2 3 4 5 6 7 8 9 10

Tuesday, October 18, 2011

မွန္



" ေဒါက္တာ ပါပါရိုစ့္၊ ဘ၀ရဲ ့အဓိပၸါယ္က ဘာလဲဗ်ာ " 
ကြ်န္ေတာ္ သည္ေမးခြန္းေမးေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ပရိသတ္က ရယ္ၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ ့က ၿပန္ဖို ့ၿပင္ၾကသည္။
ပါပါရိုစ့္က အခန္းထဲက လူေတြကို ၿငိမ္ေနၾကဖို ့ လက္ေၿမွာက္ အခ်က္ၿပလိုက္ၿပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို
အေသအခ်ာ စိုက္ၾကည့္ေနသည္ ။ ခင္ဗ်ာ တကယ္ အေလးအနက္ ေမးတာလားဟု အဓိပၸါယ္ပါေသာမ်က္လံုး မ်ားႏွင့္ ေမးေနၿခင္း ၿဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ တကယ္အေလးအနက္ေမးၿခင္း ၿဖစ္ေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ့္ အၾကည့္မွာ သူၿမင္သြားသည္။ " ခင္ဗ်ား ေမးခြန္းကို ကြ်န္ေတာ္ေၿဖမယ္ "ဆိုၿပီး ေဘာင္းဘီးအိတ္ထဲက သူ ့ပိုက္ဆံအိတ္ကို ထုတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ထိုအိတ္ထဲမွမွန္ေလးတစ္ခ်ပ္ကို ႏိႈက္ယူလိုက္သည္။ မတ္ေစ့ အရြယ္ေလာက္ပဲရိွသည့္ မွန္အေသးေလး ၀ိုင္း၀ိုင္းေလးပါ ..။ ၿပီးေတာ့မွ သူ ေၿပာၿပသည္ ။
" စစ္အတြင္းတုန္းက ကြ်န္ေတာ္က ကေလးေပ့ါဗ်ာ ..ေတာ္ေတာ္ငယ္တဲ့ ကေလးအရြယ္ပါ၊ ကြ်န္ေတာ္တို ့မိသားစုက ့အင္မတန္ဆင္းရဲပါတယ္.၊ ေနတာကလည္း ၿမိဳ ့နဲ ့အလြန္ေ၀းတဲ့ ရြာငယ္ေလး တစ္ရြာေပ့ါ..၊
တစ္ေန ့လမ္းမွာ မွန္ကြဲစေတြ ကြ်န္ေတာ္သြားေတြ ့တယ္၊ ဂ်ာမန္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တစ္စီးအဲဒီနားမွာ ေမွာက္ သြားတာေလ ..။ 

" ကြ်န္ေတာ္ မွန္ကြဲစေတြအားလံုး ေကာက္ၿပီးၿပန္ဆက္ၾကည့္ဖို ့ၾကိဳးစားတယ္..၊ ဆက္လို ့မရဘူး ၊ ဒါနဲ ့ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီအထဲကအၾကီးဆံုးတစ္ခုကို ယူထားလုိက္တယ္ ၊ ဒီဟာကို ခုလို အ၀ိုင္းေလးၿဖစ္ေအာင္ေက်ာက္တံုး တစ္တံုးမွာ ကြ်န္ေတာ္ ေသြးတယ္ ၊ ၿပီးေတာ့ ကေလးဆိုေတာ့ အဲဒါေလးနဲ႕ေဆာ့ေနတာေပ့ါ ၊ ေဆာ့ရင္း နဲ ့တၿဖည္းၿဖည္း ကြ်န္ေတာ့္ စိတ္ထဲမွာ ငါဟာ ဒီမွန္ကေလးကိုအသံုးၿပဳၿပီး ေနေရာင္ၿခည္ မက်ေရာက္ႏိုင္တဲ့ တြင္းေခါင္းထဲ ေခ်ာင္ၾကားထဲအေမွာင္ခန္းေတြထဲကို အလင္းေရာင္ ပို ့လႊတ္ႏိုင္ပါကလားလို ့ေတြးမိၿပီး မွန္ေလးကို
သေဘာက်လာတယ္ ၊ အဲဒီေနာက္မွာ ဘယ္ေနရာဟာ အလင္းေရာင္ မေရာက္ႏိုင္ဆံုးေနရာလည္းဆုိတာ
လိုက္ရွာၿပီး အဲဒီကို အလင္းေရာင္ ေရာက္ေအာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးစားၿပီး ပို့ၾကည့္ရတာဟာ ကြ်န္ေတာ့္ အတြက္ ေပ်ာ္စရာ ကစားနည္းတစ္ခု ၿဖစ္လာပါတယ္ ။

" ဒီမွန္ကေလးကို ကြ်န္ေတာ္ ဆက္ၿပီးသိမ္းထားခဲ့တယ္၊ ေနာက္ပုိင္း ၾကီးၿပင္းလာတဲ့ ကာလမွာလည္းပဲ အားလပ္တဲ့အခါေတြမွာ ဒီမွန္ေလး ထုတ္ၿပီး အလင္းေရာက္ပို ့တမ္း ကစားေနမိတတ္တယ္ ..၊
လူၾကီး တစ္ေယာက္ ၿဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္က်ေတာ့ ကေလးတစ္ေယာက္အေနနဲ ့ကြ်န္ေတာ္ေဆာ့ခဲ့တဲ့
နည္းဟာ သာမာန္ ကေလး ကစားနည္းတစ္ခုမဟုတ္ဘူး၊ ဒီဘ၀မွာ ကြ်န္ေတာ္ ဘာလုပ္သင့္တယ္ဆိုတာ
ညႊန္ၿပေနတဲ့ သေကၤတ တစ္ခုလိုပဲလို ့ကြ်န္ေတာ္ နားလည္ သေဘာေပါက္လာမိတယ္။


 

ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္သည္ အလင္းေရာင္ မဟုတ္ဘူး..၊ ကြ်န္ေတာ္သည္ အလင္းေရာင္စထြက္ေပၚရာ ဌာနလည္း မဟုတ္ဘူး..၊အဲဒါ ကြ်န္ေတာ္သိတယ္..၊ ဒါေပမယ့္ သစၥာတရား၊ေႏြးေထြးမႈ ေမတၱာတရား ၊ စာနာနားလည္မႈ၊ အသိဥာဏ္ပညာ စတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြသည္ အမွန္တကယ္ ရိွေနတယ္..၊ 
အဲဒီ ရိွေနတဲ့ အလင္းေရာင္ေတြကို ေမွာင္မိုက္ေနတဲ့ ေနရာမ်ားစြာဆီကို ငါကေရာင္ၿပန္ မွန္ကေလး အၿဖစ္ တစ္ဆင့္ပိုလႊတ္ေပးလို ့ရႏိုင္တယ္ ဆိုတာ ..ကြ်န္ေတာ္ၿမင္လာခဲ့တယ္ ..။




   ဒီကေန ့ ကြ်န္ေတာ္ဟာ မွန္တစ္ခ်ပ္ရဲ ့ အကြဲစေလး တစ္စပါ၊ နဂိုမူလမွန္ဟာ ဘယ္ပံုသ႑ာန္ ဘယ္ ဒီဇိုင္း လည္း ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္မသိပါဘူး..၊ သို ့ေသာ္အခုလက္ရိွအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ့္မွာရိွသမွ် စြမ္းအား နဲ ့ကြ်န္ေတာ္ ဟာပတ္၀န္းက်င္ေလာကထဲက ေမွာင္မိုက္ေနတဲ့ေနရာေတြ၊ လူ ့ႏွလံုးသားမ်ားထဲက အေမွာင္ဖံုးတဲ့ အစိတ္ အပိုင္းေတြ ဆီ အလင္းေရာင္ ပို ့လႊတ္ေပးရင္း အခ်ိဳ ့ေသာသူမ်ားအတြက္အေၿပာင္းအလဲသစ္ေတြ ၿဖစ္ေပၚေအာင္ ဖန္တီးေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္ ..၊အၿခားေသာ သူမ်ားလည္းဒီအတိုင္း ရႈၿမင္ၿပီး အလားတူ ဆာင္ရြက္ေကာင္း .. ေဆာင္ရြက္ၾကပါလိမ့္မယ္..၊ေလာေလာဆယ္ လက္ရိွအခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္ လုပ္ေနတာကေတာ့ အဲဒါပဲ ၿဖစ္ပါတယ္..

ဒါသည္ပင္လွ်င္လည္း ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀ အဓိပၸါယ္ၿဖစ္ပါတယ္ .. ။


[ Ref: Robert Fulgham _ The Mirror ] ေဖၿမင့္ - ႏွလံုးသားအာဟာရစာစုမ်ား
---------------------------------------



No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>