျဖစ္တဲ့ ခုနစ္ႏွစ္အရြယ္ ကိုရင္ေလးကပဲ ဆံုးမလာပါေစ၊ အဲဒီ
အဆံုးအမကို ဦးထိပ္တင္ခံယူပါတယ္” လို႔လည္းက်ဴးရင့္ခဲ့ပါတယ္။
လူၾကီးဆံုးမတာကိုလူငယ္ေတြအလြယ္တကူခံယူေလ့ရွိေပမဲ့ လူငယ္က အမွားျပင္ေပးတာကိုေတာ့လူၾကီးေတြ အလြယ္တကူ
ခံယူေလ့မရွိပါဘူး လူငယ္ကေစတနာနဲ႔ အမွားျပင္ေပးတာကို“သူနားမလည္လို႔ ေျပာတာပါ၊သူနားမလည္ေသးလို႔ေျပာတာပါ”ဆုိျပီး
ခြင့္လႊတ္သလိုလို ဘာလိုလိုနဲ႔ ကိုယ့္အမွားကိုဇြတ္အတင္းအမွန္လုပ္ပစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ကိုထက္အသက္ငယ္တဲ့ရဟန္းေတာ္ေတြက
ဘုရားအလိုက်အမွားျပင္ေပးတာကိုပဲ စပ္စြဲသေယာင္ေယာင္၊ ေစာ္ကားသေယာင္ေယာင္သတ္မွတ္ျပီး လံုး၀လက္မခံတဲ့ သက္ၾကီးရြယ္
အုိ လူ၀တ္ေၾကာင္ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။
အရွင္အႆဇိရဲ ႔တရားကိုနာျပီး ေသာတာပန္ျဖစ္ခဲ့ရတ့ဲအတြက္ အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ ေသာတာပန္ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ကစျပီး
အသက္ထက္ဆံုး အိပ္တိုင္းအပ္တိုင္း အရွင္အႆဇိရွိရာအရပ္ကို ရည္မွန္းလက္အုပ္ခ်ီရွိခိုးျပီးမွ အရွင္အႆဇိရွိရာဘက္ကို ဦးေခါင္း
ထားအိပ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ေလာကမွာဘယ္အသိတရားမဆိုဆရာနဲ႔ကင္းျပီးရရိုးထံုးစံမရွိပါဘူး သက္ရွိဆရာျဖစ္ျဖစ္၊သက္မဲ့ဆရာျဖစ္ျဖစ္
ဆရာတဦးရဲ ႔တိုက္ရိုက္သင္ၾကားေပးမႈ၊သို႔မဟုတ္ သြယ္၀ိုက္သင္ၾကားေပးမႈေၾကာင့္သာ အသိတရားေတြတျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာခဲ့
ရတာပါ။ သံသ၇ာဇာတ္သိမ္း ဒုကၡျငိမ္းတဲ့အထိ အသိဉာအလင္းဖြင့္ေပးတဲ့ ဆရာဆိုရင္ေတာ့ ေက်းဇူးအၾကီးမားဆံုးျဖစ္လို႔ မီးပူေဇာ္တဲ့
သူ မီးကို မျပတ္ေတာက္ေစသလို ေက်းဇူးရွင္ဆရာကိုလည္း မျပတ္ဦးတိုက္ ပူေဇာ္ေနသင့္ပါတယ္။
ဆြမ္းခံခ်ိန္ေရာက္လို႔ ရဟန္းသာမေဏေတြ ျမိဳ ႔တြင္း ရြာတြင္း ဆြမ္းခံၾကြသြားၾကျပီဆိုရင္ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ ေက်ာင္းတိုက္တစ္တိုက္လံုး လွည့္လွည္ၾကည့္ရႈျပီး တံျမက္မလွည္းရေသးတဲ့ ေနရာေတြတံျမက္လွည္း၊ ေရကုန္ေနတဲ့ေသာက္ေရအိုး
သံုးေရအိုေတြကုိေရျဖည့္၊ ေနရာတက်မထားတဲ့ ခုတင္,ကုလားထိုင္ စတဲ့ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းေတြေနရာတက်သိမ္းဆည္း၊
လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ သန္႔ရွင္းေရးေတြ၊ ေဝယ်ာဝစၥေတြ တစ္ခုမက်န္ လိုက္လုပ္ျပီးမွ ေနာက္ဆံုး ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔အတူ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ ခရီးေဒသစာရီ ၾကြခ်ီေတာ္မူၾကတဲ့အခါတိုင္းမွာလည္း“ငါဘုရားလက္ယာရံပဲ” ဆိုျပီး
ေရွ ႔ဆံုးကေနဘုရားနားကပ္မလိုက္ပဲ သံဃာ့ပရိသတ္ ေနာက္ဆံုးကေန ေျဖးေျဖးေႏွးႏွး လိုက္ပါလာၾကတဲ့ နာမက်န္းရဟန္းေတြ၊
သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြကို လိုအပ္တာကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးရင္း သံဃာ့ပရိသတ္ေနာက္ဆံုးကေန အရွင္သာရိပုတၱရာ လိုက္ပါေတာ္မူ
ပါတယ္။
သားၾကီးတို႔၊ တပည့္ၾကီးတို႔ဆိုတာ မိဘတို႔၊ ဆရာသမားတို႔ရဲ ႔ လက္လြဲရေလာက္ေအာင္ အားကိုးထိုက္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း
ေတြျဖစ္သင့္ပါတယ္။ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသဖို႔ဆိုတာကလည္း အမိန္႔ေပးေနရံု၊လမ္းညႊန္ေနရံုနဲ႔ မျပီးဘဲ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ လုပ္သင့္တဲ့
အလုပ္ေတြကို လူျမင္ရာေရွ ႔နားကေနပဲျဖစ္ျဖစ္၊လူကြယ္ရာေနာက္နားကေနပဲျဖစ္ျဖစ္ ေစတနာပါပါ၊ ေမတၱာျပည့္ျပည့္နဲ႔ ေစ့ေစ့စပ္စပ္
လုပ္ေဆာင္သြားတတ္ဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္။
တစ္ခါေတာ့ျမိဳ ႔တြင္းေခတၱၾကြေနတဲ့ ရဟန္းငယ္တစ္ပါးရဲ ႔မုန္႔ေဝစုကို အဲဒီရဟန္းငယ္ေနအေတာ္ၾကီးျမင့္တဲ့အထိ ေက်ာင္းျပန္
ေရာက္မလာတဲ့အတြက္ မုန္႔ေဝစုယူလာတဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြက အရွင္သာရိပုတၱရာကို ဆက္ကပ္လိုက္ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာ
အဲဒီမုန္႔ဘုဥ္းေပးျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ အဲဒီရဟန္းငယ္ေက်ာင္းျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ရဟန္းေတာ္ေတြကဒငါ့ရွင္ရဲ ႔မုန္႔ကို အရွင္သာရိပုတၱရာ
ဘုဥ္းေပးလိုက္ျပီဓ လို႔လည္းေျပာေရာ၊ အဲဒီရဟန္းငယ္က“ေဩာ္... ေလာကမွာ အေကာင္းမၾကိဳက္တဲ့သူရယ္လို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာကို
ေစာင္းခ်ိတ္ျပီး ကဲ့ရဲ ႔စကားဆိုလိုက္ပါတယ္။ အရွင္သာရိပုတၱရာလည္း သံေဝဂအၾကီးအက်ယ္ရျပီး အဲဒီေန႔ အဲဒီအခ်ိန္ကစလို႔ မုန္႔ခဲဖြယ္
ကို လံုးဝမဘုဥ္းေပးေတာ့ပါဘူး။ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြဆြမ္းဘုဥ္းေပးျပီးရင္ မုန္႔ သစ္သီး စတဲ့ ခဲဖြယ္ ဘုဥ္းေပးၾကတာ အစဥ္အလာ
ထံုးစံ ျဖစ္ေနေပမဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းျမတ္တဲ့ခဲဖြယ္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ပဲရင္းႏွီးတဲ့ ဒကာ ဒကာမ
ကပဲကပ္ကပ္ လံုးဝဘုဥ္းေပးေတာ္မမူေတာ့ပါဘူး။ ရုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ရင္“စိတ္ဆိုးတတ္လိုက္တာ စိတ္ေကာက္တတ္လိုက္တာ”
လို႔ထင္ထင္ရေပမယ့္ အရွင္သာရိပုတၱရာမွာ ဒသကိေလသာ လံုးဝမရွိေတာ့တဲ့ အတြက္ ဘာေၾကာင္းေၾကာင့္မွ စိတ္ဆိုးစရာ၊ စိတ္ေကာက္စရာ၊စိတ္ညစ္စရာ၊ စိတ္ပ်က္စရာ မရွိေတာ့ပါဘူး အားလံုးအေပါခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါတယ္။အားလံုးအေပါသည္းခံႏိုင္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့မုန္႔ခဲဖြယ္လံုးဝဘုဥ္းမေပးေတာ့တာဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔ျပတ္သားမႈပါ။ ကိုယ္ႏႈတ္အမူအရာမွာ ကိေလသာအရိပ္
အေယာင္သန္းတာကိုလံုးဝမလိုလားတဲ့ တိက်ျပတ္သားမႈပါ။ သံေယာဇဥ္ႏြယ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကို ရြံရွာစက္စုပ္တဲ့ ခိုင္မာတိက်ျပတ္သား
မႈပါ။
သံေယာဇဥ္ျပတ္တာကို ေမတၱာကင္းမဲ့တယ္လို႔ သံေယာဇဥ္ေပ်ာ္ ကိေလသာသမားေတြက ကဲ့ရဲ ႔ရႈတ္ခ်ၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့
သံေယာဇဥ္ျပတ္တာဟာ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ ႔ ကိေလသာျငိမ္းေအးျခင္းဂုဏ္တစ္မ်ိဳးပါ။သံေယာဇဥ္ျပတ္တာနဲ႔ ေမတၱာကင္းမဲ့
တာလည္း လံုးဝမတူပါဘူး။ သံေယာဇဥ္ ဆယ္မ်ိဳးရွိတဲ့အထဲက လူေတြေျပာျပာေနတဲ့ သံေယာဇဥ္ဆိုတာ ကာမရာဂသံေယာဇဥ္ဆိုတဲ့
တဏွာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ တဏွာဆိုတာျပတ္ေလ ေကာင္းေလပါပဲ။ တဏွာျပတ္ေလ၊ ေမတၱာၾကီးမားေလမို႔ သံေယာဇဥ္ျပတ္တဲ့သူေတြ
ဟာ အမွားေကာင္းက်ိဳးေတြကို လိုလားတဲ့ေမတၱာတရား ပိုအားေကာင္းတတ္ပါတယ္။သံေယာဇဥ္ျပတ္တဲ့သူရဲ ႔ အမ်ားေကာင္းက်ိဳး
ေဆာင္ရြက္ခ်က္အားလံုးဟာလည္း ကိုယ္က်ိဳးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လံုးဝမပါတဲ့ သန္႔သန္႔စင္စင္ မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ေတြခ်ည္းပါပဲ။
ကာမရာဂသံေယာဇဥ္မွာပါတဲ့ ကာမရာဂဆိုတာ ဖုိမဆိုင္ရာ ကာမရာဂတစ္ခုတည္းကိုပဲေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး သက္ရွိသက္မဲ့ ဘယ္အာ
ရံုေပၚမဆို သာယာႏွစ္သက္ေနရင္၊သေဘာက်ေက်နပ္ေနရင္၊ ခင္မင္တြယ္တာေနရင္၊စြဲလန္းျမတ္ႏုိးေနရင္ ကာမရာဂပါပဲ။
အရပ္ထဲမွာသံုးႏႈန္းတဲ့ တဏွာနဲ႔ ဓမၼနယ္ပယ္မွာသံုးႏႈန္းတဲ့ တဏွာ လံုးဝမတူပါဘူး။ အရပ္ထဲမွာေတာ့ စကားလွေအာင္၊ နားခံသာ
ေအာင္ တဏွာကိုလည္း ေမတၱာလို႔သံုးႏႈန္း၊ သံေယာဇဥ္က္ိုလည္းေမတၱာလို႔သံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ ဓမၼနယ္ပယ္မွာေတာ့ ေမတၱာသံေယာဇဥ္
လံုးဝမရွိပါဘူး။ တစ္ဘက္သားအေပၚ တြယ္တာတာ၊ တစ္ဘက္ဝတၳဳအေပၚ ႏွစ္သက္တာမွန္သမွ် တဏွာေတြ ခ်ည္းပါပဲ။
သံသရာမွာေပ်ာ္ခ်င္ရင္ တဏွာကိုေမတၱာ လို႔ လွည့္စားခြင့္ရွိေပမယ့္ သံသရာကလြတ္ခ်င္၇င္ေတာ့ တဏွာကို တဏွာလို႔ အမွန္အတိုင္း
ျမင္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။“ငါ့ေမတၱာကို တဏွာလို႔ေျပာရေကာင္းလား”ဆိုျပီး ဆတ္ဆတ္လူးျဖစ္ရင္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ေရာ၊
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္နဲ႔ပါ အေဝးၾကီးေဝးေနဦးမွာပါပဲ။
မုန္႔ခဲဖြယ္တည္းဟူေသာကာမဝတၳဳအေပါမွာ သံေယာဇဥ္လံုးဝကင္းျပတ္တာကိုၾကည့္ျခင္းျဖင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔ကိေလသာ
ျငိမ္းေအးမႈအစြမ္းသတၱိ ဘယ္ေလာက္ၾကီးမားတယ္ဆိုတာ သိႏိုင္ပါတယ္။ ကိေလသာရဲ ႔ ဝါသနာအေငြ႔အသက္ကို ဗုဒၶဘုရားရွင္တို႔သာ
ပယ္နိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔ သႏၱာန္မွာ ကိေလသာကင္းစင္ေနပံုကလည္း ဝါသနာအေငြ႔အသက္ မရွိသေလာက္
နီးပါးပါပဲ။
ေမ်ာက္ဘဝက လာခဲ့လို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာေျမာင္းေတြ႔ရင္ ခုန္ခ်င္တယ္၊ ေခ်ာင္းေတြ႔ရင္ခုန္ကူးခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့စကားဟာ
ေထရဝါဒပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ လံုးဝမပါဝင္တဲ့ တစ္ဆင့္ၾကား ပါးစပ္ရာဇဝင္စကားသာျဖစ္ပါတယ္။တစ္နည္းအားျဖင့္ မဟာယာန
က်မ္းတစ္က်မ္းမွာပါတဲ့ ဘုရားေလာင္းဝါဒစည္းရံုးသိမ္းသြင္းမႈသာျဖစ္ပါတယ္။အရွင္သာရိပုတၱရာကို သက္သက္သိကၡာခ်တဲ့စကားပါ
လံုးဝမမွန္ပါဘူး။အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔ သႏၱာန္မွာ တဏွာဆိုတဲ့ကိေလသာ ဝါသနာအေငြ႔အသက္မရွိသေလာက္ကင္းစင္တာ မဟုတ္
ပါဘူး။ေဒါသ၊ မာန စတဲ့တျခားကိေလသာေတြအားလံုးလည္း ဝါသနာအေငြ႔အသက္မရွိသေလာက္ကင္းစင္ပါတယ္။
“သည္းခံမႈအား သိပ္ေကာင္းတယ္”ဆိုတာ ဟုတ္မဟုတ္စမ္းသပ္တဲ့ အေနနဲ႔ ဆြမ္းခံထြက္ေနစဥ္ ေက်ာျပင္ကို လက္ဝါးနဲ႔
တအားရိုက္နွက္ခဲ့ပုဏၰားတစ္ေယာက္ကိုလည္း လံုးဝစိတ္မဆိုးပဲ အရွင္သာရိပုတၱရာ ခြင့္လႊတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ မေတာ္တစ္စ သကၤန္းစြန္း
နဲ႔ ထိမိတာကို ရန္ျငိဳးဖြဲ႔ျပီး ျပႆနာရွာတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါးကိုလည္း လံုးဝစိတ္မခုပဲ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္ လက္အုပ္ခ်ီျပီး သည္းခံခြင့္လႊတ္
ဖို႔ အရွင္သာရိပုတၱရာ ေတာင္းပန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ရဲ ႔ ဆိုဆံုးမလြယ္မႈ၊ ဆရာသခင္ေက်းဇူးရွင္ကို ဦးထိပ္တင္မႈ၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းပီသမႈ၊
ိစိတ္ဓာတ္ျပတ္သားမႈ၊ သည္းခံခြင့္လႊတ္ႏိုင္မႈ ... စတဲ့ စြမ္းရည္သတၱိေတြကို ရည္ညႊန္းျပီးေတာ့ပဲ အနာထပိဏ္နတ္သားက
“ကိေလသာျငိမ္းေအးမႈဂုဏ္အားျဖင့္လည္း အရွင္သာရိပုတၱရာသာ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုးဟန္း၊ အႏႈိင္းမဲ့ရဟန္း” လို႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ကို ေလွ်ာက္ထားခဲ့တာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ဟုတ္မွန္ေၾကာင္းအတည္ျပဳခဲ့တာပါ။
တစ္ေလာကလံုးရဲ ႔ အႏိႈင္းမဲ့ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အရွင္သာရိပုတၱရာဟာ အႏိႈင္းမဲ့ရဟန္း ျဖစ္ပါတယ္လို႔
“သာရိပုေတၱာဝ ပညာယ၊ သီေလန ဥပသေမန စ။ေယာပိ ပါရဂၤေတာ ဘိကၡဳ၊ ဧတာဝ ပရေမာ သိယာ” ဆိုတဲ့စကားေတာ္နဲ႔
အနာထပိဏ္နတ္သားရဲ ႔ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို အတည္ျပဳေသာအားျဖင့္ ေဟာၾကားညႊန္ျပထားတာမို႔ လူသားတိုင္း လူသားတိုင္း
အႏႈိင္းမဲ့ရဟန္းျဖစ္တဲ့ အရွင္သာရိပုတၱရာရဲ ႔ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေလ့လာမွတ္သားဲျပီး စြမ္းအားရွိသမွ်
အတုယူက်င့္သံုး ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

(အရွင္ဆႏၵာဓိက ေရးသားပူေဇာ္ေသာ “အႏိႈင္းမဲ့ရဟန္း” စာအုပ္မွကူးယူေဖာ္ျပသည္) 

Posted by kosaijonathan on December 22, 2009 at 2:51pm 

ကမ ၻာသစ္ စာစုမ်ားကို facebook တြင္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား မွ်ေ၀လိုပါလွ်င္ ေအာက္တြင္ ပါရိွေသာ facebook like icon အား Click ႏွိပ္၍ အလြယ္တကူ Share လုပ္ႏိုင္ပါသည္။  
 

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>