2 3 4 5 6 7 8 9 10

Sunday, October 16, 2011

ေက်းဇူးတရား

ၿမန္မာတို ့ရဲ ့ အရင္ေခတ္မ်ားစြာကေန ဒီေန ့ေခတ္ကာလအထိလူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာ ေက်းဇူးတရားနဲ ့ေက်းဇူးသိတတ္မႈ ဆိုတာ ဘာသာေရးအရေရာ၊ အမ်ိဳးဂုဏ္အရ ၿမင့္ၿမတ္လွပါတယ္ ။
ၿမန္မာတို ့ရဲ ့ေက်းဇူးတရားသိတတ္မႈကို အေစာဆံုးစာေပ အေနနဲ ့ပုဂံေခတ္က ရာဇကုမာ ေက်ာက္စာမွာအေစာဆံုးေတြ ့ႏိုင္ပါတယ္.။ေက်းဇူးတရားနဲ ့ေက်းဇူုးသိတတ္မႈ ဆိုတာကို
ၿမန္မာတို ့ရဲ ့ေခတ္အဆက္ဆက္ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈ စံအေနနဲ ့ပါ အေလးထားသတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္ ။ သာဓကတို ့မရွားလွပါ ။
ငယ္ငယ္ကသင္ခဲ့ရတဲ့ သူရဲေကာင္း ငခင္ညိဳ ဇာတ္လမ္းေလးမွတ္မိၾကဦးမယ္ထင္ပါတယ္ ။
သူ ့အရွင္ ငါးစီးရွင္ ေက်ာ္စြာ က ရန္ဘက္ေတာ္ ေစာယြန္းမင္းကိုလုပ္ၾကံခိုင္းပါတယ္။ ငခင္ညိဳလည္း အခြင့္မသာတာနဲ ့ေတာထဲ သံုးေလးရက္ေလာက္ ပုန္းေအာင္းေနၿပီးမွ ရန္သူအလစ္မွာ ေစာယြန္းနန္းေဆာင္ထဲ အလစ္၀င္ပါတယ္ ။ အဲဒီမွာ ထမင္းမစားရလို ့ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနတဲ့ ငခင္ညိဳ ဟာ ေစာယြန္းမင္းရဲ ့နတ္တင္ထမင္းပြဲကိုေတြ ့ပါေတာ့တယ္ ။ ဘုရင့္ အမိန္ ့ကိုအသာထားၿပီး ၀မ္းေရးကိုအရင္ ၿဖည့္ဆည္းလိုက္ပါတယ္ ။စားေသာက္ကိစၥၿပီးတာနဲ ့ဘုရင့္အမႈကိစၥ တာ၀န္ေၾကဖို ့ ေစာယြန္းကိုသတ္ဖုိ ့ ၾကံပါတယ္။ စက္ေတာ္ေခၚေနတဲ ့ေစာယြန္းမင္းကို ခုတ္ပိုင္းသတ္လိုက္ရင္ အလြယ္ေလးပါပဲ ။
ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာ သမိုင္းတြင္ေစမယ့္ ငခင္ညိဳရဲ ့သမိုင္း၀င္ စိတ္ထား ေတြ ့ရပါၿပီ။ " ငါဟာ ေစာယြန္းမင္းရဲ ့နတ္တင္ထမင္းကိုကိုစားလိုက္ရလို ့ ဒီမင္းဟာ ငါ့ရဲ ့ထမင္းရွင္ ၿဖစ္ခဲ့ၿပီ..
သူ၏ေက်းဇူးသည္ ငါ့မွာရိွခဲ့ၿပီ ..ထမင္းရွင္ ေက်းဇူးရွင္ကို ငါ ၿပစ္မွားေသာ္၊ သံသရာအဆက္ဆက္၌ ငါနစ္မြန္းေတာ့မည္ ။ ငါ့အရွင္ ၏ အမႈေတာ္ကို မေက်ခဲ့လွ်င္ ဒီတစ္ဘ၀ သာလွ်င္ေသရမည္ .." ဟု ေတြ းေတာဆင္ၿခင္ၿပီး စစ္ကိုင္းေစာယြန္းမင္း၏ ပတၱၿမား ေက်ာက္စီဓားကို သက္ေသခံ၍ အသခၤယာေစာယြန္းကိုမသတ္ခဲ့ပဲ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာထံ ၿပန္ခဲ့ေလ၏ ။

ငခင္ညိဳလည္း ၿပန္ေရာက္ေသာအခါ ပတၱၿမားေက်ာက္စီဓားကို ဆက္၍ အၿဖစ္ေၾကာင္းကုန္စဥ္ကို ေလွ်ာက္တင္ေလသည္ ။ဤတြင္ ငါးစီးရွင္ ေက်ာ္စြာကလည္းသူ၏အမႈေတာ္ကိုေဆာင္ရြက္ရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့ေသာသူရဲေကာင္း ငခင္ညိဳ၏ ေလွ်ာက္တင္ခ်က္ကို ေလးနက္စြာ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ေလသည္။
'' ငခင္ညိဳ သည္ တလုပ္တဇြန္းမွ်ေသာ သူတစ္ပါး၏ ထမင္းကို စားမိသည္ေၾကာင့္ ဤမွ်ေသာေက်းဇူးကို ေထာက္ထားသိၿမင္၏ ..ငါ၏ ေန ့စဥ္မပ်က္ သားမယားႏွင့္တကြ ေကြ်းေမြးၿပဳစုခဲ့ေသာေက်းဇူး ကိုဆိုပါလွ်င္ ဆိုဖြယ္ရာမရွိၿပီတည္း ' ဟု မ်ားစြာေက်နပ္အားရ၍ မ်ားစြာေသာ ဆုလာဘ္ကို ခ်ီးၿမွင့္ေလသည္ ။
ဒီသမိုင္း ဇာတ္ေၾကာင္းမွာ ဘုရင္ နဲ ့သူ ့ရဲ ့ ကြ်န္ ငခင္ညိဳတို ့ရဲ ့ေက်းဇူးတရား ကို ခံစားနားလည္သိတတ္ပံု၊ ငါးစီးရွင္ေက်ာ္စြာရဲ ့ ေက်းဇူးတရားသိတတ္မႈကို အေလးထားေၿမာက္စားခ်ီးၿမွင့္ပံုတို ့ကို ၿမန္မာတို ့ရဲ ့ ငယ္စဥ္ ဘ၀ စာေပအသိဥာဏ္ဖြံ ့ၿဖိဳ းတဲ့အရြယ္ ၊ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္မ်ားနဲ ့အသိအလိမၼာေပး ပံု၀တၳဳစာအုပ္မ်ားစြာတို ့မွာ ေဖာ္ၿပခဲ့ပါတယ္ ။ေက်းဇူးတရားကို တန္ဘိုးထားတတ္ေအာင္၊
သိေတာင္ေအာင္၊ ၿပန္လည္ေပးဆပ္တတ္ေအာင္ ရည္ရြယ္ေရးသား ထုတ္ေ၀ခဲ့ၾကပါတယ္ ။ဒါဟာ ေက်းဇူးတရား ဆိုတဲ့ စကားလံုးနဲ ့ဆက္ႏြယ္ေနတဲ ့သမိုင္းပံု၀တၱဳေလးကို ၿပန္လည္ေရးသားလိုက္တာပါ။
ေၾကြးၿမီသစ္ခ်ၿပီး ေၾကြးၿမီေဟာင္းဆက္တဲ ့ေက်းမင္း ပံု၀တၳဳလည္းဖတ္ဖူးၾကမွာပါ ။
ပုဏၰားတစ္ဦး က သူ ့ရဲ ့လယ္မွာ ေက်းအုပ္ေတြ မၾကာခဏ၀င္စားေနလို ့ ေစာင့္ဖမ္းဖို ့ ၿပင္ဆင္ပါတယ္ ။ သူ သတိထားမိတာဟာ အဲဒီထဲက ေက်းတစ္ေကာင္ဟာသူစားလို ့ၿပီးယံုနဲ ့တင္ ရပ္မသြားပဲ အၿပန္မွာ ေကာက္စပါးတို ့ကို ေန ့စဥ္ ႏႈတ္သီးနဲ ့ကိုက္ခ်ီယူေဆာင္သြားေနတာ ေတြ ့ၿမင္ပါတယ္ ။ဒီလိုနဲ ့သူဟာ အဲဒီေက်းငွက္ကို ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ဖမ္းတဲ့အခါ
မိပါတယ္ ။ ဘုရားေလာင္းေက်းမင္းပါပဲ ။
အဲဒီမွာ ပုဏၰားက သူသိခ်င္တဲ့အေၾကာင္းခုနက အေၾကာင္းအရာကိုေမးၿမန္းပါေတာ့တယ္ ။ ဒီေနရာမွာ ဘုရားေလာင္းေက်းမင္းက သူ အခုလို ေကာက္စပါးေတြကိုက္ခ်ီ ယူေဆာင္သြားေနတာဟာ
ေၾကြးၿမီသစ္ကိုခ် ၿပီး ေၾကြးေဟာင္းကိုၿပန္ဆပ္ေနတာပါတဲ့ ။ ပုဏၰားလည္း ဒီစကားရဲ ့အဓိပၸါယ္ကို ရွင္းလင္းေၿပာၿပဖို ့ေၿပာတဲ့အခါ ဘုရားေလာင္းေက်းမင္းက..
'' အို ..ပုဏၰား ငါ့၌ အရြယ္အိုမင္းၿပီ ၿဖစ္ေသာ ငါ၏ အမိအဖ တို ့သည္ ရိွ၏ .. ငါ၏ မိဘတို ့သည္ ငါငယ္ႏုစဥ္အခါက ငါ့ကိုၿပဳလုပ္ေကြ်းခဲ့၍ ငါ့အားေၾကြးၿမီကိုခ်ထားခဲ့၏..
ယခု ငါသည္ မိဘတို ့အားၿပန္၍ လုပ္ေကြ်းၿပဳစုရန္ အခါေရာက္ေပၿပီ .. ေၾကြးေဟာင္းကိုၿပန္လည္ဆပ္သည့္အေနၿဖင့္ အၿပန္ခရီးလမ္းတြင္ ဤသို ့မိဘတို ့အတြက္ ေကာက္စပါးတို ့ကို ယူေဆာင္သြားရပါသည္ ''
... တဖန္ ေက်းမင္းသည္ ေၾကြးၿမီသစ္ ခ် သည္ ဆိုသည္ကို ဆက္၍ ရွင္းၿပေလ၏ ..။
" အို..ပုဏၰား ငါ့၌ အရြယ္မေရာက္ေသးေသာ သားသမီးတို ့သည္ ရိွ၏ .. ကိုယ္တိုင္ အစာရွာၿခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္ ။ ထို ငါ၏ သားသမီးတို ့သည္ ငါအရြယ္အိုမင္းေသာ အခါ ၿပန္လည္၍ ငါ့အား
ေကြ်းေမြးေစာက္ေရွာက္ၾကေစ ေသာငွာ ေၾကြးၿမီသစ္ကိုခ်သည့္အေနၿဖင့္ သားသမီးတို ့အတြက္လည္း ဤသို ့ေကာက္စပါးတို ့ကို ယူေဆာင္ရပါသည္ '' .. ဟု ရွင္းလင္းစြာ ေၿဖၾကားေလသည္ ။
ပုဏၰားလည္း ဘုရားေလာင္း ေက်းမင္း၏ ပညာႏွင့္ယွဥ္ေသာ၊ ေက်းဇူးတရား ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ၊ စကားတုိ ့ကို ၾကားရတဲ့အခါမွာ မ်ားစြာေက်နပ္အားရမႈ၊ ႏွစ္သက္ရႊင္လန္းမ႕ႈ ၿဖစ္ေသာေၾကာင့္
ေက်းးမင္း လိုအပ္သေလာက္ေသာ လယ္ေၿမကို အလိုရွိသမွ် စားေသာက္ရန္ လွဴဒါန္းေလသည္ ။
ဒီပံု၀တၳဳမွာလည္း ေက်းဇူးတရား ဆိုတာကိုခံစားနားလည္မိၾကမယ္ထင္ပါတယ္ ..။

ႏိုင္ငံနဲ ့ယွဥ္တဲ့ ေက်းဇူးတရားကိုရွာၾကည့္မယ္ဆိုပါလွ်င္လည္း ေတြ ့ၿမင္ရမွာအမ်ားၾကီးပါပဲ ။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကို စတင္အုတ္ၿမစ္ခ် အစပ်ိဳးေပးခဲ့တဲ့ ပုဂံေခတ္ အေနာ္ရထာမင္းတရား နဲ ့ ရွင္အရဟံမေထရ္ၿမတ္ တို ့ဟာလည္း ၿမန္မာတုိ ့ရဲ ့ေက်းဇူးရွင္ေတြပါပဲ . ေက်းဇူးတရား သိတတ္မႈ၊ သိၿမင္မႈ ၊ေပးဆပ္မႈ ဆိုတာေတြကို အလိမၼာစာေပမ်ား၊နိပါတ္ေတာ္မ်ား၊ ရာဇ၀င္မ်ား မွာသာမက အိပ္ရာ၀င္ပံုၿပင္မွာမွာပါ အထင္ရွားေတြ ့ၿမင္ၾကရပါတယ္ .။လူမႈဆက္ဆံေရးနယ္ပယ္မွာလည္း တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အၿပန္အလွန္ရိုင္းပင္းကူညီၾကရင္း၊ ေက်းဇူးတရား ဆိုတာအနည္းနဲ့အမ်ားရိွၾကမွာပါပဲ ။မိဘေက်းဇူး၊ ဆရာေက်းဇူး စတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို ့အေလးၿမတ္ထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ အပါအ၀င္ အၿခားေသာ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမ ၊ဦးၾကီး ေဒၚၾကီး ၊မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းတို ့ရဲ ့ေက်းဇူး ဆိုတာလည္း ရိွၾကမွာပါပဲ ။
ေနရာတိုင္းမွာ ေငြေပး၀ယ္လို ့မရတဲ့ အရာေတြ အမ်ားၾကီးပါပဲ ..ေက်းဇူးသိတတ္မႈ ၊ေက်းဇူးဆပ္မႈ ဆိုတာဟာလည္း ေငြေပး၀ယ္လို ့မရပါဘူး ။စလူတို ့ရဲ ့ယဥ္ေက်းတဲ့ စိတ္ေနသေဘာနဲ ့မြန္ၿမတ္တဲ့ အဆံုးအမတရား တို ့နဲ ့ဆက္ႏြယ္ၿပီး မိမိရဲ ့စိတ္သႏၱာန္မွာ ၿဖစ္တည္လာတဲ့အရာပါ။ တစ္ဦးနဲ ့တစ္ဦး ေမတၱာစိတ္နဲ ့ကူညီေက်းဇူးၿပဳၾကတဲ့အခါမွာ ၿမန္မာတို ့သံုးႏႈန္းတဲ့ " အားနာတယ္ " ဆိုတဲ့ ေ၀ါဟာရကိုကမၻာမွာ ဘာသာၿပန္ဖို ့စကားလံုးေတာင္မရိွပါဘူး ။ မိမိအေပၚ တစ္စံုတစ္ရာ အက်ိုးေက်းဇူးၿပဳလာတဲ့အခါ ေက်းဇူးတင္ပါေၾကာင္းေၿပာၾကားရတဲ့ အသိအမွတ္စကားလံုးေလးဟာ ၿမန္မာတုိ ့ရဲ ့ယဥ္ေက်းမႈ ၿပယုဂ္တစ္ခုပါပဲ ။

ကိုယ့္ကိုေကာင္းက်ိဴးၿပဳသည္ၿဖစ္ေစ မၿပဳသည္ၿဖစ္ေစ ကိုယ္၌ ကိုယ္က အသိနဲ ့ယွဥ္တဲ့ အဆံုးအမနဲ ့ယွဥ္တဲ့ စိတ္နဲ ့ၿပဳမူဆက္ဆံေနထိုင္သြားရမွာက လူတိုင္း( သို ့မဟုတ္ ) ကြ်န္ေတာ္တို ့ဗုဒၶဘာသာ၀င္ တိုင္း သတိထားလက္ကိုင္ၿပဳၿပီး ေနၾကရမွာပါပဲ ။


သူငယ္ခ်င္းမ်ားအားလံုး တင္ေပဖူးေသာ သူ ့ေက်းဇူးကို အထူးသိတတ္ၾကပါေစ
..
ခင္မင္မႈမ်ားစြာၿဖင့္
နႏၵ ( ကမ ၻာသစ္ ) 

  * Posted by Nanda on October 24, 2009 at 4:00pm


 ကမ ၻာသစ္ပိုစ့္ မ်ားကို facebook ရိွ မိမိသူငယ္ခ်င္းမ်ားကို မွ်ေ၀လိုပါလွ်င္ ေအာက္မွ facebook  Like ကို Click ႏွိပ္၍ အလြယ္တကူ မွ်ေ၀ႏိုင္ပါသည္။

No comments:

Recent Posts

လစဥ္အလုိက္ တင္ခဲ့ေသာ ပိုစ့္မ်ား

Popular Posts

ျမန္မာ့ေျမ

erer-outer'>