ဆရာေတာ္
အရွင္ဆႏၵာဓိကစာအုပ္ေတြ ဖတ္ျဖစ္တာေတာ့ ၾကာပါျပီ။ အခုမွ ျပန္ဖတ္မိျပီး
သူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း ျပန္လည္ မွ်ေ၀ခ်င္တဲ့ဆႏၵေၾကာင့္ အလုပ္အားတဲ့အခ်ိန္မွာ
ျပန္လည္ရိုက္ျပီး တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ဖတ္ျပီးသားသူငယ္ခ်င္းေတြ အတြက္ေရာ
မဖတ္ရေသးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြအတြက္ပါ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
********************************************************
၈.၈.၉၈
ရက္ေန႔ထုတ္ ေပၚျပဴလာဂ်ာနယ္ထဲက ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ ေဆာင္းပါးရွင္က
`ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္ တာဟာ တရားကို ခုတံုးလုပ္
အသံုးခ်တာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရိပ္သာေတြမွာ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ရင္ တရားအားထုတ္ပါလို႔
မွားယြင္းစြာ ျမႇဴဆြယ္ေနၾကေၾကာင္း’ ေရးသားထားတာကို ဖတ္႐ႈလိုက္ရပါတယ္။
အဲဒီေရးသားခ်က္ကို
ဖတ္ရႈလိုက္ရေတာ့ အတိတ္က ဖတ္ခဲ့၊ မွတ္ခဲ့၊ ၾကားနာခဲ့ဖူးတဲ့
အေၾကာင္းအရာေလးေတြဟာ စာေရးသူရဲ႔ အေတြးအာ႐ုံထဲကို တစ္ခုျပီးတစ္ခု စီကာစဥ္ကာ
၀င္ေရာက္လာပါတယ္။
ပထမဆံုး ၀င္ေရာက္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာကေတာ့ နႏၵမင္းသားတစ္ျဖစ္လဲ အရွင္နႏၵရဲ႕ အေၾကာင္းပါ။
အရွင္နႏၵဟာ
သာသနာ့ေဘာင္ကို သံသရာလြတ္ဖို႔၊ နိဗၺာန္ရဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔
၀င္ေရာက္လာသူမဟုတ္ပါဘူး။ ဇနပဒကလ်ာဏီနဲ႔ လက္ထပ္ပြဲဆင္ႏႊဲတဲ့ေန႔မွာ
ျမတ္စြာဘုရားက တိုက္တြန္းလို႔ ျမတ္စြာဘုရားကို ႐ိုေသညႊတ္ကိုင္းတဲ့စိတ္နဲ႔
၀င္ေရာက္လာရသူပါ။
သဒၶါတရားအစစ္အမွန္နဲ႔
သကၤန္း၀တ္လာသူမဟုတ္ေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ပါဘူး။ ဇနပဒကလ်ာဏီကိုပဲ
တမ္းတမ္းတတ သတိရေနပါတယ္။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ မေပ်ာ္ေမြ႕ဘဲ
ျငီးေငြ႕စိတ္ပ်က္ေနတဲ့ အရွင္နႏၵကို ျမတ္စြာဘုရားက တာ၀တိ
ံသာနတ္ျပည္ေခၚသြားခဲ့ပါတယ္။ ဇနပဒကလ်ာဏီထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ
မႏႈိင္းယွဥ္သာေအာင္ လွပတဲ့နတ္သမီးေတြ ကို ျမင္ေတြ႔ရေတာ့ အရွင္နႏၵဟာ
နတ္သမီးေလးေတြကို လိုခ်င္တဲ့စိတ္ ျဖစ္လာပါတယ္။
နတ္သမီးေလးေတြလိုခ်င္ရင္
တရားအားထုတ္ပါ။ တရားအားထုတ္ရင္ နတ္သမီးေလးေတြ ရရေစ့မယ္လို႔ ျမတ္စြာဘုရားက
အာမခံတိုက္တြန္းလိုက္ေတာ့ အရွင္နႏၵလည္း ၀မ္းေျမက္၀မ္းသာျဖစ္သြားျပီး
နတ္သမီးလိုခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ႔ တရားအားထုတ္ေတာ္ မူပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ တျခားရဟန္းေတာ္မ်ား ကဲ့ရဲ႕ၾကတဲ့အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေျပာင္းသြားျပီး အားထုတ္လိုက္တာ မၾကာခင္မွာပဲ အရွင္နႏၵ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေတာ္မူသြားပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ တျခားရဟန္းေတာ္မ်ား ကဲ့ရဲ႕ၾကတဲ့အတြက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေျပာင္းသြားျပီး အားထုတ္လိုက္တာ မၾကာခင္မွာပဲ အရွင္နႏၵ ရဟႏၲာ ျဖစ္ေတာ္မူသြားပါတယ္။
အရွင္နႏၵ
တရားအားထုတ္ျခင္းရဲ႕ မူလရည္ရြယ္ခ်က္က နတ္သမီးရဖို႔ပါ။
နိဗၺာန္ရဖို႔မဟုတ္ပါဘူး။ နတ္သမီးရလိမ့္မယ္ဆိုတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သာ မရွိရင္
တရားအားထုတ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး အစကတည္းကမွ တရားအားမထုတ္ျဖစ္ရင္
ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း ေျပာင္းစရာမရွိ၊ ရဟႏၲာလည္း ျဖစ္စရာမရွိပါဘူး။
မူလရည္ရြယ္ခ်က္က
အဆင့္နိမ့္ေပမယ့္ တရားအားထုတ္ရင္းနဲ႔ တရားအသိဥာဏ္ ရင့္က်က္သြားရင္
ရည္ရြယ္ခ်က္လည္း အဆင့္ျမင့္သြားႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းဆံုးရင္ ရြာေတြ႔စျမဲ
ျဖစ္သလို တရားကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ အားထုတ္ေနရင္လည္း ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ
အားထုတ္ အားထုတ္ ေနာက္ဆံုးမွာ တရားရဲ႕ အဓိကပန္းတိုင္ကို မလြဲမေသြ
ဆိုက္ေရာက္သြားမွာပါပဲ။ တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ တရားအားထုတ္ပံု
နညး္လမ္းမွန္ဖို႔သာ အေရးၾကီးပါတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ရင္
တရားအားထုတ္ပါ ဆိုတဲ့ တုိက္တြန္းခ်က္ကို မွားယြင္းတဲ့ ျမႇဴဆြယ္မႈလို႔
စြပ္စြဲခဲ့ရင္ နတ္သမီးလိုခ်င္ရင္ တရားအားထုတ္ပါလို႔ တိုက္တြန္းခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း အမွားျမႇဴဆြယ္သမားၾကီးလို႔ လက္ညႇိဳးထိုး႐ႈတ္ခ်ရာေရာက္ပါတယ္။
အေတြးအာ႐ံုထဲ ၀င္ေရာက္လာတဲ့ ေနာက္အေၾကာင္းအရာတစ္ခုက အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီးရဲ႕သား ကာဠအေၾကာင္းပါ။
အေဖက
ေသာတာပန္ေက်ာင္းဒကာၾကီးျဖစ္ေပမယ့္ သားကာဠကေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းလည္းမသြား၊
တရားလည္းမနာ သာမန္လူတစ္ေယာက္လိုပဲ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနေနပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့
ဘုရားေက်ာင္းသြားျပီး ဥပုသ္ေစာင့္၊ တရားနာရင္ အသျပာတစ္ရာေပးမယ္လို႔
ဖခင္သူသေဌးၾကီးက ေျပာတဲ့အတြက္ အသျပာတစ္ရာ လိုခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ႔
ဘုရားေက်ာင္းသြား၊ ဥပုသ္ေစာင့္ခဲ့ပါတယ္။ တရားေတာ့ မနာခဲ့ပါဘူး ေတာ္ရာမွာ
အိပ္ျပီး ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ေန႔မွာ
တရားတစ္ပုဒ္ မွတ္မိေအာင္နာျပီး ျပန္ေျပာျပႏိုင္ရင္
အသျပာတစ္ေထာင္ေပးမယ္လို႔ ေျပာျပန္တဲ့အတြက္ အသျပာတစ္ေထာင္
ရလိုစိတ္နဲ႔တရားကို ေသခ်ာအာ႐ံုစိုက္ျပီး နာပါတယ္။ တရားနာရင္း တရားနာရင္း
တရားအဓိပၸာယ္ကို ထိုးထြင္ သိျမင္သြားရာက တရားနာရင္း တရားအားထုတ္လိုက္တာ
ေသာတာပန္ တည္သြားခဲ့ပါတယ္။
မူလရည္ရြယ္ခ်က္က
အသျပာတစ္ေထာင္ရဖို႔ ၊ ပိုက္ဆံတစ္ေထာင္ရဖို႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ေသာတပတိၲမဂ္ဥာဏ္၊
ဖိုလ္ဥာဏ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားႏိုင္ခ့ဲပါတယ္။
မူလရည္ရြယ္ခ်က္က မမွန္ေပမဲ့ အလုပ္က မွန္ေနရင္ အလုပ္ရဲ႕အက်ိဳးတရားကို ထိုက္ထိုက္တန္တန္ အမွန္အတိုင္း ခံစားရမွာ မလြဲပါဘူး။
ကေလးဘ၀မွာ
မိဘက ပိုက္ဆံေပးမယ္ ဆိုလို႔ပိုက္ဆံလိုခ်င္စိတ္နဲ႔ ဥပုသ္ေစာင့္၊
တရားထိုင္ရာက … တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဘာသာေရး အသိဥာဏ္ ရင့္က်က္ျပီး အမွန္အကန္
တရားသမား ျဖစ္လာတဲ့ လူငယ္၊ လူရြယ္၊ လူၾကီးေတြ မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ
မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။
တခ်ိဳ႕နာမည္ေက်ာ္
ဆရာေတာ္ၾကီး၊ ဆရာေတာ္ငယ္ေတြ၊ နာမည္ေက်ာ္လူပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း အထင္အရွား
ရွိပါတယ္။ နာမည္ထုတ္ျပီးေရးရင္ ကာယကံရွင္ေတြမၾကိဳက္မွာစိုးလို႔ နာမည္ေတာ့
ထုတ္ေဖာ္မေရးေတာ့ပါဘူး။
ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးဆို
ဆရာသမား မေျဖေစခ်င္တဲ့ အဘိ၀ံသစာေမးပြဲကို ေျဖဆုိေအာင္ျမင္ျပီးမွ
ဆရာသမားမၾကိဳက္တာ လုပ္ခဲ့မိတဲ့အတြက္ ေနာင္တရျပီး စိတ္ညစ္လြန္းလို႔
စိတ္ညစ္တာေပ်ာက္ေအာင္ဆိုျပီး ရိပ္သာၾကီးတစ္ခုမွ ၀င္ေရာက္ တရားအားထုတ္ရာက
တရားေတြ႔သားျပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ မွန္သြားလိုက္တာ ခုဆိုျပည္တြင္းျပည္ပ
သာသနာျပဳ ရိပ္သာဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါး ျဖစ္လို႔ေနပါျပီ။
နာမည္ၾကီးကာစ
ဆရာေတာ္တစ္ပါးဆိုရင္လည္း လူ႔ဘ၀တုန္းက အိပ္မေပ်ာ္တဲ့အတြက္
အိပ္ေပ်ာ္ေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တရားအားထုတ္ခဲ့ရာက တရားအရသာ
ေတြ႔သြားျပီး နိဗၺာန္ကိုလည္း လိုခ်င္ရမွန္းသိလာ၊ ဘာသာမဲ့ဘ၀ကေနလည္း
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္လာတဲ့အျပင္ ဇနီး၊ သမီးတုိ႔ကိုစြန္႔ျပီး ရဟန္းဘ၀ကိုပါ
တက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
ကမၻာေက်ာ္
၀ိပႆနာဆရာၾကီး တစ္ေယာက္ဆိုရင္လည္း ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္တဲ့ေရာဂါ
ေပ်ာက္ခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္ရာက တရားလမ္းမွန္ ေရာက္သြားလိုက္တာ ခုဆို
႐ုပ္နာမ္ဒုကၡခ်ဳပ္ျငိမ္းေရး နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ျပဳေရးတရားေတြကို ကမၻာအႏွံ
တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ၾကီး ေဟာျပလို႔ေနပါျပီ။
ဒီလို
ရည္ရြယ္ခ်က္ ေျပာင္းလဲမွန္ကန္သြားသူေတြ အေၾကာင္းကို ေျပျပ၊ ေရးျပလို႔ေတာင္
ကုန္ႏိုင္ဖြယ္မရွိပါဘူး။ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္ရာကေန
တရားအရသာေတြ႔သြားျပီး မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ဦးတည္ခ်က္နဲ႔ စြဲစြဲျမဲျမဲ
တရားအားထုတ္ေနသူေတြ ဒုနဲ႔ေဒးပါ။
ဘာျဖစ္ခ်င္လို႔၊
ညာျဖစ္ခ်င္လို႔ ဆုိတဲ့ ေလာကီအက်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးျပီး တရားအားထုတ္တာကို
မဆိုထားနဲ႔ ဘာအက်ိဳးကိုမွ မလုိခ်င္ဘဲ အက်ိဳးရလိမ့္မယ္လို႔လည္း မယံုၾကည္ဘဲ
လူမႈေရးအရ မလုပ္ရင္ မေကာင္းတတ္လို႔ အားနာပါးနာနဲ႔ လုပ္လိုက္မိတဲ့
ဘာသာေရးအလုပ္ကေတာင္ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ အက်ိဳးတရားၾကီးကို ျဖစ္ပြားေစခဲ့တဲ့
သာဓက ပိဋကတ္ေတာ္မွာ အထင္အရွား ရွိခဲ့ပါတယ္။
သာ၀ထၴိျမိဳ႕က
သူရမၺ႒ဆိုတဲ့ သူေဌးတစ္ေယာက္ဟာ သာသနပ တိထၴိေတြကုိ အလုပ္အေကၽြးျပဳေနတဲ့
မိစၧာဒိ႒ိတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ သူ႔ရဲ႔အိမ္တံခါး၀မွာ ျမတ္စြာဘုရား
ဆြမ္းခံလာရပ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မဟုတ္တဲ့အတြက္ ကန္ေတာ့ဆြမ္းေလာင္းလိုက္ရင္
ရေပမယ့္ သူရမၺ႒က အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။
‘ရဟန္းေဂါတမဟာ
မင္းမ်ိဳးႏြယ္က ဆင္းသက္လာသူမို႔ အမ်ိဳးျမတ္သူျဖစ္တယ္။ ေလာကမွာလည္း
ဘုရားရယ္လို႔ အလြန္ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားသူျဖစ္တယ္ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ကို
သြားမေတြ႔လို႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူးေလ’ လို႔ စဥ္းစား ေတြးေတာျပီး သူရမၺ႒ဟာ
ျမတ္စြာဘုရားကို သြားေတြ႔ ရွိခိုး႐ံုမက အိမ္ထဲပင့္ျပီး
ဆြမ္းဆက္ကပ္လုပ္ေကၽြးပါတယ္။
ဆြမ္းစားအျပီး
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားတဲ့ တရားကို နာရတဲ့အခါ တရားအဆုံးမွာ
ေသာတာပန္ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သာသနာေတာ္ကို ဥာဏ္သက္၀င္ျပီး
မတုန္မလႈပ္ၾကည္ညိဳတဲ့ေနရာမွာ အသာဆံုး၊ အျမတ္ဆံုး၊ ဧတဒဂ္ ရာထူးကိုေတာင္
ဆြတ္ခုူးရရွိခဲ့ပါတယ္။
လူမႈေရး၀တၱရား
ေက်ပြန္ေအာင္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္လိုက္တဲ့ တရားအလုပ္က
ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္နဲ႔ နိဗၺာန္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သည္အထိ ေက်းဇူးျပဳ
သြားခဲ့တာဟာ အံ့ၾသစရာမေကာင္းဘူးလား။ ဒါဟာ မွန္ကန္တဲ့ တရားေတာ္ရဲ႕
သဘာ၀စြမ္းရည္သတိၱပါ။ တရားက မွန္ေနရင္ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ လုပ္လုပ္
အက်ိဳးတရားမွန္မ်ာပါပဲ။
တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ
ေရာဂါေပ်ာက္႐ံု စိတ္ခ်မ္းသာ႐ံုေလးနဲ႔ ေက်နပ္မေနၾကနဲ႔၊
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ရသည္အထိ၊ ရဟႏၲာ ျဖစ္သည္အထိ အားထုတ္ပါလို႔ ႐ိုး႐ိုးေလး
တိုက္တြန္းလိုက္ရင္ မွန္လည္း မွန္ပါတယ္။ အျပစ္လည္းကင္းပါတယ္။ ခုေတာ့့
တရားအားထုတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းသူေတြကို ‘မွားယြင္း’ ဆိုတဲ့ စကားလံုး ။
‘ျမႇဴဆြယ္’ ဆိုတဲ့ စကားလံုးေတြနဲ႔ စြပ္စြဲပုတ္ခတ္လာလို႔ ဒီစာေလးနဲ႔
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ေျဖရွင္းျပလိုက္ရပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္
တရားအားထုတ္ခ်င္သူေတြကိုေရာ၊ တရားအားထုတ္ေနသူေတြကိုပါ ‘ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ
တရားအားထုတ္ အားထုတ္၊ တရားကိုအားထုတ္ပါ၊ အားထုတ္ျဖစ္ဖိုနဲ႔
အားထုတ္နည္းမွန္ကန္ဖို႔သာ အဓိကပါ’ လို႔ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့လည္း
ေရာဂါ ေပ်ာက္ေအာင္တရားအားထုတ္ပါဆိုတဲ့ တိုက္တြန္းခ်က္ဟာ
ျမတ္စြာဘုရားစကားေတာ္နဲ႔ မဆန္႔က်င္ပါဘူး၊ မဟာသတိပဌာနသုတၲန္မွာ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အက်ိဳးတရားခုနစ္ပါးရဖို႔ သတိပ႒ာန္၀ိပႆနာတရား
အားထုပ္ပါလို႔ တိုက္တြန္းေတာ္မူပါတယ္။
အက်ိဳးတရားခုနစ္ပါးက
မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သက္သက္မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္စင္ၾကယ္ဖို႔၊ စုိးရမ္ပူေဆြးမႈ၊
ငိုေၾကြးမႈ လြန္ေျမာက္ဖို႔နဲ႔ ကိုယ္ဆင္းရဲမႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲမႈ
ခ်ဳပ္ျငိမ္းဖို႔လည္း ပါပါတယ္။ ေရာဂါ ေပ်ာက္ေအာင္တရားအားထုတ္ပါဆိုတဲ့ စကားဟာ
ကိုယ္ဆင္းရဲ၊ စိတ္ဆင္းရဲခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္ တရားအားထုတ္ပါ (ဒုကၡေဒါမနႆနံ
အတၲဂၤမာယ)ဆိုတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားစကားေတာ္နဲ႔ တစ္ထပ္တည္းပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္
ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ တရားအားထုတ္ပါဆိုတဲ့ တိုက္တြန္းခ်က္ကို မွားယြင္းစြာ
ျမႇဴဆြယ္မႈလို႔ စြပ္စြဲခဲ့ရင္ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း မွားယြင္းစြာ
ျမႇဴဆြယ္သူလို႔ စြပ္စြဲရာ ေရာက္ပါတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔
တရားအားထုတ္တာ မေကာင္းဘူးလို႔ ဆိုလိုက္တာဟာ ေရာဂါေပ်ာက္ဖို႔
ရည္ရြယ္ခ်စ္တစ္ခုတည္းနဲ႔ တရားအားထုတ္ခ်င္သူ၊ တရားအားထုတ္ေနသူကို
အားမထုတ္နဲ႔လို႔ တားျမစ္ပိတ္ပင္လိုက္တာပါပဲ။ ဒါဟာ ဓမၼႏၲရယ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကအလုပ္ေတြထဲမွာ
တရားအားထုတ္တဲ့အလုပ္ဟာ အေကာင္းဆံုးအလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ဖို႔လုပ္ရမဲ့ အလုပ္ေတြ အမ်ားၾကီး ရွိတဲ့အထဲက
အေကာင္းဆံုးအလုပ္ျဖစ္တဲ့ တရားအားထုတ္ျခင္းကို ေရြးခ်ယ္လိုက္တာဟာ ၾကိဳဆိုစရာ
အျပဳသေဘာတစ္ခုပါပဲ။
ထမင္းဟာ
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲစားစား၊ စားသူကို ဗုိက္ျပည့္ေစ၊ အားရွိေစမွာျဖစ္သလို
တရားဟာလည္း ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ အားထုတ္အားထုတ္၊ အားထုတ္သူကို ျငိမ္းေအးေစ၊
လြတ္ေျမာက္ေစမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
တရားကို
တရားနဲ႔တူေအာင္ အားထုတ္ဖို႔ေတာ့လိုတာေပါ့။ ေဘးလူအထင္ၾကီးေအာင္ ဆိုျပီး
တရားသေဘာ ႏွလံုးမသြင္းဘဲနဲ႔ ငုတ္တုတ္ထိုင္ေန႐ံုသက္သက္နဲ႔ေတာ့ ဘာမွ
အက်ိဳးမထူးႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါေတာင္ ကာယကံထိန္းခ်ဳပ္မႈရဲ႕ အသီးအပြင့္ကို
အနည္းနဲ႔ အမ်ား ခံစားႏုိင္ပါေသးတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊
နိဗၺာန္လိုခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားအားထုတ္ျပီဆိုရင္ေတာ့ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ
အစရွိတဲ့ ေဗာဇၥ်င္တရား၊ ေဗဓိပကၡိယ တရားေတြ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ပါပဲ။
ထန္းလ်က္ဟာ ခ်ိဳခ်င္လို႔ စားသူေတြအတြက္လည္း ခ်ိဳသလို အစာေၾကခ်င္လို႔ စားသူေတြအတြက္လည္း ခ်ဳိပါတယ္။
ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔
တရားအားထုတ္တာကို တရားကို ခုတံုးလုပ္ အသံုးခ်တယ္လို႔ ကဲ့ရဲ႕လိုက္တာဟာ
ေဗာဇၥ်င္သုတ္ သမိုင္းေၾကာင္းထဲက ျမတ္စြာဘုရားနဲ႔
ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ၾကီးေတြကိုလည္း ကဲ့ရဲ႕လိုက္တာပါပဲ။
အရွင္မဟာေမဂၢလာန္နဲ႔
အရွင္မဟာကႆပ မက်န္းမမာ ေရာဂါစြဲကပ္ေနတုန္းက ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္
ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္ ေဗာဇၥ်င္သုတ္ ရြတ္ေပးခဲ့လို႔ ေရာဂါေပ်ာက္သြားခဲ့ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ မက်န္းမမာ ေရာဂါျပင္းထန္တုန္းကလည္း
အရွင္စုႏၵကို ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေရာဂါေပ်ာက္ေအာင္
ေဗာဇၥ်င္သုတ္ရြတ္ေပးဖို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ အရွင္စုႏၵက ရြက္ေပးလို႔
ျမတ္စြာဘုရား ေရာဂါေပ်ာက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
ေဗာဇၥ်င္သုတ္
နာယူတယ္ဆိုတာဟာ ေဗာဇၥ်င္တရားေတြ ျဖစ္ပြားလာေအာင္ တရားအားထုတ္တာပါပဲ။
ျမတ္စြာဘုရားထံုး ႏွလံုးမူျပီး ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္တာဟာ
ျမတ္စြာဘုရားလမ္းစဥ္လိုက္တာပါပဲ။ ဒီလမ္းစဥ္ကို ကဲ့ရဲ႕လိုက္တာဟာ
ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္း တရားကို ခုတံုးလုပ္ အသံုးခ်တယ္လို႔ ကဲ့ရဲ႕လိုက္တာပါပဲ။
ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔
တရားအားထုတ္တာ မေကာင္းဘူးလို႔ ဆိုလိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားဟာ
မေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ ညံ့ဖ်င္းေသးသိမ္တဲ့ အလုပ္ကို လုပ္တယ္လို႔ ဆိုလိုရာ
ေရာက္ပါတယ္။
ေရာဂါပဲျဖစ္ျဖစ္
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္… ထစ္ကနဲရွိ ေဗဒင္၊ ယၾတာ၊ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတ္ဆင္ကိုပဲ လြဲမွားစြာ
အားကိုးေနၾကတဲ့ ဒီေခတ္ၾကီးထဲမွာ တရားအားထုတ္ျခင္းကို အားကိုလာတာဟာ
မုဒိတာပြားသင့္တဲ့ ကိစၥရပ္ၾကီးတစ္ခုပါ။
အမ်ိဳးသမီးအဆုိေတာ္တစ္ဦးက
ရပ္သာဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးကို သူမေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေအာင္ ဘာလုပ္ရမလဲလို႔
ေမးေလွ်ာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ပါလို႔
မိန္႔ေတာ္မူလိုက္ပါတယ္။
အႏုပညာေလာကမွာ
ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေအာင္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔မ်ား အႏုပညာသမားအားလံုး
တရား အားထုတ္ၾကမယ္ဆိုရင္ စာေရးသူကေတာ့ တရားအားထုတ္သူဦးေရ တိုးပြားလာတာကို
၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ၾကိဳဆိုေနမွာပါပဲ။
မုဆိုးစိုင္သင္ဆိုတာလို တရားကလူကို သင္သြားမွာမို႔ ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တရားအားထုတ္တာကို မေကာင္းဘူးလို႔ စာေရးသူကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မကန္႔ကြက္ပါဘူး။
မုဆိုးစိုင္သင္ဆိုတာလို တရားကလူကို သင္သြားမွာမို႔ ဒီလိုရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တရားအားထုတ္တာကို မေကာင္းဘူးလို႔ စာေရးသူကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မကန္႔ကြက္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ထပ္ျပီးေျပာခ်င္တာက …
‘ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ
အားထုတ္ အားထုတ္ တရားအားထုတ္တာ ေကာင္းပါတယ္၊ အားထုတ္ပါ၊ အဟုတ္တကယ္
အားထုတ္ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ အားထုတ္ပံုနည္းလမ္းမွန္ဖို႔သာ အေရးၾကီးပါတယ္’
‘ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္တာလည္း ေကာင္းပါတယ္’
‘စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး အဆင္ေျပ တိုးတက္ခ်က္လို႔ တရားအားထုတ္တာလည္း ေကာင္းပါတယ္’
‘စိတ္ဓာတ္ခိုင္မာ ျငိမ္းခ်မ္းျပီး စိတ္ေနသေဘာထား ၾကီးက်ယ္ ျမင့္ျမတ္ခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္တာလည္း ေကာင္းပါတယ္’
‘ခႏၶာဇာတ္သိမ္း ဒုကၡျငိမ္းခ်င္လို႔ တရားအားထုတ္တာကေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ’
ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြထဲက
ဘာသာေရးအသိဥာဏ္ ႏုနယ္ေသးသူေတြကို တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာေအာင္
ဆြဲေခၚရမယ့္အစား အသိဥာဏ္ ႐ႈပ္ေထြးေအာင္ ဇေ၀ဇ၀ါ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေအာင္
အာဃာတနဲ႔ ပြဲလွန္႔ေနတာကေတာ့ လံုး၀ မသင့္ေတာ္ဘူးလို႔ ထင္ပါတယ္။
ဆရာေတာ္၊ သမားေတာ္ေတြကလည္း ရည္ရြယ္ခ်က္ နိမ့္ေနသူေတြကို ျမင့္လာေအာင္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာနဲ႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆြဲေခၚ ျမႇင့္တင္ေနၾကတာပါ။
ဣႆာမစၧရိယအျမင္နဲဲ႔
အျမဲၾကည့္တတ္သူေတြအတြက္ အရာရာတိုင္းဟာ အဆိုးေတြ၊
အျပစ္ေတြခ်ည္းျဖစ္ေနမွာပါ။ အရာရာကို ေယာနိေသာ မနသိကာရ အျမင္နဲ႔
မွန္မွန္ကန္ကန္ နားလည္ ႏွလံုးသြင္းတတ္ျခင္းကသာ တကယ့္သူေတာ္ေကာင္း စိတ္ထား
ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာအေၾကာင္းေၾကာင္းပဲျဖစ္ျဖစ္ … တရားအားထုတ္ျဖစ္ၾကပါေစ … ။ ဘာရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ ၿဖစ္ျဖစ္ … တရားအားထုတ္ျဖစ္ၾကပါေစ … ။
အပၸမာေဒန သမၼာေဒထ
အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)
၉-၉-၉၈
(၁၀-၁၁-၉၈ ရက္ေန႔ထုတ္ ေပၚျပဴလာ ဂ်ာနယ္မွ)
June 6, 2010 ကမ ၻာသစ္ ၁ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ ဓမၼလက္ေဆာင္မြန္ကမ ၻာသစ္ ထာ၀ရ တည္တံ့ ျပည့္စံုႏိုင္ပါေစဇာဇာ
Posted by Zar Li Tun on June 6, 2010 at 6:00am
ကမ
ၻာသစ္ စာစုမ်ားကို facebook တြင္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားအား
မွ်ေ၀လိုပါလွ်င္ ေအာက္တြင္ ပါရိွေသာ facebook like icon အား Click ႏွိပ္၍
အလြယ္တကူ Share လုပ္ႏိုင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment