2 3 4 5 6 7 8 9 10

Monday, October 17, 2011

ဓမၼကို ရွာေဖြၿခင္း

မိဘေတြက ဗုဒၵဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္တာနဲ႔ အညီ ကၽြန္မလည္း ငယ္စဥ္က စိတ္ထဲေလးေလးနက္နက္ မယံုၾကည္ခဲ႔ေသာ္လည္း မိရိုးဖလာ ဗုဒၵဘာသာ၀င္ တစ္ဦးျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ကံအားေလ်ာ္စြာပဲ စာဖတ္လဲ ၀ါသနာပါသူ တစ္ဦးျဖစ္ခဲ႔ပါတယ္။ ကိုယ္ဘာကိုသိခ်င္တယ္၊ ကိုယ္ဘာကိုဖတ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာ ေရြးခ်ယ္ဖတ္တတ္လာတဲ႔ အခ်ိန္က်ေတာ႔ စိတ္တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းလိုတဲ႔အတြက္ ဘာသာေရး စာေပေတြကို ဖတ္မိလာပါတယ္။ အဲဒီမွာေတြ႕လာတာက တရားထုိင္တတ္ရင္၊ သတိေလးနဲ႔ ေနတတ္ရင္ စိတ္ဟာ ေအးခ်မ္းလာလိမ္႔မယ္ဆိုတာ သိလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္မဟာ တရားစခန္း၀င္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားခဲ႔ပါတယ္။ ဘယ္လိုပင္ၾကိဳးစားေသာ္လည္း အလုပ္တာ၀န္ေတြနဲ႔ တစ္ဖက္မို႔ တရားစခန္းအစကေန တစ္ခါဖူးမွ် မ၀င္ခဲ႔ဖူးပါဘူး။ ကၽြန္မ၀င္ခဲ႔ဖူးတဲ႔ အၾကိမ္အေရအတြက္ဟာလည္း မမ်ားၿပားခဲ႔ပါဘူး။ တရားစခန္းကေန ကၽြန္မရရွိလာတာကေတာ႔ တရားထုိင္ရင္ ဘယ္လိုထုိင္ရမယ္၊ အသက္ကိုဘယ္လိုရွဴရမယ္၊ ဘယ္လိုႏွလံုးသြင္းရမယ္၊ ဆိုတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းမရွိခဲ႔တဲ႔ ကၽြန္မဟာ တရားထုိင္ပံုထိုင္နည္းကိုေတာ႔ သိခဲ႔ေပမဲ႔ အသက္ကိုသမာဓိရေအာင္ မရွဳတတ္ခဲ႔ပါဘူး။ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အသက္ရွဳခဲ႔တယ္၊ ဒါေပမဲ႔ သမာဓိမရခဲ႔ပါဘူး။ စာေတြ႕ကမ်ားေနၿပီ သမာဓိ မရခင္ အဆင္႔ေက်ာ္ခ်င္ေနတဲ႔ အတြက္ ကၽြန္မ ေယာင္လည္လည္ျဖစ္ေနခဲ႔ပါတယ္။ အင္း..တရားေဟာဆရာကေတာ႔ ေၿပာတယ္၊ ၀င္ေလ ထြက္ေလ ကိုရွဳတဲ႔.. ၿပီးရင္ ေ၀ဒနာကိုရွဳတဲ႔..စိတ္ကလႊင္႔ခ်င္ေနရင္ လႊင္႔ပါေစတဲ႔.. တစ္ဆင္႔မွာ သမာဓိမရခင္ ျဗဳန္းဆို ေနာက္တစ္ဆင္႔ကို ဖ်က္ခနဲ ကူးေၿပာင္းလိုက္တဲ႔ အတြက္ ဘယ္လိုမွ တရားအားမထုတ္တတ္ခဲ႔ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္မအားမေလွ်ာ႔ခဲ႔ပါဘူး။ စာေတြရွာဖတ္တယ္။ တရားေဟာေခြေတြကိုလည္း အခါအားေလ်ာစြာ နားေထာင္ခဲ႔ပါတယ္။ လက္ေတြ႕ေတာ႔ မတိုးတက္ခဲ႔ေပမဲ႔၊ တရားသေဘာကိုေတာ႔ အရင္ကထက္ အနည္းငယ္ပိုၿပီးနားလည္လာတာအမွန္ပါပဲ။ အဲဒီလို ရွာေဖြ ဖတ္ရွဳရင္းနဲ႔ တစ္ေန႔မွာ အပၸမာဒဓမၼရသမဂၢဇင္းက ဆရာၿမသန္းစံရဲ႕ေဆာင္းပါးေလးေတြ႕လို႔ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင္႔ ဓမၼေမာင္ႏွမမ်ားအတြက္ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

၀င္ေလ ထြက္ေလျဖစ္စဥ္ဟာ တရားရွာ တရားအားထုတ္သူတို႔ရဲ႕ အေျခခံအက်ဆံုး အာရုံပါ။ ဒီအာရုံကို စိတ္နဲ႔တည္႔ေပးရာ မွာေတာင္ အထစ္အေငါ႕ေတြ ျဖစ္ေနေသးရင္ ဒီအာရုံကေန ေက်းဇူးျပဳေပးမယ္႔ ေနာက္ဆက္တဲြ အလယ္အလတ္အာရုံ၊ အဆင္႔အျမင္႔ အာရုံေတြနဲ႔ ထိေတြျဖစ္ဖို႔ က ခဲယဥ္းေနပါအံုးမယ္။ အလယ္အလတ္အာရုံဆိုတာ
စိတ္တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ျခင္း၊ အာရံုတစ္ခုတည္းမွာ စူးစိုက္နစ္၀င္ေနျခင္းဆိုတဲ႔စ်ာန္သေဘာ သဘာ၀ကို ေၿပာတာပါ။ အဆင္႔ျမင္႔အာရံုကေတာ႔ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ေနတဲ႔ စိတ္ရဲ႕အေျခအေနကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ႔ အာရံုရဲ႕အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ စိတ္ရဲ႕ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းသဘာ၀ေတြကို ဥာဏ္နဲ႔ ပိုင္းျခားသိျမင္ေနတဲ႔ သဘာ၀ကို ေၿပာတာပါ။

ဒါေၾကာင္႔မို႔ အေျခခံအက်ဆံုး အာရံုျဖစ္တဲ႔ ထြက္ေလ ၀င္ေလ ျဖစ္စဥ္ကို ရႈမွတ္တဲ႔အခါ အထစ္အေငါ႔ ကင္းေစဖို႔အတြက္ ေရွးဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားက အဌကထာေတြထဲမွာ အေသးစိတ္ညႊန္ျပခဲ႔ၾကပါတယ္။


ပထမဦးစြာ ထြက္ေလကို ထုတ္တဲ႔အခါ ထြက္ေလမွန္းသိတဲ႔သတိ ရွိေနရပါမယ္။ ၀င္ေလကို ရွဴသြင္းတဲ႔အခါ ၀င္ေလ မွန္းသိတဲ႔ သတိ ရွိေနရပါမယ္။ ဒီအခ်ိန္အေတာအတြင္းမွာပဲ ေတာင္ေတာင္အီအီ စိတ္ကူးတစ္ခု ၀င္လာရင္ သတိစြမ္းအား ပ်က္ၿပယ္ၿပီး အထစ္ေငါ႔ ျဖစ္ပါေတာ႔တယ္။


စိတ္ကူးဆိုတာကိုက စိတ္ဟာ လက္ရွိအာရံုထဲမ်ာ ေျခစံုရပ္မေနဘဲ အျခားအာရံုတစ္ခုဆီကို ကူးသြားတယ္၊ ေၿပာင္းသြားတယ္ ဆိုတဲ႔ သေဘာပါ။ စိတ္ကူးဆိုတာ ကူးၿပီးတာနဲ႔ တစ္အာရံုၿပီး တစ္အာရံု ဆက္ၿပီးကူးေတာ႔တာ၊ မူလေပးထားတဲ႔ ထြက္ေလ ၀င္ေလ အာရံုဆီကို ေတာ္ေတာ္နဲ႔ ၿပန္လာခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး။


တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ အေျခခံအက်ဆံုး အာရံုျဖစ္တဲ႔ ထြက္ေလ ၀င္ေလျဖစ္စဥ္ကို စိတ္နဲ႔ တည္႔ေပးရင္းက သတိဥာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာဖို႔ ေလ႔က်င္႔ေပးေနရတာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင္႔ စိတ္ကို အာရံုနဲ႔ တြဲၿပီး ေလ႔က်င္႔ေပးရင္းက သတိစြမ္းအားျမင္႔လာၿပီး ဥာဏ္စြမ္းအား ေပၚလာေအာင္ ၾကိဳးစားရတာပါ။


ဒါေၾကာင္႔မုိ႔ တရားရွာ တရားအားထုတ္တဲ႔အခါစိတ္ဟာ အေျခခံအက်ဆံုးအာရံုနဲ႔ အဆင္ေၿပမွသာ ေအာက္သက္ေၾကၿပီး အထက္ကို တက္လွမ္းႏိုင္မွာပါ။ ေအာက္သက္ေၾကဖို႔ ဆိုရာမွာလည္းအဆင္႔ဆင္႔ရွိပါေသးတယ္။


ထြက္ေလ ၀င္ေလအေပၚမွာ ဆက္တိုက္အာရံုၿပဳႏိုင္တဲ႔ စိတ္အေျခအေနျဖစ္ေပၚလာၿပီဆိုရင္ သတိစြမ္းအား ျမင္႔လာပါၿပီ။ အဲဒီအခါ သတိစြမ္းအားကေန ဥာဏ္စြမ္းအား ပါ၀င္လာဖို႔အတြက္ ေနာက္ထပ္ တစ္ဆင္႔တိုးၿပီး ၾကည္႔ရႈရၿပန္ပါတယ္။


ထြက္ေလ ရႈထုတ္တဲ႔အခါမွာ ရွည္တဲ႔အခါ ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ တိုတဲ႔အခါ ရွိခ်င္ရွိမယ္၊ ၀င္ေလ ရႈသြင္းတဲ႔အခါမွာလည္း ရွည္တဲ႔အခါ ရွိခ်င္ရွိမယ္ တိုတဲ႔အခါရွိခ်င္ရွိမယ္။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ ထြက္ေလ ၀င္ေလကို ရွည္ရွည္ ထုတ္ေနမိပါသလား၊ သို႔မဟုတ္
တိုတိုထုတ္ေနမိပါသလား ဆိုတဲ႔ အသိကို ထပ္ေဆာင္းၿပီး သိေပးဖို႔ပါ။
ဒါဟာ အာရံုအေပၚမွာ က်က္စားေနတဲ႔ စိတ္ကို အျခားအာရံုကို ရွာၾကံၿပီးကူးမသြားရေလေအာင္ နယ္ေျမခ်ဲ႔ထြင္ေပးလိုက္တာပါ။ တစ္နည္းအားျဖင္႔ သိေနရမယ္႔အာရံုကို အမွ်င္မၿပတ္သြားေအာင္ရယ္၊ ဒီအာရံုထဲမွာပဲ သိစရာေတြ ေနာက္ထပ္အမ်ားၾကီး ရွိေနေသးတယ္ ဆိုတာရယ္ေတြကို စိတ္ကို တြန္းအားေပးလိုက္တဲ႔ သေဘာပါ။တဏွာေနာက္ခံရွိေနတဲ႔ စိတ္ဆိုတာက အာရံုအသစ္အဆန္းကို ၾကိဳက္တယ္မဟုတ္လား၊အာရံုတစ္မ်ိဳးတည္းကို စိတ္ဟာ ၾကာၾကာအာရံုမၿပဳခ်င္ဘူး။ အာရံုတစ္မ်ိဳး တည္းဆိုရင္ ျမန္ျမန္ရိုးသြားတတ္လြန္းလို႔အာရံုအသစ္အဆန္းၾကိဳက္တဲ႔ စိတ္ရဲ႕ သဘာ၀ရဲ႕ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္ေစမယ္႔
အာရံုဆီကို စိတ္ကို ျဖန္႔က်က္ခိုင္းလိုက္တာပါ။


ဒီေတာ႔ကာ စိတ္ဟာ ေၾသာ္.... ဒီအာရံုတစ္ခုတည္းမွာကိုပဲ သိစရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနေသးပါလားဆိုတဲ႔ လက္ခံ၊ စံုစမ္း၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ွရွိရင္းစြဲအာရံုတစ္ခုတည္းကိုပဲ စိတ္၀င္စားသြားၿပီး တိုးျမွင္႔ စူးစိုၾကည္႔ မိလာပါေတာ႔တယ္။


အာရံုအေပၚမွာ စိတ္၀င္စားသြားၿပီဆိုကတည္းက သမာဓိရွိလာပါၿပီ။ သတိလည္း အားေကာင္းလာပါၿပီ။ သိခ်င္ေဇာ ပါလာတဲ႔အတြက္လည္း ၀ီရီယက အားေကာင္းလာပါၿပီ။ ပညာဥာဏ္လည္း နိုးၾကားထက္ျမက္လာပါၿပီ။


အဲဒီမွာတြင္ အဌကထာဆရာက သတိၿမဲစြာ ပထမာ၊ ဒုမွာ တိုရွည္ သိကာေန၊ တိုတိုပဲ ရႈရႈ၊ ရွည္ရွည္ပဲရႈရႈ အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး သံုးခုစလံုးသိပါေစလို႔ စိတ္ကို တာ၀န္တိုးျမွင္႔ေပးလိုက္ပါၿပီ။ လူ႔ေလာကစကားနဲ႔ ေၿပာရရင္ ရာထူးတိုးေပးၿပီး တာ၀န္ၾကီးၾကီး ေဆာင္ရြက္ခိုင္းလိုက္သလိုေပါ႔။


အဲဒီအခါ စိတ္ဟာ ထြက္ေလ ၀င္ေလရဲ႕အစ၊ အလယ္၊ အဆံုးကို သတိထားၿပီး ၾကည္႔ျဖစ္သြားေတာ႔တယ္။ ထြက္ေလ စျဖစ္တဲ႔ အေျခအေနဟာ 'အစ' ျဖစ္ၿပီး၊ မဆံုးတဲ႔ အခ်ိန္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ထြက္ေလ၊ ထုတ္ေနသမွ် အေျခအေနတစ္ခုလံုးဟာ 'အလယ္' ျဖစ္စဥ္ျဖစ္ၿပီး တိခနဲ ဆံုးသြားတဲ႔ အေျခအေနဟာ 'အဆံုး' ျဖစ္စဥ္ရဲ႕ အေျခအေနလို႔ နားလည္သြားေတာ႔တယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္မွာကိုပဲ
အေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါ တြဲလ်က္ရွိတဲ႔ အေနအထားကိုလည္း သိျမင္လာေတာ႔တယ္။
ထြက္ေလဆံုးသြားတဲ႔အခါ ၀င္ေလဟာ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္မလာေသးဘဲ ၾကားခုလတ္ ရပ္နားခ်ိန္ေလးကိုလည္း သတိထား မိလာတယ္။ အဲဒီအေျခအေနနဲ႔ အခ်ိန္အခါေလးမွာပဲ ေလကို ရွဳသြင္းခ်င္တဲ႔စိတ္ကေလးက ဘယ္ေခ်ာင္ကေန ဘယ္လို ထြက္လာတယ္ မသိ၊ ဖ်တ္ခနဲ ေပၚလာတယ္။ အဲဒီ ရွဳသြင္းခ်င္တဲ႔စိတ္ကေလး ေပ်ာက္ဆံုးသြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္
ေလကို စၿပီး ရွဳသြင္းမိလ်က္သား ျဖစ္ေနတာကိုလည္း သတိၿပဳမိလာတယ္။
အဲဒီအခါ ရွဳသြင္းခ်င္တဲ႔ စိတ္က အေၾကာင္းျဖစ္ၿပီး ရွဳသြင္းလိုက္တဲ႔ ေလဟာ အက်ိဳးတရား ျဖစ္ေနပါေပါ႔လား ဆိုတာ ဥာဏ္က တျဖည္းျဖည္းရိပ္မိလာတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ၀င္ေလျဖစ္စဥ္အစ၊ အလယ္၊ အဆံုး အေျခအေနေတြကို သိျမင္မွတ္သားၿပီးတဲ႔ အခ်ိန္မွာ
၀င္ေလအဆံုးနဲ႔ ထြက္ေလအစရဲ႕ ၾကားကြက္လပ္ကေလး၊ အဲဒီၾကားကြက္လပ္ကေလးထဲမွာ ေပၚလာတဲ႔ ထြက္ေလထုတ္ခ်င္တဲ႔ စိတ္ကေလး ေပၚၿပီး ေပ်ာက္သြားတာေတြကို ရိပ္မိလာတယ္။ ၿပီးတဲ႔ေနာက္ ထြက္ေလျဖစ္စဥ္ရဲ႕အစ၊ အလယ္၊ အဆံုးအေျခအေန ေတြနဲ႔ ထြက္ေလျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုး ကုန္ဆံုးေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ႔ သေဘာသဘာ၀ေတြကို ဥာဏ္က က်က္စားလာမိတယ္။
ဒီလုပ္ငန္းဟာ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားရင္ မ်ားသေလာက္ စြဲစြဲ ၿမဲၿမဲ အားထုတ္တဲ႔ သက္တမ္းၾကာရင္ ၾကာလာသေလာက္ သိၿမင္မႈေတြဟာ ပိုၿပီးက်ယ္ၿပန္႔၊ ပိုၿပီး အေသးစိတ္လာပါေတာ႔တယ္။ ဒီလုပ္ငန္းကို ခဏရပ္ၿပီး ၿပန္ေၿပာင္းေတြးေတာ ဆင္ျခင္ၾကည္႔တဲ႔အခါမွာေတာင္ လုပ္ငန္းလုပ္ေနစဥ္တုန္းက မသိျမင္လိုက္ ျဖစ္ခဲ႔တာေတြကိုေတာင္ ျမင္ေယာင္ေနမိ ၿပန္ပါသေးတယ္။
ဥပမာ ၀င္ေလရွဳသြင္းခ်င္တယ္ ဆိုတဲ႔စိတ္ဟာ ကိုယ္က အမိန္႔ေပးလိုက္လို႔ ေပၚလာတာလား၊ ထြက္ေလ ရွဳထုတ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ႔ စိတ္ကေကာ ကိုယ္႔အလိုက် ေပၚလာတာလား၊ ကိုယ္ပါ၀င္ပတ္သတ္ေနတာလား၊ သူ႔သဘာ၀
ျဖစ္စဥ္လား၊ ကိုယ္နဲ႔ဆိုတာ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ ကိုယ္နဲ႔ပတ္သတ္ေနတာေရာ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပတ္သတ္ေနတာေတြ မွန္သမွ် ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါ၊ ငါ၊ သူတစ္ပါး၊ ေယာက်ာ္း၊ မိန္းမေတြ ရွိသလားလို႔ ဆန္းစစ္ၾကည္႔တဲ႔အခါ ကိုယ္႔အလိုက်မဟုတ္၊
ခိုင္ၿမဲေနတာေတြ မဟုတ္ဘူးဆိုတဲ႔ စိတ္ဆံုးျဖတ္ခ်က္အမွန္ေတြ ခ်လာႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။
ဒီေတာ႔မွပဲ ထြက္ေလ၊ ၀င္ေလျဖစ္စဥ္ၾကီးထဲမွာ ပါ၀င္ေနရတဲ႔စိတ္နဲ႔ ရုပ္တို႔ရဲ႕ အၿပန္အလွန္ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ ဆက္စပ္မႈ သေဘာသဘာ၀ကို သိၿမင္လာပါလိမ္႔မယ္။ အဲဒီအခါ ထြက္ေလ ၀င္ေလဆိုတဲ႔ ကာယသခၤါရၾကီးရဲ႕ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ျဖစ္စဥ္ၾကီးကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားသည္ အထိ ဆက္ၿပီး အားထုတ္ဦးမွဆိုတဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခိုင္မာလာပါလိမ္႔မယ္။
ဒါဆိုရင္ "ဘိကၡေ၀၊ ခ်စ္သားတုိ႔-
၁။ အာနာပါန ကမၼဌာန္းအလုပ္ကို ေန႔ရက္ရွည္စြာ ၾကီးပြားထေျမာက္ေအာင္ လုပ္ဆာင္ပါမူကား သတိပဌာန္ေလးပါး ပြားမ်ားမႈကိစၥလည္း ၿပီးစီးေတာ႔သည္။
၂။ ေဗာဇၥ်(၇)ပါးကို ပြားမ်ားမႈကိစၥလည္း အလိုလိုၿပီးစီးေတာ႔သည္။
၃။ ၀ိဇၹာ၊ ၀ိမုတၱိတရား(၂)ပါး ပြားမ်ားမႈကိစၥလည္း ၿပီးစီးေတာ႔သည္။"
ဆိုတဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အဆံုးအမကိုလည္း စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ထဲထဲ၀င္၀င္
ယံုၾကည္ၿပီးရင္းယံုၾကည္ ျဖစ္ေနပါလိမ္႔မယ္လို႔ ေၿပာၿပခ်င္တာပါ.........။
ျမသန္းစံ(၅-၁၂-၀၉)


အပၸမာဒဓမၼရသမဂၢဇင္း

၂၀၁၀ၿပည္႔ႏွစ္၊ ဧၿပီလ(အတြဲ-၁၁၊ အမွတ္-၄)

Posted by hninsini on May 19, 2010 at 4:00pm 

ကမ ၻာသစ္ စာစုမ်ားကို facebook တြင္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား မွ်ေ၀လိုပါလွ်င္ ေအာက္တြင္ ပါရိွေသာ facebook like icon အား Click ႏွိပ္၍ အလြယ္တကူ Share လုပ္ႏိုင္ပါသည္။  

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>